Er du organdonor?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Er du organdonor?

Post by Snikkeren »

Og så kan jeg minne om at det er veldig enkelt å bli organdonor. Bare informer de nærmeste, så er du det.

Og for at det skal være enklere for helsepersonell å vite det, så kan du laste ned app'en Donor. Der får du et slikt skjermbilde som dette, som du igjen legger på låseskjermen på mobilen.

Appen sender også melding til dine 2 nærmeste og informerer dem om ditt valg. :)

I tillegg til dette har jeg printet ut donorkortet og har det i lommeboken. Greit i tilfelle mobilen blir ødelagt når det fatale inntreffer.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Er du organdonor?

Post by mekkern »

Snikkeren wrote:Og så kan jeg minne om at det er veldig enkelt å bli organdonor. Bare informer de nærmeste, så er du det.

Og for at det skal være enklere for helsepersonell å vite det, så kan du laste ned app'en Donor. Der får du et slikt skjermbilde som dette, som du igjen legger på låseskjermen på mobilen.

Appen sender også melding til dine 2 nærmeste og informerer dem om ditt valg. :)

I tillegg til dette har jeg printet ut donorkortet og har det i lommeboken. Greit i tilfelle mobilen blir ødelagt når det fatale inntreffer.
Er også donor og har kort i lommeboka.
Men velger å tenke "hvis" ikke "når"... ;-)

mulig du kjører mer aktivt enn meg.... :smt003
Last edited by mekkern on 24 Oct 2015 18:51, edited 1 time in total.
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Er du organdonor?

Post by Snikkeren »

He he. Ja, burde kanskje skrevet hvis.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Er du organdonor?

Post by Tommas »

Det er vel ca 100% sjanse for at det ender fatalt. Tidspunktet er vel det man lurer mest på, og til en viss grad kan skubbe litt på selv.

Også donor. Skulle vel egentlig ønske det var slik at du regnes som donor om du IKKE reserverer deg. Ikke som om man har en tøddel bruk for delene når man logger ut for siste gang.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Er du organdonor?

Post by Jeanette »

Image

Jeg er donor og hadde en flott dag på stand på Donordagen [emoji1]

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk
Post Reply