Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Cartman »

Glimrende post, legger den til å link/samlingstråden på mc-delen
-- Honda VFR (04) --
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by s1lVa »

NKF forsikring kan du forresten fjerne fra listen. de forsikrer kun lån.
de har ikke skadeforsikringer.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

s1lVa wrote:NKF forsikring kan du forresten fjerne fra listen. de forsikrer kun lån.
de har ikke skadeforsikringer.
Okidoki.. Fått vite noe mer av dagbladet? Mulig andre aviser er interessert hvis ikke de vil skrive om det..
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by NoName »

Meget bra demons. Jeg legger dette emnet som prioritet.
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by s1lVa »

demons wrote:
s1lVa wrote:NKF forsikring kan du forresten fjerne fra listen. de forsikrer kun lån.
de har ikke skadeforsikringer.
Okidoki.. Fått vite noe mer av dagbladet? Mulig andre aviser er interessert hvis ikke de vil skrive om det..
jepp god ide :) har ikke fått vite noe enda, men regner med at jeg får svar
User avatar
Asfaltkongen
Posts: 318
Joined: 04 Aug 2006 17:35

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Asfaltkongen »

Fjern Codan også, de var sa klart i fra om at de ikke forsikre mc i det hele tatt.
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

Asfaltkongen wrote:Fjern Codan også, de var sa klart i fra om at de ikke forsikre mc i det hele tatt.
Done :)
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Ninja Turtle »

Har dere flere "ting" forsikret vil det nok lønne seg å samle alt på et sted. Det har ihvertfall jeg erfart.
Og det er mer konkurranse mellom selskapene nå om dagen. Det kan hjelpe å prøve og presse dem litt.

Da jeg kjøpte "ny" bil i fjor sjekket jeg med If på nett, men fant ut at de var dyre. Sjekket også opp mc den gangen. Enda dyrere...
Etter et par uker ble jeg ringt opp av en fra If som ville gi meg et tilbud. Det var en helt annen pris enn den jeg fant på nett. :roll:

Da jeg hadde opprettet en ny forsikring da jeg kjøpte sykkel i 2006 (fikk 50% på den) regnet jeg med at denne ville stige til 60% i fjor. Han fra If ville gi meg 70% på denne forsikringen. :shock: Ikke verst.
Han ga meg også en samlet pris på en bil, en sykkel, innboforsikring og reiseforsikring.
Husker ikke nøyaktig pris på denne, men jeg tenkte jeg måtte sjekke ihvertfall ett sted til da.

Ringte Storebrand, og de kunne gi meg de samme 70% og i tillegg var de nesten 2000 kr billigere på sykkelen. :shock:
Jeg kjører en Kawasaki ZX9R, har 75% bonus, full kasko og betaler 4800 kr på den. Det syns jeg er ganske grei pris faktisk. :D

Som sagt fikk jeg et tilbud på alle mine forsikringer i Storebrand også og der betaler jeg nå 12108 kr i året for en bil (delkasko 50%), to sykler (full kasko 75% og delkasko 70%), innboforsikring og reiseforsikring.
Et stort pluss i Storebrand er at du får billigere forsikring hvis det ikke er fører under 24 år.
Her tror jeg de fleste andre setter grensen på 30 år.

Så da veit dere det... :D
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Kilamor »

Okay, har tatt meg en ringerunde idag.. Har pr. dags dato forsikringer i Terra, totalt kr 13700 pr. år. (7500 for selve sykkelen).

Her er tilbudene:

Enter, mc- forsikring; Honda CBR 600 F, 34 hk, full kasko, alt kjøreutstyr, kun eier som sjåfør (24 år, 60% bonus),ect. = 74 000!!!! I premie pr. år.. Jeg gadd ikke sjekke hva de skulle ha for bilen :shock:

If..: Samme sykkelen; 13500 temmelig nøyaktig, uaktuelt det også..

Storebrand: Måtte sende inn ønsket om forsikring til "vertifisering", WTF?? Så venter i spenning på svar fra de også, for de ligger gjevnt litt under Terra på de andre forsikringene mine :)

Gjensidige: Ikke noe svar enda..

Oppdaterer når jeg vet noe mer ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

Steike så mye Enter skulle ha! Men morsomt å se sammenligning av de forskjellige selskapene :)
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Kilamor »

Ja, da har jeg fått midlertidig svar fra Gjensidige: Sykkelen: 23 800,-

Har tatt en telefon til de da jeg har hatt samme sykkelen forsikret der før til under 8000,-!! Så damen i andre enden av telefonen ble helt forfjamsa og er nå på runde hos senior- rådgiverne for å finne ut hvorfor jeg har fått denne ekstreme prisøkningen :)

Storebrand har jeg ikke hørt fra enda, og Sparebank1 er utelukket, ifølge en kompis av meg som er forsikringsselger der.. (Sykkelen er rødmerket, dvs. de har satt prisene kunstig høyt for å slippe å forsikre dem).

BTW: flere som opplever at forumet går over til good old crappy HTML innimellom? Jeg bruker Opera, og det virker som om det ligger et bug i systemet :-s
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by supermons »

Hehe, vil ikke ha kunder? Blir bare vanskeligere å vanskeligere å få forsikringer for unge folk virker det som :(
Kilamor wrote:BTW: flere som opplever at forumet går over til good old crappy HTML innimellom? Jeg bruker Opera, og det virker som om det ligger et bug i systemet :-s
Har ikke sett det her på FireFoxen min, men hvis det oppstår igjen tror jeg nok det er litt nyere og mer standardisert xHTML som spretter frem :P
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by O_o »

Det hendte noen ganger i fire-fox 2
Last edited by O_o on 26 May 2008 11:19, edited 2 times in total.
User avatar
Kilamor
Posts: 240
Joined: 29 Jan 2008 17:22
MC: Suzuki GSXR 750 K6
Location: Trondheim
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Kilamor »

Storebrand sa 21500,- for sykkelen.. Jobber nå med Gjensidige for å få ned prisen der siden jeg har vært av og på kunde der i flere år. (De er gode på førstegangstilbud) ;-)
#Suzuki GSXR 750, K6
User avatar
Ninja Turtle
Posts: 447
Joined: 17 Jul 2005 14:01
MC: 06 Yamaha FZ1
01 Peugeot Vivacity
Location: Auli

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Ninja Turtle »

Kilamor wrote:Storebrand sa 21500,- for sykkelen.. Jobber nå med Gjensidige for å få ned prisen der siden jeg har vært av og på kunde der i flere år. (De er gode på førstegangstilbud) ;-)
God damn! :shock:

Du kjører for liten sykkel. :lol:

En 600 R sykkel er det verste du kan prøve og forsikre...
De støtter seg kun på statistikker og that`s it. Dessverre...
Hvor mye sykkelen koster og hvor stor den er betyr lite for dem.
Det var vel rundt 40% billigere å forsikre ZX9Ren min i forhold til om jeg hadde hatt en ZX6R. Eller en hvilken som helst 600 R egentlig...

Ille... :(
Post Reply