Overhaling av CB750K motor

Prat om veteran MC
Post Reply
julla93
Posts: 2
Joined: 25 May 2017 12:07

Overhaling av CB750K motor

Post by julla93 »

Vurderer å kjøpe meg en 1979 CB750K. Er det noen her inne som kan hjelpe meg med å overhale en CB750K motor? Den går litt urent og stått stille siste 5 årene. Og hvor mye det eventuelt kan koste?
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Overhaling av CB750K motor

Post by mekkern »

Er det service eller overhaling du er ute etter? Er en viss forskjell i pris og arbeid.
På kant av landet er dette da?
julla93
Posts: 2
Joined: 25 May 2017 12:07

Re: Overhaling av CB750K motor

Post by julla93 »

Er egentlig usikker, med tanke på at den har stått lenge tenkte jeg det kanskje ville være best med overhaling? Eller holder det med service? Holder til i Lørenskog.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Overhaling av CB750K motor

Post by mekkern »

Hvis motoren bare har stått noen år og ikke er mekanisk defekt på noen måte er det en utvidet service som gjelder. Sjekk/justering aav ventiler,Plugger olje/filter og rens av forgassere og nytt luftfilter. (Bytte dekk?)
Hvis det ikke dukker opp noe mer- tut og kjør.

Priser? Tja. Deler er vel rundt 1500-2000 pluss nye dekk?
Arbeidspenger avhengig av timeforbruk.
Vil vel tippe på minst 5 timer.
Priser på verksteder for tiden er jeg usikker på.
Post Reply