Ragnhilds mimretråd om turer som har vært

Her kan dere legge inn bilder og film fra turer og treff.
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Ragnhilds mimretråd om turer som har vært

Post by Ragnhild »

Tenkte jeg skulle legge ut noen av de turreferatene jeg har skrevet i Rollatorbloggen opp gjennom åra. Forhåpentligvis til glede for nye og gamle lesere.
Har tatt med det grøvste. Er noen flere korte referater innimellom all langhalmen KGB har fyllt opp Rollatorbloggen med. Men det var jo litt artig å lese gjennom og se hva vi har diskutert de siste tre åra :)
Edit
Tenkte at historiene, reisebeskrivelsene skulle få stå her uten så mye kommentarer. Dèt er hyggelig med tilbakemeldinger, og de kan dere gjerne ta i Rollator-bloggen. Noen har også brukt PM for å fortelle at de satte pris på at jeg samlet turene mine på et sted. Og noen har tatt det direkte i denne tråden.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 22:01, edited 3 times in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Danmarkstur med Panther'n og med sønn 2 på Dana-cup
Panther'n og forberedelsene til Danmarksturen hadde vært tema for mange sider i Rollator-bloggen før jeg dro. Og ikke minst mens jeg var borte. Desmos bidrag her var av de mer uskyldige...

Fra Rollator-bloggen 28.juli 2005 s.34
Desmo wrote:Se her, Ragnhild! 8)
Image
:smt036
Sorry Desmo, forskjermen min er mye penere, og den er purpur som resten av Pathern.

Fant endelig en Internettcafe, og ser at jeg har vært dypt savnet :oops:
Vi har klokket ca 180 mil siden sist torsdag. Kjedet og bakdrevet så noe sjabert ut før avgang men jeg håpet at det skulle holde fram og tilbake. Men nei, måtte inn til TK-motor her i Hjørring og fikk tak i nytt drevsett og nytt kjede. Kom på i dag, og alt ser ut til å være i orden for retur i morgen. Guttene slet seg til B-sluttspill, og 1. laget kommer til 8.dels finale i morgen. JJ sliter med skade i begge leggene så han blir på sidelinja resten av tida.
Danmark er et elendig MC-land. 0 svinger og bare rett fram. Ojsann der var det et krabbefelt, sannsynligvis det eneste i Dronningriket Danmark. Tenkte jeg midt nede på Jylland et sted.
Med full last er det et slit å få Panthern i såpass fart at jeg våger meg på forbikjøringer. Fordelen er at mye av riksveinettet her nede har så brede kjørefelt, at man slipper over midtstripa.
De tar 1 krone minuttet, så dere får ha det bra :(


Fra Rollatorbloggen 3. august 2005 s. 39
Klokka 270 mil på Panther'n ved ankomst Trondheim. Ikke dårlig for en gammel sykkel. Litt surt å bomme så totalt på slitasjen på kjede/drev, men det ble et bra kjede. Dobbelt så tykt og bredt, og sikkert dobbelt så sterkt som det gamle, som nå er på vei til spikerfabrikken.
Edit Brukte bare 3/4 liter olje på turen, toppen holdt seg pen og tett i lange perioder :)

Som nevnt fant jeg en Internettcafe på Dana-cup, litt utafor alfarvei, til 15 kroner for 15 minutter. Og så ble det trøbbel med forbindelsen med MC-forumet, så halvparten av utgydelsene gikk i den store elektroniske søppelcontaineren. Og så var det noen som sto og venta på meg på en litt mer sentral plass, så demmer så

650 ccm er passselig til småkjøring og kosekjøring i grisgrendte strøk. Men til langkjøring blir det noe spedt.
Liker dårlig å bli liggende på bakskjermen til en eller annen blikkboks, og vite at jeg ikke har kraft nok til å komme forbi på en rask og sikker måte. Klarte greit å holde 95 - 100, men det var ikke helt bra for den mentale helsa å prøve seg på forbikjøringer.
På hjemtur var vi to stykker + oppakning til to, og det var merkbart. Klarte å miste sykkelen utenfor CitySyd akkurat når jeg skulle legge på tur sørover. Hadde ikke helt klart for meg hvor tung den var, så her legger den seg over til høyre og knekker bremsehendelen. Ble jo litt betenkt når jeg så/merket hvor tung den var blitt. Og det var også merkbart når jeg ble sliten at sykkelen var tyngre enn vanlig.
Bæreren foran styret fungerte OK. Reima fast sovepose og presening til gapahuken der. Tvang blikket opp gjorde anordningen også. Prøvde med litt mer vekt før avreise, men den ble raskt stua foran toppboksen.
Merka ikke at toppboksen var plasert bak bakakselen, hverken i forhold til balanse i sykkelen eller som vindfang.
Greit MC-vær hele veien, overskya og rundt 15 grader. Litt mye vind et par dager i Hjørring, men det får danskene leve med. Hvis de absolutt må bo et sted hvor absolutt alt som er ute blir sandblåst opptil flere ganger i uka, så gjerne for meg.
Hadde orntlig flaks med overnatting. Ble bestemt nokså sent at jeg skulle dra, økonomien glimrer jo med sitt fravær, så jeg hadde ikke ordnet med annet enn ferje fra Langesund til Hirtshals (600 kr for MC og to personer tur/retur, Kystlink.no for mer info).
Framme i Hjørring fant jeg ei som leide ut rom for 200 kr pr seng/natt. Men hun hadde bare for den natta. Men så var det noen andre foreldre på laget som hadde leid et sommerhus for hele uka, og hadde en hel hems ledig. Så der ble jeg berget, både med tak over hodet og hyggelig selskap hele tida der nede.

Med nedsatt akselerasjonsevne ble motorveiene lite brukt. Ikke liker jeg meg på motorveiene, og ikke klarte jeg å holde trafikken på en god måte. Men danskene har like bra riksveier. Flere steder var kjørefeltene så brede at det gikk greit å kjøre forbi saktegående trafikk uten å krysse midtstripa. Og med litt kreativ kartlesing, ble det kortere å kjøre parallellt med motorveien. Men det er et kjedelig land å kjøre sykkel i. Trampjern er noe annet, men med 64 japanske hester mellom bena, blir det litt ensformig med rette veier, uten bakker å snakke om, og svinger som glimrer med sitt fravær. Med enda mer kreativ kartlesing, kunne det nok ha blitt endel svingete veier, men jeg skulle hele Jylland opp og ned på en gitt tid, så da ble det "straka veien".

Eneste regndråpene jeg hadde var på Gardermoen i morges i ti-tida, og det var ikke mange. Bare akkurat nok til at jeg ble sur, og tenkte at det var på tide å komme seg nordover.

Ser at Gutta Boyz har hatt drevet med en del blogging...
Var vel ikke mer å vente, med det dere bruker å ha i glasset...

Var villblogging også i forumets yngre dager. Og KGB hadde kost seg verre mens jeg var på utflukt i Danmark. Og i de tider var både NN og Gixxer'n aktive med særriøse innlegg ;)

Tar med et bilde av Panther'n til glede for nye lesere
Image
Pink Panther er en -78 Kawa Z650.
I følge en av Gutta Boyz i klubben var han ikke slitt når han ble pensjonert, men utslitt
Last edited by Ragnhild on 22 Sep 2008 13:46, edited 3 times in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 17. august 2005 s.61
Da kom jeg hjem igjen, omsider.
Kom meg ikke avgårde som planlagt. Kom noe i veien som det heter så klokka ble nesten 4 før jeg fikk snudd forhjulet ut av Stiftsstaden. Forsåvidt grei kjøring til Steinkjær. Stoppa Gråmyra sør før Levanger hos Tower MC og tok hull på matpakka og termosen. Håper Tower MC ikke har noe i mot at jeg lånte en benk der en ti minutters tid. Stod alltids "Harley parking only, Jap motorcycles wiil be crushed" på veggen. Men siden det ikke var noen der å spørre, så satte jeg meg nå ned og tok meg en hvil med matpakken, frekk som jeg er.
Men etter Steinkjær rota jeg noe så alldeles. Mener bestemt at det går å kjøre fra Steinkjær og sørover på vestsida av fjorden, men ikke s... om jeg fant ut hvor. Rota rundt utpå diverse grusveier og bygdeveier, men ikke.
Så jeg kjørte over Inderøya og Skarnsundet istedetfor. Skarnsundbrua er etter sigende verdens lengste skråstagsbru, uten at de sier meg noe, og heller ikke vet jeg hvor lang den er. Men den er litt pen å se på, og det er da noe. Derifra og sørover ble det regn, ikke så mye bare nok til at visiret ble fullt av vanndråper. Og så kom mørket sigende, og da ble det litt mindre framdrift for å si det sånn. Trives ikke på underlag som ser glatt ut, og iallefall ikke når sikten blir forstyrra av vanndråper en masse. Men jeg kom meg da til Rørvik sånn ca kvart på ni, og neste ferje gikk kvart over, så det ble en halv time med termosen i småregnet. Var noen sitteplasser under tak òg, men hvorfor sitte å glo på en bilkø i halvmørket?
Vel over til Flakk var det natt og mørkt, innover fikk jeg en varebil bak meg med lysene stilt akkurat så høyt at jeg fikk dem rett i speilene, og med duskregn og vanndråper på visiret så jeg ikke hånda for hvitøyet. Måtte bare slippe ham forbi og kjøre med åpent visir til Høvringen derfra er det gatelys, så da var det mulig å se noe gjennom visiret.
Så bortsett fra at regn og MC er en noe tvilsom kombinasjon/fornøyelse, var det en bra tur.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:08, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 19. august 2005 s.62
Vel da var det tid for å å oppdatere Bikers LoGG.
Ble langtur i dag. Ferja fra Flakk til Rørvik, nordover Fosen til Malm, Pitstop m/ pfyll av energi til begge. Videre til Steinkjær. (Nå vet jeg hvor jeg kjørte feil på onsdag :wink: ).
Fra Steinkjær ble det småveier på innsida av E6, forholdsvis god vei til Stiklestad, kort transportetappe på E6, opp til Okkenhaug. Endel rot der før jeg fant veien over til Markabygda i Skogn, skikkelig smal grusvei. Tungt å få med seg 220 kg motorsykkel der ja. Pitstop i Skogn med påfyll av energi både på Panther og dama oppå. Oppover til Markabygda igjen og veien over åsen til Hegra. Nyhøvla vei nederst på Hegrasida, helt for j... å kjøre på i unnabakkene. Ned E14 til Stjørdal, og "raka" veien hjem.
Ca 30 mil ble turen.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:08, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by tshansen »

Hvis du har bilder av disse turene hadde jeg satt veldig pris på om du limte med de også :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 20. april 2006 s.113
Der var jeg fri for sykkel :evil:
Var på årets første lengre tur, og hadde akkurat begynt på returen. På Roa begynner forhjulet å vibrere. Jeg får litt bange anelser og svinger inn på en bensinstasjon for å stå under tak mens jeg sjekker. Joda, er litt uvanlig sideveis bevegelse i framhjulet. Siden jeg hadde snakka med Jalmar dagen før, ringer jeg og vi finner ut at dette så ikke bra ut, så en femti mils tur var det ingen grunn å legge ut på. Kjører tilbake til Hønefoss og parkerer i vedbua til mamma, og skrur av hjulet. Er bare å ta det med på toget og skru opp navet hjemmet på kjøkkenbordet.
Og det er jeg glad for at jeg gjorde. Med litt i underkant av nødvendig verktøy for å demontere navet, hadde det blitt en lite trivelig jobb å skifte lagrene i veikanten et eller annet sted. For når jeg får opp navet, viser det seg at det ene lageret er så slitt at kulene var på vei ut og den innerste lagerskåla hang bare der som en unnskyldning. Det andre lageret var noe bedre, men ingen av dem ville tålt femti mil til. Så i dag var jeg på Abra og fikk nye lukkede lager (type ZZ) og tettingsring. Var bare en tettingsring, siden speedo-drevet er fullt av grease og tetter på v. side. Da er det bare å sette sammen navet og la hjulet få en ny tur med NSB til helga.

Fra Rollatorbloggen 27. april 2006 s.116
Da har Panther’n fått nye forhjulslager, og de må vi vel si er innkjørt etter en tur Hønefoss – Evje, over Kongsberg, Notodden, Seljord, Dalen, Valle, Hornnes, med retur over Froland, Åmli, Nissedal, Seljord, Notodden, Kongsberg, Hønefoss, Oslo, Elverum, Alvdal, Trondheim. Speedometeret har dessverre tatt ferie, det samme gjorde sykkelcomputer’n så antall mil har jeg ikke på denne tredagers turen, men det må jo nærme seg 150?

Image
Panther'n med pause for bensinfylling og mat til sjøla mandag ettermiddag (24/4)

Panther’n har vært litt grinete i det siste, ville liksom ikke helt starte på morran, og nå i går på vei opp Sollihøgda streika en tennplugg. Burde jo ha tenkt på pluggene med en gang, men har liksom vært vant med at han ikke har vært helt villig på morran så jeg har ikke tatt det så tungt. Men på tre sylindre i regnvær og kø i Oslo var sjarmen borte, så det ble en tur på MC-partner på Skjedsmokorset. Nytt luftfilter ble det i samme farta. Så nå maler han veldig så fornøyd :) Men på Berkåk i går ettermiddag streika en sylinder igjen, og det var ikke trivelig i snøværet. Når redskapen ikke fungerer blir det ikke full konsentrasjon om kjøringa. Han tok seg sammen nord for Støren, men det tyder på at jeg har en WO til i uke 20. Gå over coilene og sjekke for sprekker eller andre uregelmessigheter. Er jo litt rart for i dag var vi på tur med Senior MC, og han oppførte seg akkurat sånn som han skal. Holdt seg pent på plassen sin i rekka, ingen sprell. Det skulle jo tyde på at det ikke er pluggene, men en sånn kommer og går feil i coiler eller ledninger?
Var en heller kald, for ikke si våt fornøyelse å kjøre fra Oslo i går. Var kanskje tørt et par mil mellom Alvdal og Kvikne. Ellers var det tåke, regn og snø i lett blanding, Fra Berkåk snødde det, og litt lenger ned i Soknedalen lå en trailer i grøfta, og resten av veien regna det kattunger. Så det var ei som hakka tenner i dusjen når hun kom hjem i går kveld. Brrr :evil:
Men det MC-viruset er hardnakka :wink: I kveld var det klubbkveld, og jeg ble like godt med på en kveldstur til Stjørdal’n med en kopp kakao på Grill’n før vi dro hjem igjen :)
Men det er litt godt å vite at jeg takler å kjøre så langt i så dårlig vær, og gjør det på en forsvarlig måte. På tross av noen tekniske problemer, funker Panther’n og med nytt bakkdekk, ble han mye mer letthåndterlig. Legger seg pent ned og kommer gjennom svingene på en god måte. Nå er det Rustløser på Lånke-banen neste helg og da blir det å gå løs på uvaner og bli flinkere til å konsentrere seg om å kjøre mest mulig riktig. Man blir jo rimelig avstumpet av å kjøre RV3 opp eller ned Østerdalen. Ooops der var det en sving, og tror du ikke det var en sving til… Og da har du kanskje kjørt et par kilometer til den neste.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:09, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Sorry Shaft, men var lite fotografering på de turene
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 20. november 2006 s.123
Har vært lite liv på MC-fronten i høst. Panther'n har kjørt til og fra jobb fram til første dagen med snø. Da kom det noen stygge lyder fra motor'n. Retur til garasjen og der står han på tredje uka. Lurer litt på om det er coil nr to som har streika. Omtrent like symptomer, som når jeg måtte skifte coil i sommer. Bortsett fra at den coilen hadde kokt så det lukta svidd og det var fullt av smelta bek på toppdekslet.
Lurer litt på å spandere en høvding og få sett på motoren om det er vits i å gjøre noe eller begynne jakt på en ny motor. Sykkelen er jo ellers i god stand, på tross av sine snart 29 år.
Er jo med sykler som med hester de har bursdag 1. januar alle sammen :lol:
Etter at jeg begynte i Vikartjenesten har det blitt mye jobb, og med fulle studier i tillegg, ble det ikke mer enn 16K mil på Panthern i år.
Men det har jo blitt noen trivelige turer rundt omkring. Kanskje ikke fullt så mange som jeg hadde tenkt på vårparten, men det ble da tur både ned Setesdalen og over Saltfjellet

Image

Den kvelden når jeg fikk se fjellene nordover fra Saltfjellet før jeg kom ned i Saltdalen, skjønte jeg at Stiftsstaden ikke er endeholdeplass. Må nok begynne å se på muligheter nordover, ja.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:10, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 1.mai 2007 s.123
Panther'n har jo vært på trykk :)
I SeniorNytt, Bladet til Senior MC

Og jeg syns det er litt artig å få trykket noe av det jeg skriver med bilder og det hele
Link til Vårtegn eller Galskap
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:34, edited 2 times in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 19. juni 2007 s.127
Ah, endelig ble det liten kort langtur. Har vært ned til Hornes i helga, og kom hjem i kveld.
Sykkelen fungerer utmerket, men de kunne spandert bedre sal. 40 mil om dagen kjennes i baken, ja. Må vel sjekke ut sånn Corbinsal, om det kan være noe.
Holkene er jo tynne, og med tynne sommerhansker blir de ikke akkurat bedre. Men det går jo ikke å kjøre med tykke hansker i det været vi har nå.
Fant ut at ei langerma ulltrøye var tingen under ryggskjold og skinnjakke når tempen bikka over 16 - 17 grader. Har jo ikke vært så varmt heller der jeg har vært denne helga, så jeg fikk ikke sjekka hvordan ulltrøya fungerer når det begynner å bli VARMT.
Men ull isolerer jo godt, og tar opp mye svette før den blir ubehagelig å ha på. Men den blir fort stygg, ulltrøya. Er liksom ikke sånt man bruker i penere selskap. Men under skinnjakka på tur i fjellheimen var den utmerket.
Tok noen bilder på turen, men kameraet jeg bruker er ikke allverden. Klarer ikke å få fram den store, klare himmelhvelvingen, rommet som er rundt deg i fjellet på en dag som i dag.

Image
Vrådal, utsikt over Nisser 17/6-07

Image
Venabygdsfjellet 19/6-07

Image
Hjerkin, 19/6-07
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:12, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 26. juni 2007 s.127
Nysykkelen har runda 500 mil, men må vel finne seg i garasjeliv resten av ferien. Ferie med to unger er ikke så enkelt på en MC...
Har vært nordover til heimbygda og fikk da prøvd nyervervelsen, et Canon 350D speilreflekskamera. Og med et nydelig vær nordover ble det noen bilder fra turen

Image
Polarsirkelen i ni-tida torsdagskvelden

Image
Utsikt utover Saltenfjorden fra E6/Langset i halv tolv tida samme kveld

Image
Utsikt mot Engeløya fra Steigentunnelen natt til fredag

Image
Nattstemning fra Forsan mot Hamarøya

Image
Nattstemning samme

Image
Heimgården min

På sørturen kjørte jeg ut Tosenfjorden til Brønnøy og Kystriksveien ned til Høylandet. Derfra over til E6 og "raka vegen hem"

Image
The road goes on and on
Veien inn Tosenfjorden

Image
Kamelen møtte en artsfrende på kaia i Vennesund
En svensk 1200 GS
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:12, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 5. juli 2007 s.129
Ble en liten tur i kveldinga, gamleveien utover mot Børsa og Nye E39 hjem. Stoppa på Ølsholm og fikk med kveldsstemninga innover Gaulosen mot Øysand
Image

Og utover mot Byneset og Fosen
Image
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:13, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 15. oktober 2007 s.132
Må vel innse at årets siste langtur er blitt historie. Har vært en tur i de sentrale strøk av Østlandet i helga, og har latt Kamelen få strekke litt på beina. Sto et par onkler med sånn radar i ei 90-sone mellom Tynset og Alvdal. Men termometeret på Kamelen viste mellom -1 og 0 hele veien fra Ulsberg til Alvdal og med VÅT veibane var det ikke noe å satse på å holde fartsgrensen. Var redd det skulle være is siden det var under frysepunktet, men det holdt. Så det ble med synet av to onkler og en radar.
Ellers var det merkelig lite sykler ute? tror jeg har sett 5 eller 6 på hele helga, og da har jeg regna med de to jeg så i Oslo i dag.

Er tatt i lia over Storsjøen på vei over åsen til Koppang.
Image
Er jo ikke akkurat den mest brukte veien mellom Oslo og Trondheim, men til sånn ferievei i godværet er det en fin grusvei.

Blir jo kjent og kansje litt lei veien mellom Trondheim og Oslo, så det er jo greit med litt variasjon, men såpass sent på året blir det E6 til Ulsberg og R3 ned Østerdalen til Elverum og over Løten ned til E6. Den ruta er tre mil kortere enn å kjøre E6 opp Gudbrandsdalen, og også raskere, fordi det er mye 90-soner mellom Elverum og Tynset. På sommeren kjører jeg gjerne Friisveien fra Ringebu til Atna
Image

eller Venabygdsfjellet fra Ringebu over til Folldal og Hjerkin
Image
Blir ikke så stor forskjell i kjørte km, men tar jo litt lengre tid.
En annen fordel med R3 over Kvikne, er at det bare er 730 M over havet på Kvikneskogen, mens det er 1000 og noe på E6 over Hjerkin. Og det teller nå på høsten.
Selv om det ikke var glatt over Kvikne på lørdag, var det -1 på det kaldeste, og da regner jeg med at det var enda kaldere over Dovre, med enda større sjanse for at det var glatt.
Får prøve å være litt omtenkt, selv om mange mener at det er risikabel business å kjøre sykkel så seint på året.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:14, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 1.mars 2008 s.148
8 - 9 mil ble det vel i dag på årets første lengre tur \:D/ \:D/ \:D/ E6 til Støren og R30 til Singsås og middag på Arnolds kro og retur samme vei :smt026 :smt026
R30 er jo en kjempe MC-vei, men i dag var det bare å ta det med ro. Vann fra snøsmeltinga i veikanten og grus og leire langs midtstripa gjorde at jeg kjente at det kunne være lurt å holde ratsgrensen og kanskje legge seg litt under. Var et par tilløp til at bakhjulet slapp/gled på leira/grusen som lå midt i veibanen. Og sånne små glipp har en tendens til å bli ubehagelige når hjulet tar tak i asfalten igjen :evil:
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:14, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Re: Ragnhilds mimretråd om turer som vært

Post by Ragnhild »

Fra Rollatorbloggen 12.april 2008 s.152
Fant ut at jeg kan forminske bilder i Photobucket, og da blir det starks enklere å laste opp bilder når jeg ikke har egen PC med på tur.

Rast på Koppang kl 18.30 i går.
Image
I motsetning til tur på Panther'n som måtte ha fylling etter 18 - 20 mil for å være i go'lune, klarer ørkendyret seg med tanking sånn ca hver 50'ende mil. Blir lengre mellom rastene på den måten, og 25 mil/tre timer i salen er gjennomførbart, om ikke anbefalelsesverdig.
Og det blir ikke så mange bilder av bensinpumper heller.
Hadde ikke med meg snøskuffe så benkene fikk stå i fred for meg i går. Men ørkendyret på midtstøtta fungerer bra som bord, og etter lange strekk er det godt å få strukket på bena.
Last edited by Ragnhild on 21 Sep 2008 19:15, edited 1 time in total.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Locked