Frankrike

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Post Reply
User avatar
Fzsline
Posts: 44
Joined: 26 Aug 2007 16:08
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Frankrike

Post by Fzsline »

Legger ut noen bilder fra Ferie i Frankrike.
Turen var på ca 600 mil over tre uker og ble gjort i 2007 juli til begynnelsen av august.
Turen gikk fra Tyskland via Belgia og Holland bort til Normandie.
Hotell situasjonen rundt Normandie kan vare litt vanskelig på denne tiden, det er utrolig mye turister der.
Tanken med ferien var å sole og bade litt i Normandie, men dårlig vær og dyre hotell fikk meg til å oppsøke sommeren og sette kursen sørover istedet.
På veien sørover dro jeg innom Eparnay i Frankrike som er Champagne hovedstaden ( liker nemmelig de dråpene der 8) ).
Videre gikk turen via Ardennene som forøvrig har supre mc-veier og små fjellpass på over 1000 moh.
Camperte 4 dager i Cannes med +32 grader før jeg dro nord over via de franske alper.

Legger ut noen bilder fra Gorges de Verdun som bare må oppleves ligger nord for Cannes på vei opp i Alpene.

Image

Image

Image

Image

Image

Det er mulig å leie pedal båt og sykle/trampe innover i Canyonen.
Det er fantastiske mc- veier rundt canyonen også om man vil kjøre rundt.


Videre gikk turen opp i alpene:
Image

Image

Image

Image

Image
Veiene er svingete og fine på vei oppover.

Image

Image

Image

Image

Dette er fra Briancon....Frankrikes høyest beliggende by.
Image

Image

Image

Derfra bar det oppover mot Col d' liseran 2770 MOH.
Image

Image

Image

Image
På toppen.
Image
På vei ned til Valdisere.
Image

Image

Turen kan anbefales. Ruta var ca sånn:
Image

:D
User avatar
Ola M
Posts: 267
Joined: 01 Mar 2009 15:31
MC: GSX750ES
Location: Bergen

Re: Frankrike

Post by Ola M »

Fantastisk! :shock: Jeg vurderer også seriøst Frankrike til sommeren, kikke på D-dag strendene og Bayeux teppet i Normandie og så besøke venner i Cotignac som er ganske nært ruten din mellom Cannes og Aix-en-Provence. Gorge du Verdon er bare en liten tur unna, lurte også på Cime de la Bonette som er Frankrikes høyeste asfalterte vei, men ikke et pass. http://en.wikipedia.org/wiki/Cime_de_la_Bonette

Takk for flotte bilder!
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Frankrike

Post by Juliet »

Hei FZLine! Takk for at du deler dette med oss! Frankrike er et veldig interessant reisemål, moro å få se bilder derfra. Fortell gjerne mer om opplevelsene underveis og hvordan du hadde det på turen. Du sitter nok igjen med en god følelse fra turen? :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Frankrike

Post by Jeanette »

Det så herlig ut :D Gleder meg om mulig enda mer til turer ved å lese referater som dette! Kontakter deg når ting er avklart om sommerens planer (men snakkes sikkert før det også) ;)
User avatar
Relax
Posts: 167
Joined: 20 Jan 2008 18:59

Re: Frankrike

Post by Relax »

Kult at du la med kartutsnittet!

Fristende kjørerute det der!
User avatar
Fzsline
Posts: 44
Joined: 26 Aug 2007 16:08
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Re: Frankrike

Post by Fzsline »

Ola M wrote:Fantastisk! :shock: Jeg vurderer også seriøst Frankrike til sommeren, kikke på D-dag strendene og Bayeux teppet i Normandie og så besøke venner i Cotignac som er ganske nært ruten din mellom Cannes og Aix-en-Provence. Gorge du Verdon er bare en liten tur unna, lurte også på Cime de la Bonette som er Frankrikes høyeste asfalterte vei, men ikke et pass. http://en.wikipedia.org/wiki/Cime_de_la_Bonette

Takk for flotte bilder!
Skal du til D-dags strendene midt i høysesong kan det være en fordel og ha bestillt hotell.
Det er utrolig masse turister der om sommeren og det tar tid å pløye seg igjennom alt i dette området.
Glem heller ikke den amerikanske kirkegården der, ikke at det er så hyggelig, men man får en tankevekker over omfanget.
Det finnes jo mange strender, en engelsk, en amerikansk og en canadisk +++.

Tips for å finne hoteller er:
http://www.logis-de-france.fr/uk/index.htm
Denne kjeden har masse hoteller som er billige å bra rundt hele frankrike.
Vil du bo litt mer spartansk kan jo B&B være noe funker bra selv uten frank kunnskaper :D
http://www.gites-de-france.com/gites/uk/bed_breakfasts
folk er i stort sett hyggelige over alt der nede selv om man ikke snakker fransk.

Ikke langt unna D-dags området ligger Mont St. Michel
Rett nord for Rennes ved kysten, dette er frankrikes mest besøkte sted.
Absolutt verdt et besøk om man er i området, spesiellt for de i det romantiske hjørnet ;-)
Det finnes hoteller inne på fastlandet, ca 5 minutter å kjøre, men også ute på øya.
Er en liten landsby ved foten innen for murene, men de hotellene koster "litt".

Her er noen bilder derifra:

Image

Image

Image

Image

Her er inne fra den lille byen
Image

Image
User avatar
Fzsline
Posts: 44
Joined: 26 Aug 2007 16:08
MC: BMW K1200GT
MV Agusta Brutale 989 R

Re: Frankrike

Post by Fzsline »

Juliet wrote:Hei FZLine! Takk for at du deler dette med oss! Frankrike er et veldig interessant reisemål, moro å få se bilder derfra. Fortell gjerne mer om opplevelsene underveis og hvordan du hadde det på turen. Du sitter nok igjen med en god følelse fra turen? :)
Det å fortelle er ikke min sterke side :roll:
Men jeg har vært der nede 4 ganger og sett de fleste kroker av landet så det er nesten lettere å spørre hvis noen vil ha litt mer spesifik info.
Jeg drar nedover igjennom Frankrike i midten av april igjen og jeg syns landet er veldig greit å reise i ....
snakker ikke et ord fransk men det løser seg alltid med litt "armer" og "bein".
Har jo ikke så mange bilder fra alle turer da noen er gjort før digital alderen :)

Det er jo mye å se der, så som Catedraler og slott....og ikke minst vingårder og kanskje Cognac området for de som liker sådan drikke *ler*.
Catedralen i Reims....en av de største.
Image
Slott i Loiredalen
Image
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: Frankrike

Post by Juliet »

Det viser seg at jeg har vært i distriktet for en del år siden med skolen faktisk, katedralen i Reims har jeg besøkt, en enorm og flott katedral.
Jeg skal nok kontakte deg hvis jeg får til en tur nedover der en dag! Moro å høre om slike turer :)
Image
Vennlig hilsen Juliet
User avatar
brap
Posts: 254
Joined: 17 Jul 2005 01:02

Re: Frankrike

Post by brap »

Veldig pene bilder fra Verdon, Queyras og Col d'Izoard! Ser ut som en flott tur!
Fzsline wrote: Image
Dette bildet viser Col du Lautaret (2058moh) og bildet er tatt på vei oppover mot Col du Galibier (2645moh)

Image
Og denne landsbyen heter Bonneval-sur-Arc. Veien herfra ned Maurienne-dalen til Modane minner veldig om veiene her i Norge! :D
il4
User avatar
knetrom
Posts: 1318
Joined: 20 Sep 2008 12:02
Location: Bergen

Re: Frankrike

Post by knetrom »

Kjører du turene alene?
Post Reply