Ashland´s Alpetur

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ojda »

Undertegnede var alene nedover for noen år siden, i fjor var det Freddy123 og fler,
dette året er det Mohammed ashland som trakterer ensomheten.
Å fantastiske turer har vi hatt alle sammen =D>
Man har faktisk ikke tid til kjede seg på slike turer, jeg garranterer :thumleft

Det kan selvfølgelig være godt å lene seg litt på andres erfaringer, men det fungerer helt flott alene også.

Men for all del, det er flott med gode kamerater også.
El-Fantasticoturen er vel den flotteste mc-turen jeg noensinne har vært på \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

LordShaft wrote:Jeg kan ikke forstå annet enn at dette oppfordrer og inspirerer langt fler til å ta turen nedover alpene alene. Dette e utrolig artig lesning, å bildene er spot on! Er noen av de tatt med gopro eller? :-k

Veldig synd du ikke kom deg helt opp, men det spiller jo liten rolle. Det er jo sinnsykt fet utsikt hele veien der.

Blir du å kjøre alpepass helt til du svinger oppover igjen eller tar du en lengre tur hjemover? I så fall, er det mange høydepunkter men drit kjedelige veier til :-# (sammenlignet med det du har kjørt siste ukene)
De store passene er nok over for denne gang :(
Siden jeg forsatt har ett par dager til gode, tenkte å svinge av ved Landeck og gjennom Paznaun dalden før det blir Flexenpass og Hochtannbergpass på vei nordover til Tyskland.

Om ingen har noen gode tips :thumleft

Tittet på gopro, men syntes det ble for klumpete. Så det ble ett Drift Stealth 2 kamera istedet, montert midt oppå hjelmen. Stort sett hele tiden mens jeg har kjørt har det stått på "random foto" Ikke fått sett gjennom alt ennå, noe skal enn ha å kose seg med på vinteren også :D
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

ojda wrote:Undertegnede var alene nedover for noen år siden, i fjor var det Freddy123 og fler,
dette året er det Mohammed ashland som trakterer ensomheten.
Å fantastiske turer har vi hatt alle sammen =D>
Man har faktisk ikke tid til kjede seg på slike turer, jeg garranterer :thumleft

Det kan selvfølgelig være godt å lene seg litt på andres erfaringer, men det fungerer helt flott alene også.

Men for all del, det er flott med gode kamerater også.
El-Fantasticoturen er vel den flotteste mc-turen jeg noensinne har vært på \:D/
Kjede seg har vært ett fremmed ord denne turen :thumleft Det blir selvfølgelig ikke bedre enn hva enn selv gjør det til, men tiden går så alt for fort når det kan velges nydelige veier fra øverste hylle

Selvfølgelig er det trivlig med flere på tur, men enn kommer oppi endel underlige episoder og personer enn kommer i kontakt med :)
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s Alpetur

Post by tshansen »

Å reise alene har sine fordeler og ulemper. På samme måte som det å reise i følge har sine fordeler og ulemper :thumleft :thumleft

Hvordan du er som person avgjør ofte hva som har mest fordeler og minst ulemper :D Men er det mulig å kose seg på tur uansett, helt klart \:D/ \:D/
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Ashland´s Alpetur

Post by Jeanette »

Aaah, der var hele tråden lest - herlig! Kos deg videre på tur :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

Dagens runde: https://goo.gl/maps/BiHdtqjVjK62


Hva man gjør på transportetapper, når de blir kjedelige ;-)

Image

Velteklosser fungerer også fint som fothvilere :)

Image

Frokost var avtalt til 8 i dag morges på hotellet jeg sov på. Jeg hadde mine misstanker det ikke var så mange gjestene akkurat denne natten, jeg hadde feil!!
Frokostbuffen ble åpnet når jeg kom ned, av verdens mest hyggelige og snakkesalige kokk. Jeg var den eneste overnattnings gjest på hotellet - lav sesong vis nok. Kokken hadde disket opp med ferske bakevarer, brød, ost :roll: og skinke i alle varianter.
Det er sjeldent jeg har følt meg mer beklemt og til mer bryderi enn akkurat da å hadde egentlig mest lyst å synke gjennom gulvet. Men det virket ikke sånn på familien som drev stedet, de var fantastisk hyggelige

Mett og fornøyd tok jeg sikte på Timmelsjoch, det passet hadde kvernet litt i bakgrunn og når ojda anbefalte det, ja da var valget lett :D

ImageMot Kreuzbergpass

ImageKapell på utsiden av Toblach

ImageKaffe over Jaufenpass

Via Kreuzbergpass, Bruneck, Jaufenpass og Timmelsjoch, endte jeg i Huben, en dagsetappe på bare rundt 22mil. Bortsett fra Halden - Oslo, har dette vært den korteste kjørte strekningen. Men for noen pass og natur! Det røk med nesten 4 1/2 time, det ble temmelig mange stopper underveis. Ojda veit veldig godt hva han snakker om, Timmelsjoch var nydelig =D> kombiner gjerne det med Jaufenpass!

ImageOpp Timmelsjoch

ImageUtsikt fra Timmelsjoch

Image

ImageUtsikt over San Leonardo In Passiria

Hvem som skvatt mest når vi fikk øye på hverandre er ikke godt å si

ImageVed San Leonardo In Passiria

Før siste passet skulle bestiges måtte tanken igjen fylles. På den tredje stasjonen fant jeg ut hvorfor ikke automatstasjoner tar kortene. Selv om det står VISA og gud vet hva på automaten tar f**n skapet kun italienske kort ](*,)

Image

Yess, da var det bare å lene seg tilbake i sola å vente på eieren skulle finne det for godt å komme tilbake fra matpausen sin, heldigvis tok det ikke så lange tiden...

Sølden viste seg å være en eneste stor byggeplass, det er kanskje noe i det med lavsesong? Til slutt ga jeg opp og
kjørte nordover og endre opp i Huben.

Morgendagen blir en liten omvei nordover, det er noe med det når enn kjenner ferien går mot enden. Litt vemodig og trist på en måte...
Fra Landeck tenkte jeg svinge ned Paznaun dalden, før det blir Flexenpass og Hochtannbergpass på vei til Tysklands berømte Autobahn og Kiel.
Passer seg sånn blir det en tur om Louis og se etter vanntette støvler :redface


Takk for denne gangen :thumleft
//Ashland
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s Alpetur

Post by tshansen »

=D> =D> =D>

Jaufenpass husker jeg ekstremt godt. Gjør noe med deg når du kjører over der klokken 06:00 på morgenkvisten \:D/

Har et meget flott bilde selv at det lille kapellet i svingen der :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mogule
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2016 09:06
MC: 2011 KTM 990 SMT

Re: Ashland´s Alpetur

Post by mogule »

Du burde jo nesten ta turen innom Aschland, når du er helt i nærheten ;)
Less typing, more riding!
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

mogule wrote:Du burde jo nesten ta turen innom Aschland, når du er helt i nærheten ;)
Bor du her nede i dette paradiset?
fun is not a straight line
User avatar
mogule
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2016 09:06
MC: 2011 KTM 990 SMT

Re: Ashland´s Alpetur

Post by mogule »

ashland wrote:
mogule wrote:Du burde jo nesten ta turen innom Aschland, når du er helt i nærheten ;)
Bor du her nede i dette paradiset?
Hehe, nei, dessverre.

Men jeg er en jævel til å lese kart.. Så det tilfeldigvis på ruta du delte fra i går. Du er for resten veldig nær Namlostal, som er en magisk mc-vei (blant veldig veldig mange i området)
Less typing, more riding!
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

mogule wrote:
ashland wrote:
mogule wrote:Du burde jo nesten ta turen innom Aschland, når du er helt i nærheten ;)
Bor du her nede i dette paradiset?
Hehe, nei, dessverre.

Men jeg er en jævel til å lese kart.. Så det tilfeldigvis på ruta du delte fra i går. Du er for resten veldig nær Namlostal, som er en magisk mc-vei (blant veldig veldig mange i området)
Takk for tips :thumleft
Må jeg ta en nærmere titt på :)
fun is not a straight line
User avatar
mogule
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2016 09:06
MC: 2011 KTM 990 SMT

Re: Ashland´s Alpetur

Post by mogule »

https://www.google.it/maps/dir/47.04235 ... !3e0?hl=no

i kart. Det er veien mellom Namlos og Stanzach som er selve rosinen i pølsa.

Nå har ikke jeg kjørt alt du har kjørt i det siste, men denne er veldig høyt på min liste.
Less typing, more riding!
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Ashland´s Alpetur

Post by Tommas »

Gjorde seg til morgen-colaen det der (for oss som ikke drikker kaffe...) :thumleft
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Ashland´s Alpetur

Post by JK95 »

Tommas wrote:Gjorde seg til morgen-colaen det der (for oss som ikke drikker kaffe...) :thumleft
Digger stilen 8) Vurderer harrytur til Storlien for å fylle veskene med boksvarer selv \:D/
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Ashland´s Alpetur

Post by freddy123 »

Helt topp lesning mens jeg venter på at grandiosaen skal bli klar og fz8'n klar for luftetur [emoji2]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply