Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by tshansen »

Hardanger Poker Run 2016

Image
Foto: Elisabeth Berg Hass

https://goo.gl/maps/Xc89yGTdrX82

LocaToWeb'en min ville ikke spille på lag i dag, så ruten er plottet i google maps :thumleft

Den store dagen er endelig kommet, eller endelig er litt feil å si... jeg er som med alt annet, forbanna utålmodig! Så jeg og Roald kjørte inn til Heimdal Gård dagen før resten av folket skulle komme. Det skal også sies at vi var klar over at Onkel hadde nok å gjøre, så det var helt greit å kunne dra dit å bidra litt :D

Image

Det er tidlig morgen, jeg er klar, sykkelen er pakket og jeg tar "den" berømte kaffekoppen for å få fart på systemet (må som regel to kopper til) :lol:
Jeg hadde avtalt med Roald om at vi skulle møtes klokken 10:00 på Horisont i Åsane, men siden jeg ikke trengte å kjøre innom polet forandret vi de planene til Rema ett tusen når vi var klar :thumleft
Det tikket inn en melding, ganske tidlig....."bare pakke ferdig så er jeg klar" Strålende, vi er foran skjema... Jeg kaster på meg traktor bunaden å legger i veg! Måtte innom å handle det mest nødvendige.

Image

Image

Sykkelen er så stor at jeg fant det lettere å handle en pakke WetWipes å ha i hver sidekoffert i stede for å gå rundt :lol: :lol: Fikk handlet inn noen burker med pils, men hvor faen ble Roald av?? :-s :-s Klokken var 09:30 ?

Solen begynte å ta tak, det var en anelse hot å stå i full bunad, så her var det bare å kaste klærne å smøre seg med tålmodighet :roll:

Image

Klokken blir 10:00, ingen Roald :-s

Image

Klokken 10:30 (mener jeg) rullet Roald endelig inn på plassen med et lurt smil om munnen =D> Han beklaget at han ble litt sen. Det gikk selvfølgelig helt fint (viktig å overdrive litt) men jeg fikk anledning til å døpe vår alles kjære Roald med nytt navn 8) Captian Slow :lol: Det er alltid like kjekt å møte Roald. Praten sitter alltid løst, det dukker alltid en god historie opp og det blir mye latter. Han får seg en smokeabellos før turen går videre mot Heimdal Gård.

Image

Captain Slow hadde ikke fått i seg kaffe enda, så vi tok oss en stopp på Bjørkheim slik at han kunne få i seg det mest nødvendige han også. En kaffekopp og Vestlandslefsen :thumleft Vi løser ett og annet verdensproblem å er skjønt enige om at dette er en helg vi har gledet oss lenge til. Det er en anelse med forventning i luften, selv om den er vanskelig å "kjenne" da det sitter en tungt parfymert eldre dame på benken ved siden av meg. Reis til H******, hva er det de eldre damene har i sprayflaskene sine :shock:

Image

I dag er vi enig om å bare ta raskeste vei til mål, vi har begge kjørt disse veiene alt for mange ganger. Så det er ingen behov for å nyte turen så voldsomt. Vi er klar over at det står en Onkel å sliter ræven av seg på andre siden av fjorden, så vi hadde ikke samvittighet til å sløse vekk for mye tid. Jeg er jo meg selv lik, jeg kan ikke en fergerute i hele Norge! Å er det noe vi har nok av her på Vestlandet så er det ferger. Vi kommer oss til fergen å triller rett ombord. De lukker faktisk bommen rett bak oss. Du snakker meg om lotto ;-) ;-)

Image

Det ringer fra tankvesken min, Stian har fulgt med på LocaToWeb'en min (som fungerte sporadisk) å kunne forklare meg veien opp til han, slik at jeg kunne snike meg innom å kaste fra meg det som jeg eventuelt ville kaste fra meg der, få nøkkel og se hvordan han hadde det. Han hadde vært å hjulpet Onkel, men skulle ha seg en tur på fjellet.

Jeg svingte av til Stian, Roald fortsatte videre til Onkel. De bor jo et steinkast unna hverandre i luftlinje. Det er utrolig kjekt å se igjen Stian. Praten går som vi skulle sett hverandre i går og det hagler inn med spydigheter begge veier =D> Akkurat slik jeg liker det. Vi gjorde unna nødvendige papirarbeid, fikk utlevert diverse nødvendigheter og sikkerhetsprosedyrer :lol: Før jeg ble sendt avgårde til Onkel. Stian skulle joine oss senere på kvelden når han kom ned fra fjellet :thumleft

Image

Heimdal Gård i all sin prakt. Captain Slow hadde vært innom bensinstasjonen å kjøpt seg en "hot dog" som vi sier i Bergen (pølse i brød) Så vi rullet inn på tunet omtrent samtidig. Det var ingen Onkel å se?? :-k Joda, Onkel var bare inne å spiste litt mat i mellom slagene! Han tar oss vel imot og ønsker oss hjertelig velkommen til gards etterfulgt av latter, å jeg siterer "helvete den er svær,-" Jeg står jo fortsatt i traktor bunaden, så hva vet han om det? :-s
Det er liten tvil om at alle er spent på hva denne helgen vil bringe. Han kan fortelle at Tommas er på vei i dag, han var lei jobb å ville komme dagen før han også.
Vi diskuterer litt hvor ruten skal gå, hvilke planer som er lagt og hva som er forventet for at dette skal gå mest mulig på skinner. Det krever jo litt å arrangere Hardanger Poker Run 2016.
Vi får tillatelse av Onkel til å ha lette i antrekket, så vi smyger oss elegant inn i hver sin langbukse med hvite legger :lol: :lol: Nok prat, nå skal det jobbes!!

Image

La oss si det slik, Onkel har rygget med henger før ;-) Han og Roald skal kjøre noe boss, tømme en henger, vaske et kjøleskap ja listen er lang... Jeg blir satt til å lage noe arbeidsbukker som skal bli langbord av, men de skal også kunne brukes igjen til nettopp arbeidsbukker. Siden jeg er utdannet snekker, fikk jeg det ærefulle oppdrag! Nå hører det med til historien at jeg ikke har snekret så veldig voldsomt de siste 10 årene. Når du starter "jobben" med å fordype deg i cosinus, sinus og tangen.... Ja da har du bommet :roll: :lol:

Image

Men det var ingen grunn til å hvile, her var det bare å tenke enkelt å sette igang! Bukker skulle det bli. Onkel hadde vært å handlet noe 98x48 så det var bare å slå seg løs. Dæven det tok tid å smelle sammen noen bukker haha. Jeg tok jo en reprise av Annecy i fjor sommer. Gå med singlet uten å smøre meg med solkrem ](*,)
Det er helt utrolig hvor mye arbeid en får gjort når gode venner er samlet å holder framdriften oppe. Anne, hertuginnen av Heimdal Gård, løper sikk sakk mellom oss, sørger for at vi holder væskebalansen i sjakk og deler ut arbeidsoppgaver når det er behov.
Det er liten tvil om hvem som er sjefen på Heimdal gård ;-) =D>

Image

Alle større prosjekter må ha en god arbeidsleder, er det ikke slik? :lol: :lol:
Mellom arbeidsoppgaver, røverhistorier og mye latter sjekker vi LocaToWeb og kan bekrefte at Tommas er like om hjørne. Det ser ut som han har hatt en ålreit tur i fineværet og vi blir enige om å gi han en varm velkomst når han endelig triller inn på tunet :lol: :lol: 8)

Image

Det er forbanna synd at jeg ikke har med lyd til bildet over :lol: Tyske schlagers rister på popanlegget, alle synger med og det er forbanna god stemning :thumleft
Anne annonserer at det blir middag litt senere, så jeg får sykkelen min bort til Stian så det blir mulig å ta seg en pils. Stian har hatt en flott fjelltur og hiver seg med bort til Onkel igjen. Det var godt å få dusjet av seg litt svette og sagspon. Men det er fortsatt mye som må gjøres dagen før dagen, så her er det ingen grunn til å hvile.

Image

Grillene må gjøres klar, presenninger må henges opp, langbord må dekkes, kjøleskap må hentes, osv osv... Naboen, Mr Wheelie dukker opp å er behjelpelig med bil å henger! Lyskuler skal på plass, ja det skal rett og slett gjøres riktig fint før en får storfint besøk. Det høres også med til historien, uten å gå for mye inn på det, at de bukkene jeg hadde stått å laget hele dagen... De ble ikke brukt til langbord :roll: Det ble leid inn bord og stoler fra det lokale grendahuset. ;-) :lol:

Nyskjerrige naboer er også innom for å høre/se hva vi driver med. Det er tydeligvis mange som har fått med seg at det skal være aktivitet her i helgen. Det blir omsider kveld, å den middagen vi skulle ha, ble vel mer en god kvelds vil jeg si :lol: Det er jævlig så tiden flyr når du har det kjekt og jobber samtidig.

Image

Noen av dere husker kanskje dette bildet fra i fjor sommer? Før alpeturen? Ja i så fall... Det ser ikke slik ut lengre :shock:

Image

Image

Image

Vi nyter oss en bedre kvelds, fantastisk grillmat med alt av tilbehør og god drikke :love Dæven så slikt smaker etter en lang dag i solen. Anne vet ikke hva godt hun kan gjøre. Å la en ting være sagt. Du kommer ikke på Heimdal Gård uten å få 5 stjernes oppvartning.
Å jeg bestemte meg for at fra i dag kjære Anne, ja fra i dag er du Tante i min bok!! :thumleft
Som noen vet, har jeg en tendens til å finne på diverse kallenavn til folk. Dette er ALDRI negativt ment fra mitt hold. Får du deg deg et kallenavn er det et tegn på at du er ekstremt godt likt, og jeg har den dypeste respekt for den du er og hva du står for.

Så Onkel og Tante :D Takk for en utrolig bra dag!!!

Før vi pakker sammen for kvelden, må det puttes kort i konvolutter å siste detaljene rundt Runnet legges! Vi skal tidlig opp å rekke Fergen i morgen, vi skal ha et prøverun av løypen i morgen, dobbeltsjekke at vi har god tid og at dette kan bli en god tur for alle :D

Image

Klokken er 06:48 og det er så klamt på rommet at det er ikke til å tro.... Solen kiler meg bokstaveligtalt i fisen! Jeg tenkte jo ikke på å trekke igjen gardinene kvelden før :roll: Gløtter på klokken, jepp.... tidlig oppe, once again! Men det gjør fint lite, det ble ikke veldig mange pilsene i går. I dag skal vi kjøre gjennom PokerRun løypen :thumleft Du kan tro vi gleder oss \:D/

Image

Stian er tidlig oppe han også, han bedriver en del faderlige aktiviteter. Det er litt logistikk med to ungdommer i hus, yngste sønnen hans er blitt sjuk, så det spøker litt for dagens aktiviteter for hans del :( Jeg sørger for at kamera er "satt opp" og får i meg en kaffekopp. Sitter igrunn bare å venter på at klokken skal bli nok til å kunne møte resten av gjengen på første fergen \:D/

Dessverre så skal det ha seg slik at Stian blir hjemme i dag! Guttungen er selvfølgelig pri en, men han joiner oss ut til fergen bare for å få luftet seg litt.
Jeg og Stian er som kjent tidlig ute... Resten av gjengen derimot :roll: Du snakker om å rulle inn i siste liten ;-)

Image

Image

Første stopp blir Mundheim, her skal quattrokim møte oss å slå følge store deler av dagen. Han kan dessverre ikke være med på hele PokerRun, men lar ikke en slik dag gå til spille :thumleft Vi er fremme litt før han, vi sjekker LocaToWeb'en å ser at han ikke er lenger unna enn at det går an å vente på han :lol: I den forbindelse benytter gutta seg av muligheten til å knipse noen bilder

Image

Tommas konsentrerer seg om å forevige den fantastiske utsikten

Image

Hardanger viser seg fra sin aller beste side i dag. Tempoet blir lagt relativt tidlig, å vi cruiser bestemt videre mot Norheimsund. Rett før Strandebarm er det en relativt ålreit sving, jeg ligger i ledelsen og beordrer gutta til å kjøre litt tilbake å komme på rad og rekke. Jeg klarer selvfølgelig å knote med en knapp, så jeg får dessverre ikke med meg Onkel i det han suser forbi med godt nedlegg :?

Image

Image

Image

Image

Gutta fortsetter som perler på en snor, jeg kaster meg etter... Vi har jo tross alt en liten tidsramme å forholde oss til i dag 8) Men det kan se ut som Onkel oppdager at vi har bedre tid enn først antatt, så vi tar oss noen stopp på veien. Han forteller ivrig etter hukommelsen og kan komme med litt o-fag stoff til Tommas som ikke har vært på disse kanter med lokalkjent guide :D Onkel slutter aldri å imponere på dette feltet. Den mannen har autistiske trekk :lol:

Image

Image

Vi stopper i Norheimsund, fyller tankene på syklene, hander inn litt proviant før vi kjører innom Yamaha forhandleren å legger fra oss første bunke med konvolutter :thumleft Vi kjører strake veien mot Granvin og Ulvik. For oss som er lokalkjent vet vi hva som er i ferd med å møte oss... Ekstremt fin svingete vei \:D/ Her var det rett og slett ikke rom for å stoppe å ta noe bilder. Her var flyten så fin at det måtte bare holdes gående ;-) =D>

Jeg ligger bak både Onkel og quattrokim til å begynne med, men de fikk seg en nær GSA opplevelse å vinket meg elegant forbi 8) 8) Midt oppe på den flaten med den store fossen, stod der en buss med hele lasten midt i veien... Jeg klemte inn fløyten å holdt den inne til alle hadde flyttet seg. De viste ikke veldig stor interesse av å vike for oss som kom kjørende [-(

Vel nede i Ulvik, etter en bedre opplevelse over fjellet var det rom for litt mat. Vi kikker på klokken å ser at vi har veldig god tid. Vi har nesten 2 timer før vi må begynne å tenke på å kjøre videre mot Kinsarvik.

Image

Image

Det ble bestilt pizza, menyen var ganske enkel for oss motorsyklister. Du hadde 4 stk å velge mellom. Lite, middels eller mye kjøtt også hadde de vegetar Pizza :lol: :lol:
Noen med litt mindre sofistikert gane enn jeg har syns jeg var vel raus med terningen når det kom til denne pizza'en. For all del, den var god, men langt ifra noe høydare :)
Vi fikk utvekslet noen gode røverhistorier, fleipet litt på hverandres bekostning å kommet med gode anbefalinger til to stk mc-par som satt på bordet ved siden av oss. De vurderte litt om de skulle kjøre ekstra langt i dag eller i morgen. Siden det var annonsert litt smådrypp fra spådamene i TV2 anbefalte vi de å gjøre det i dag. Været kunne jo ikke bli bedre 8)

Vi satt fra oss en ny boks med konvolutter og satt kursen mot Kinsarvik og fergen til Utne. Vi måtte ha oss et lite stopp på Hardangerbrua :love

Image

Fy flate for et skue.
Vi gladgasset videre, Tommas smilte fra øre til øre og vi kan vel trygt si at dette var en opplevelse av de sjeldne ;-)
Det er noe helt magisk med å kjøre langs Hardangerfjorden. Du kjører gjennom markene og gårdene til folk. Det står tett i tett med diverse frukt trær og luktene er bare helt magisk. Det er rett og slett et eventyr som bare må oppleves på denne tiden av året. Det er på slike dager en innser hvor forbanna bortskjemt en er som bor så nært slike veier og områder 8)

Image

Vel fremme på fergekaien fikk vi oss en liten pause til. Her var det så latterlig varmt. Jeg måtte bare snike meg inn i skyggen. Solen stod på grilling og mine noe solbrente isse hadde ikke behov for mer sol i dag :roll: Rudolf er rød på nesen, jeg er rød mellom skuldrene :lol: :lol:

Det plager meg enda at jeg ikke tok med meg kamera opp på soldekk... Uansett hvor du snur deg så har du tidenes postkort! 4 vannscootere kommer haglende... De leker seg på bølgene til fergen å herjer rundt oss. Rett og slett utrolig kult. Fikk med meg en del av det på diverse videosnutter på snap, men glemte å lagre de ](*,)
Fergebillettøren kjørte selv sykkel og hadde mange spørsmål til oss, samt behov for å fortelle litt hvor mye han kjørte sykkel selv. Slik er alltid hyggelig. Han glemte seg nesten helt bort når han skulle ta betalt for turen over :lol:

Vel fremme i Utne tar vi turen videre mot turens siste stoppested (for PokerRun'et) Hardanger Kulturgalleri. Fra hovedveien er det ca 3 km med grusvei bortover her. Yes!! endelig skal jeg få prøve traktoren på grus \:D/ Du snakker om bambi på isen. Når jeg ser hvordan de andre bare suste avgårde med sine sykler, så var det nesten flaut å ligge å nøle med traktor. Dæven så jeg må få øve meg på å kjøre på grus! Det er helt skandale hvor dårlig jeg er. Men men, øvelse gjør mester \:D/

Vi stoppet litt å beundret utsikten.

Image

Image

Noen ganger ser det veldig lite mandig ut med så lite kamera Tommas :lol: :lol:

Image

Image

Image

Du verden for en utsikt og for et sted =D> Vi fikk lagt fra oss siste boks med konvolutter og undertegnede tok ledelsen ut på grusen igjen. Joda, jaggu faen klarte jeg å kjøre feil. Havnet ned på en byggeplass med Onkel hakk i hel... Du har kjørt feil din klovn :lol: :lol: Onkel spant avgårde å suste oppover på riktig vei igjen. Jeg slet med å holde følge... hvordan i alle dager er det mulig å kjøre sånn på grus, med slik sykkel og de dekka :redface Det blir for dumt :-# hehe

Vi gir Toven, som er kommet til bygda en lyd på LocaToWeb'en om å møte oss i Jondal. Han står på en avstikker å venter på at vi skal dukke opp. Onkel anbefaler oss å ta en tur opp på folgefonna når vi er her. Han må suse videre hjem til gården, da han venter langt flere gjester utover ettermiddagen. Men jeg, Tommas, Toven og quattrokim har ikke vært her oppe før, så vi kaster oss i vei. Det skal vise seg å være ganske dårlige veier oppover her. Mye rullegrus i veibanen, mye telehiv og smalt som fy! For oss på traktor var det greit, men kan tenke meg det var periodisk utfordrende for de to andre :thumleft

Utsikten og stemningen veide fort opp for den dårlige veien opp :shock: :shock:

Image

Det er første gang jeg har opplevd at det er bedre utsikt på vei opp enn det var på toppen :lol: På parkeringsplassen til skisenteret var det ikke mulig å se noe :roll: Så vi rullet bare videre igjen å knipset noen bilder på vei nedover. Toven var relativt lite fornøyd med veien oppover, så han trillet rolig til bunn, han gadd ikke drive å stoppe for bilder, fult forståelig :thumleft

Image

Vi kom ned til et vann, eller hva det var. Uansett så var det såpass spektakulært at vi måtte knipse noen bilder. Aldri sett så blått vann i fjellet før. Det ser ut som et basseng i syden :shock:

Image

Image

Image

Vi hadde oss en liten stopp til på vei nedover, der satt jeg fra meg sykkelen på sidestøtten, men ikke i gir! Jeg så bare den begynne å trille i sidesynet :shock: Jeg klarte heldigvis å avverge katastrofen. Satan, det bor jaggu meg power i denne kroppen også når det står om sykkelen hehe :roll: fikk tak i styret å slet den opp, heldigvis stod jeg støtt og den var ikke nedi :-# :-# Jaja, en kraftig lærepenge til seg selv.

Image

Toven stod nede med bommen å ventet på oss, vi var alle enige om at vi var godt sliten å ville hjem å begynne på pilsen. Det var også kommet kjentfolk på tunet til Onkel og Tante, så det var bare å klemme til "hjemover"

Jeg kjørte innom Stian, fikk parkert sykkelen, tatt meg en dusj og jekket meg en kald pils..... #denfølelsen =D> Stian var privatsjåføren min i kveld, han hadde lagt hjemme å slikket sol på terassen. Litt misunnelig på turen vi hadde hatt, men han skulle få sin mulighet i morgen :D I det vi svinger inn på tunet er det kommet godt med folk allerede \:D/ Flere kjente og noen mindre kjente ansikter. Så det vare bare å ta den pålagte hilserunden. Det var et gledelig gjensyn med folket jeg kjente, å utrolig hyggelig å stifte nye bekjentskaper med de jeg ikke hadde hilst på :D

Image

Image

Praten gikk løst og folket så ut til å kose ræven av seg. Dette var digg. Vi fikk fyr på ene grillen, de som skulle ha seg middag fikk ordnet med det. Andre slukket tørsten med diverse rariteter. Dette hadde vært en fantastisk dag.

Image

Image

Norse viser kunstneriske evner bak grillen, mens de to andre følger nøye med! Her er mye å lære gutter :lol: Svidd utenpå, rå i midten og en dunst av tennvæske :thumleft Smaken av sommer :lol:

Tante og Onkel er godt fornøyd med at så mange har villet ta seg turen til Hardanger denne helgen å stiller ivrig opp for fotografen :lol:

Image

Det er mye folk som skal bli kjent, det er latter og god stemning uansett hvor en snur seg. Jeg jeg hilst på de fleste her før og det er like artig hver gang, å se hvor godt likesinnede motorsyklister går overens! Jeg fikk også gleden av å hilse på KliffArne for første gang :D Å for et hyggelig møte det ble! Utrolig hyggelig at han og fruen tok turen :thumleft
Vi satt oss godt tilrette i Løen... Det var fortsatt litt småtteri som måtte ordnes, så vertene løpte litt fram og tilbake (forståelig nok)
Det gikk ikke lange tiden før latteren satt løst og folket delte diverse historier. Det kan hende undertegnede delte mer enn han burde, men sånn er det å bryte isen av og til :lol: :lol:

Image

Jeg er også overrasket over hvor lett vi motorsyklister løser verdensproblemer etter noen pils og litt brennevin :D Vi er alle enig om å ta det rolig i dag. Vi skal jo tross alt opp å kjøre hele dagen i morgen. Det er jo dagen før dagen, å en må liksom holde litt igjen, for i så godt selskap er det vanskelig å gi seg først 8)
Lasse Liten og Amalie kommer litt senere enn først antatt pga et uhell ved fergen. Utrolig tøft at dere fortsatt tok turen å deltok. Slikt står det jaggu meg respekt av. Bergen kommer også sigende etterhvert å finner seg til rette i Mannehulen til Onkel. JK95 og fruen kommer seg vel frem de også. Bare tanken på hun som har satt på så mange mil er imponerende i seg selv.

Jeg trekker meg stille tilbake for i kveld, sitter på med Stian "hjem" igjen. Sengen kaller, vi skal opp å skape magi om få timer \:D/

Vi setter alarmen på 07:00, sier godnatt og jeg triller relativt raskt inn i drømmeland.

Bzzzz......bzzzzz telefonen dirrer og "oppmuntring" hyler fra høyttaleren!!! Det er tidlig morgen på den store dagen. Det er bare å storme gjennom dusjen, Stian kakker på døren, forsikrer seg om at jeg skal ha egg og bacon til frokost. Jeg takker beskjedent ja :lol: å sleper skroget gjennom noen pistrete ståler. Det er lite som er så godt som en dusj om morgenen :roll:

Vi bestemmer oss egentlig for å bruke minst mulig tid, så vi får starte i god tid fra Onkel la med resten av gjengen. Vi er jo som eksemplarisk ungdom alltid tidlig ute :thumleft Det koker på tunet til Hemdal gård. Det er andre som er tidlig oppe å klar for dagens morro.

Image

Image

Bamsefar har tatt ansvar å gjort det mulig for freddy å kunne være med på HPR. Slikt står det respekt av!! Selv om jeg har en viss anelse om at bamsefar trives godt som Los og fyrtårn for den yngre garde :D Jeg har hvertfall ekstremt gode erfaringer med Oslo Losen =D>

Image

Onkel og Stian er skjønt enig om hvem som har tøffeste sykkelen på tunet i dag :lol: :lol: Et bilde lyger ikke!

Image

Image

Image


Det fyller seg gradvis opp på tunet, det kommer stadig sykler med kjente og ukjente fjes. Det dukker opp lokale kjenninger og folk som er mindre kjent. Det er jævlig artig å se at det er så stor respons rundt dette arrangementet

Image

Image

Onkel hever stemmen, ber om oppmerksomheten og gir noen greie retningslinjer på hva som er planen for dagen. Da var vi igang!! Den ene sykkelen etter den andre starer opp å ruller avgårde mot første fergen. Slikt får jeg gåsehud av! Det lukter eksos, dalen er fylt av lett gjenkjennelig lyd og Hardanger PokerRun er igang!! Lykke til folkens \:D/ \:D/

Image

Du er ikke klar over hva du har satt igang Onkel :love

Image

I det vi ruller inn på fergekaien er det mange som sperrer opp øynene :D Det er et ganske fantastisk skue med så mange syklister på samme sted.

Image

På fergen, får jeg oppdrag i å dele ut første konvoluttene.... så det ble dårlig med bilder. Praten går løst, å vi blir noe lattermild når vi ser en sivil passelat står først i køen bak oss :lol: Nok en påminner om at dette er en kosetur :thumleft

Alle er like ivrig etter å komme seg avgårde, vi får prata og vitset litt på fergen. Jekket opp alle sine forventninger litt og lagt listen for en fantastisk dag på 2 hjul.
Stian er ivrig som alltid å legger seg i tet. Han setter tempoet å loser oss som perler på en snor mot Norheimsund. Det er alltid litt vanskelig å vite hvor hardt en skal kjøre når så mange kjører på tur ilag. vi cruiser gjennom alle de små bygdene mot Yamaha, hvor vi skal få vært neste kort. Bilister vi møter viser hensyn å slepper oss villig forbi. Det er mørke skyer på himmelen, men alle håper på det beste, selv om spådamene i Tv2 har sagt at det skal komme litt drypp utpå dagen :-k

Image

Yamaha Norheimsund har åpnet dørene til butikken sin, stilt med litt proviant og noe godt å drikke! Slikt liker vi :thumleft

Image

Image

To lokale helter som skal vise seg å bli ekstremt hyggelig bekjentskap. Dæven for en komedie :lol: =D>

Image

I det vi passerer Kvanndal, går det liksom litt tregt... Det virker nesten som alle ligger å venter på at noen tar ansvar å legger listen. Jeg er ikke tung å be, så jeg sniker meg sakte framover i feltet å legger meg fremst, jeg ser i speilet at flere henger seg på. En trenger ikke ligge i kortesje over ulvikfjellet :lol: Så her er det bare å finne sitt eget tempo, aktpågivende og varsomt (selvfølgelig) [-X I det vi ruller inn til Granvin kommer det litt drypp på visiret. Det holder seg heldigvis tørt over Ulvikfjellet for noen av oss, å undertegnede får ikke regn på seg før han har parkert sykkelen i Ulvik :thumleft

Image

Image

Det er rom for mat, drikke og enda et kort! En del av oss har begynt å rope på seg seier allerede :lol: Lykken skulle selvfølgelig ha det til å bli annerledes :evil:

Image

Den grønne kafé yter strålende service og virker veldig fornøyd med at vi har valgt å legge turen innom her.

Image

Vi har masser av tid, så det er god tid til å bli bedre kjent. Noen forteller skrøner, andre diskuterer utstyr og ikke minst veiene så langt. Der er tilogmed noen som er villig til å jukse til seg potten :lol: :lol: Eller kalles det juks i poker? :-k

Image

Spåkonene tok feil denne gangen også. Det var ikke bare det at det skulle komme litt drypp, men himmelen skulle virkelig åpne seg for anledningen. Når gud skapte noe så vakkert, sørget han for at det ble vasket grundig flere ganger i uken :roll:
Jeg føler virkelig med de som ikke hadde med seg regndress eller vanntette klær. For det kom mye regn på kort tid :lol:

Jeg syns det var litt py når det kom regn, men når en først hadde kommet seg i regndressen, skalket alle luker å lagt seg ut på veien ble sorgen fort snudd til latter. Fy flate det er gøy å teste sykkelen sin i skikkelig møkkavær! Så lenge en holder seg tørr er jo det ikke noe å ta på vei for. Det var litt stivt de første kilometerne, men det løsnet fort opp å vi kjørte med god driv videre til Kinsarvik.

Turen går mer eller mindre i rolig tempo helt til siste punkt på turen! Hardanger Kunstgalleri... Her blir siste og avgjørende kort delt ut :thumleft Den grusveien på 3 km ble nok forbannet av en del etter så mye regn. For det var ikke lett grus nå lengre :lol: :lol: Fy flate for en suppe, på slike dager er jeg veldig glad for at jeg kjører traktor og ikke R sykkel \:D/

Image

Image

Alle på plass for siste og avgjørende kort... nemlig byttekortet. Her var det muligheter for å toppe heile driten! Siden mange var gira på å komme seg hjem å vaske sykkelen :erte ble det tatt en sjefsavgjørelse på at vi gjorde unna siste rest her. Så alle var samlet å en vinner kunne kåres.

Image

La oss si det slik, jeg har aldri vært noe pokerspiller, men jeg hadde noe innbytterpuls når jeg skulle bytte ene kortet. Dæven han søkke det hadde gjort seg med en konge til :roll: Ikke at potten var så viktig, heder og ære var langt større gevinst

Image

Jaja, all ære til mannen med beste hånden... Mener å huske det var tress i ess eller konge som var vinnende hånd. Jeg husker dessverre ikke navnet på vinneren, men gratulere så mye til deg =D> =D> Gøy var det, selv om jeg ikke vant :lol:

Herfra var det bare å komme seg hjem. Nå var flere i fest humør og klar for tørre klær. Det var bare å skalke alle luker å begi seg ut på de siste milene. I kveld skulle det festes. Jeg havnet bak KliffArne som kjørte med oppakning og passasjer. Kunne han så kunne jeg! Det gikk i god driv tilbake :thumleft Takk for turen og følget \:D/

Vel fremme med Stian var det de 3 S'ene som stod for tur. (shit, shower and shave) På med grilldressen og inn til resten av folket. Det rant inn med folk, solen tok ansvar å tittet gjennom skyene. For en dag dette hadde vært. For en suksess!!
Mye av festen skal forbli en hemmelighet, noe må en være tilstede for å få oppleve :thumleft Men det var et par høydepunkt som må skrives om.

BusaTrond hadde vært innom Porsgrunn Porselen å kjøpt et passelig glass til Onkel med passende gravering fra alle oss :thumleft Det var en beskjeden gave og en stor takk fra oss til deg Onkel.

Triumph Vest med ordre fra selveste Dronningen :lol: Slo deg og tante til hertug og hertuginne av Kanteburry, noe som skal sies å være noe av det vittigste jeg har vært med på =D> =D> Fantastisk tale :thumleft

Image

Som mange vet er jeg en mann av få ord :lol: Å jeg vil på vegne av meg selv og alle oss fra Mc-forumet takk for et helt fantastisk arrangement.
Gjestfriheten du og tante viser. Måten dere byr på dere selv og inkluderer alle på er helt unik. Jeg er nok en gang overveldet av hva du er villig til å gjøre for andre.

Så kjære Onkel og Tante, Hertug og Hertuginne av Kanteburry, tusen takk for et fantastisk arrangement, takk for en uforglemmelig helg, å la oss bare håpe at dette ga mersmak å dere finner ut at dere vil arrangere et nytt PokerRun ved en senere anledning :thumleft

Image

Jeg vil også få takke for turen alle sammen, jeg vil takke for alle gode historier og at så mange har gitt meg muligheten til å stifte nye vennskap. Det har vært en helt magisk helg for min del. Håper alle koste seg like mye som jeg gjorde.

Takk til dere som har tatt dere tid til å lese :thumleft

Mvh
Thomas
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Tommas »

Herlig, herlig referat Thomas!

Dette skal leses igjen når vinteren legger sin kalde hånd over landet, med håp om en ny runde neste år :thumleft

=D>
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by mekkern »

Håper en eventuell reprise blir satt med dato så tidlig at jeg eventuelt kan lage ny vaktplan..
Dette er jeg lei for at jeg gikk glipp av...

All ære til arrangør av dette. =D>
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by DrGreve »

:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by hakhap »

Som alltid veldig hyggelig lesing med mange smil :thumleft
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Toven »

=D> =D> =D> :D
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Flanker »

[emoji106] for referat
[emoji24] for at turen min gikk til [emoji35]
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Trondgv »

Meget bra!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by quattrokim »

Bra bilder! Ser at sykkelen min ser ut som ein skyskraper parkert sammen med dei andre [emoji14]

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Last edited by quattrokim on 30 May 2016 22:53, edited 1 time in total.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by ojda »

Du skriver og knipser så man skulle tro det var du som hadde gått av med potten,
å følte for å veie det opp med eventyr og bilder =D>
Du presterer såpass flott at bare det er grunn til å føle nedelaget om man ikke er med i eventyret [-X

Jeg håper virkelig du beholder gnisten, å at jeg selv er med som "karakter" i historiene mange mange ganger :D

Takk for en knallflott oppsummering =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Kant1 »

Det er ca 5 millioner mennesker som påstår at de var på Woodstockfetsivalen i 1969. I realiteten var det ca 500 000.
Så nå blir det spennende å se hvor mange som etterhvert vil påstå at de deltok på HPR 2016 8) :lol:

Meeeget oppegående gjenfortelling Lordy, synes du klarer å formidle stemningen på en utrolig bra måte :) =D> =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
JLafton
Posts: 563
Joined: 23 Oct 2015 19:20

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by JLafton »

Onkel og Stian er skjønt enig om hvem som har tøffeste sykkelen på tunet i dag :lol: :lol: Et bilde lyger ikke!

Image

Du ser jo at det er Tiger'n dem er interessert i \:D/
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by freddy123 »

som de andre skriver topp rapport og mange fine bilder :thumleft

koste meg mens jeg leste meg igjennom her :D
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Bikeridr »

De der formidlingsegenskapene til lorden står til laud =D>
Ser ut til at dere har hatt en kjempetur. Får se om det passer inn i turnus til neste år 8)

Gleder meg til referatet etter NN-turen :D
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Turen til Heimdal Gård og Hardanger PokerRun 2016

Post by Gielas »

Et referat en Lord verdig :thumleft
Gielas
Post Reply