Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by rerell »

speedy gonzales 2 wrote:Hmm, høres ikkje bra ut.
Da vil jo igjen spm være HVA som regnes som funksjonellt?
Sånt som inte är "riper, skrammer, småbulker m.v. som ikke har betydning for motorvognens funksjon".
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Speedy Gonzales »

Rerell. Høres ikkje bra ut.

Inumf. Nei, dette har de ikkje lov til. Var jo ett avis oppslag om en kar som hadde fått tilbud på en sykkel til langt over 100 000. Svar fra forsikringselskap om prisen var at de ikkje ville ha han men hadde ikkje lov å si nei.
Så de må gje deg ett tilbud.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Jarle »

Desmo-Dude wrote:Hvorfor er det ikke flere her som bruker Bluewater?Det tilbudet jeg fikk hos de har ingen av de andre selskapene vært i nærheten av.Det er flere andre som har villet gi meg tilbud,men når de hører hva jeg betaler så bare legger de på :)
Tror jeg får ta en tlf å sjekke... skader ikke...
Heter forresten Unison Forsikring nå ser jeg...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
Speedy Gonzales
Posts: 1715
Joined: 24 May 2005 14:08
MC: Z1000 08
Location: Os

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Speedy Gonzales »

Eg sjekket med de men fikk ikkje bedre tilbud der enn hos If.
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Desmo-Dude »

Mulig man må være over 30 for at Bluewater skal være noe gunstig?
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by inunf »

Bluewater gir KUN anscarsforsikring om du ikke er totalkunde. Svindyrt var det også, ansvar på 250'en kom på 12 000 kr. Bilsport og MC har gitt meg tilbud på 3500 for delkasko. Da er det dekket for ekstrautstyr inntil 75 000.
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Desmo-Dude »

Jeg betaler 7000,- full kasko på min kawa med 50%.Har bolig og reise der også,og betaler 2100,- for huset og 1000,- for reise for frua og meg.Er 32.
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Mogens »

inunf wrote:Bluewater gir KUN anscarsforsikring om du ikke er totalkunde. Svindyrt var det også, ansvar på 250'en kom på 12 000 kr. Bilsport og MC har gitt meg tilbud på 3500 for delkasko. Da er det dekket for ekstrautstyr inntil 75 000.
Jeg endte fort opp på Unison / Bluewater forsikring. Som jeg har skrevet i en annen tråd her så har jeg alle mine forsikringer hos If (Hus, 2 biler og 1 båt), og regnet derfor med at de kunne gi meg en pangpris på enda en. Jeg fikk jo også 50% i startbonus pga. bilene. Det stemte dårlig. Jeg mener det var 1800,- de skulle ha der for ansvar.

Så ringte jeg Union og der fikk jeg da 20% startbonus, samt at jeg ikke hadde noen andre forsikringer der. De skulle ha 900,-! Endte opp der jeg :lol: .

Jeg er 33 år så kanskje alder har noe å si, som "Desmo-Dude" skrev.... Tydelig at de ikke "liker" alle like godt i hvert fall :roll:
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
halsau
Posts: 1
Joined: 24 May 2009 23:34

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by halsau »

Hei!

Jeg jobber selv hos If Skadeforsikring.

Synes det ikke er så urimelig at vi krever at du venter til du er 30 år med å forsikre deg en R sykkel. Jeg skjønner ikke poenget med at folk skal kjøpe den "værste" sykkeln i en alder på 20-25. Kan man ikke vente til man er gammel nok? Vi som jobber innen forsikring VET alle ulykken og dødsulykkene ved motorsykkel. Vi får dem inn hver dag om våren/sommern.

Kjøp en sykkel du faktisk klarer å tale før du skal kjøpe en R sykkel. Da har du bevist at du kan faktisk kjøre den.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by inunf »

Da jeg skulle kjøpe en sykkel til nå i høst/vinter så vurderte jeg lenge å kjøpe noe som var relativt rimelig å forsikre. Litt ut på vinteren så slo det meg at jeg vil ikke kjøpe meg en sykkel jeg ikke har lyst på bare fordi den skal være billig å forsikre. Jeg synes det er helt urimelig at forsikringsselskapene skal bestemme hvilke sykler jeg kan kjøpe med å gi skyhøye "tilbud", eller rett å slett nekte å forsikre de jeg syklene jeg vil ha. Dette til tross for at jeg har kjørt sykkel i mange år og enda ikke har vært innblandet i en MC-ulykke.

Heldigvis finnes det forsikringsselskap som ikke er like trangsynte som dere i If.

Jeg kjøpte sykkelen jeg ville ha, og selv om jeg betaler mer enn jeg burde for å forsikre den så ble det ikke så ille til slutt alikevel.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by tshansen »

halsau wrote:Hei!

Jeg jobber selv hos If Skadeforsikring.

Synes det ikke er så urimelig at vi krever at du venter til du er 30 år med å forsikre deg en R sykkel. Jeg skjønner ikke poenget med at folk skal kjøpe den "værste" sykkeln i en alder på 20-25. Kan man ikke vente til man er gammel nok? Vi som jobber innen forsikring VET alle ulykken og dødsulykkene ved motorsykkel. Vi får dem inn hver dag om våren/sommern.

Kjøp en sykkel du faktisk klarer å tale før du skal kjøpe en R sykkel. Da har du bevist at du kan faktisk kjøre den.
Er du selv motorsykkelist kanskje!? Å kunne tørre å påstå at det ikke er urimelig å vente til du er 30 før du kjøper en R sykkel er helt på trynet!
Å kunne sitte å forsvare ett selskap som håver inn milliarder på oss motorsykkelister hvor dere igjen betaler ut igjen brøkkdeler av hva dere får inn.
Hvis dere VET alle ulykkene, tyveriene osv i forbindelse med motorsykkel, hvordan i H#¤!"# kan dere da rettferdigjør de sinnsyke premiene dere setter på motorsykkler generellt?

Mvh
If kunde!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by PerTore »

halsau wrote:Hei!

Jeg jobber selv hos If Skadeforsikring.

Synes det ikke er så urimelig at vi krever at du venter til du er 30 år med å forsikre deg en R sykkel. Jeg skjønner ikke poenget med at folk skal kjøpe den "værste" sykkeln i en alder på 20-25. Kan man ikke vente til man er gammel nok? Vi som jobber innen forsikring VET alle ulykken og dødsulykkene ved motorsykkel. Vi får dem inn hver dag om våren/sommern.

Kjøp en sykkel du faktisk klarer å tale før du skal kjøpe en R sykkel. Da har du bevist at du kan faktisk kjøre den.

Det du/dere ikke har skjønt er at det er føreren som gjør en R-sykkel til en risiko, og ikke omvendt. DVS. at det om en "gærning" velger custom/tourer fremfor R-sykkel, er han ikke noe lavere risiko for det. Dere må slutte se på kjøretøyet, og heller se på personene. . Og hvordan forsvarer du at en sylfersk motorsyklist på 30 skal slippe unna med brøkdelen av hva en 25 åring som har kjørt 2hjuling skadefritt siden han var 16 betaler??

Og hvordan kan man prute seg ned til halve prisen i samme selskap man har hatt i 10 år (ja, If), kun basert på en telefon med hint om et meget bra tilbud fra et annet selskap? Da har jeg tydeligvis betalt bobbelt så mye som jeg har behøvd hos If i 10 år. Etter jeg har mottat sjekken på 100.000,- kr som dere har lurt meg for skal jeg vurdere og ikke snakke dritt om dere til alle jeg møter. J... kjeltringer. :evil: . Takke meg til Unison. De lurer meg vel de også, men ikke så j...

Sitat meg selv fra tråden "Hva betaler du i forsikring"
PerTore wrote:32 år
97" Kawa ZX6R
100(?)hk
Vestfossen
Bluewater 70%
2300,- Delkasko (Låst garasje)
Totalkunde (krav hos Bluewater).

Sparte forøvrig 14.000,-(!!!)årlig på og flytte bil og bolig fra If til Bluewater.
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
Mogens
Posts: 98
Joined: 25 Mar 2008 19:37

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by Mogens »

Å ikke skjønne at noen ønsker å kjøpe en R sykkel før de har fylt 30 år, der vet jeg ikke hva jeg skal kommentere :shock: !

Jeg kan dog skjønne at et forsikringsselskap ikke ønsker å la en person på 20 år forsikre en R1 sykkel hos seg. Men, hvis de ikke kan få et tilbud om forsikring, så blir det feil. Da må det jo også være ulovlig å selge slike sykler til 20 åringer også. Og som en del andre har sagt, jeg tror de er pliktig til å ig deg et tilbud uansett.

Forslaget om å "Dere må slutte se på kjøretøyet, og heller se på personene. .". Hvordan i all verden skulle de få til det? Tror nok ikke det er gjennomførbart...
_____________________________________________
Positiv hilsen Mogens
kjørte opp 25/6-09 :)
Suzuki GR650 1984 mod.
User avatar
PerTore
Posts: 592
Joined: 07 May 2008 21:26
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant
Location: Vestfossen, Øvre Eiker

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by PerTore »

Mogens wrote: Forslaget om å "Dere må slutte se på kjøretøyet, og heller se på personene. .". Hvordan i all verden skulle de få til det? Tror nok ikke det er gjennomførbart...
På, for de som har det, forsikringshistorikk. Og da bør de smatidig legge mer til rette for at unge skal få etablert en forsikring.b
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Forsikring mc - hvilke firmaer finnes?

Post by ToreLo »

Ser at det begynner å dukke opp en del sykler med ABS bremser nå. Noen som vet om det er noe som kan bidra til å senke prisen på forsikringen?
Post Reply