UTSTYR / ALPINE ØREPLUGGER

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
Post Reply
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

UTSTYR / ALPINE ØREPLUGGER

Post by Hawken »

Kjøpte meg nye øreplugger til årets sesong og gikk for Alpine MotoSafe etter å ha lest litt tester av disse.
Å kjøre uten/ med disse pluggene ble for meg som natt og dag, og jeg har dermed begynt å bruke de på selv de korteste turene jeg kjører.


Positivt
- Kan velge mellom to forskjellige "lydnivåer"
- Følger med ekstra plugg dersom man skulle være uheldig å miste en
- Kan klippes til ønsket lengde
- Holder seg stort sett på plass og sikrer ørene godt!
- Følger med praktisk veske for å ha de i

Negativt
- Har falt litt ut av øret et par ganger, men dette kan også skyldes brukerfeil når jeg satte de i øret.

Erfaring
Leste meg fram til at dette var gode propper til mitt bruk og er slettes ikke skuffet. Sørger for god lydisolasjon for vindstøy, selv om jeg byttet til en relativt ny hjelm i fjor, Schuberth S2, så er det mye støy når man passerer 90-100 km/t. Dette vil selvsagt variere med hvilken sykkel man har, men for min del var dette en absolutt nødvendighet for å fortsette å kjøre motorsykkel.

Oppsummering
Anbefales til andre som er på utkikk etter kvalitetspropper! Ikke så dyre i innkjøp heller og definitivt verd prisen.
Score: 10 ;-)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
BMWilly
Posts: 457
Joined: 11 Apr 2012 12:43
MC: R1200GS Triple Black 2016

Re: UTSTYR / ALPINE ØREPLUGGER

Post by BMWilly »

Disse skal jeg også prøve. :thumleft
Tidligere sykler, Kawa KH100ES, Suzuki GR650, Suzuki GS1100G, Honda CB750 Four-F4, BMW R1200RT
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: UTSTYR / ALPINE ØREPLUGGER

Post by Hawken »

Kan legge til at jeg kjøpte mine via forhandler på Ebay, så kom under den magiske tollgrensa i tillegg ;-)
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Baffin
Posts: 45
Joined: 03 Nov 2015 22:07

Re: UTSTYR / ALPINE ØREPLUGGER

Post by Baffin »

:D
Last edited by Baffin on 30 Aug 2016 20:48, edited 1 time in total.
Too Old to Rock 'n' Roll: Too Young to Die.

Image
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: UTSTYR / ALPINE ØREPLUGGER

Post by RuneMC »

Bruker skumpropper av merke Quies som demper 35dB - fås på noen apotek til ca 75kr for boks med 3 par. Proppene kan gjenbrukes endel ggr før de bør byttes.

Andre apotek har begynt å føre merket a1 istedet som er så dårlige at det grenser til svindel (ikke ulike mange av de man finner på eBay).
Post Reply