Olden's solotur til Alpene 2014

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Olden »

Jeg tenkte å dele litt bilder og ymse fra min tur til alpene i fjor sommer. :)
Jeg er ikke så god til å gjenfortelle som flere andre her er, men jeg skal prøve å få til noe :thumleft

Å kjøre motorsykkel i alpene var noe jeg hadde hatt lyst til lenge, men jeg fikk ikke med meg noen av kameratene mine så det har drøyet litt ut.
Jeg bestemte meg da for at jeg skulle reise alene. Det ble ikke så veldig mye planlegging og ordning av ting før avreise, men jeg skaffet meg en GPS av typen TomTom Rider v5. Den var til god hjelp og meget enkel i bruk. :)

Det eneste jeg bestilte i forkant av turen var ferjebillett fra Kr.sand til Hirtshals i DK, ellers ble skulle ting bli tatt på sparket. ;-)

Dag. 1.
09.08.2014

Flekkefjord - Großburgwedel (Like nord for Hannover) 890km

https://www.google.no/maps/dir/Flekkefj ... 52.4930099

Klokka var innstilt på 05:00 og jeg kjørte hjemmefra 05:35 med retning Kristiansand og ferjeterminalen.

Image

Jeg stoppa like før ferjeterminalen og tanka opp slik at jeg var klar med en gang båten ankom DK.
Kl. 07:25 stoppa jeg sykkelen i ferjekøa og ble geleidet om bord ca 07:30, altså en halvtime før avgang.
Herlig å slippe å vente så veldig lenge i ferjekøa ;)


Det var først når ferja hadde gått fra kai at det gikk innover meg hva jeg hadde begitt meg utpå nå.
24år og helt alene på tur i Europa med motorsykkel! :-k :-P
Dette kan jo bli spennende! \:D/

Image

Timene om bord på SuperSpeed var lange. Det blir liksom en liten brems i turen når man må sitte å vente på å komme seg videre igjen.
Vel, rundt klokka 11:30 så fikk vi endelig kjøre av båten og det var nå turen begynte for alvor.
Nå var det bare meg og motorveien de neste dagene! :D
Det gikk i fint driv nedover mot Ålborg men når Ålborg var passert så startet det å regne noe hinsides! :(
Jeg tenkte at dette går over, så jeg fortsatte nedover mot Århus. Her måtte jeg fylle tanken og det ble opphold enn så lenge.
Så fort jeg kom meg ut på motorveien igjen så startet det å regne igjen. Farten gikk ned da det var veldig "råk" fra bilene foran som gjorde at sikten ble litt dårligere. Regnet fulgte meg helt til tyskegrensa og når Flensburg var passert så kom sola frem og sommervarmen tok tak. :)

Nå økte farten litt og jeg la meg i ca 160-170kmt nedover. Dette var perfekt fart i forhold til vindmotstand, slik at jeg hvilte godt på vinden.
Når jeg nærmet meg Hamburg så begynte det å bli noe kø på motorveien. Temperaturen økte til 28+ og trafikken gikk i 25-30kmt i 2,5 mil... :o
Hva skjer med det tenkte jeg!? Jeg la meg forsiktig inn i mellom filene og sneik meg fremover, og plutselig var alt oppløst og farten økte igjen. WTF tenkte jeg!? Snodige greier, men nå var jeg endelig ute av den dritten. :thumleft
Timene gikk og jeg stoppa for å tanke etter ca 23 mil hver gang. Jeg hadde ennå noen mil igjen på rekkevidden, men jeg ville ikke strekke meg så langt at jeg kanskje kom til å gå tom for bensin midt på autobahn. Det har jeg hørt er fyfy, så "Better safe than sorry" tenkte jeg :)

Klokken ble 19:00 og jeg trykka litt på GPS etter overnattingssteder. Jeg kjørte da av motorveien og inn i en liten by med navn Großburgwedel like nord for Hannover hvor jeg parkerte for natta.
Her ble det en god middag og 1 øl før jeg hoppa til køys. Jeg hadde en lang dag i salen i morgen så jeg ville være uthvilt til dette. :)
Før jeg klarte å slukke lyset, så ble ruta for morgendagen lagt inn på GPS slik at det var klart! :)


Dag 2.
10.08.2014
Großburgwedel, Tyskland - Bormio, Italia. 980km

https://www.google.no/maps/dir/Gro%C3%9 ... 663571!3e0


07:30 gikk alarmen og jeg skvatt opp av senga og lurte på hva som skjedde.. :smt120
Det ble en kjapp spylings i dusjen for å våkne før jeg ruslet ned for noe frokost.
Der hadde jeg frokostsalen for meg selv, så jeg gafflet i meg ett par skiver før jeg hentet utstyret og sjekka ut fra "hotellet".
08:15 var jeg ferdig pakket og klar for en ny dag med SuperDuke'n!

Idet jeg kjørte ut på motorveien kom det en BMW 5-serie i fint driv forbi meg, så jeg hang meg på denne.
Her var også farten mellom 160-170kmt så det passet meg fint, i tillegg til at jeg hadde noen å henge meg på slik at farten ikke gikk så veldig mye ned etter milevis med kjøring. Det er vel vanlig det at man ikke klarer å holde oppe farten hele tiden uten CruiseControl..
Etter ca 18mil så svingte BMW'n av og jeg hilste fint og takket for følge idet jeg passerte den og fortsatte ferden sørover. 24mil ble passert og det var tid for litt bensin. Full fart inn for å tanke, betale og rett ut på veien igjen. Her skulle jeg komme meg så langt sør som mulig før trafikken begynte å dra seg til. Dette var en søndag så jeg hadde ikke regnet med så veldig mye trafikk, men det ble en del utover dagen alikevell.

Etter 3 bensinstopp så nærmet jeg meg Østerriket og jeg stoppa en gang til for å tanke + kjøpe meg "vignette" (Avgift for motorvei) for både Østerriket og Sveits slik at jeg ikke skulle få noe trøbbel med eventuell politi.. :)

Temperaturen krøp over 25+ så det ble en liten lunk i både meg og sykkel.
Dekka så slik ut ved siste stopp i Tyskland :

Image

Image


Neste punkt på GPS var nå Davos.
Etter hvert så begynte landskapet og forandre seg og jeg kunne se alpene i horisonten. Nå begynte jeg å glise litt for meg selv inni hjelmen :-P
Jeg stoppa for å strekke på beina like før Davos og tok det siste bildet for denne dagen.

Image

Like etter at Davos var passert så ville GPS en annen vei enn det skiltinga viste, så det ble en liten omvei og jeg havnet i St.Moritz i stedet for å ta tunellen like sør for Zernez til Livigno som var den egentlige planen.
Men i ettertid er jeg egentlig litt glad for at det ble slik, for det var ett flott veistykke jeg fikk med meg her.
Jeg hadde GoPro festet på hjelmen ifra Davos og til Bormio, men jeg var litt uheldig med plasseringa for det ble ikke så veldig bra resultat på de videoklippene jeg tok. Men jeg fikk noen bra bilder fra GoPro som jeg ikke visste at jeg tok :lol:

Image

Image


Dette ble det første skikkelige fjellpasset jeg tok på turen, og jeg må rett og slett si at her var den beste veistandarden fra alle pass jeg kom over på denne turen! Her kunne man holde ett fint driv nesten hele veien til Livigno. \:D/
Passo Del Bernina/Forcola Di Livigno som går ett par kilometer sør for St.Moritz og over til Livigno.

Jeg ankom Bormio like over 21:00 og det begynte å bli litt mørkt, så jeg sleit litt med å orientere meg rundt med sota visir.
Jeg kjørte forbi en rekke hotell som så litt for dyre ut for meg.. Til slutt så endte jeg opp med Hotel Natzionale til en rimelig pris.
Ikke akkuratt noen kjempe standard her, og veggene kan ikke være tykkere enn papp.. Her måtte jeg sove med ørepropper :? :-P
Denne kvelden booket jeg min første overnatting for dagen etterpå. Riva del Garda skulle altså bli neste stopp.


Dag 3.
11.08.2014

Bormio - Riva Del Garda, 226km

https://www.google.no/maps/dir/Bormio+P ... 62!1m0!3e0

I dag var dagen!
Jeg skulle bestige Stelvio passet! :lol: :smt041

Været var ikke helt etter planen da det hadde vært noen byger i løpet av natta, men det var da oppholdsvær.
I dag hadde jeg god tid så jeg var ikke avgårde før litt over 09:30.
Jeg duret pent å pyntelig opp mot Stelvio. Gopro var på, men igjen helt feiljustert. Faen.. Det skal da ikke gå an!!
Uansett så ble det noen stopp på vei opp og på vei nedover igjen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Fantastisk utsikt og en opplevelse å få kjøre opp her!
Det ble kun opp ifra Bormio siden og ned igjen da jeg skulle andre veien på turen videre..

Neste stopp ble Passo Gavia.

Image

Image


Herifra husker jeg ikke navnet på passene, men det var ikke så veldig mye trafikk og veien var egentlig veldig smal.
Det begynte å nærme seg Riva Del Garda, og noen kilometer etter at disse bildene ble tatt så tittet sola for alvor frem og dro opp temperaturen skikkelig! :)

Image

Image

Image

Image


Etter hvert som jeg ankom Riva Del Garda så sleit jeg med å finne hotellet jeg hadde bestilt..
Temperaturen økte og steg over 30+. Jeg var varm, sykkelen var varm og jeg fant ikke hotellet.. :-k
Jeg hadde flere runder rundt forbi, men ikke faen om det dukka opp.. Adressen fikk jeg ikke inn på GPS så det ble litt kødd.
Jeg begynte å utvide søket og kjørte litt lengre nord-øst for sentrum og jaggu dukka det opp ett svært skilt like ved veien som det sto " Hotel Rudy " på =D>
Her var det bare å parkere, få nøkkel og kle av seg i en brennevins fart! :lol:
Jeg ruslet ut i shorts og t-skjorte og parkerte sykkelen i egen garasje under hotellet. Her tok jeg også med kjedespray slik at det fikk litt smøring etter nærmere 200mil på veien. ;-)

Ett par bilder fra Garda..

Image

Image

Image

Image

Image


Dag. 4
12.08.2014

Riva Del Garda, 0 km.

I dag var altså en kjørefri dag hvor jeg skulle slappe litt av før jeg starter turen hjemover neste morgen.
Jeg ruslet en runde bort på Spar og kjøpte meg litt snacks og ett par øl til å nyte på balkongen.

Ølet for i dag ble Birra Dolomiti, som jeg må si er en av de bedre pilsner jeg har smakt! :smt003
Disse gikk på høykant ned mens jeg sløva i sola og sakte men sikkert ble stekt som en annen hummer!! :redface
Solkrem er jo oppskrytt for en liten time i sola tenkte jeg.
Kan tro jeg angret på dette når det var sengetid og morgenen etterpå når de tunge kjøreklæra skulle på :-P
Utpå dagen så gikk jeg en runde ned til innsjøen og slappa av litt.
Her var det ganske mye folk ute og koste seg i det kalde vannet..

Image

Image

Image


Etter hvert så nærmet det seg kveld og jeg var egentlig ganske klar for å kjøre videre, men det ble noen timer med søvn før jeg reiste avgårde. :)


Dag 5.
Riva Del Garda (Italia ) - Fulda (Tyskland). 695km

https://www.google.no/maps/dir/45.89959 ... c9!1m0!3e0

Da var det klart. Idag startet turen hjemover..
Litt kjedelig å reise ifra dette flotte landet, men det skal jaggu bli godt å komme seg hjem også! :)
Det ble en liten nedtur denne morgenen når jeg voknet til regn og lavt skydekke, men det er bare å bite det i seg.
Grunnet været så ble det ikke så mye bilder denne dagen, men jeg fikk da tatt noen alikevell..
Jeg hadde lagt klar ruta på GPS kvelden i forveien så det var egentlig bare tut og kjør.

Underveis så kunne det se ut til å lysne litt og håpet kom sigende frem før jeg ble møtt av noen hinsides regnbøyer..
Etter ett par timer i salen så nærmet jeg meg det siste fjellpasset for denne gang. " Timmelsjoch Hochalpenstraße " er vel navnet på fjellet jeg kjørte over.

På vei oppover her stoppa jeg for å ta ett bilde.. Som dere ser så var ikke været heeelt på min side, og verre skulle det jaggu bli også.... :(

Image


Ett annet random bilde fra google over veien ned på andre siden :

Image


Her passerte jeg 2500moh og gradestokken viste 4+ og regnet bøttet enda ned.. Når jeg bikka toppen og hadde betalt bompengene så var jeg kald, våt og lei! Det var så ille at jeg nesten vurderte å bare gi gass å kjøre utfor fjellet, men jeg holdt meg fast og kjørte forsiktig nedover fjellet slalom imellom noen svære kyr som beita her :-P

Jeg ankom Sølden og måtte fylle bensin. Her var det skikkelig bra regn og kaldt 8+.
Jeg fikk ikke på meg hanskene igjen etterpå for jeg dro med meg hele innerforet ut idet jeg tok dem av meg. Jeg endte da opp med en halvtimes pause her mens hanskene tørket litt på motoren og jeg tok meg en liten matbit til jeg fikk varmen i meg igjen.

Image


Jeg fikk puslet hanskene sammen slik at jeg fikk nevene inn igjen, og satte kursen videre mot Tyskland.
Noen mil nord for Sølden ble det faktisk oppholdsvær så jeg stoppa og knipset ett lite bilde før jeg fortsatte kjøringen!

Image

Like før jeg krysset grensen over til Tyskland så startet det å bøtte ned igjen.
Idet jeg kom ut på autobahn A7 så tenkte jeg med meg selv, stoppe opp nå eller fortsette!?
Vel, jeg fortsatte til tross for kraftig regn og mye sjok fra bilene foran som gav meg dårlig sikt. Herifra ble det kun bensinstopp helt til jeg la inn årene og leita etter en plass å overnatte. :)
Jeg leita faktisk litt lenge for å finne en plass til å sove for natta, men det dukka opp noe litt sør for Fulda.
Jeg hoppa av sykkelen og gikk inn og spurte om dem hadde noe ledige rom. Vannet rant av kjøredressen og laga en skikkelig svær dam rundt meg ved resepsjonen :-P
Dama bak disken tok det hele med ett smil og viste meg rommet mitt.
Dette så lovende ut, så jeg fikk parkert sykkelen og dratt med meg bagasjen inn og tok en lang og god dusj! Deilig å få varmen igjen \:D/

Jeg hang opp kjøreutstyret på badet, men der var det dårlig med varme så det ble jo så som så..
En liten matbit og ei øl senere så ble det kveld!


Dag 6.
Fulda (Tyskland) - Purhus (DK) , 827km

https://www.google.no/maps/dir/50.27555 ... m2!4m1!3e0

Jeg vurderte lenge om jeg bare skulle kjøre helt hjem denne dagen, altså bestille kveldsferja til Kristiansand, men jeg slo det fra meg og tok en stopp i Danmark før jeg tok morgenferja dagen etterpå.

Jeg dro avgårde rundt 09:00 i søkkvåte kjøresko og litt fuktig kjøredress :evil:
Men det tørket heldigvis opp når jeg kom ut på A7 igjen og fikk opp farten. I dag var det opphold men vått på veien.
Ettersom milene fløy avgårde så ble været bra og alt var bare fryd og gammen! :thumleft

Her er jeg litt sør for Flensburg hvor jeg hadde meg en liten halvtimes pause.

Image

Det ble det eneste bildet denne dagen. Autobahn er ikke så veldig interessant å ta masse bilder av så det ble lite fokus på dette.
Jeg ankom overnattingsstedet rundt 19:00 og booket inn. Det ble så bestilt en god biff og ei øl før jeg slappa litt av og gjorde meg klar for siste etappe.

Dag 7.
Purhus (DK) - Flekkefjord (NO) , 397km

https://www.google.no/maps/dir/56.54310 ... m2!4m1!3e0

Hjem kjære hjem!
Her husker jeg ikke helt når jeg kom meg avgårde eller når ferja gikk, men jeg rakk det med god margin ;-)
I ferjekøa så fikk jeg en sms av mor som lurte på om hjemmelagde kjøttkaker kunne friste. Jeg kjente jeg fikk vann i munn bare av tanken, så det tilbudet slo jeg ikke ifra meg! \:D/
Turen over skagerrak ble tilbrakt i Fjordline's Fjordcat som bare bruker 2t15min på overfarten.
Her ville jeg prøve å slappe av med litt musikk i ørene, men ipoden likte tydeligvis ikke all regnet som klarte å komme inn i rukka dressen for 2 dager siden og videre inn i taska jeg hadde rundt magen med diverse småting. Her ble det da slutten for denne Ipoden! Leathermannen ble funnet frem og ipoden måtte bøte med livet ettersom jeg ble ganske irritert over dette :-P

Men turen gikk nå greit og vi ankom Kristiansand etter planen.
Vel ute av båten ble jeg stoppa av en toller, men etter en liten titt på skiltet så fikk jeg kjøre videre.
Neste stopp var nå Mandal og mors kjøttkaker! :lol:
Etter at maten hadde sunket så var det bare å komme seg hjem og dra av seg kjøreklæra og dra inn bagasjen.
Nå skulle min trofaste og feilfrie sykkel få litt omsorg som besto av en god vask.


Image

Image

Image

Image


Og vips så var sykkelen ren, fått på miniskilt, fjernet fothvilere, satt på egoseat og gjort klar for neste tur!

Image


Legger ved bilde av kjørecomputer som viser tid i sal, snittforbruk og lengde på turen..

Image



I ettertid så sitter jeg igjen med mange fine minner, og lysten til å reise nedover igjen ligger å lurer nesten konstant i bakhodet.
Jeg hadde egentlig tenkt å dra ned igjen i år, men ettersom han ene av de 2 kameratene som skulle være med var litt for sen med å velge ferie så ble det til at vi slo det fra oss. Vi får ta det igjen til neste år og planlegge godt i vinter hvor vi ønsker å kjøre innom!

Håper dette var leselig og er det noe dere lurer på som ikke er nevnt så skal jeg såklart prøve å finne ett svar ;-)

Olden, over og ut!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by tshansen »

Fy faen så bra.... Dette var et utrolig bra og fyldig turreferat... Kjenner jeg får kjøre og skrivekløe igjen.

Takk for at du deler. Helt enormt.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Palma »

Spenstig tur. Fine bilder og god gjenfortelling. Du får frem endel inntrykk her som kjennes både kaldt og vått :)
Kan tippe du gjorde endel erfaringer som kommer godt med videre :)
Takker for en fin reiseskildring.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by hakhap »

Flott lesing :thumleft men ser ut til at du la opp til ganske lange dager i salen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
|Orion|
Posts: 7
Joined: 08 Oct 2015 22:47
MC: Våren 2016

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by |Orion| »

Kjekt å lese! Høres ut som det var en fin tur tross dårlig vær. :)
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by ashland »

Virkelig flott tur referat :thumleft

Lysten til å oppleve Alpene blir ikke akkurat mindre med slik lesning
fun is not a straight line
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Flanker »

Odd Even! Veldig bra referat, kjenner at både kjørelyst og misunnelse stiger :)

"Ekspresstur" til Alpene på egenhånd står det respekt av. Har selv planer om å ta turen til de traktene etterhvert, men det blir nok enda noen år til. Kjøre ned, sette kjerringa på flyet til München... Ja, en grov plan er forsåvidt klar inni hodet mitt.

Takk som deler :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Tommas »

Gutsy gjort å dure avgårde alene :thumleft Frister virkelig med noen alpepass, men er ikke helt sikker på om jeg hadde orket å cruise nedover solo :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by ojda »

Gjorde akurat det samme i 2013, og hadde en fantastisk tur.
Slett ikke noe å kvie seg for å dra på egenhånd :)

Utrolig hvor effektiv man blir når man bare har seg selv å ta hensyn til \:D/

Har ikke fått tid til å gå igjennom hele innlegget enda, men ser klart at her har jeg noe å glede meg til =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Elolz »

Flott referat, står respekt av å legge i vei helt til Alpene alene! :thumleft
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Busa Trond »

Du skriver jævlig bra referat gutt :D

Mener jeg leste et annet sted at du byttet inn den nye SA med en SDR. Var det den hardpakka Powerparts DukenR som stod hos CBP!
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Olden »

Takk for hyggelige kommentarer! :)
Til tross for mye dårlig vær så var det en flott tur. Man kan liksom ikke gjøre noe med regnet annet enn å bare komme seg igjennom. :)

@ hakhap : Det ble noen lange dager i salen ja, men slik er det når jeg kjører alene.
Jeg har nesten ikke tid til å stoppe hvis det ikke er med flere å kjører :-P

Som Ojda skriver så er det null problem å dra på en slik tur alene.
Skulle det oppstå noe problemer så er det bare litt vanskeligere å få gjort noe med det, men ingenting er umulig ;)

@ Busa Trond :

Det stemmer at jeg byttet inn den nye SA mot en SDR, men det ble den helt originale som sto hos CBP.
Det var mye snacks på den andre som kom for salg like etter, men den hadde rullet en del mil og prisen var litt høyere enn den nye.
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by cevillan »

Artig lesing. Hva hendte egentlig med denne utroskapsaffæren med SA? Fant du ut at du var 20 år for tidlig ute? [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: Olden's solotur til Alpene 2014

Post by Olden »

Takk for det! :)
Hehe, jeg var egentlig ute etter en smule mer komfort + litt bedre bagasjemuligheter og siden jeg var godt kjent med 1290 motoren så ble det SuperAdventure, men det viste seg at jeg ikke fungerte på denne traktoren. :-P
For all del, sykkelen var lettkjørt og knallgod på det meste, men når man blir ødelagt i kroppen av å kjøre den så holder det ikke mål :)
Da ble det å gå tilbake på noe jeg visste funka for meg. Har jo hatt noen lange dagsetapper med Super Duke uten særlig problemer og flere skal det bli :thumleft
Post Reply