Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Her kan du dele dine erfaringer med diverse produkter, og finne brukererfaringer på produkter du selv vurderer.
Post Reply
Bjarne89
Posts: 34
Joined: 20 Jul 2016 09:43
MC: Suzuki gsxr 600

Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by Bjarne89 »

På jakt etter nye dekk til min gsxr 600 :) valget står mellom Metzler m7rr eller bridgstone s21?
Sykkel blir kjørt både på vei og på bane:) veldig skjeldent i regn.
Noen som har erfaringer fra de forskjellige dekka?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by JK95 »

Bjarne89 wrote:På jakt etter nye dekk til min gsxr 600 :) valget står mellom Metzler m7rr eller bridgstone s21?
Sykkel blir kjørt både på vei og på bane:) veldig skjeldent i regn.
Noen som har erfaringer fra de forskjellige dekka?
Hadde M7RR på min K9 600, og de var fantastiske til alt, anbefales :thumleft Sitter som klistret på både vått og tørt :D
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by tshansen »

Bjarne89 wrote:På jakt etter nye dekk til min gsxr 600 :) valget står mellom Metzler m7rr eller bridgstone s21?
Sykkel blir kjørt både på vei og på bane:) veldig skjeldent i regn.
Noen som har erfaringer fra de forskjellige dekka?
Hvilke erfaringer har du med dekk fra før? For å kunne gi et litt bedre bilde på hva som sitter og hvordan dekket er på vått er det greit å vite litt hvilke dekk du har kjørt tidligere :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Bjarne89
Posts: 34
Joined: 20 Jul 2016 09:43
MC: Suzuki gsxr 600

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by Bjarne89 »

tshansen wrote:
Bjarne89 wrote:På jakt etter nye dekk til min gsxr 600 :) valget står mellom Metzler m7rr eller bridgstone s21?
Sykkel blir kjørt både på vei og på bane:) veldig skjeldent i regn.
Noen som har erfaringer fra de forskjellige dekka?
Hvilke erfaringer har du med dekk fra før? For å kunne gi et litt bedre bilde på hva som sitter og hvordan dekket er på vått er det greit å vite litt hvilke dekk du har kjørt tidligere :thumleft
Kjørte på dunlop sportsmart 2 før:) på vått er ikke så nøye. Da jeg veldig skjeldent kjører på vått. Og om jeg skal ut i regnet, så går det veldig pent å pyntelig for seg:)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by hakhap »

Bjarne89 wrote:
tshansen wrote:
Bjarne89 wrote:På jakt etter nye dekk til min gsxr 600 :) valget står mellom Metzler m7rr eller bridgstone s21?
Sykkel blir kjørt både på vei og på bane:) veldig skjeldent i regn.
Noen som har erfaringer fra de forskjellige dekka?
Hvilke erfaringer har du med dekk fra før? For å kunne gi et litt bedre bilde på hva som sitter og hvordan dekket er på vått er det greit å vite litt hvilke dekk du har kjørt tidligere :thumleft
Kjørte på dunlop sportsmart 2 før:) på vått er ikke så nøye. Da jeg veldig skjeldent kjører på vått. Og om jeg skal ut i regnet, så går det veldig pent å pyntelig for seg:)
Har selv ikke prøvd s21 med vår veldig fornøyd med m7rr i tørt og vått mest vei men litt med Seniormc på Rudskogen med min Tuono.

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by knutk »

I mange år brukte jeg diverse dekk fra Metzler.
Jeg hadde ingen ting å utsette på dekkenes egenskaper.

Metzler benyttet variabel avstand mellom cordene i stedet for å mikse ulike gummiblandinger. Det funket fint, men der var ett iritasjonsmoment som gjentok seg på samtlige dekk.
Når dekket nærmet seg slutten av sin levetid økte slitasjen markant. Det gjorde det vanskelig å legge ut på en tur i feks i Sørnorge. Dekket kunne slites fra litt over slitemerke til å se korden i løpet av 50 mil.
Selv om dekkene var gode å kjøre på ble jeg til slutt lei av uforutsigbarheten og skiftet til annet merke.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by Trondgv »

knutk wrote:I mange år brukte jeg diverse dekk fra Metzler.
Jeg hadde ingen ting å utsette på dekkenes egenskaper.

Metzler benyttet variabel avstand mellom cordene i stedet for å mikse ulike gummiblandinger. Det funket fint, men der var ett iritasjonsmoment som gjentok seg på samtlige dekk.
Når dekket nærmet seg slutten av sin levetid økte slitasjen markant. Det gjorde det vanskelig å legge ut på en tur i feks i Sørnorge. Dekket kunne slites fra litt over slitemerke til å se korden i løpet av 50 mil.
Selv om dekkene var gode å kjøre på ble jeg til slutt lei av uforutsigbarheten og skiftet til annet merke.
Jeg har samme erfaring som deg når det kommer til siste bit av dekkets levetid. Plutselig ble det veldig glatt på bakenden.. Var heller ikke fornøyd med levetid som var omtrent 4-5000km på et M7rr bakdekk. Men det hang som faen. [emoji106]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by JK95 »

Fikk 7k km på mine m7rr :-k
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by knutk »

Skifta fra Metzler til Michelin. Satt like godt på tørt føre, bedre på vått og ga ca 20% mer kjørelengde
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by hakhap »

Er ikke s21 Bridgestone?

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Metzler m7rr eller bridgstone s21.??

Post by tshansen »

Om du tar en kjapp kikk på det meste av dekktester. Så er det marginale forskjeller som skiller dekkene. Det man ofte ser størst forskjell på er slitasje/bremselengde på vått føre/profil

Både metzeler og Bridgstone har mye samme profilen, mener sånn uten å ha sjekket at de har U profil. Dette gjør noe med egenskapene til dekket i forhold til kurver og stabilitet. Michelin som har V profil er langt lettere å legge ned i sving, men føles langt ifra like stabil i kurver som et U profil dekk.

Sport dekk og sportslige gatedekk trenger høyere temperatur i dekkene for å gripe optimalt. Et sport touring dekk trenger lavere temperatur for å gripe optimalt. Så i mange tilfeller, her i kalde nord. vil man faktisk ha bedre grep i et sport touring dekk, enn man får i et sportsligere dekk på vei.

På bane vil man helt klart få raskere rundetider med et sportdekk kontra et sport touring dekk. Men her vil du også ha langt høyere temperatur og jevnere temperatur i dekkene.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply