MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 18 feb 2019 08:13

Alle klokkeslett er UTC+01:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 28 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 30 mai 2016 21:46 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Hardanger Poker Run 2016

Bilde
Foto: Elisabeth Berg Hass

https://goo.gl/maps/Xc89yGTdrX82

LocaToWeb'en min ville ikke spille pÄ lag i dag, sÄ ruten er plottet i google maps :thumleft

Den store dagen er endelig kommet, eller endelig er litt feil Ä si... jeg er som med alt annet, forbanna utÄlmodig! SÄ jeg og Roald kjÞrte inn til Heimdal GÄrd dagen fÞr resten av folket skulle komme. Det skal ogsÄ sies at vi var klar over at Onkel hadde nok Ä gjÞre, sÄ det var helt greit Ä kunne dra dit Ä bidra litt :D

Bilde

Det er tidlig morgen, jeg er klar, sykkelen er pakket og jeg tar "den" berÞmte kaffekoppen for Ä fÄ fart pÄ systemet (mÄ som regel to kopper til) :lol:
Jeg hadde avtalt med Roald om at vi skulle mĂžtes klokken 10:00 pĂ„ Horisont i Åsane, men siden jeg ikke trengte Ă„ kjĂžre innom polet forandret vi de planene til Rema ett tusen nĂ„r vi var klar :thumleft
Det tikket inn en melding, ganske tidlig....."bare pakke ferdig sÄ er jeg klar" StrÄlende, vi er foran skjema... Jeg kaster pÄ meg traktor bunaden Ä legger i veg! MÄtte innom Ä handle det mest nÞdvendige.

Bilde

Bilde

Sykkelen er sÄ stor at jeg fant det lettere Ä handle en pakke WetWipes Ä ha i hver sidekoffert i stede for Ä gÄ rundt :lol: :lol: Fikk handlet inn noen burker med pils, men hvor faen ble Roald av?? :-s :-s Klokken var 09:30 ?

Solen begynte Ä ta tak, det var en anelse hot Ä stÄ i full bunad, sÄ her var det bare Ä kaste klÊrne Ä smÞre seg med tÄlmodighet :roll:

Bilde

Klokken blir 10:00, ingen Roald :-s

Bilde

Klokken 10:30 (mener jeg) rullet Roald endelig inn pÄ plassen med et lurt smil om munnen =D> Han beklaget at han ble litt sen. Det gikk selvfÞlgelig helt fint (viktig Ä overdrive litt) men jeg fikk anledning til Ä dÞpe vÄr alles kjÊre Roald med nytt navn 8) Captian Slow :lol: Det er alltid like kjekt Ä mÞte Roald. Praten sitter alltid lÞst, det dukker alltid en god historie opp og det blir mye latter. Han fÄr seg en smokeabellos fÞr turen gÄr videre mot Heimdal GÄrd.

Bilde

Captain Slow hadde ikke fÄtt i seg kaffe enda, sÄ vi tok oss en stopp pÄ BjÞrkheim slik at han kunne fÄ i seg det mest nÞdvendige han ogsÄ. En kaffekopp og Vestlandslefsen :thumleft Vi lÞser ett og annet verdensproblem Ä er skjÞnt enige om at dette er en helg vi har gledet oss lenge til. Det er en anelse med forventning i luften, selv om den er vanskelig Ä "kjenne" da det sitter en tungt parfymert eldre dame pÄ benken ved siden av meg. Reis til H******, hva er det de eldre damene har i sprayflaskene sine :shock:

Bilde

I dag er vi enig om Ă„ bare ta raskeste vei til mĂ„l, vi har begge kjĂžrt disse veiene alt for mange ganger. SĂ„ det er ingen behov for Ă„ nyte turen sĂ„ voldsomt. Vi er klar over at det stĂ„r en Onkel Ă„ sliter rĂŠven av seg pĂ„ andre siden av fjorden, sĂ„ vi hadde ikke samvittighet til Ă„ slĂžse vekk for mye tid. Jeg er jo meg selv lik, jeg kan ikke en fergerute i hele Norge! Å er det noe vi har nok av her pĂ„ Vestlandet sĂ„ er det ferger. Vi kommer oss til fergen Ă„ triller rett ombord. De lukker faktisk bommen rett bak oss. Du snakker meg om lotto ;-) ;-)

Bilde

Det ringer fra tankvesken min, Stian har fulgt med pÄ LocaToWeb'en min (som fungerte sporadisk) Ä kunne forklare meg veien opp til han, slik at jeg kunne snike meg innom Ä kaste fra meg det som jeg eventuelt ville kaste fra meg der, fÄ nÞkkel og se hvordan han hadde det. Han hadde vÊrt Ä hjulpet Onkel, men skulle ha seg en tur pÄ fjellet.

Jeg svingte av til Stian, Roald fortsatte videre til Onkel. De bor jo et steinkast unna hverandre i luftlinje. Det er utrolig kjekt Ä se igjen Stian. Praten gÄr som vi skulle sett hverandre i gÄr og det hagler inn med spydigheter begge veier =D> Akkurat slik jeg liker det. Vi gjorde unna nÞdvendige papirarbeid, fikk utlevert diverse nÞdvendigheter og sikkerhetsprosedyrer :lol: FÞr jeg ble sendt avgÄrde til Onkel. Stian skulle joine oss senere pÄ kvelden nÄr han kom ned fra fjellet :thumleft

Bilde

Heimdal GÄrd i all sin prakt. Captain Slow hadde vÊrt innom bensinstasjonen Ä kjÞpt seg en "hot dog" som vi sier i Bergen (pÞlse i brÞd) SÄ vi rullet inn pÄ tunet omtrent samtidig. Det var ingen Onkel Ä se?? :-k Joda, Onkel var bare inne Ä spiste litt mat i mellom slagene! Han tar oss vel imot og Þnsker oss hjertelig velkommen til gards etterfulgt av latter, Ä jeg siterer "helvete den er svÊr,-" Jeg stÄr jo fortsatt i traktor bunaden, sÄ hva vet han om det? :-s
Det er liten tvil om at alle er spent pÄ hva denne helgen vil bringe. Han kan fortelle at Tommas er pÄ vei i dag, han var lei jobb Ä ville komme dagen fÞr han ogsÄ.
Vi diskuterer litt hvor ruten skal gÄ, hvilke planer som er lagt og hva som er forventet for at dette skal gÄ mest mulig pÄ skinner. Det krever jo litt Ä arrangere Hardanger Poker Run 2016.
Vi fÄr tillatelse av Onkel til Ä ha lette i antrekket, sÄ vi smyger oss elegant inn i hver sin langbukse med hvite legger :lol: :lol: Nok prat, nÄ skal det jobbes!!

Bilde

La oss si det slik, Onkel har rygget med henger fÞr ;-) Han og Roald skal kjÞre noe boss, tÞmme en henger, vaske et kjÞleskap ja listen er lang... Jeg blir satt til Ä lage noe arbeidsbukker som skal bli langbord av, men de skal ogsÄ kunne brukes igjen til nettopp arbeidsbukker. Siden jeg er utdannet snekker, fikk jeg det Êrefulle oppdrag! NÄ hÞrer det med til historien at jeg ikke har snekret sÄ veldig voldsomt de siste 10 Ärene. NÄr du starter "jobben" med Ä fordype deg i cosinus, sinus og tangen.... Ja da har du bommet :roll: :lol:

Bilde

Men det var ingen grunn til Ä hvile, her var det bare Ä tenke enkelt Ä sette igang! Bukker skulle det bli. Onkel hadde vÊrt Ä handlet noe 98x48 sÄ det var bare Ä slÄ seg lÞs. DÊven det tok tid Ä smelle sammen noen bukker haha. Jeg tok jo en reprise av Annecy i fjor sommer. GÄ med singlet uten Ä smÞre meg med solkrem ](*,)
Det er helt utrolig hvor mye arbeid en fÄr gjort nÄr gode venner er samlet Ä holder framdriften oppe. Anne, hertuginnen av Heimdal GÄrd, lÞper sikk sakk mellom oss, sÞrger for at vi holder vÊskebalansen i sjakk og deler ut arbeidsoppgaver nÄr det er behov.
Det er liten tvil om hvem som er sjefen pÄ Heimdal gÄrd ;-) =D>

Bilde

Alle stÞrre prosjekter mÄ ha en god arbeidsleder, er det ikke slik? :lol: :lol:
Mellom arbeidsoppgaver, rÞverhistorier og mye latter sjekker vi LocaToWeb og kan bekrefte at Tommas er like om hjÞrne. Det ser ut som han har hatt en Älreit tur i finevÊret og vi blir enige om Ä gi han en varm velkomst nÄr han endelig triller inn pÄ tunet :lol: :lol: 8)

Bilde

Det er forbanna synd at jeg ikke har med lyd til bildet over :lol: Tyske schlagers rister pÄ popanlegget, alle synger med og det er forbanna god stemning :thumleft
Anne annonserer at det blir middag litt senere, sÄ jeg fÄr sykkelen min bort til Stian sÄ det blir mulig Ä ta seg en pils. Stian har hatt en flott fjelltur og hiver seg med bort til Onkel igjen. Det var godt Ä fÄ dusjet av seg litt svette og sagspon. Men det er fortsatt mye som mÄ gjÞres dagen fÞr dagen, sÄ her er det ingen grunn til Ä hvile.

Bilde

Grillene mÄ gjÞres klar, presenninger mÄ henges opp, langbord mÄ dekkes, kjÞleskap mÄ hentes, osv osv... Naboen, Mr Wheelie dukker opp Ä er behjelpelig med bil Ä henger! Lyskuler skal pÄ plass, ja det skal rett og slett gjÞres riktig fint fÞr en fÄr storfint besÞk. Det hÞres ogsÄ med til historien, uten Ä gÄ for mye inn pÄ det, at de bukkene jeg hadde stÄtt Ä laget hele dagen... De ble ikke brukt til langbord :roll: Det ble leid inn bord og stoler fra det lokale grendahuset. ;-) :lol:

Nyskjerrige naboer er ogsÄ innom for Ä hÞre/se hva vi driver med. Det er tydeligvis mange som har fÄtt med seg at det skal vÊre aktivitet her i helgen. Det blir omsider kveld, Ä den middagen vi skulle ha, ble vel mer en god kvelds vil jeg si :lol: Det er jÊvlig sÄ tiden flyr nÄr du har det kjekt og jobber samtidig.

Bilde

Noen av dere husker kanskje dette bildet fra i fjor sommer? FÞr alpeturen? Ja i sÄ fall... Det ser ikke slik ut lengre :shock:

Bilde

Bilde

Bilde

Vi nyter oss en bedre kvelds, fantastisk grillmat med alt av tilbehĂžr og god drikke :love DĂŠven sĂ„ slikt smaker etter en lang dag i solen. Anne vet ikke hva godt hun kan gjĂžre. Å la en ting vĂŠre sagt. Du kommer ikke pĂ„ Heimdal GĂ„rd uten Ă„ fĂ„ 5 stjernes oppvartning.
Å jeg bestemte meg for at fra i dag kjére Anne, ja fra i dag er du Tante i min bok!! :thumleft
Som noen vet, har jeg en tendens til Ä finne pÄ diverse kallenavn til folk. Dette er ALDRI negativt ment fra mitt hold. FÄr du deg deg et kallenavn er det et tegn pÄ at du er ekstremt godt likt, og jeg har den dypeste respekt for den du er og hva du stÄr for.

SĂ„ Onkel og Tante :D Takk for en utrolig bra dag!!!

FÞr vi pakker sammen for kvelden, mÄ det puttes kort i konvolutter Ä siste detaljene rundt Runnet legges! Vi skal tidlig opp Ä rekke Fergen i morgen, vi skal ha et prÞverun av lÞypen i morgen, dobbeltsjekke at vi har god tid og at dette kan bli en god tur for alle :D

Bilde

Klokken er 06:48 og det er sÄ klamt pÄ rommet at det er ikke til Ä tro.... Solen kiler meg bokstaveligtalt i fisen! Jeg tenkte jo ikke pÄ Ä trekke igjen gardinene kvelden fÞr :roll: GlÞtter pÄ klokken, jepp.... tidlig oppe, once again! Men det gjÞr fint lite, det ble ikke veldig mange pilsene i gÄr. I dag skal vi kjÞre gjennom PokerRun lÞypen :thumleft Du kan tro vi gleder oss \:D/

Bilde

Stian er tidlig oppe han ogsÄ, han bedriver en del faderlige aktiviteter. Det er litt logistikk med to ungdommer i hus, yngste sÞnnen hans er blitt sjuk, sÄ det spÞker litt for dagens aktiviteter for hans del :( Jeg sÞrger for at kamera er "satt opp" og fÄr i meg en kaffekopp. Sitter igrunn bare Ä venter pÄ at klokken skal bli nok til Ä kunne mÞte resten av gjengen pÄ fÞrste fergen \:D/

Dessverre sÄ skal det ha seg slik at Stian blir hjemme i dag! Guttungen er selvfÞlgelig pri en, men han joiner oss ut til fergen bare for Ä fÄ luftet seg litt.
Jeg og Stian er som kjent tidlig ute... Resten av gjengen derimot :roll: Du snakker om Ă„ rulle inn i siste liten ;-)

Bilde

Bilde

FÞrste stopp blir Mundheim, her skal quattrokim mÞte oss Ä slÄ fÞlge store deler av dagen. Han kan dessverre ikke vÊre med pÄ hele PokerRun, men lar ikke en slik dag gÄ til spille :thumleft Vi er fremme litt fÞr han, vi sjekker LocaToWeb'en Ä ser at han ikke er lenger unna enn at det gÄr an Ä vente pÄ han :lol: I den forbindelse benytter gutta seg av muligheten til Ä knipse noen bilder

Bilde

Tommas konsentrerer seg om Ă„ forevige den fantastiske utsikten

Bilde

Hardanger viser seg fra sin aller beste side i dag. Tempoet blir lagt relativt tidlig, Ä vi cruiser bestemt videre mot Norheimsund. Rett fÞr Strandebarm er det en relativt Älreit sving, jeg ligger i ledelsen og beordrer gutta til Ä kjÞre litt tilbake Ä komme pÄ rad og rekke. Jeg klarer selvfÞlgelig Ä knote med en knapp, sÄ jeg fÄr dessverre ikke med meg Onkel i det han suser forbi med godt nedlegg :?

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Gutta fortsetter som perler pÄ en snor, jeg kaster meg etter... Vi har jo tross alt en liten tidsramme Ä forholde oss til i dag 8) Men det kan se ut som Onkel oppdager at vi har bedre tid enn fÞrst antatt, sÄ vi tar oss noen stopp pÄ veien. Han forteller ivrig etter hukommelsen og kan komme med litt o-fag stoff til Tommas som ikke har vÊrt pÄ disse kanter med lokalkjent guide :D Onkel slutter aldri Ä imponere pÄ dette feltet. Den mannen har autistiske trekk :lol:

Bilde

Bilde

Vi stopper i Norheimsund, fyller tankene pÄ syklene, hander inn litt proviant fÞr vi kjÞrer innom Yamaha forhandleren Ä legger fra oss fÞrste bunke med konvolutter :thumleft Vi kjÞrer strake veien mot Granvin og Ulvik. For oss som er lokalkjent vet vi hva som er i ferd med Ä mÞte oss... Ekstremt fin svingete vei \:D/ Her var det rett og slett ikke rom for Ä stoppe Ä ta noe bilder. Her var flyten sÄ fin at det mÄtte bare holdes gÄende ;-) =D>

Jeg ligger bak bÄde Onkel og quattrokim til Ä begynne med, men de fikk seg en nÊr GSA opplevelse Ä vinket meg elegant forbi 8) 8) Midt oppe pÄ den flaten med den store fossen, stod der en buss med hele lasten midt i veien... Jeg klemte inn flÞyten Ä holdt den inne til alle hadde flyttet seg. De viste ikke veldig stor interesse av Ä vike for oss som kom kjÞrende [-(

Vel nede i Ulvik, etter en bedre opplevelse over fjellet var det rom for litt mat. Vi kikker pÄ klokken Ä ser at vi har veldig god tid. Vi har nesten 2 timer fÞr vi mÄ begynne Ä tenke pÄ Ä kjÞre videre mot Kinsarvik.

Bilde

Bilde

Det ble bestilt pizza, menyen var ganske enkel for oss motorsyklister. Du hadde 4 stk Ä velge mellom. Lite, middels eller mye kjÞtt ogsÄ hadde de vegetar Pizza :lol: :lol:
Noen med litt mindre sofistikert gane enn jeg har syns jeg var vel raus med terningen nÄr det kom til denne pizza'en. For all del, den var god, men langt ifra noe hÞydare :)
Vi fikk utvekslet noen gode rÞverhistorier, fleipet litt pÄ hverandres bekostning Ä kommet med gode anbefalinger til to stk mc-par som satt pÄ bordet ved siden av oss. De vurderte litt om de skulle kjÞre ekstra langt i dag eller i morgen. Siden det var annonsert litt smÄdrypp fra spÄdamene i TV2 anbefalte vi de Ä gjÞre det i dag. VÊret kunne jo ikke bli bedre 8)

Vi satt fra oss en ny boks med konvolutter og satt kursen mot Kinsarvik og fergen til Utne. Vi mÄtte ha oss et lite stopp pÄ Hardangerbrua :love

Bilde

Fy flate for et skue.
Vi gladgasset videre, Tommas smilte fra Ăžre til Ăžre og vi kan vel trygt si at dette var en opplevelse av de sjeldne ;-)
Det er noe helt magisk med Ä kjÞre langs Hardangerfjorden. Du kjÞrer gjennom markene og gÄrdene til folk. Det stÄr tett i tett med diverse frukt trÊr og luktene er bare helt magisk. Det er rett og slett et eventyr som bare mÄ oppleves pÄ denne tiden av Äret. Det er pÄ slike dager en innser hvor forbanna bortskjemt en er som bor sÄ nÊrt slike veier og omrÄder 8)

Bilde

Vel fremme pÄ fergekaien fikk vi oss en liten pause til. Her var det sÄ latterlig varmt. Jeg mÄtte bare snike meg inn i skyggen. Solen stod pÄ grilling og mine noe solbrente isse hadde ikke behov for mer sol i dag :roll: Rudolf er rÞd pÄ nesen, jeg er rÞd mellom skuldrene :lol: :lol:

Det plager meg enda at jeg ikke tok med meg kamera opp pÄ soldekk... Uansett hvor du snur deg sÄ har du tidenes postkort! 4 vannscootere kommer haglende... De leker seg pÄ bÞlgene til fergen Ä herjer rundt oss. Rett og slett utrolig kult. Fikk med meg en del av det pÄ diverse videosnutter pÄ snap, men glemte Ä lagre de ](*,)
FergebillettÞren kjÞrte selv sykkel og hadde mange spÞrsmÄl til oss, samt behov for Ä fortelle litt hvor mye han kjÞrte sykkel selv. Slik er alltid hyggelig. Han glemte seg nesten helt bort nÄr han skulle ta betalt for turen over :lol:

Vel fremme i Utne tar vi turen videre mot turens siste stoppested (for PokerRun'et) Hardanger Kulturgalleri. Fra hovedveien er det ca 3 km med grusvei bortover her. Yes!! endelig skal jeg fÄ prÞve traktoren pÄ grus \:D/ Du snakker om bambi pÄ isen. NÄr jeg ser hvordan de andre bare suste avgÄrde med sine sykler, sÄ var det nesten flaut Ä ligge Ä nÞle med traktor. DÊven sÄ jeg mÄ fÄ Þve meg pÄ Ä kjÞre pÄ grus! Det er helt skandale hvor dÄrlig jeg er. Men men, Þvelse gjÞr mester \:D/

Vi stoppet litt Ă„ beundret utsikten.

Bilde

Bilde

Noen ganger ser det veldig lite mandig ut med sÄ lite kamera Tommas :lol: :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

Du verden for en utsikt og for et sted =D> Vi fikk lagt fra oss siste boks med konvolutter og undertegnede tok ledelsen ut pÄ grusen igjen. Joda, jaggu faen klarte jeg Ä kjÞre feil. Havnet ned pÄ en byggeplass med Onkel hakk i hel... Du har kjÞrt feil din klovn :lol: :lol: Onkel spant avgÄrde Ä suste oppover pÄ riktig vei igjen. Jeg slet med Ä holde fÞlge... hvordan i alle dager er det mulig Ä kjÞre sÄnn pÄ grus, med slik sykkel og de dekka :redface Det blir for dumt :-# hehe

Vi gir Toven, som er kommet til bygda en lyd pÄ LocaToWeb'en om Ä mÞte oss i Jondal. Han stÄr pÄ en avstikker Ä venter pÄ at vi skal dukke opp. Onkel anbefaler oss Ä ta en tur opp pÄ folgefonna nÄr vi er her. Han mÄ suse videre hjem til gÄrden, da han venter langt flere gjester utover ettermiddagen. Men jeg, Tommas, Toven og quattrokim har ikke vÊrt her oppe fÞr, sÄ vi kaster oss i vei. Det skal vise seg Ä vÊre ganske dÄrlige veier oppover her. Mye rullegrus i veibanen, mye telehiv og smalt som fy! For oss pÄ traktor var det greit, men kan tenke meg det var periodisk utfordrende for de to andre :thumleft

Utsikten og stemningen veide fort opp for den dÄrlige veien opp :shock: :shock:

Bilde

Det er fÞrste gang jeg har opplevd at det er bedre utsikt pÄ vei opp enn det var pÄ toppen :lol: PÄ parkeringsplassen til skisenteret var det ikke mulig Ä se noe :roll: SÄ vi rullet bare videre igjen Ä knipset noen bilder pÄ vei nedover. Toven var relativt lite fornÞyd med veien oppover, sÄ han trillet rolig til bunn, han gadd ikke drive Ä stoppe for bilder, fult forstÄelig :thumleft

Bilde

Vi kom ned til et vann, eller hva det var. Uansett sÄ var det sÄpass spektakulÊrt at vi mÄtte knipse noen bilder. Aldri sett sÄ blÄtt vann i fjellet fÞr. Det ser ut som et basseng i syden :shock:

Bilde

Bilde

Bilde

Vi hadde oss en liten stopp til pÄ vei nedover, der satt jeg fra meg sykkelen pÄ sidestÞtten, men ikke i gir! Jeg sÄ bare den begynne Ä trille i sidesynet :shock: Jeg klarte heldigvis Ä avverge katastrofen. Satan, det bor jaggu meg power i denne kroppen ogsÄ nÄr det stÄr om sykkelen hehe :roll: fikk tak i styret Ä slet den opp, heldigvis stod jeg stÞtt og den var ikke nedi :-# :-# Jaja, en kraftig lÊrepenge til seg selv.

Bilde

Toven stod nede med bommen Ä ventet pÄ oss, vi var alle enige om at vi var godt sliten Ä ville hjem Ä begynne pÄ pilsen. Det var ogsÄ kommet kjentfolk pÄ tunet til Onkel og Tante, sÄ det var bare Ä klemme til "hjemover"

Jeg kjÞrte innom Stian, fikk parkert sykkelen, tatt meg en dusj og jekket meg en kald pils..... #denfÞlelsen =D> Stian var privatsjÄfÞren min i kveld, han hadde lagt hjemme Ä slikket sol pÄ terassen. Litt misunnelig pÄ turen vi hadde hatt, men han skulle fÄ sin mulighet i morgen :D I det vi svinger inn pÄ tunet er det kommet godt med folk allerede \:D/ Flere kjente og noen mindre kjente ansikter. SÄ det vare bare Ä ta den pÄlagte hilserunden. Det var et gledelig gjensyn med folket jeg kjente, Ä utrolig hyggelig Ä stifte nye bekjentskaper med de jeg ikke hadde hilst pÄ :D

Bilde

Bilde

Praten gikk lÞst og folket sÄ ut til Ä kose rÊven av seg. Dette var digg. Vi fikk fyr pÄ ene grillen, de som skulle ha seg middag fikk ordnet med det. Andre slukket tÞrsten med diverse rariteter. Dette hadde vÊrt en fantastisk dag.

Bilde

Bilde

Norse viser kunstneriske evner bak grillen, mens de to andre fÞlger nÞye med! Her er mye Ä lÊre gutter :lol: Svidd utenpÄ, rÄ i midten og en dunst av tennvÊske :thumleft Smaken av sommer :lol:

Tante og Onkel er godt fornÞyd med at sÄ mange har villet ta seg turen til Hardanger denne helgen Ä stiller ivrig opp for fotografen :lol:

Bilde

Det er mye folk som skal bli kjent, det er latter og god stemning uansett hvor en snur seg. Jeg jeg hilst pĂ„ de fleste her fĂžr og det er like artig hver gang, Ă„ se hvor godt likesinnede motorsyklister gĂ„r overens! Jeg fikk ogsĂ„ gleden av Ă„ hilse pĂ„ KliffArne for fĂžrste gang :D Å for et hyggelig mĂžte det ble! Utrolig hyggelig at han og fruen tok turen :thumleft
Vi satt oss godt tilrette i LÞen... Det var fortsatt litt smÄtteri som mÄtte ordnes, sÄ vertene lÞpte litt fram og tilbake (forstÄelig nok)
Det gikk ikke lange tiden fÞr latteren satt lÞst og folket delte diverse historier. Det kan hende undertegnede delte mer enn han burde, men sÄnn er det Ä bryte isen av og til :lol: :lol:

Bilde

Jeg er ogsÄ overrasket over hvor lett vi motorsyklister lÞser verdensproblemer etter noen pils og litt brennevin :D Vi er alle enig om Ä ta det rolig i dag. Vi skal jo tross alt opp Ä kjÞre hele dagen i morgen. Det er jo dagen fÞr dagen, Ä en mÄ liksom holde litt igjen, for i sÄ godt selskap er det vanskelig Ä gi seg fÞrst 8)
Lasse Liten og Amalie kommer litt senere enn fÞrst antatt pga et uhell ved fergen. Utrolig tÞft at dere fortsatt tok turen Ä deltok. Slikt stÄr det jaggu meg respekt av. Bergen kommer ogsÄ sigende etterhvert Ä finner seg til rette i Mannehulen til Onkel. JK95 og fruen kommer seg vel frem de ogsÄ. Bare tanken pÄ hun som har satt pÄ sÄ mange mil er imponerende i seg selv.

Jeg trekker meg stille tilbake for i kveld, sitter pÄ med Stian "hjem" igjen. Sengen kaller, vi skal opp Ä skape magi om fÄ timer \:D/

Vi setter alarmen pÄ 07:00, sier godnatt og jeg triller relativt raskt inn i drÞmmeland.

Bzzzz......bzzzzz telefonen dirrer og "oppmuntring" hyler fra hÞyttaleren!!! Det er tidlig morgen pÄ den store dagen. Det er bare Ä storme gjennom dusjen, Stian kakker pÄ dÞren, forsikrer seg om at jeg skal ha egg og bacon til frokost. Jeg takker beskjedent ja :lol: Ä sleper skroget gjennom noen pistrete stÄler. Det er lite som er sÄ godt som en dusj om morgenen :roll:

Vi bestemmer oss egentlig for Ä bruke minst mulig tid, sÄ vi fÄr starte i god tid fra Onkel la med resten av gjengen. Vi er jo som eksemplarisk ungdom alltid tidlig ute :thumleft Det koker pÄ tunet til Hemdal gÄrd. Det er andre som er tidlig oppe Ä klar for dagens morro.

Bilde

Bilde

Bamsefar har tatt ansvar Ä gjort det mulig for freddy Ä kunne vÊre med pÄ HPR. Slikt stÄr det respekt av!! Selv om jeg har en viss anelse om at bamsefar trives godt som Los og fyrtÄrn for den yngre garde :D Jeg har hvertfall ekstremt gode erfaringer med Oslo Losen =D>

Bilde

Onkel og Stian er skjÞnt enig om hvem som har tÞffeste sykkelen pÄ tunet i dag :lol: :lol: Et bilde lyger ikke!

Bilde

Bilde

Bilde

Det fyller seg gradvis opp pÄ tunet, det kommer stadig sykler med kjente og ukjente fjes. Det dukker opp lokale kjenninger og folk som er mindre kjent. Det er jÊvlig artig Ä se at det er sÄ stor respons rundt dette arrangementet

Bilde

Bilde

Onkel hever stemmen, ber om oppmerksomheten og gir noen greie retningslinjer pÄ hva som er planen for dagen. Da var vi igang!! Den ene sykkelen etter den andre starer opp Ä ruller avgÄrde mot fÞrste fergen. Slikt fÄr jeg gÄsehud av! Det lukter eksos, dalen er fylt av lett gjenkjennelig lyd og Hardanger PokerRun er igang!! Lykke til folkens \:D/ \:D/

Bilde

Du er ikke klar over hva du har satt igang Onkel :love

Bilde

I det vi ruller inn pÄ fergekaien er det mange som sperrer opp Þynene :D Det er et ganske fantastisk skue med sÄ mange syklister pÄ samme sted.

Bilde

PÄ fergen, fÄr jeg oppdrag i Ä dele ut fÞrste konvoluttene.... sÄ det ble dÄrlig med bilder. Praten gÄr lÞst, Ä vi blir noe lattermild nÄr vi ser en sivil passelat stÄr fÞrst i kÞen bak oss :lol: Nok en pÄminner om at dette er en kosetur :thumleft

Alle er like ivrig etter Ä komme seg avgÄrde, vi fÄr prata og vitset litt pÄ fergen. Jekket opp alle sine forventninger litt og lagt listen for en fantastisk dag pÄ 2 hjul.
Stian er ivrig som alltid Ä legger seg i tet. Han setter tempoet Ä loser oss som perler pÄ en snor mot Norheimsund. Det er alltid litt vanskelig Ä vite hvor hardt en skal kjÞre nÄr sÄ mange kjÞrer pÄ tur ilag. vi cruiser gjennom alle de smÄ bygdene mot Yamaha, hvor vi skal fÄ vÊrt neste kort. Bilister vi mÞter viser hensyn Ä slepper oss villig forbi. Det er mÞrke skyer pÄ himmelen, men alle hÄper pÄ det beste, selv om spÄdamene i Tv2 har sagt at det skal komme litt drypp utpÄ dagen :-k

Bilde

Yamaha Norheimsund har Äpnet dÞrene til butikken sin, stilt med litt proviant og noe godt Ä drikke! Slikt liker vi :thumleft

Bilde

Bilde

To lokale helter som skal vise seg Ă„ bli ekstremt hyggelig bekjentskap. DĂŠven for en komedie :lol: =D>

Bilde

I det vi passerer Kvanndal, gÄr det liksom litt tregt... Det virker nesten som alle ligger Ä venter pÄ at noen tar ansvar Ä legger listen. Jeg er ikke tung Ä be, sÄ jeg sniker meg sakte framover i feltet Ä legger meg fremst, jeg ser i speilet at flere henger seg pÄ. En trenger ikke ligge i kortesje over ulvikfjellet :lol: SÄ her er det bare Ä finne sitt eget tempo, aktpÄgivende og varsomt (selvfÞlgelig) [-X I det vi ruller inn til Granvin kommer det litt drypp pÄ visiret. Det holder seg heldigvis tÞrt over Ulvikfjellet for noen av oss, Ä undertegnede fÄr ikke regn pÄ seg fÞr han har parkert sykkelen i Ulvik :thumleft

Bilde

Bilde

Det er rom for mat, drikke og enda et kort! En del av oss har begynt Ä rope pÄ seg seier allerede :lol: Lykken skulle selvfÞlgelig ha det til Ä bli annerledes :evil:

Bilde

Den grÞnne kafé yter strÄlende service og virker veldig fornÞyd med at vi har valgt Ä legge turen innom her.

Bilde

Vi har masser av tid, sÄ det er god tid til Ä bli bedre kjent. Noen forteller skrÞner, andre diskuterer utstyr og ikke minst veiene sÄ langt. Der er tilogmed noen som er villig til Ä jukse til seg potten :lol: :lol: Eller kalles det juks i poker? :-k

Bilde

SpÄkonene tok feil denne gangen ogsÄ. Det var ikke bare det at det skulle komme litt drypp, men himmelen skulle virkelig Äpne seg for anledningen. NÄr gud skapte noe sÄ vakkert, sÞrget han for at det ble vasket grundig flere ganger i uken :roll:
Jeg fÞler virkelig med de som ikke hadde med seg regndress eller vanntette klÊr. For det kom mye regn pÄ kort tid :lol:

Jeg syns det var litt py nÄr det kom regn, men nÄr en fÞrst hadde kommet seg i regndressen, skalket alle luker Ä lagt seg ut pÄ veien ble sorgen fort snudd til latter. Fy flate det er gÞy Ä teste sykkelen sin i skikkelig mÞkkavÊr! SÄ lenge en holder seg tÞrr er jo det ikke noe Ä ta pÄ vei for. Det var litt stivt de fÞrste kilometerne, men det lÞsnet fort opp Ä vi kjÞrte med god driv videre til Kinsarvik.

Turen gÄr mer eller mindre i rolig tempo helt til siste punkt pÄ turen! Hardanger Kunstgalleri... Her blir siste og avgjÞrende kort delt ut :thumleft Den grusveien pÄ 3 km ble nok forbannet av en del etter sÄ mye regn. For det var ikke lett grus nÄ lengre :lol: :lol: Fy flate for en suppe, pÄ slike dager er jeg veldig glad for at jeg kjÞrer traktor og ikke R sykkel \:D/

Bilde

Bilde

Alle pÄ plass for siste og avgjÞrende kort... nemlig byttekortet. Her var det muligheter for Ä toppe heile driten! Siden mange var gira pÄ Ä komme seg hjem Ä vaske sykkelen :erte ble det tatt en sjefsavgjÞrelse pÄ at vi gjorde unna siste rest her. SÄ alle var samlet Ä en vinner kunne kÄres.

Bilde

La oss si det slik, jeg har aldri vÊrt noe pokerspiller, men jeg hadde noe innbytterpuls nÄr jeg skulle bytte ene kortet. DÊven han sÞkke det hadde gjort seg med en konge til :roll: Ikke at potten var sÄ viktig, heder og Êre var langt stÞrre gevinst

Bilde

Jaja, all Êre til mannen med beste hÄnden... Mener Ä huske det var tress i ess eller konge som var vinnende hÄnd. Jeg husker dessverre ikke navnet pÄ vinneren, men gratulere sÄ mye til deg =D> =D> GÞy var det, selv om jeg ikke vant :lol:

Herfra var det bare Ä komme seg hjem. NÄ var flere i fest humÞr og klar for tÞrre klÊr. Det var bare Ä skalke alle luker Ä begi seg ut pÄ de siste milene. I kveld skulle det festes. Jeg havnet bak KliffArne som kjÞrte med oppakning og passasjer. Kunne han sÄ kunne jeg! Det gikk i god driv tilbake :thumleft Takk for turen og fÞlget \:D/

Vel fremme med Stian var det de 3 S'ene som stod for tur. (shit, shower and shave) PĂ„ med grilldressen og inn til resten av folket. Det rant inn med folk, solen tok ansvar Ă„ tittet gjennom skyene. For en dag dette hadde vĂŠrt. For en suksess!!
Mye av festen skal forbli en hemmelighet, noe mÄ en vÊre tilstede for Ä fÄ oppleve :thumleft Men det var et par hÞydepunkt som mÄ skrives om.

BusaTrond hadde vĂŠrt innom Porsgrunn Porselen Ă„ kjĂžpt et passelig glass til Onkel med passende gravering fra alle oss :thumleft Det var en beskjeden gave og en stor takk fra oss til deg Onkel.

Triumph Vest med ordre fra selveste Dronningen :lol: Slo deg og tante til hertug og hertuginne av Kanteburry, noe som skal sies Ä vÊre noe av det vittigste jeg har vÊrt med pÄ =D> =D> Fantastisk tale :thumleft

Bilde

Som mange vet er jeg en mann av fĂ„ ord :lol: Å jeg vil pĂ„ vegne av meg selv og alle oss fra Mc-forumet takk for et helt fantastisk arrangement.
Gjestfriheten du og tante viser. MÄten dere byr pÄ dere selv og inkluderer alle pÄ er helt unik. Jeg er nok en gang overveldet av hva du er villig til Ä gjÞre for andre.

SÄ kjÊre Onkel og Tante, Hertug og Hertuginne av Kanteburry, tusen takk for et fantastisk arrangement, takk for en uforglemmelig helg, Ä la oss bare hÄpe at dette ga mersmak Ä dere finner ut at dere vil arrangere et nytt PokerRun ved en senere anledning :thumleft

Bilde

Jeg vil ogsÄ fÄ takke for turen alle sammen, jeg vil takke for alle gode historier og at sÄ mange har gitt meg muligheten til Ä stifte nye vennskap. Det har vÊrt en helt magisk helg for min del. HÄper alle koste seg like mye som jeg gjorde.

Takk til dere som har tatt dere tid til Ă„ lese :thumleft

Mvh
Thomas

2017: Nye dekk pÄ 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk pÄ 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Instagram
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 21:58 
Brukeravatar

MC: Nada...
Herlig, herlig referat Thomas!

Dette skal leses igjen nÄr vinteren legger sin kalde hÄnd over landet, med hÄp om en ny runde neste Är :thumleft

=D>

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:19 
Brukeravatar

MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
HÄper en eventuell reprise blir satt med dato sÄ tidlig at jeg eventuelt kan lage ny vaktplan..
Dette er jeg lei for at jeg gikk glipp av...

All ĂŠre til arrangĂžr av dette. =D>

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:29 
Moderator
Brukeravatar

MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
:thumleft :thumleft :thumleft :thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:30 
Brukeravatar

MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Som alltid veldig hyggelig lesing med mange smil :thumleft

Instagram
Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:30 
Brukeravatar

MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
=D> =D> =D> :D

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:31 
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Sted: Svelvik
for referat
for at turen min gikk til

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:31 
Brukeravatar

MC: 15' KTM 690 Duke R - Solgt 29.03.17
01' BMW F650 Dakar
Sted: KarmĂžy
Meget bra!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:53 
Brukeravatar

MC: NÄvÊrende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Sted: Frekhaug, Hordaland
Bra bilder! Ser at sykkelen min ser ut som ein skyskraper parkert sammen med dei andre

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk

Nytt framdekk pÄ 12673 km, Metzeler Tourance NEXT

Sist redigert av quattrokim den 30 mai 2016 22:53, redigert 1 gang totalt.

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:54 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
"Helene-GS".
Sted: Kristiania
Du skriver og knipser sÄ man skulle tro det var du som hadde gÄtt av med potten,
Ă„ fĂžlte for Ă„ veie det opp med eventyr og bilder =D>
Du presterer sÄpass flott at bare det er grunn til Ä fÞle nedelaget om man ikke er med i eventyret [-X

Jeg hÄper virkelig du beholder gnisten, Ä at jeg selv er med som "karakter" i historiene mange mange ganger :D

Takk for en knallflott oppsummering =D>

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:56 
Onkel
Brukeravatar

MC: Triumph Tiger 1200 Explorer XCA 2017 (StorTigern)
Yamaha XT 600 Ténéré 1987 (Ørkenreven)
Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)
Det er ca 5 millioner mennesker som pÄstÄr at de var pÄ Woodstockfetsivalen i 1969. I realiteten var det ca 500 000.
SÄ nÄ blir det spennende Ä se hvor mange som etterhvert vil pÄstÄ at de deltok pÄ HPR 2016 8) :lol:

Meeeget oppegÄende gjenfortelling Lordy, synes du klarer Ä formidle stemningen pÄ en utrolig bra mÄte :) =D> =D>

Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Sesongstart 2019 27500km (StorTigern)

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:56 

Onkel og Stian er skjÞnt enig om hvem som har tÞffeste sykkelen pÄ tunet i dag :lol: :lol: Et bilde lyger ikke!

Bilde

Du ser jo at det er Tiger'n dem er interessert i \:D/

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 22:58 
Brukeravatar

MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
som de andre skriver topp rapport og mange fine bilder :thumleft

koste meg mens jeg leste meg igjennom her :D

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 23:09 
Geocache General
Brukeravatar

MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
De der formidlingsegenskapene til lorden stÄr til laud =D>
Ser ut til at dere har hatt en kjempetur. FÄr se om det passer inn i turnus til neste Är 8)

Gleder meg til referatet etter NN-turen :D

Toppen

Legg innLagt inn: 30 mai 2016 23:40 
Brukeravatar

MC: BMW R1250 GSA Ice Grey
Sted: Sandefjord
Et referat en Lord verdig :thumleft

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 28 innlegg ]  GĂ„ til side 1 2 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00