Ukestur på fjellet (Slettefjellveien, Sirevegen, Grimsdalsveien, Golsfjellet, Peer Gynt veien, Jotunheimveien mm)

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Post Reply
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Ukestur på fjellet (Slettefjellveien, Sirevegen, Grimsdalsveien, Golsfjellet, Peer Gynt veien, Jotunheimveien mm)

Post by Tob »

"Supermotard" på grusferd! 2200KM på ei lita uke. 8)

Fra noen av veiene, tenker det ble rundt en 15 ulike totalt:

Slettefjellveien mellom Beitostølen og Ryfoss
Image

Sirevegen mellom Torpo og Ulsåk
Image

Holdeskarveien mellom Hemsedal og Vats
Image

Varaldsvegen mellom Vats og Hol
Image
Peer Gynt veien mellom Skeikampen og Gålå
Image

Grimsdalsveien mellom Dovre og Folldal
Image

Golsfjellet
Image
Google er en råtass til å velge veier av og til. Knastene flytter mye gjørme. Hadde jeg stoppet opp i denne gjørmeveien så hadde jeg stått der ennå. Det var på håret :lol:

Birken og veiene over der var også en høydare. Mye fint i Hedmark. Osdalveien og Storsjøveien var knall :thumleft

Ble ca 15 bomveier totalt :thumleft

Eneste negative på turen var at jeg ble påkjørt av turkameraten min (tyngre sykkel som var verre å stoppe). Han traff meg med kofferten og jeg ble kastet i grøfta. Berget både helse og sykkel godt (noen cm nærmere så tror jeg kneet mitt hadde hatt et problem), men må nok bytte potte og litt plast (crash barene fungerte utmerket). Og at knastene er så å si utslitte etter 300 mil er jo også litt kjipt, men de har jaggu flyttet litt grus :D
Image
Image

Her er sånn røflig ruta. Treffer ikke alltid helt, men sånn ca:

Del 1 (Dag 1,2 og 3):

Del 1 rute
Overnattet først på fjellet før Nesbyen, så Grimsdalen og Trysil

Del 2:
Del 2 rute
Her ble det overnatting på Peer Gynt veien og Hallingskarvet

Første og siste dag var mye asfalt, ellers mye grus. Gikk litt på kryss og tvers på noen av fjellene (spes Golsfjellet og over Birken). Og over Birken -- hoho, her var det mye kyr. Skjønner godt at de må holde igjen kjeften de som sykler der, for dette var drøyt. Sykkelen luktet fjøs i flere dager. Sjarm å komme ut av bensinstasjoner og kjenne føseimen står mot det .. fra sykkelen din :lol:

Telt: Helsport Rondane. Pose: Helsport Raudfjorden. Underlag: Downmat 7 med stoltrekk. Alle disse fikk plass i den øverste Biltemaposen.
Matmessig ble primært real turmat oppvarmet med Omnifuel'æn. Tre liter vann fikk jeg med i camel back'en på siden av sykkelen. Dette ble selvsagt akkompagnert av "the occasional burger og lunsj stop" der det passet seg sånn.
Veldig fornøyd med å ha med mygghatt, turbukse, tynn dunjakke og crocs til leirlivet. Øl, brød og campingstoler stod KTMen med kofferter for (de dagene vi kjørte sammen) 8)
Last edited by Tob on 08 Oct 2015 10:45, edited 3 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ukestur på fjellet (Slettefjellveien, Sirevegen, Grimsdalsveien, Golsfjellet, Peer Gynt veien, Jotunheimveien mm)

Post by tshansen »

=D>

Takk for at du deler!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Ukestur på fjellet (Slettefjellveien, Sirevegen, Grimsdalsveien, Golsfjellet, Peer Gynt veien, Jotunheimveien mm)

Post by Flanker »

Flotte bilder... Er det en "liker-knapp" her eller?
Nei, denne får duge: :thumleft
User avatar
RuneMC
Posts: 2027
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Ukestur på fjellet (Slettefjellveien, Sirevegen, Grimsdalsveien, Golsfjellet, Peer Gynt veien, Jotunheimveien mm)

Post by RuneMC »

Ser ut som mange fine grusveier... får merke meg disse til neste sesong.

Ellers topp innlegg :thumleft
Tob
Posts: 349
Joined: 06 Oct 2015 11:10
MC: Busa, SMCR & GSXS
Location: Haugalandet
Contact:

Re: Ukestur på fjellet (Slettefjellveien, Sirevegen, Grimsdalsveien, Golsfjellet, Peer Gynt veien, Jotunheimveien mm)

Post by Tob »

Takker! Det var en strålende tur!
Google maps fungerte forrøvrig veldig fint til å zoome inn og kikke etter mulige fjellovergang grusveier på veien. Hadde en grovplan, men det ble mye planlagt dag til dag :thumleft
Post Reply