Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Baron von Waffel »

Det var i grunnen ikke noe problem for meg å bli totalkunde. For jeg sparte på å flytte over bil, hus, bikkje og reise.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
User avatar
Dentist
Posts: 306
Joined: 09 May 2005 10:21
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse
Location: Hamar

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Dentist »

Jeg byttet alle mine forsikringer til Gjensidige nå nylig. Full kasko på FJ'en er nå på 2860,- i året.
Det er ikke alltid det er lønnsomt og ha full kasko på eldre sykler, men når jeg får det for 238,33 per måned er det helt greit.
Image
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Marte »

Til tross for mine 17 små år, har jeg både kasko og ansvarsforsikring til bare 2500 per år kr på min Honda Varadero 125. Jernbanepersonalet for the win, ellerno ;)
- Bare Marte -
User avatar
Marte
Posts: 238
Joined: 25 Feb 2008 00:31
MC: MC-løs :(
Location: Mo i Rana

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Marte »

AJ_Twin wrote:
Marte wrote:Til tross for mine 17 små år, har jeg både kasko og ansvarsforsikring til bare 2500 per år kr på min Honda Varadero 125. Jernbanepersonalet for the win, ellerno ;)
Hørt mye bra om Jernabanepersonalets forsikring... Men man må vel være ansatt i NSB eller Jernbaneverket for å kunne bli kunde der, vil jeg anta...? :-k
jupp, også kan det gå en generasjon ned ;) Pappa er heller ikke ansatt der, men det var noe med før i tiden at industriarbeidere også fikk forsikring der. Tror ikke det er noe sånn nå lenger ;) Man kan si jeg har hatt flaks :) Men det har ikke barna mine, haha
- Bare Marte -
michaels
Posts: 2
Joined: 06 May 2008 10:35

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by michaels »

Jeg har ringt og mailet mye rundt de siste dagene, for forsikring på meg selv, fører over 30 uten andre
forsikringer eller bonus, på en større sportssykkel.

De billigste, med en relativ klar margin, ble Gjensidige. Siden jeg antar folkene som jobber der får
en eller annen form for provisjon/bonus, tenkte jeg også å anbefalle vedkommende jeg hadde
endel kontakt med der, og som var over gjennomsnittet hjelpsom:

oyvind.haagensen@gjensidige.no, telefon: 900 87 058.

Prisen ble dog allikevel skrekkelig dyr, 8,200, og det er kun for ansvar, så jeg er sikker på at
tips til billigere steder også er velkomne. ;-)

-- michaels
alexanderyi
Posts: 1136
Joined: 13 Jul 2007 23:27
MC: 98' Kawasaki Ninja ZX6R
Location: Valdres/Bærum
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by alexanderyi »

mulig at denne hadde vært grei å ha i første post?
http://www.finansportalen.no/Forsikring ... r/6285.cms
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

alexanderyi wrote:mulig at denne hadde vært grei å ha i første post?
http://www.finansportalen.no/Forsikring ... r/6285.cms
Legger den til jeg :)
User avatar
Lasseleeten
Posts: 445
Joined: 31 Aug 2006 10:01
MC: Husaberg FS 650
m/ Leo-V X3
Location: Tønsberg

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Lasseleeten »

Hello
Bare ett litt kjapt spørsmål her.
Hvis jeg skal søke om lån til mc, hva skal jeg søke om lån til da? =p Ser ihvertafall på dnbnor.no så er det bil, forbruk og boliglån osv.

Edit:

Billån > SÅ velge motorsykkel ja (:
User avatar
MC_Rookie
Posts: 29
Joined: 10 May 2005 09:45
MC: Yamaha YZF-R1
Location: Drammen

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by MC_Rookie »

Har ringerunde på forsikring idag.
På en R1. I mitt navn... og jeg er 25år.
Spent på de svarene jeg får.

Må bare si ifra om at Bluewater sa til meg at de ikke forsikrer kunn MC.
Må ha en bil forsikret der. evt flytte over bilforsikringen :?
(Verdt å føre på første siden?)


Hos IF fikk jeg beskjed om at det ikke var vits for meg å spørre om forsikring engang. :roll:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

MC_Rookie wrote: Må bare si ifra om at Bluewater sa til meg at de ikke forsikrer kunn MC.
Må ha en bil forsikret der. evt flytte over bilforsikringen :?
(Verdt å føre på første siden?)


Hos IF fikk jeg beskjed om at det ikke var vits for meg å spørre om forsikring engang. :roll:
Har lagd en liten kommentar på førstesiden da. Lykke til med å finne forsikring :)
Tellex
Posts: 2
Joined: 23 Sep 2008 18:58
MC: Trenger tips til en bra nybegynnersykkel !
Location: Hamar

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Tellex »

Hei MC Entusiaster !

Jeg jobber som forsikringsrådgiver i If, om noen ønsker et godt tilbud på sine forsikringer kan dere gjerne kontakte meg på 625 16 552 mellom 09.00 og 16.00. Pris på mc forsikring varierer veldig fra person til person.

Det jeg til gjengjeld trenger er noen tips om en allright nybegynnersykkel. Jeg håper å bli ferdig med førerkortet før snøen faller og regner med å kjøpe egen sykkel ila vinteren.
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by O_o »

Tellex wrote:Hei MC Entusiaster !

Jeg jobber som forsikringsrådgiver i If, om noen ønsker et godt tilbud på sine forsikringer kan dere gjerne kontakte meg på 625 16 552 mellom 09.00 og 16.00. Pris på mc forsikring varierer veldig fra person til person.

Det jeg til gjengjeld trenger er noen tips om en allright nybegynnersykkel. Jeg håper å bli ferdig med førerkortet før snøen faller og regner med å kjøpe egen sykkel ila vinteren.
Er det SÅ individuelt dette her? :o Og kan dere som sitter der gi "gode tilbud" på den måten det høres ut når du sier du vil ha noe til gjengjeld? :-s

Eller er det bare jeg som tolker litt feil her nå? :lol:
Tellex
Posts: 2
Joined: 23 Sep 2008 18:58
MC: Trenger tips til en bra nybegynnersykkel !
Location: Hamar

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Tellex »

Det ble nok tolket litt feil ja..Ønsker selvfølgelig at alle tilbud jeg gir skal være gode,men sånn blir det desverre ikke i alle tilfeller.Jeg gjør vertfall så godt jeg kan i et vert tilfelle.
Det var vel mer det at jeg ønsker tips om MC kjøp,men har trykka litt rundt på forumet her nå og funnet en del gode tips :D
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by PerTore »

michaels wrote:Jeg har ringt og mailet mye rundt de siste dagene, for forsikring på meg selv, fører over 30 uten andre
forsikringer eller bonus, på en større sportssykkel.

De billigste, med en relativ klar margin, ble Gjensidige. Siden jeg antar folkene som jobber der får
en eller annen form for provisjon/bonus, tenkte jeg også å anbefalle vedkommende jeg hadde
endel kontakt med der, og som var over gjennomsnittet hjelpsom:

oyvind.haagensen@gjensidige.no, telefon: 900 87 058.

Prisen ble dog allikevel skrekkelig dyr, 8,200, og det er kun for ansvar, så jeg er sikker på at
tips til billigere steder også er velkomne. ;-)

-- michaels


Synes dette hørtes helt vilt ut... Jeg hadde bil ( delkasko på en 95" Audi S6) og bolig og innbofors. (småbruk) pluss alle forsikringer for foretaget mitt hos if. For bolig og bil betalte jeg i overkant av 24.000. Bilen var vrien og forsikre der, de var veldig klar over S6'ens historie som tyveriobjekt, og "flukt/ransbil". Prøvde og argumentere med at dette nå var blitt en 12 år gammel bil, men for døve ører. Sykkelen gadd jeg ikke engang og høre på pris hos If.

Ringte så Bluewater, og de hadde en litt annen tilnærming. Fikk samme bonus på sykkel som jeg har på bil (70%), og de hadde et litt mer "praktisk" syn på dette med gamle biler og sykler enn det If hadde. Nå betaler jeg litt i overkant av 14.000,- året, med Bil, Bolig OG SYKKEL. M.a.o. sparte 14.000, og fikk sykkelforsikring (med på kjøpet) Hadde sikkert måtte ut med 5-7.000,- for sykkelforsikring hos If, så da hadde jeg spart rundt 20.000,- (blir litt spekulsajon dette ,men...)


EDIT: Kanskje Tellex kan forklare litt om If's tanker rundt dette, og hvorfor det skal være slike enorme forskjeller. Jeg vet at forsikring har "to priser", en før og en etter skade, og spurte Bluewater ettertrykkelig om dette.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
sykihue
Posts: 18
Joined: 07 Oct 2008 16:56
MC: 2000 Honda CBR 600 F
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by sykihue »

Hos Terra Forsikring kan det nevnes at det er vanskelig å få forsikret en sportslig sykkel hvis fører er under 30 år.
Det er iallfall min erfaring.
x 2000 Honda CBR 929 RR Fireblade
x 2001 Suzuki TL1000R
Post Reply