Vær ops på mye svindel om dagen!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by alexanderyi »

Som tittelen sier, vær ops på mye svindel!

Fikk en mail fra en som hadde telefon nummer registrert i Ohio, og jeg sendte en mail til autodb og lurte på om de hadde hørt om fyren tideligere ettersom at mailen kom via dem..

det jeg fikk som svar var dette: "Dette er helt sikkert svindel, ikke svar på dette!"
Og har heller ikke gjort dette..

Får også mye spam mail som går rett i søppel post mappa, og gidder ikke se i den mail delen lenger ettersom at nesten alt er bullshit..
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Kriz »

enkel og grei regel for å unngå svindling er å ikke kjøpe noe som høres for godt ut til å være sant.. selv om du ser andre gjør det så er de bare svindler kompiser eller noe
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Scotty »

Dette er vel ikke noe som skjer "nå om dagen", det har vel heller vært noe som alltid har eksistert men som du først møter på nå. Og som sagt ovenfor, høres det for godt ut til å være sant, så er det antagligvis slik. Med litt logikk så skjønner man rimelig kjapt hva som er svindel og ikke. Kunne du tenke deg å poste innholdet på mailen alexanderyi?
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by alexanderyi »

Sant at det ikke er første gang det skjer, men nettavisen og mange andre har kommet borti det..

Scotty wrote:Kunne du tenke deg å poste innholdet på mailen alexanderyi?
Image
FV
Posts: 2332
Joined: 27 Feb 2007 19:05
Location: Karmøy

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by FV »

Iallefall ett dårlig forsøk på en svindel når man bruker uttrykk som: "jeg vil kjøpe tingen din" og "gi deg det beløpet du skal ha".
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by alexanderyi »

Ja..

Kan ikke skryte på meg noe engelsk kunskap, men så fort at dette var noe piss..

Autodb fikk mail av meg like etter sånn at de var klar over det.. De får sikkert laga en sperre på den personen/IP-adressa
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by thomasgsxr »

hva er egentlig problemet ?
er vanskelig å bli svindla når _du_ selger en gjenstand, får du pengene først så er det jo bare å kjøre på
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by alexanderyi »

thomasgsxr wrote:hva er egentlig problemet ?
er vanskelig å bli svindla når _du_ selger en gjenstand, får du pengene først så er det jo bare å kjøre på
hehe..

Tipper at de enten skulle spame ned mailen min, eller prøve å ordne en avtale og få kontonummeret mitt..

Men jeg har ikke tenkt til å finne ut hva som ville skje uansett..


Men ellers så er det mye svindel om dagen!

Image
thomasgsxr
Posts: 257
Joined: 08 Mar 2008 11:59
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f
Location: Oslo/Fredrikstad

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by thomasgsxr »

best å være på den sikre siden
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Mr.Hoppy
Posts: 30
Joined: 01 Apr 2008 22:41
MC: 2001 Yamaha R6

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Mr.Hoppy »

Om ikke svindel, så ser dette ganske shady ut også

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link

ingen navn, adresse eller telefonnummer.. og du får jo ikke oppgitt hvilken adresse du sender til via finn, såvidt jeg kan se.
og det bildet av "lageret" tviler jeg på er ekte.
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by alexanderyi »

haha.. måtte bare le da jeg fikk denne i sta..

Image


Dårligere forsøk har jeg ikke sett :roll:
User avatar
Halle
Posts: 102
Joined: 27 Apr 2008 09:40
MC: Sykkelløs for tiden

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Halle »

Gratiss faktisk

:D
Halle
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Jarle »

Yes, endelig kan jeg bli millionær også...
Fikk mail på jobben i dag...

"Hilsen til deg,

Mitt navn er Mr. Gary Wells, nеtid grenen Manager for en bank i London. Jeg skriver du dette forslaget i god tro, tro at jeg kan stole pе deg den informasjon jeg er i ferd med е avslшre deg. Som jeg sa, jeg har en transaksjon som vil ha nytte bеde for oss, men deres assistanse er nшdvendig som en utlending.

Jeg bruker е lede kontoer avdeling i banken hovedkontor, men i desember i fjor ble jeg bedt om е ta stilling til en leder av vеr filial i Harlsden, North West London, som har gеtt pе, sе det var slik jeg ble i dag Manager og oppdaget en fortune. Som jeg gjenopptatt plikt, oppdaget jeg en konto med total sum av $ 12.500.000 millioner som ikke har blitt operert pе de siste 4 еr. Fra min undersшkelse fant jeg ut at kontoen tilhшrer en Late Mr. Morris Thompson en amerikansk store industrimann og fastboende i Alaska, som dessverre mistet livet i flyulykke i Alaska Airlines Flight 261 som krasjet pе 31 januar 2000, inkludert sin kone og eneste datter. Du skal lese flere nyheter om ulykken pе е besшke dette nettstedet, som jeg fikk i meg under etterforskning;

http://www.cnn.com/2000/US/02/01/alaska.airlines.list/
http://www.nativefederation.org/history ... mpson.html

Kontoen er escrow samtalen din, en hemmelig type konto i banken, registerred som Bond med Euroclear (http://www.euroclear.com) og ingen andre personen vet om denne kontoen eller noen ting om det, er din har ingen annen mottaker. Jeg har holdt en tett oppfшlging av kontoen siden da, og ingen har kommet frem til е spшrre om penger som ved siden av slektninger til sent Mr. Morris Thompson, betyr at ingen er klar over kontoen. Jeg kan ikke direkte ta ut penger uten hjelp av en utlending, og det er derfor jeg kontakte deg for е fе hjelp til е kreve midlene og dele den med meg. Som leder av banken filial, jeg har makt til е pеvirke frigjшring av midler til enhver utlending som kommer opp som den neste av slektninger til kontoen, med korrekt informasjon om kontoen, som jeg skal gi deg.

Jeg sшker et samarbeid for е presentere deg som den neste av slektninger til kontoen, slik at banken hodet kvartalene vil frigjшre midler til deg. Det finnes praktisk talt ingen risiko involvert, vil transaksjonen bli gjennomfшrt under en lovlig ordning som vil beskytte deg mot eventuelle brudd pе loven.

Hvis du godtar е jobbe med meg, jeg vil staten hvordan du шnsker vi skal dele midlene i prosent, slik at begge parter vil bli fornшyd. Kontakt meg sе snart du mottar denne meldingen hvis du mener at vi kan arbeide sammen, slik at vi kan gе over detaljene. Takke deg pе forhеnd, og kan Gud velsigne dere. Vennligst behandle med ytterste konfidensialitet. Jeg venter din haster respons.

Vennligst gi meg fшlgende: Som vi har 5 virkedager for е kjшre den gjennom. Dette er veldig veldig URGENT PLEASE.

1. Fullt navn
2. Private mobiltelefon nummer eller mobiltelefon
3. Ditt Kontaktadresse.
4. Alder og Occupaton
5. En kopi av internasjonale pass

Kontakt meg VIA av private E-postadresse -
gwells1960@sify.com

Hilsen,

Gary Wells"
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by _Adler_ »

Slike får jeg ofte, men mindre nå. Spam-filteret i Gmail er utrolig bra, så. Pass dere også for folk som samler inn penger for humanitære formål, kristendom/misjon osv. Er visst nok scams der også, om dere skal gi, gi til de dere vet er bra og har kunnskap om.
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Re: Vær ops på mye svindel om dagen!

Post by Dominator »

thomasgsxr wrote:hva er egentlig problemet ?
er vanskelig å bli svindla når _du_ selger en gjenstand, får du pengene først så er det jo bare å kjøre på
Dette er ikke noe nytt, jeg fikk mail fra en engelsktalende (nigerianer tipper jeg) person som skulle kjøpe bilen min. Han skulle sende en sjekk som av 14 merkelige grunner var pålydende større beløp enn jeg forlangte. Jeg skulle derfor overføre det overskytende beløp til hans konto. Sjekken kom aldri siden han sikkert skjønte at jeg ikke lot meg lure. Poenget er at disse sjekkene alltid er falske og de lettlurte muligens klarer å overføre vekslepengene først.
Post Reply