Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ripsaw
Posts: 37
Joined: 16 Mar 2008 13:24
MC: Yamaha MT-01, 2007 modell. Sølvgrå, som er den raskeste fargen :-)
Location: Vestby

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by ripsaw »

En liten tankevekker når man hører på forsikringer. Jeg var så heldig at jeg kjente forsikrings agenten jeg kjøpte forsikring av til min MT-01. Han kunne opplyse om at det var to modeller i deres system som het MT-01. Beskrivelsen og de tekniske spesifikasjonene på disse var identiske, bortsett fra prisen på forsikringen. Den ene var ganske nøyaktig dobbelt så dyr som den andre i året. Siden jeg i dette tilfellet var priviligert ved å kjenne vedkommende, fikk jeg det billigste alternativet. Han kunne ikke forklare hvorfor det lå inne to forskjellige priser på sykkelen.
Enden på visa er at jeg betaler mindre i forsikring på 1700 kubikeren enn jeg har gjort på noen av mellomklasse sykklene jeg har hatt.
Og ja, det er gjensidige det er snakk om her..
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by s1lVa »

s1lVa wrote:Det vet jeg ikke noe om, men det jeg vet er at Enter er en av de dyreste på min statestikk.
jeg har faktisk kommet over noe som er avis materealet.. jeg har snakket med dagbladet i dag og skal se om det blir en historie. jeg venter med å legge ut min info til jeg vet hva dagbladet gjør med det.
Det har tatt tid, men nå begynner det å skje ting. har ikke glemt hva jeg sa. skal holde dere oppdatert :)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Kilamor »

Enden på mi vise er at jeg nå har gått over til IF da samboern har det selskapet og jeg kunne "draes" inn i hans forsikringer uten mye om og men, og med en rabatt på 20% i tillegg til NMCU- rabatten ;-)

Ender vel opp på ca 11 000 tilsammen med alle forsikringene mine, (vet sikkert når papirene kommer).
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by s1lVa »

Jeg klarte endelig å få igjennom noe her ang. forsikring. TV2 hjelper deg holder på å filme et innslag om forsikring og mc.
Husk å få med dere programmet :P
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Kilamor »

I gårdagens VG var det en sak om mc- forsikringer, med intervju av Broks, (red. BiKE). Interesant lesning, da forsikringsselskapene skyter seg selv i foten med unnskyldningene sine..
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

Så den artikkelen, men leste ikke hele.. Var jo mye over 10 000kr i forskjell fra billigste til dyreste på noen av syklene der!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

Da har jeg lagt inn Bluewater i første posten, etter å ha sett det ble nevnt i en tråd på bike.no..

Skal prøve å få med meg TV2 hjelper deg idag hvis jeg husker det, s1lVa, skal bli gøy å se hva du har gravd opp :)
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Alas »

Hmm, da har jeg hatt en ringerunde iomat jeg kanskje skal fikse meg ny sykkel snart.

Nordic Ensurance ville ikke forsikre mc med mindre en var 30.
Bluewater hadde, som damen sa, veldig høye premier for de under 26 så det var ikke noe vits å snakke videre.
If, som jeg har idag gav meg, etter mine begrep, et altfor høyt tilbud på den nye mc'en jeg ser på.
Enter var og dyre, sammen med Storebrand.
Billigst sålangt er TrygVesta. Da med en ekstra forsikring i forhold til alle andre.
Har ikke snakket med Gjensidige siden jeg nettopp har byttet vekk fra dem. Tror uansett ikke de kan matche TrygVesta.

Dette gjelder, delkasko på en gammel haug av en bil, innbo 300k, reise en person, fullkasko mc. TrygVesta anbefalte meg å ta en ulykkesforsikring da det totalt sett ble billigere iom at jeg har bil og innbo pluss tre til.


Mvh
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by tshansen »

Jeg også tok meg en ringerunde i dag! Jeg gikk fra ett tilbud på 16 tusen til 8 tusen. Jævlig fornøyd med det. På en ducati 748 8)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
cpeders
Posts: 170
Joined: 09 Feb 2006 20:33
MC: -98 Yamaha TDM 850, Grå. Dønn standard, kun montert Givi Wingrack og varmeholker. Pluss en gammel klokke stripset til styret.
Location: Arendal
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by cpeders »

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=523248
- Årgangsregnskap, ved å utarbeide bransjevise årgangsregnskap. Synliggjøre lønnsomheten på produktnivå.
Skal bli artig å se dekningen de har på MC forsikring.
-98 Yamaha TDM 850 - Grå
Never hesitate to ride past the last street light at the edge of town.

Sunrise Riders Arendal
Meg på tryneboka
Klubben på tryneboka
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by SoloTwin »

s1lVa wrote:Jeg klarte endelig å få igjennom noe her ang. forsikring. TV2 hjelper deg holder på å filme et innslag om forsikring og mc.
Husk å få med dere programmet :P
Hvordan gikk det????
Fikk ikke sett det...
Men fant noe her;
http://www.tv2.no/underholdning/article1767660.ece

Er det dette du mener?

Sykt... sykt... vannvittig...

:shock: 341.570 kroner??? :shock:

__________________________________________
Last edited by SoloTwin on 22 Apr 2008 00:22, edited 2 times in total.
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Trond_V »

Må si meg fornøyd med Gjensidige. Hvert eneste år tar jeg meg en runde hos de ulike forsikringsselskapene, for å pøve å få ned prisen. Taper igenting på å ta noen telefoner liksom...
Ihvertfall, så skulle jeg i fjor forsikre banditten min. Og det var stoore forskjeller ute å gikk. Gjensidige strakk seg så langt at de gav meg lik bonus på bil og MC :) \:D/ Nå etter jeg meldte meg inn i NITO, var det jo enda mer å hente hos de ;-)

Sparebanken Vest utmerka seg også, dog i motsatt retning. De skulle vel ha en 8 - 9000kr for å forsikre banditten :-# og det var å starte med 20% bonus.... Møkkaplass..
vevea
Posts: 290
Joined: 24 Feb 2007 12:01
MC: FZ1

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by vevea »

Ringer litt rundt nå, men gjensidige nekta å regne på sykkelen min på nytt. Jeg syns jeg betaler litt for mye, mtp hvilken sykkel jeg har, men prisen var satt, sa dem bare..
Enter, bluewater og IF var usaklig dyre. Enter og Bluewater forlangte også at jeg ble totalkunde, noe som er veldig storforlangende, da jeg pr. idag har en billigere forsikiring, uten å være totalkunde hos gjensidige.

Har også spurt om bil, da jeg har en i kikkerten, den har jeg fått pris på fra 55.000kr, til 13.000kr (11.000kr om jeg blir totalkunde). Der er gjensidige billigst.

Prøver Vesta nå .. = Altfor dyre. Er og blir gjensidige som er billigst for oss "kidsa". Skjønt hun hos vesta regna seg til at jeg var 31år :P
Last edited by vevea on 25 Apr 2008 12:33, edited 2 times in total.
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
User avatar
Baron von Waffel
Posts: 3477
Joined: 15 Feb 2007 19:21
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Location: Oslo, Dal

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Baron von Waffel »

Synes du skal ringe Storebrand også. De er på vei inn på assuransemarkedet igjen etter at de har vært ute noen år på grunn av en konkurranseklausul etter at de solgte skadeforsikringsdelen sin til If. De kom billigst ut for meg.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
vevea
Posts: 290
Joined: 24 Feb 2007 12:01
MC: FZ1

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by vevea »

Baron von Waffel wrote:Synes du skal ringe Storebrand også. De er på vei inn på assuransemarkedet igjen etter at de har vært ute noen år på grunn av en konkurranseklausul etter at de solgte skadeforsikringsdelen sin til If. De kom billigst ut for meg.
Må være totalkunde hos storebrand, og ulykke, reise o.l gjelder ikke. Hus/innbo, bil og mc kunne gått, men det er uaktuellt for meg (enda)..
- Yamaha FZ1-N
x Suzuki SV650S
Post Reply