Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Hahaha.. den der har jeg hatt lenge. Men resultatene uteblir :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Trenings topicen

Post by Tosk »

Noen som har forslag til kroppsvekt-øvelser jeg kan gjøre hjemme? Føler det er lettere å holde motivasjonen oppe om jeg kan gjøre noe hver dag, og gjerne flere øvelser. Gjerne forslag til reps på det jeg allerede gjør også;
Pushups
Planke
Lunges(på norsk?)
squats
Seated dips(strake bein, kan kanskje ta to stoler og sittende posisjon uten å ha beina nedi for å få mer vanlige dips)

Også tar jeg meg en joggetur annenhver dag, tenker at jeg likegodt kan gjøre det hver dag etterhvert.

Har akkurat begynt, så må bare klare å holde motivasjonen oppe så jeg er i bedre form til neste skisesong :roll:

Hadde forsåvidt ikke gjort noe med konkrete kostholds-tips heller. Målet i hovedsak er jo egentlig å bli kvitt masse fett i tillegg til å bli sterkere/sprekere. Noen som har noen bra sider eller lignende?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Denne er faktisk ganske gull!


Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Mat-inntak er jeg helt elendig på...jeg synes det er så vanskelig ):.


Er det noen her som driver med kick-boxing? Jeg har litt lyst til å prøve, men jeg er liksom litt usikker på hvordan det er og hvor godt trent en bør være.



Det finnes jo apper som hjelpe deg til å nå 100 push-ups og etc? Det finnes apper for push-ups, sit-ups og squats ihvertfall.
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Kickboksing er det jo bare å teste, du kommer fort i form om du synes det er gøy.

For 100 år siden, når jeg drev med kickboksing, så ble det litt løping ved siden av og et par dager i uka med vekter.

Sukk, den som ikke hadde sluttet med det :D
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Tommas wrote:Kickboksing er det jo bare å teste, du kommer fort i form om du synes det er gøy.

For 100 år siden, når jeg drev med kickboksing, så ble det litt løping ved siden av og et par dager i uka med vekter.

Sukk, den som ikke hadde sluttet med det :D

Et litt rart spørsmål, men hvordan utvikler fysikken seg av det :redface ? Vil ikke ha store armer og v-ish kropp.. hadde et gammelt program med mange isolerende øvelser og hatet hvordan den formet kroppen - kjedelig var det også /:.
=^_^=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Den du linket til tommas er faktisk en av de bedre og riktigste som jeg har sett av slike ! Men alt er relativt. Å telle kalorier er helt noldus og helt unødvendig om en ikke skal ha 6 i fett prosent året rundt [emoji13]

Selv driver jeg veldig aktivt med MMA, som har hovedvekt på kickboksing og grapling (ja i bur)
Dette vil forme fysikken din, men ikke i nærheten på samme måte som vekter vil gjøre! Google bilder av diverse fightere å se selv [emoji106]

Tosk, ordet du leter etter er utfall [emoji106] å det er masse øvelser du kan ta, men som er helt unødvendig! Konsentrer deg om de store muskelgruppene, gjør de mer utfordrende og spe på med kjerne!
Når jeg ser ungdommen i dag som har 8 øvelser på bryst og biceps, men kjører en øvelse på bein og rygg, ja da her du tapt
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Kickboksere generelt er vel i god form, men du ser ikke hvor god form før de tar av seg t-skjorta ;-)

Med unntak av de tyngste vektklassene, så er det jo om å gjøre å være så rask, utholdende og sterk som mulig uten å være tung samtidig.

Du kommer ikke til å se ut som en boler da 8)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Også er det veldig viktig å ta med at en fighter veier seg gjerne inn en god del lavere vektklasse enn han faktisk er :thumleft Jeg har satt noen timer i badstue med regntøy for å skvise siste gramma ut av kroppen!

Problemet i dag, det kan du se på de fleste toppidrettsutøvere! Er at vi har et helt tilbakestående inntrykk av hva som er godt trent. En som har stått å løftet vekter i 15 år, har en fett% på 4 - 6 og svær som en låvedør. Det er liksom det vi forbinner med sunt, veltrent og riktig. Men så kan du se på de virkelig store idrettstjernene rundt om i landet. De som har tatt gjentatte gullmedaljer osv. Hvordan de ser ut i forhold :-s

Å det er bare ikke mulig å bli svær av å trene vekter alene :roll: :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Problemet i dag, det kan du se på de fleste toppidrettsutøvere! Er at vi har et helt tilbakestående inntrykk av hva som er godt trent. En som har stått å løftet vekter i 15 år, har en fett% på 4 - 6 og svær som en låvedør. Det er liksom det vi forbinner med sunt, veltrent og riktig.

Jeg tror faktisk birken, triathlon, løping og voldsom eksponering av skihelter og andre "normale" har bikket det litt tilbake. Du får ikke så mye creds i dag om du stiller med 2x2 meter ryggtavle, tyrenakke og solariumsbruning 8)


Derimot sliter ungene med krav om sixpack fra de er konfirmanter, og at de skal holde på med minste 2 aktive idretter på høyt nivå.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Når jeg googler kommer det bare bilder av folk som lever av det, føler ikke det vil være representativt for folk flest, haha.


De fleste jeg ser bilder av har jo 8-pack, 7 i fett prosent og skuldre som ser ut som de består av kuleformet stål :shock: .
Dette er liksom det aller, største jeg tror jeg kan være fornøyd med http://www.aliveafter35.com/wp-content/ ... boxing.jpg. Det her er kanskje drømmefysikken... http://41.media.tumblr.com/682b5be53606 ... o1_500.jpg (selv om jeg er gutt :redface )


Jeg pleide ikke å tenke så mye på hvordan fysikken så ut før, men så trente (og spiste) jeg på på meg masse kjøtt og muskler og trivdes egentlig ikke noe særlig, det var liksom ikke helt meg og til slutt fant jeg bare ut at jeg måtte endre treningen min så jeg begynte å løpe igjen og hadde masse trening med egen kroppsvekt og øvelser som trener kjerne-muskulaturen og aktiverer magen/lårene. Nå driver jeg mest med gruppetimer i tillegg til litt utholdenhetstrening og en egen dag med vekter (men da er det ben-trening, markløft, push-ups og dips) Jeg har alltid vært naturlig tynn så kiloene rant av fort, men nå begynner å bli litt lei av hvordan jeg trener og vil prøve nye ting. Det finnes jo såååå mange kule idretter og sporter og jeg vil liksom prøve alle sammen! Når jeg sier stor så mener jeg ikke at jeg så ut som en kroppbygger, haha . Absolutt ikke, men jeg gikk fra å være 59kg til 78 i løpet av noen måneder så det var en stor forskjell, men da spiste jeg 8 måltider om dagen (som alle gjorde meg kvalme) og fikk i meg to supergainere hver dag.. som jeg absolutt ikke trengte...


Det er det jeg også tenker, Tommas! Eksplosivitet, utholdenhet og balanse. Jeg vet ikke..jeg ønsker bare ikke en veldig maskulin fysikk :redface /:...


og de fleste fightere jeg har sett oser maskulinitet.. og har muskler som prøver å presse seg ut gjennom huden over alt..


edit: jeg lagret det matbildet. tror ejg skal se på det når jeg lurer på hva jeg skal spise (:!
Last edited by Adele on 04 Apr 2016 18:20, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Ja for oss eldre, men når du ser ungdum'en godt opp i 20 årene, så er det ikke slik. Det er ikke slik i det hele tatt [-( Folk har helt urealistiske forventninger til hva fysisk aktivitet gjør med kroppen. De skal ta x antall pulver shaker om dagen, men de har ingen begrep på hva dette gjør med kroppen... Det er jo ikke noe problem, du pisser jo bare ut igjen det kroppen ikke klarer å ta til seg. Lite er de klar over at for hvert gram protein er det 4 kalorier... Det er energi du IKKE pisser ut igjen :roll:

Nei... Alt med måte sier jeg. Spis variert, spis sunt (nei ikke nøkkelhull merket mat) å alt med måte. Også selvfølgelig, hode seg i aktivitet. Hver dag! En hviledag betyr ikke at du skal ligge hele dagen på sofaen. Da skal du trene lettere og annerledes.

Å du kan trene vekter hele livet, relativt tungt uten å bli stor, få vrygg å ikke få plass i normale klær. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Den dama er en fitness modell, som bruker sterioder, som sparker på en sekk...
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Image

Image

Image

Bare et lite utdrag fra noen fightere! Som tjener penger på å sloss, ikke vise fram kroppen sin i blader ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply