Vær ops på mye svindel om dagen!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Phishing forsøk "fra" finn.no

Post by erazar »

Finn.no har gått ut med advarsler om at det er gjort forsøk på phishing i deres navn, mailen som kommer kan se ganske legitim ut, helt til du leser innholdet. Emne og avsender ser bra ut:

Avsender: FINN Emne: Uvanlig aktivitet i kontoen din !!

Så støter en på problemene, jeg var så heldig at jeg var en av de som fikk en slik mail, det bekymrer meg ikke angående innholdet, jeg tror jeg klarer å styre meg fra å rette på kontaktinformasjonen min, MEN jeg kunne tenkt meg å vite hvor de snappet eposten fra, kommer denne fra finns arkiver?

Sakser inn mailteksten her også;

Kjжre kunde,

Vi kontakter deg for е informere deg om at vеr konto Review Team identifisert noen uvanlig aktivitet i kontoen din. I samsvar med FINN Brukeravtale og for е sikre at kontoen din ikke har fеtt tilgang til kontoen din ble begrenset.

Din tilgang til kontoen din forblir begrenset til dette problemet er lшst. .

http://www.finn.no/finn/myprofile/login


Vi oppfordrer deg til е logge inn og utfшre trinnene nшdvendig е gjenopprette kontoen tilgang sе snart som mulig.

Slik at kontoen din tilgang til fortsatt begrenset for en lengre periode, kan det fшre til ytterligere begrensninger pе bruken av kontoen din og mulig lukking av konto.

Takk for at du bruker FINN!

--------------------------------------------------
Om du skulle finne på å trykke på lenken i eposten tar den deg ikke til finn.no som det står så fint, men til http://bosniacul.freedora.com/ubi/home_qui_ubi.jsp.htm .Tror vеr konto Review Team burde påspandere seg et kurs i norsk før neste utsendelse :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by rerell »

thomasgsxr wrote:hva er egentlig problemet ?
er vanskelig å bli svindla når _du_ selger en gjenstand, får du pengene først så er det jo bare å kjøre på
Det är precis vad många tror, men det är inte alltid så enkelt. HUR du får pengarna är också viktigt.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Jarle »

Jeg er så heldig om dagen... \:D/

Hello Friend,
My name is Cynthia P. Ricardo. I was diagnosed of cancer 2 years ago, I have decided to donate the sum of $5.5 million USD to you for the good work of the lord. Contact my lawyer via his private email address below;
Name: Mr. Frank Wem
Email: frank.wemm@live.com
Quote my personal reference number tsd/08/ikg/91 I wish you all the best and may the good Lord bless you abundantly, and please use the funds well and always extend the good work to others. I don't know you but I have been directed to do this. Thanks and God bless.
Regards,
Cynthia P. Ricardo.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Rimol
Posts: 497
Joined: 21 Dec 2007 18:03
MC: Honda CBR 1000RR Fireblade
Location: Trondheim

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Rimol »

oi oi ikk værst.. bra sum det der bare for å være så snill som du er :-k skal du oppgradere til R1 nå da eller?
Honda CBR 1000RR Fireblade
-Ermax undertray
-Ermax vindskjerm
-Datatool gir idikator
-CLS Kjede smørersystem
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Jarle »

Hehe... Nei, kjøpte ny r6 i april... Ha den litt til vel 8)
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Jarle »

Hei, Jeg er veldig interessert i å kjøpe, men jeg er forvirret fordi jeg fant et annet innlegg på FINN, med de samme bildene , men til halv pris . Selger ber meg om å sende penger til Afrika ? Er du i Afrika? er du fortsatt selge?

Her er linken til andre innlegg:
Finn.no/kode68FJSJ876FDSHview=

Vennligst se auksjonen (det er samme som din ), og avklare dette fordi jeg ønsker å kjøpe og gjøre en test i person før jeg gir deg pengene. egil4u12@live.no

Lurer på hva han skal kjøpe? Har ingenting ute til salgs...

Begynner også å bli temmelig lei denne mailen her som jeg får flere ganger i uka selv om den er blokkert...
Image
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply