Ashland´s Alpetur

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

Servicen og vennligheten enn får hos ett privat B&B er noe helt annet enn ett upersonlig hotellrom og til omtrent
halve prisen. Om noen skulle trenge ett overnattnings sted i nærheten av Bolzano, er Nova Levante og Haus Herta å kunne anbefale :thumleft

Image

Husets eldre dame var tydelig bekymret ved frokosten og beklaget seg for de skulle til Bolzano klokken 10, eller noe i den duren, og ville da ikke være der når jeg kjøre avgårde. "Kein problem" glimtret jeg til på min tysk og pekte der klokken normalt sett er på hånden og tegnet 9.30 på duken, "so ich køren vekk, ja?"
Hun var fornøyd, tydeligvis ønsket hun være der når gjestene deres sjekket ut.
Pakking var fort unnagjort og nøkkelen ble levert i god tid til 9.30
Damen så litt alvorlig på meg, mens en lang tirade kom. På ansiktsuttrykket mitt forsto hun nok jeg ikke skjønte meteren. Til slutt kom pekefingeren opp, "Nicht styrten" sa hun strengt. Hun hadde gått rett hjem hos mamma :-# :roll:

Med gårsdagen friskt i minne å for å ikke drite seg ut igjen. Ble dagen startet med en tur innom Esso´n, enn gjør ikke samme tabbe to dager på rad :-#

Med blå himmel, sol og Tori Amos på øret - gud å den rødhårete damen kan synge! Var Karerpass første mål. Med avslutningen på gårsdagen og Pordoijoch pass i minne, var dagens høydepunkt Stellajoch, Gardena pass og Campolongo pass.

Image

Ord blir fattige, dette må oppleves :D :shock:

Sellajoch pass
Image

Image

Image

Image

Trafikken har også merkbart tettnet til, jammen er jeg ikke alene på veiene lenger. Deilig på en måte, selv om jeg glatt hadde klart meg uten disse gruppene av kamakaze - velocipeder. jaja, de er sikkert gode på bunn de også...

Giau passet må heller ikke glemmes, helt fabelaktig :smt060 Litt moro med disse numererte svngene, 29 i tallet opp fra Colle Santa Lucia - siden :twisted:

Image

Med utsikt ned mot Cortina d´Ampezzo

Image

Image

Etter Cortina d´Amprezzo ble vei nr. 51 "veldig rett" på kartet og jeg så på dette som en transport etappe. Der tok jeg skammelig feil! Hvorfor både Motorrad Powerkarten og Michelin Map har grønnmerket denne veien forstår jeg nå, Fazer´n fikk igjen lov til å strekke på beina og sang av full hals oppover dalføret :)
Laaange svinger, små sletter. Sånne veier er ikke så spennende i utgangspunktet, men når enn vrir om på gassrulla forandres de til de deiligste Autostradaer 8-[

Ved Dürrensee ble det på nytt en U-sving. En restaurant, midt i ingenmanns land og fullt med biler, bobiler og motorsykkler på utsiden - Her må de ha god mat.
Pokker, heltysk meny ](*,) hmm... Wienerschnitzel, det forsto jeg iallefall. Tror jeg trenger en uke på slankefarm når jeg kommer hjem.

Målet for dagen var Lienz, ett godt utgangspunkt for Grossglockner passet. Etter endel leting, de finnes aldri når du trenger dem. Så, midt i en sving, "zimmer" sto det på ett skilt og motorsykkler på utsiden. Her er det likesinnede, så kan ikke bli annet enn bra :-D

Låst garasje om natten hørte med rommet, med tillhørende løftebukk og litt verktøy for småjobber. Han som styrte med garasjen bø på en snaps når sykkelen var parkert for kvelden også, det sier man ikke nei takk til :roll:

Image

Utsikt ned mot Linz

Image

WiFi´n fungerer uheldigvis bare i 1. etg, noe som er litt kjedelig siden rommet mitt ligger i 3. etg. Som plaster på såret er det tilfeldigvis her tappekrana til weissbier´en i huset også er :plystre

Til ære for top-box diskusjonen :thumleft Alle scooterene, 5 i følget var lakkert i pastell - farger

Image
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s Alpetur

Post by tshansen »

Tori amos kan synge, men da burde du prøve florence and The machine [emoji122]

Jeg kjenner jeg gleder meg hver dag til disse oppdateringene dine! Det gjør så godt for sjela å lese [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Ashland´s Alpetur

Post by JRO »

Kjempefine turrapporter Ashland, du har det helt topp med alle passene du kjører. :D :thumleft \:D/
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

LordShaft wrote:Tori amos kan synge, men da burde du prøve florence and The machine [emoji122]

Jeg kjenner jeg gleder meg hver dag til disse oppdateringene dine! Det gjør så godt for sjela å lese [emoji106]
Ikke hørt om, må sjekkes ut når jeg kommer hjem og til litt mer stabilt nettverk :thumleft

Ifølge Yr.no har værgudene slengt sitt vrede over meg og hele Alpe - regionen. Sitter å lurer litt på veien videre, Grossglockner er en selvfølge! Men etter den er jeg ikke helt sikker, iallefall nesten :-k Jeg har forsatt noen dager til gode, men kjenner kroppen sier en dags hvile også
Må sove på det til i morgen...
fun is not a straight line
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

JRO wrote:Kjempefine turrapporter Ashland, du har det helt topp med alle passene du kjører. :D :thumleft \:D/
:D :D
Synes det er moro å dele opplevelsene også :thumleft
fun is not a straight line
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Ashland´s Alpetur

Post by Leffy »

Det her er så herlig og lese. Godt noen har begynt alpesesongen :thumleft Faen så misunnelig jeg er akkurat nå :thumleft
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s Alpetur

Post by tshansen »

Håper du tar deg tid til å klippe alt inn i førsteposten når du er hjemme og ferdig med turen, slik at vi kan nyte alt i sin helhet utover vinteren [emoji106]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Ashland´s Alpetur

Post by Kant1 »

Atter engang fantastisk... og skikkelig gøy at du er og kjører de samme passene som jeg raste rundt i, i vinter 8) Passo Gardena og Passo Pordoi var knallfine på ski, og det ser jammen ut til at de ruler på sommerføre også :thumleft
God tur videre imorgen :D
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Ashland´s Alpetur

Post by DrGreve »

Fantastiske referater, me like :thumleft
God tur videre!
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Ashland´s Alpetur

Post by Busa Trond »

ashland wrote:Image

Ord blir fattige, dette må oppleves :D :shock:
Hehe... til og med voodoodoo hadde nok slitt med å følge deg der.
Fortsatt god tur :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

LordShaft wrote:Håper du tar deg tid til å klippe alt inn i førsteposten når du er hjemme og ferdig med turen, slik at vi kan nyte alt i sin helhet utover vinteren [emoji106]
Det skal jeg prøve på, litt lettere når enn sitter hjemme med en skikkelig datamaskin :thumleft

Hvile kan enn gjøre når jeg blir gammel...
Grossglockner next \:D/ \:D/
fun is not a straight line
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ashland´s Alpetur

Post by tshansen »

Helt enig ashland, hvile og betale gjeld kan jeg gjøre når jeg blir gammel [emoji23][emoji23]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ojda »

ashland wrote:
LordShaft wrote:
Hvile kan enn gjøre når jeg blir gammel...
Grossglockner next \:D/ \:D/

Hah! Det tror du det [-(

Flotte innlegg og bilder, bra du koser deg (i regnet) :lol: men det varer skjelden så lenge av gangen da, det ramler bare så innihelvete når det først regner :(

Ikke at det er noen nødvendighet, men Timmeljoch er et utrolig flott "kjørepass" :evil:
Men har man først vært en tur nedenfor, tar det skjelden lang tid før man er nedover påny \:D/

Jeg pleier også å bruke privat b&b en hel del, og det er somregel en flott måte å overnatte på.
Men skal jo ikke benekte at en og annen pussig episode har man jo kommet utfor :?

Fortsatt god tur Ali
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Ashland´s Alpetur

Post by Tommas »

Setter stor pris på at du tar deg tid til oppdateringer underveis!

Bra bilder også :thumleft
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2629
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Ashland´s Alpetur

Post by ashland »

ojda wrote:
ashland wrote:
LordShaft wrote:
Hvile kan enn gjøre når jeg blir gammel...
Grossglockner next \:D/ \:D/

Hah! Det tror du det [-(

Flotte innlegg og bilder, bra du koser deg (i regnet) :lol: men det varer skjelden så lenge av gangen da, det ramler bare så innihelvete når det først regner :(

Ikke at det er noen nødvendighet, men Timmeljoch er et utrolig flott "kjørepass" :evil:
Men har man først vært en tur nedenfor, tar det skjelden lang tid før man er nedover påny \:D/

Jeg pleier også å bruke privat b&b en hel del, og det er somregel en flott måte å overnatte på.
Men skal jo ikke benekte at en og annen pussig episode har man jo kommet utfor :?

Fortsatt god tur Ali
Takk for det :)

Timmeljoch har gnaget bak i hodet mitt, tror jeg må litt vestover igjen :thumleft Att dette er vanedannende kan jeg glatt forstå!
Dette er min første tur og definitivt ikke siste...

EDIT: Mobilen ha stått på "lydløs" siden jeg dro hjemmefra. Er nok ikke alle som skjønner humoren i "sms-tonen" min :redface
fun is not a straight line
Post Reply