Motorsykkelulykker - samletråd

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by tshansen »

Jeg var ute å kjørte litt i går, å bare 1 av mange hundre bilister jeg møtte på min vei presterte å blinke til venstre! Å gjett hva. Det ble så mye krøll som jeg aldri har sett før! ;-) =D>

Å disse kjørelærerne som dere driver å refererer til. Hva er det som gjør disse så god i trafikken? At de har såtte på i bil i x antall år, lest seg opp på all mulig teori og har all verdens tid til å synse og mene om det meste. Jeg har enda tilgode å treffe en kjørelærer som ikke har konstruert sine egne "best of" regler og jeg er faktisk litt usikker på hvor mange timer de faktisk har kjørt selv :-k

Nei takke seg til trafikkreglene, overblikk og egne erfaringer. Det har fått meg helskinnet gjennom trafikken i 18 år på ymse kjøretøy. Selv om jeg kan være den største idioten av de alle i trafikken, så er det ofte nødvendig å ta en spansk en for at andre ikke ser deg eller oppfører seg tilregnelig i trafikken :thumleft
Kommer jeg til å blinke til venstre i Rundkjøring? Nei aldri! Er jeg en dårligere sjåfør eller større idiot enn den andre her inne, det får være opp til deg å bestemme :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by jhn »

LordShaft wrote:Jeg var ute å kjørte litt i går, å bare 1 av mange hundre bilister jeg møtte på min vei presterte å blinke til venstre! Å gjett hva. Det ble så mye krøll som jeg aldri har sett før! ;-) =D>

Å disse kjørelærerne som dere driver å refererer til. Hva er det som gjør disse så god i trafikken? At de har såtte på i bil i x antall år, lest seg opp på all mulig teori og har all verdens tid til å synse og mene om det meste. Jeg har enda tilgode å treffe en kjørelærer som ikke har konstruert sine egne "best of" regler og jeg er faktisk litt usikker på hvor mange timer de faktisk har kjørt selv :-k

Nei takke seg til trafikkreglene, overblikk og egne erfaringer. Det har fått meg helskinnet gjennom trafikken i 18 år på ymse kjøretøy. Selv om jeg kan være den største idioten av de alle i trafikken, så er det ofte nødvendig å ta en spansk en for at andre ikke ser deg eller oppfører seg tilregnelig i trafikken :thumleft
Kommer jeg til å blinke til venstre i Rundkjøring? Nei aldri! Er jeg en dårligere sjåfør eller større idiot enn den andre her inne, det får være opp til deg å bestemme :lol: :lol:
Kunne ikke sagt det bedre :thumleft

Det er jo litt merkelig at vi, folk som forholder seg til gjeldende trafikkregler, skal betegnes som uforutsigbare og farlige trafikanter, av folk som lager egne regler ... dustete greier
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by freddy123 »

http://www.bike.no/nyheter/tryggere-enn-noen-gang

Dette var jo meget så gode nyheter :)[emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
RuneMC
Posts: 2026
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by RuneMC »

User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by mekkern »

http://www.aftenposten.no/osloby/nyhete ... 17151.html
http://www.dn.no/dnaktiv/2016/05/12/162 ... kelulykker

Her kan man muligens dra en parallell? :
skal fort frem men mye trafikk, så da blomstrer-"stress-egoisme-tøyning av/brudd på trafikkregler".
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by Lasse Liten »

ganske lenge siden man fant opp å putte motor på sykler, irriterer meg noe grenseløst at mennesker er så dum at de benekter utvikling og fremskritt på denne måten
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by Trondgv »

User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by Bikeridr »

ALTFOR mild straff.. :evil:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by tshansen »

Tror nok å vite at du har drept 3 stykker er straff nok i seg selv [emoji849]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by mekkern »

Lasse Liten wrote:ganske lenge siden man fant opp å putte motor på sykler, irriterer meg noe grenseløst at mennesker er så dum at de benekter utvikling og fremskritt på denne måten
og det skulle bety?? at vi skal slutte å kjøre MC pga risiko og heller kjøre bil? eller kollektivt?
eller er dette i mot sykkelister? :-k
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4558
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by Bikeridr »

Ikke at jeg skal blande meg så veldig mye inn i trøsykkel/kondomdressmafia-debatten. Men verden og veitrafikken hadde vært et så mye bedre sted å være hvis 99% av de der kamikaze-tufsene med papphjelm på hodet hadde giddet å følge et snev av trafikkregler.. :-k

Når det gjelder han litaueren med dobbeltdrap på samvittigheten; vel, kanskje bare viten er straff nok, men rettferd overfor de etterlatte er det iallefall ikke. Burde vært straff innenfor rammen for uaktsomt, nemlig 3-6 år. Jeg er helt sikker på at hadde det vært en (norsk) trøsyklist som ble drept på samme måten, ville det nok vært både strengere straff og et solid erstatningskrav.
User avatar
RuneMC
Posts: 2026
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by RuneMC »

Enig med Bikeridr - når han ikke erkjente straffskyld så forteller det meg at det som skjedde bare har prellet av ham.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by Lasse Liten »

mekkern wrote:
Lasse Liten wrote:ganske lenge siden man fant opp å putte motor på sykler, irriterer meg noe grenseløst at mennesker er så dum at de benekter utvikling og fremskritt på denne måten
og det skulle bety?? at vi skal slutte å kjøre MC pga risiko og heller kjøre bil? eller kollektivt?
eller er dette i mot sykkelister? :-k
Var rettet mot syklister dette :lol:
Ingenting i mot de syklistene som følger trafikkreglene og bruker sykkelsti der dette er hensiktsmessig -er noen av de også. Men de syklistene som sykler to og tre i bredden, sykler på rødt lys og skjærer ut i veien uten å kaste et blikk over skulderen...... :evil:
User avatar
mekkern
Posts: 5116
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by mekkern »

Lasse Liten wrote:
mekkern wrote:
Lasse Liten wrote:ganske lenge siden man fant opp å putte motor på sykler, irriterer meg noe grenseløst at mennesker er så dum at de benekter utvikling og fremskritt på denne måten
og det skulle bety?? at vi skal slutte å kjøre MC pga risiko og heller kjøre bil? eller kollektivt?
eller er dette i mot sykkelister? :-k
Var rettet mot syklister dette :lol:
Ingenting i mot de syklistene som følger trafikkreglene og bruker sykkelsti der dette er hensiktsmessig -er noen av de også. Men de syklistene som sykler to og tre i bredden, sykler på rødt lys og skjærer ut i veien uten å kaste et blikk over skulderen...... :evil:
Ahhhh... slike som sykler feil vei i rundkjøringer og mot trafikken for å spare et par sekunder,de som virkelig tror de blir valgt ut til TDF...DE ja....og sykkelklubber på "fellestrening", 40 stykker i ei klynge-"Del veien" ja jøss...

:smt068 :smt021 :smt067 faen, nå føler vel noen seg "støtt og forulempet" av "oppfordring til vold mot sykkelister"...... :lol:
User avatar
RuneMC
Posts: 2026
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Motorsykkelulykker - samletråd

Post by RuneMC »

Synes det er skumlest med syklister i par som sykler i bredden.
Ja, det er for å "tvinge" bilene til å ta tydelige forbikjøringer - MEN når det f.eks. er 80-sone og skarpe svinger som Sylling-Sollihøgda så vil en bil som tar igjen et slikt par, kunne vike over i motgående i panikk... og der kan det fort være en motorsyklist imot...

Ja, jeg har faktisk sett flere tilfeller i det siste av akkurat denne formasjonen - kun to syklister som sykler i bredden, i 80-sone, uansett om det er rett rundt en sving uten sikt.

Sviktende tankearbeid fra syklistenes side IMHO.
Post Reply