Vår i Hardanger..

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Post Reply
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Vår i Hardanger..

Post by bandit »

Her er et par bilder fra en dag på jobben.. Skulle besøke noen kunder i Rosendal, og siden været
var så fint valgte jeg å ta sykkelen. Kjørte da fra Bergen via Samnanger og Tysse til fergekaien
i Gjermundshamn. Kjempefine veier i Samnanger altså, en av mine favoritt strekninger! Så var
det fergen over til Løfallstrand, og få unnagjort kundebesøkene (tok vel ca 3 timer tenker jeg).
Da jobben var gjort hadde klokken allerede blitt så mye at det ikke var noen vits i å kjøre tilbake
til kontoret, så da valgte jeg i stedet å kjøre hjem via Odda, Utne, Kvanndal, og Norheimsund.

Just another day at the office.. Enjoy! :lol:




Fergen Gjermundshamn - Løfallstrand
Image

Mellom Rosendal og Odda
Image

Mellom Rosendal og Odda
Image

Mellom Rosendal og Odda
Image

Mellom Rosendal og Odda
Image

En egen stasjon for oss fugleelskere like nord for Odda (t-t-tog duan, Glenn??) 8)
Image

Lille speil på Blackbirden der.. Bildet er tatt ca 15km før Utne.
Image

Slo av en prat med denne Alpakkaen på vei til Utne.
Image
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by KiM »

Hva sa alpakkaen til godt? :lol:

Veiene i Samnanger er ok de, men tunnelene der er grusome ettersom de har frest asfaltene i begge to. Men fin jobb du har :P
ingen KiM, ingen kos
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by bandit »

Det var faktisk opptil flere Alpakkar (og noen sauer) på beitemarkene der. Det morsomme var at de kom småløpende ned til meg da jeg ruslet bort for å ta bilder. Tydeligvis ikke menneskesky en plass. Var redd for å gå altfor nære, er det ikke noe med at de kan finne på å spytte på deg hvis de ikke liker trynet ditt? Eller er det kanskje lamaene?? Morsomt skue i alle fall, jeg trodde disse dyra holdt til nede i Peru, ikke Odda.. :D

PS. Jeg kan ikke huske å ha lagt merke til at det var spesielt dårlig asfalt noen steder..? Holdt stort sett "marsjfart" hele veien 8)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Banditbiker
Posts: 3853
Joined: 26 Apr 2005 19:41
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by Banditbiker »

Flotte bilder. Må ha vært en fin tur.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by RH racing »

hardangerfjord områdene er sinnsykt fine med natur og svingette veier.. var der med sykkel for noen år siden.. endte i bakken i en sving og ødela meg i H beinet.. måtte kjøre helt til Oslo med vondt bein.. heh.. men gikk det og ...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
frode
Posts: 517
Joined: 24 Jun 2007 21:34
MC: Honda CB 600 F Hornet '03
Location: Oslo

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by frode »

Flotte bilder! Stresser med semesterinnspurt selv, så det er bra noen viser solidaritet og poster litt bilder.

Forøvrig spytter alpakkaene også en gang i blant, akkurat som llamaer. Så det var sikkert ikke dumt å holde litt avstand.. med mindre du er fan av halvfordøyet gress og magesyre på skinnjakka di :)
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by Ola M »

Fine bilder! Høres ut som en perfekt arbeidsdag. Og ja, Hardanger er en fornøyelsespark for motorsyklister!

Tipper forresten gjengen på Ornitologisk institutt må være kjappe med kikkerten for å studere den japanske svarttrosten i flukt. :D
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: VÃ¥r i Hardanger..

Post by bandit »

Ola M wrote:Fine bilder! Høres ut som en perfekt arbeidsdag. Og ja, Hardanger er en fornøyelsespark for motorsyklister!

Tipper forresten gjengen på Ornitologisk institutt må være kjappe med kikkerten for å studere den japanske svarttrosten i flukt. :D

Ja, ja, ja og ja! :D
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply