Ural

Prat om veteran MC
Post Reply
Ignifer
Posts: 4
Joined: 20 Oct 2013 10:22

Ural

Post by Ignifer »

Heisann!

Helt ny her, første post.. :)
Jeg går med en liten bobber/caferacer bygger i magen, og driver å lurer litt på flere sykkler.
Jeg har nå en Ural på hånda, og har veldug lyst til å bygge om denne.
Dette må bli en bobber, med litt rat stuk. Uten sidevogn såklart.
Har noen spørsmål, som jeg håper på å få hjelp med.

-Hvordan er å ta av sidevogna på sidevogns-sykkel? Må dette godkjennes, og er det i heletatt mulig å få den godkjent?
-Finnes det noen her inne med Ural kunskaper? Dette er en gammel sykkel, som har stått ei stund, så den trenger helt sikkert litt jobb, derfor hadde det vert greit om noen med Ural-kunskap kunne hjelpe meg med litt tips..
-Hvordan er kvaliteten på Ural generelt? Dette er jo gammelt, og muligens noe spesielle motorer....

Det var vel alt i første omgang, men det kommer helt sikkert mer...
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Ural

Post by supermons »

Hei og velkommen hit :)

Er ikke alle sidevognssykler som det går an på, men på Ural skal det gå an å ta av sidevogna. Er greiere å et utgangspunkt som bare har drift på sykkel da, ikke en som har drift på vogna også. Uralene og de andre østeuroperiske sidevognssyklene er ganske like, så mye kan gå om hverandre.

Anbefaler deg å komme i kontakt med andre med like sykler, via Norsk sidevogn klubb eller Norsk russisk motorsykkel klubb.

Har ikke kjempemye kunnskap om det selv, men har en far som driver med sånne sykler :)
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Ural

Post by RockeRolf »

Motoren er en ting, men du må nok belage deg på en skikkelig gjennomgang (utskifting) av det elektriske om det ikke er gjort. Elektrisk sett er disse syklene noen skikkelige stinkadorer fra originalt av. Dette mht. kvaliteten på det som er brukt.
Men dette er spennende. Stå på.

Her er litt inspirasjon.
Ikke Ural, men..... tomatos/tomeitos. Same shit
http://www.pipeburn.com/home/2011/10/29 ... jiang.html

Ural
http://arto.lt/~/sikokis/projektas/ural-bobber-873/
Ignifer
Posts: 4
Joined: 20 Oct 2013 10:22

Re: Ural

Post by Ignifer »

Kan tenke meg att el-anlegget er dårlig ja..
Har du erfaring?
Hva bør skiftes ut med en gang? Dynamo tipper jeg?
RockeRolf
Posts: 611
Joined: 02 Jan 2008 20:32

Re: Ural

Post by RockeRolf »

Har ikke eid en selv nei. Men to jeg kjenner har/har hatt.
Du kan jo sjekke hvordan det ser ut. Den tiden det fantes en importør av merket så bytta de alt av ledninger, kontakter, sikringeholdere, pluggledninger etc. før de solgte dem. Men de fleste Uraler er vel tatt inn på annet vis.
Er jo enkle sykler, så det bør gå greit å få et overblikk.
Ignifer
Posts: 4
Joined: 20 Oct 2013 10:22

Re: Ural

Post by Ignifer »

Var egentlig som jeg trodde det ja..
Ska vel gå greit.

Men det har seg nå enda sånn att jeg ikke har kjøpt sykkelen, selger er litt vanskelig å få tak i.. Men det blir vel :)
Post Reply