MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 22 okt 2018 22:05

Alle klokkeslett er UTC+02:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 19 okt 2017 13:52 
Online

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1206
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
Takker. Noe å tenke på til 1150`n.


Når man er to personer er den ekstra plassen særdeles verdsatt. Også praktisk på dagsturer om man trenger å lagre kjøreutstyr. Kofferten rommer to hjelmer.
Den påkrevde festeplata (som fulgte med) tar 5 min å skru fast, så jeg setter den på ved behov. Mestedelen av tiden benytter jeg BMWs vesle toppboks.

Bestilte boksen fra NippyNormans. Selv om jeg måtte betale moms sparte jeg en god slump penger. Ryggstøtten (gummiputer) fant jeg på eBay, også fra UK. Det ble norske priser, men den norske importøren hadde verken boks eller ryggstøtte på lager da jeg ønsket, så valget var enkelt.


Tenkte meg ikke at dem hadde hos Nippy (selv om jeg har handlet der før).
249 gbp. fri frakt. 3260,- inkl mva. Det må sies å være god pris.
Det er vel 42L boksen som koster 249. Den store koster 299, men fortsatt greit sparepotensiale. Den norsk importøren skulle ha rundt 6k

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 19 okt 2017 14:00 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1047
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
knutk skrev:

Når man er to personer er den ekstra plassen særdeles verdsatt. Også praktisk på dagsturer om man trenger å lagre kjøreutstyr. Kofferten rommer to hjelmer.
Den påkrevde festeplata (som fulgte med) tar 5 min å skru fast, så jeg setter den på ved behov. Mestedelen av tiden benytter jeg BMWs vesle toppboks.

Bestilte boksen fra NippyNormans. Selv om jeg måtte betale moms sparte jeg en god slump penger. Ryggstøtten (gummiputer) fant jeg på eBay, også fra UK. Det ble norske priser, men den norske importøren hadde verken boks eller ryggstøtte på lager da jeg ønsket, så valget var enkelt.


Tenkte meg ikke at dem hadde hos Nippy (selv om jeg har handlet der før).
249 gbp. fri frakt. 3260,- inkl mva. Det må sies å være god pris.
Det er vel 42L boksen som koster 249. Den store koster 299, men fortsatt greit sparepotensiale. Den norsk importøren skulle ha rundt 6k

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


299 ja, men etter fratrekk av britisk mva 249.
42 liter koster 259 før fratrekk.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 19 okt 2017 15:02 
Online

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1206
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
knutk skrev:
Epylypzon skrev:

Tenkte meg ikke at dem hadde hos Nippy (selv om jeg har handlet der før).
249 gbp. fri frakt. 3260,- inkl mva. Det må sies å være god pris.
Det er vel 42L boksen som koster 249. Den store koster 299, men fortsatt greit sparepotensiale. Den norsk importøren skulle ha rundt 6k

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk


299 ja, men etter fratrekk av britisk mva 249.
42 liter koster 259 før fratrekk.


Oops, det glemte jeg :thumleft
Enda bedre :D \:D/


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jul 2018 14:47 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1047
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Da er boksen på plass.
[url=https://flic.kr/p/YtnpkQ][img]https://farm5.staticflickr.com/4457/37065700274_70168e91de_b.jpg[/img][/url]

[url=https://flic.kr/p/Ytnpso][img]https://farm5.staticflickr.com/4461/37065700654_fe16aab78e_b.jpg[/img][/url]

Bildene taler for seg selv. (Ryggstøtte til passasjer er underveis)

Den er romslig og har selvsagt tilsvarende større ytre mål.
Givi oppgir maksfart 120 med boksen på, som referanse oppgis 180 for den minste.
Anser ikke denne begrensing som et praktisk problem.
Det kan også virke som om den er plassert 5 cm lenger bak. Det gir bedre plass til passasjer, men om ønsket er å ta med steinsamlinga på tur bør man tenke seg om før man legger dem i toppboksen.

Om jeg skulle ønske noe forandret måtte det være at boksen kan åpnes uten å bestandig måtte åpne den med nøkkel.
Heller ikke en stor sak. Det tar 5min å skru på festeplata til bagasjebærer, så boksen vii bli brukt kun ved behov.

Har ikke prøvd den på veien enda, men så langt er jeg totalt sett fornøyd.
Jeg er også veldig fornøyd med at sidekoffertene og 35L toppboks ikke er Givi.
Hva er dine erfaringer etter litt bruk?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jul 2018 15:33 
Online

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1206
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
knutk skrev:
Da er boksen på plass.
[url=https://flic.kr/p/YtnpkQ][img]https://farm5.staticflickr.com/4457/37065700274_70168e91de_b.jpg[/img][/url]

[url=https://flic.kr/p/Ytnpso][img]https://farm5.staticflickr.com/4461/37065700654_fe16aab78e_b.jpg[/img][/url]

Bildene taler for seg selv. (Ryggstøtte til passasjer er underveis)

Den er romslig og har selvsagt tilsvarende større ytre mål.
Givi oppgir maksfart 120 med boksen på, som referanse oppgis 180 for den minste.
Anser ikke denne begrensing som et praktisk problem.
Det kan også virke som om den er plassert 5 cm lenger bak. Det gir bedre plass til passasjer, men om ønsket er å ta med steinsamlinga på tur bør man tenke seg om før man legger dem i toppboksen.

Om jeg skulle ønske noe forandret måtte det være at boksen kan åpnes uten å bestandig måtte åpne den med nøkkel.
Heller ikke en stor sak. Det tar 5min å skru på festeplata til bagasjebærer, så boksen vii bli brukt kun ved behov.

Har ikke prøvd den på veien enda, men så langt er jeg totalt sett fornøyd.
Jeg er også veldig fornøyd med at sidekoffertene og 35L toppboks ikke er Givi.
Hva er dine erfaringer etter litt bruk?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Jeg er godt fornøyd, og boksen har innfridd alle forventninger.
Madammen setter pris på den bredere ryggstøtten samt at hun får litt bedre plass (boksen står lenger bak).

Om man laster mye i boksen vil den flytte tyngdepunktet bakover, men stort sett er det lettere ting som ligger oppi, samt at jeg har en kropp som kompenserer. I praksis helt uproblematisk.

Det er en enkel jobb å montere GIVI-festeplata til bagasjebærer, så det er en grei oppgave å skifte mellom liten og stor boks.

Boksen må åpnes med nøkkel hver gang. Det går også greit.
Siden sykkelen har "keyless" har jeg fått laget en passiv BMW-nøkkel som jeg benytter til kofferter, setelås og GPS. Givi-nøkkelen er hektet på denne, og begge har fast plass i tankveska.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jul 2018 16:16 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1047
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
knutk skrev:
Da er boksen på plass.
[url=https://flic.kr/p/YtnpkQ][img]https://farm5.staticflickr.com/4457/37065700274_70168e91de_b.jpg[/img][/url]

[url=https://flic.kr/p/Ytnpso][img]https://farm5.staticflickr.com/4461/37065700654_fe16aab78e_b.jpg[/img][/url]

Bildene taler for seg selv. (Ryggstøtte til passasjer er underveis)

Den er romslig og har selvsagt tilsvarende større ytre mål.
Givi oppgir maksfart 120 med boksen på, som referanse oppgis 180 for den minste.
Anser ikke denne begrensing som et praktisk problem.
Det kan også virke som om den er plassert 5 cm lenger bak. Det gir bedre plass til passasjer, men om ønsket er å ta med steinsamlinga på tur bør man tenke seg om før man legger dem i toppboksen.

Om jeg skulle ønske noe forandret måtte det være at boksen kan åpnes uten å bestandig måtte åpne den med nøkkel.
Heller ikke en stor sak. Det tar 5min å skru på festeplata til bagasjebærer, så boksen vii bli brukt kun ved behov.

Har ikke prøvd den på veien enda, men så langt er jeg totalt sett fornøyd.
Jeg er også veldig fornøyd med at sidekoffertene og 35L toppboks ikke er Givi.
Hva er dine erfaringer etter litt bruk?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Jeg er godt fornøyd, og boksen har innfridd alle forventninger.
Madammen setter pris på den bredere ryggstøtten samt at hun får litt bedre plass (boksen står lenger bak).

Om man laster mye i boksen vil den flytte tyngdepunktet bakover, men stort sett er det lettere ting som ligger oppi, samt at jeg har en kropp som kompenserer. I praksis helt uproblematisk.

Det er en enkel jobb å montere GIVI-festeplata til bagasjebærer, så det er en grei oppgave å skifte mellom liten og stor boks.

Boksen må åpnes med nøkkel hver gang. Det går også greit.
Siden sykkelen har "keyless" har jeg fått laget en passiv BMW-nøkkel som jeg benytter til kofferter, setelås og GPS. Givi-nøkkelen er hektet på denne, og begge har fast plass i tankveska.
Det høres bra ut.

Jeg har fra før ett sett zega pro i str 38+45+38(toppboks). Når jeg og dama var på telttur nå i sommer var dette på grensen. Vi måtte ha noen gule bagger oppå hver koffert til telt /soveposer osv.

1200n har etter hva jeg forstår 36+44+32(toppboks). Dette blir nok da litt snaut (spesielt toppboksen) hvor vi har mat, kokeutstyr osv.

Jeg kunne kjøpt nye fester å flyttet over til zega pro kasser(for så å selge bmw kassene) . For meg gjør det ikke noe om jeg må bruke en annen type nøkkel.

Men hvis man tenker på videresalg av motorsykkelen vil det sikkert lønne seg å beholde bmw kassene. Da hadde det vært fint å gjort slik du har gjort, bruke en stor toppboks når det er 2 på tur.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 25 jul 2018 23:55 
Online

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1206
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
Det høres bra ut.

Jeg har fra før ett sett zega pro i str 38+45+38(toppboks). Når jeg og dama var på telttur nå i sommer var dette på grensen. Vi måtte ha noen gule bagger oppå hver koffert til telt /soveposer osv.

1200n har etter hva jeg forstår 36+44+32(toppboks). Dette blir nok da litt snaut (spesielt toppboksen) hvor vi har mat, kokeutstyr osv.

Jeg kunne kjøpt nye fester å flyttet over til zega pro kasser(for så å selge bmw kassene) . For meg gjør det ikke noe om jeg må bruke en annen type nøkkel.

Men hvis man tenker på videresalg av motorsykkelen vil det sikkert lønne seg å beholde bmw kassene. Da hadde det vært fint å gjort slik du har gjort, bruke en stor toppboks når det er 2 på tur.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


BMWs toppkoffert er ganske liten.
GIVIS koffert rommer i praksis bortimot dobbelt så mye. Ulempen er at bredden hindrer topplokkene på alukoffertene i svinge opp.

For egen del har det ikke vært et problem, da vi benytter innervesker i hver av sidekoffertene. De blir kun åpnet ved start og etter endt kjøring. Da må man løsne lokket i begge ender å løfte det av. Ikke et problem.
Hva som funker av det ene eller andre trenger vel ikke videre forklaring, men tror at originale alukofferter vil bli foretrukket av de fleste med tanke på videresalg, når den dagen kommer.
Om du beholder BMW-koffertene anbefaler jeg BMWs innervesker. Koffertene kan slippe inn litt vann i drittvær, og innerveskene er helt vanntette. Også praktisk ved pakking, men dette vet du nok allerede :lol:

Lykke til med en flott sykkel. :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 jul 2018 00:03 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1047
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
Det høres bra ut.

Jeg har fra før ett sett zega pro i str 38+45+38(toppboks). Når jeg og dama var på telttur nå i sommer var dette på grensen. Vi måtte ha noen gule bagger oppå hver koffert til telt /soveposer osv.

1200n har etter hva jeg forstår 36+44+32(toppboks). Dette blir nok da litt snaut (spesielt toppboksen) hvor vi har mat, kokeutstyr osv.

Jeg kunne kjøpt nye fester å flyttet over til zega pro kasser(for så å selge bmw kassene) . For meg gjør det ikke noe om jeg må bruke en annen type nøkkel.

Men hvis man tenker på videresalg av motorsykkelen vil det sikkert lønne seg å beholde bmw kassene. Da hadde det vært fint å gjort slik du har gjort, bruke en stor toppboks når det er 2 på tur.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


BMWs toppkoffert er ganske liten.
GIVIS koffert rommer i praksis bortimot dobbelt så mye. Ulempen er at bredden hindrer topplokkene på alukoffertene i svinge opp.

For egen del har det ikke vært et problem, da vi benytter innervesker i hver av sidekoffertene. De blir kun åpnet ved start og etter endt kjøring. Da må man løsne lokket i begge ender å løfte det av. Ikke et problem.
Hva som funker av det ene eller andre trenger vel ikke videre forklaring, men tror at originale alukofferter vil bli foretrukket av de fleste med tanke på videresalg, når den dagen kommer.
Om du beholder BMW-koffertene anbefaler jeg BMWs innervesker. Koffertene kan slippe inn litt vann i drittvær, og innerveskene er helt vanntette. Også praktisk ved pakking, men dette vet du nok allerede

Lykke til med en flott sykkel. :thumleft
Ja. Jeg får vurdere litt kjapt. Fikk med innervesker for begge sidekassene og toppboks

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 38 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2 3

Alle klokkeslett er UTC+02:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner