DAB på MC.

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: DAB på MC.

Post by knutk »

Epylypzon wrote:
Canutus wrote:
Epylypzon wrote:Der ja :)

Jeg heller litt mot Tiny Audio C11+. Pga lite display og fast 12V tilkobling.
Men den har kablet "fjernkontroll" og dermed ikke bare å putte i lommen ved regnvær. Men om du alltid f.eks kjører med tankveske, så er det jo ok.
Batteriene i Pure 400, varer en evighet, så det er ikke noen bakdel, men dette vurderer du best selv.

Sent fra min E6653 via Tapatalk
Trådløs fjernkontroll er ett pluss på Pure 400, må i tilfelle lage en boks eller noe for fjernkontroll på C11+.
Det jeg ikke liker er å ha en slik under setet:
Image

Men jeg kan jo bruke en slik, å modifisere en usb kabel.
Image

Eller en slik, å støpe fast usb kabelen.
Image
T C11+ er vel ganske ny på markedet ? Trolig et godt alternativ. Utifra bilder og omtaler gjør jeg meg følgende tanker om C11 vs Hwy 400:

C11+ fordeler vs Hwy 400
-- Kommer med aktiv antenne, som gir bedre mottak ved svake signal.
-- Drives uten strømadapter.
-- Fjernkontroll er helt flat i front, unten noe dreiehjul som stikker ut, som igjen gjøre eventuell innbyggigging i boks mye lettere.
-- Antennetilkobling er skrudd på så man slipper å lodde.
-- Nyere modell. yngst i alder innebærer ofte at de generelt har bedre ytelse enn modeller av eldre design.


Hwy 400 fordeler kontra C11:
-- Boksen er mindre i størrelse.
-- Fjernkontroll er trådløs, batteriene skiftes en gang i året (AAA).
-- Med mindre man ønsker å skifte stasjon underveis kan fjernkontroll feks legges i tankveske.


Forøvrig enig angående Lighterkontakt og USB.
Det avbildete adapteret er noe jeg har søkt etter lenge uten å finne. Ser jeg må ta eb ny runde på E-bay. Mitt nåværende oppsett er utrolig klumpete.

Det ble nenvnt å eventuelt modifisere en USB kabel, underforstått kappe og lodde?
Selv om det er teknisk mulig bør man huske på at ofte har USB-kontaktene flere funksjoner. For Hwy 400 sin del benyttes også USB til oppdatering av programvare.
Om man kanibaliserer kabel og kun benytter strømforsyningen vil man utelukke senere oppdateringer.
User avatar
Canutus
Posts: 47
Joined: 28 May 2017 16:08
MC: BMW
K1300R
Location: Vinje, Sentralt midt mellom Oslo, Bergen, Kristiansand, og Stavanger

Re: DAB på MC.

Post by Canutus »

Ja, enig i betraktningene dine.
I bilen har jeg en Popyourcar 3.0 og den er betydelig bedre enn Pure 400 på både mottaket og lydgjengivelse, lydenkvalitetsforskjellen tror jeg ikke er hørbar igjennom intercom, men i bilen var det nokså stor forskjell.

Sent fra min E6653 via Tapatalk
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: RE: Re: DAB på MC.

Post by jhn »

knutk wrote:
Det ble nenvnt å eventuelt modifisere en USB kabel, underforstått kappe og lodde?
Selv om det er teknisk mulig bør man huske på at ofte har USB-kontaktene flere funksjoner. For Hwy 400 sin del benyttes også USB til oppdatering av programvare.
Om man kanibaliserer kabel og kun benytter strømforsyningen vil man utelukke senere oppdateringer.
Oppdateringa skjer vel ikke via ladekabelen ... altså mellom batteriet og DABen?
Eller har jeg misforstått noe essensielt her?
knutk
Posts: 2359
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: DAB på MC.

Post by knutk »

jhn wrote:
knutk wrote:
Det ble nenvnt å eventuelt modifisere en USB kabel, underforstått kappe og lodde?
Selv om det er teknisk mulig bør man huske på at ofte har USB-kontaktene flere funksjoner. For Hwy 400 sin del benyttes også USB til oppdatering av programvare.
Om man kanibaliserer kabel og kun benytter strømforsyningen vil man utelukke senere oppdateringer.
Oppdateringa skjer vel ikke via ladekabelen ... altså mellom batteriet og DABen?
Eller har jeg misforstått noe essensielt her?
Jo.
Adapteren får strøm via en USB-ledning, som en hvilken som helst elektronisk sak som kobles til med USB-kabel. Normal drift gir kun strømforsyning til radio. Men kobler du den til PC vil den kunne motta oppdateringer via USB kabelen.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: DAB på MC.

Post by Epylypzon »

Pure higway 400 med denne antenna burde vel funke ok?
https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... takantenne
Post Reply