Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

Var på Krav Maga-seminar i helgen, med gjestetrenere John Olav Einemo i MMA/BJJ, og Johan Skålberg i Kali Sikaran (stickfighing og kniv).

6 timer trening inne i hall når alle andre solet seg, men det var verdt det, har nå brunt belte første grad \:D/
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by hakhap »

Johan Skålberg trente jeg med på et leir i Göteborg for ca 10 år siden. :D

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

hakhap wrote:Johan Skålberg trente jeg med på et leir i Göteborg for ca 10 år siden. :D

misspelled with auto correct
Morsomt :) Kali?

Flink fyr iallefall, gøy å trene med
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Trenings topicen

Post by hakhap »

supermons wrote:
hakhap wrote:Johan Skålberg trente jeg med på et leir i Göteborg for ca 10 år siden. :D

misspelled with auto correct
Morsomt :) Kali?

Flink fyr iallefall, gøy å trene med
Var veldig morsomt men var mest med kniv.

misspelled with auto correct
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Om noen ramler innom den siste siden i denne topic'en som første besøk på mc-forumet, så får de mange "biker-fordommer" bekreftet :lol:
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Trenings topicen

Post by Spiritofwinter »

Var på flere seminar med Johan Skålberg for 10-12 år siden når jeg var aktiv på filippinsk kampsport. Trente både Kali Sikaran, IKAEF, Modern Arnis +++ Var den gangen kroppen kunne tåle å få pryl en hel helg, for så at man lett haltende kunne klare å gå på jobb/skole på mandagen.


Sent from my iPad using Tapatalk
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

Tommas wrote:Om noen ramler innom den siste siden i denne topic'en som første besøk på mc-forumet, så får de mange "biker-fordommer" bekreftet :lol:
Hehe, sant nok. Men de her som har møtt meg vet at jeg er en fredelig fyr ellers ;)
Spiritofwinter wrote:Var på flere seminar med Johan Skålberg for 10-12 år siden når jeg var aktiv på filippinsk kampsport. Trente både Kali Sikaran, IKAEF, Modern Arnis +++ Var den gangen kroppen kunne tåle å få pryl en hel helg, for så at man lett haltende kunne klare å gå på jobb/skole på mandagen.
Nå er vel jeg eldre enn deg, og det går bedre enn man tror alikevel (var på Kickboxing-helg i fjor høst også). Men så har jeg kontorjobb, da kan man rusle rundt rolig og forslått :P
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Er det noen av dere som vet hvordan en skal behandle strekk? Jeg var litt dum og fikk en lyske-strekk for 3 uker, men jeg skjønte ikke helt hva jeg skulle gjøre så jeg tøyde den godt ut og fortsatte å trene og spille resten av uken.. Så..det som startet som en bitteliten strekk har nå vart i 3 uker.. :redface.

Jeg har ikke hatt strekk før så jeg visste ikke helt hvordan ejg skulle behandle den. Nå er jeg veldig forsiktig og når det gjelder ben er jeg kun på spinning-timer i tillegg til å gjøre noen øvelser som ikke legger noe press rundt lysken. Jeg merker det litt i lysken når jeg spinner noen ganger, bør jeg jeg ta det så rolig at lysken ikke anstrenger seg i det hele tatt eller er det greit å kjenne at den er i aktivitet så lenge det ikke er ubehagelig?

Jeg tror den snart vil være borte, men det er så kjedelig å holde seg i ro.. ingen spenst-hopp, ikke noe fotball. Ingenting.. føler jo at beina blir til fyrstikker igjen :(.

Er det noe som hjelper? Som massasje eller isbad? Jeg er så dårlig på dette her. Om noen dager tenkte jeg å varme den opp forsiktig og så prøve den maskinen hvor man strekker bena til hver sin side, eller sprer dem, for å føle litt på den. Helt uten motstand på.

Det er flaut hvor lite jeg kan om kroppen ):.
=^_^=
Bjerknez

Re: Trenings topicen

Post by Bjerknez »

Ta deg en spassertur rundt Børsen i Oslo. Der vil det nok dukke opp noen som kan hjelpe deg med lyskeproblemene samt gi deg litt trening. Jeg tror kanskje du får spredd beina litt også... :lol:
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Bjerknez wrote:Ta deg en spassertur rundt Børsen i Oslo. Der vil det nok dukke opp noen som kan hjelpe deg med lyskeproblemene samt gi deg litt trening. Jeg tror kanskje du får spredd beina litt også... :lol:
Hahahh...Hvaaa :shock:!?


Forresten..kan jeg spørre hvilken farge du har på visiret? Det ser kjempe fint ut! Jeg har en hjelm i samme farge og ser etter et visir. Svart visir ser kjempe bra ut, men jeg har innebygde solbriller og det mørket visiet blir fort litt for mørkt noen ganger ):.

Edit: jeg fant det på bloggen din nå :thumleft .
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Min kollega fikk en strekk bak i låret, og da fikk han streng beskjed om ikke å tøye - ville gjøre skaden verre.

Så anbefaler i det minste litt søking på nett, så får du se om du finner noen som virker troverdige.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Tommas wrote:Min kollega fikk en strekk bak i låret, og da fikk han streng beskjed om ikke å tøye - ville gjøre skaden verre.

Så anbefaler i det minste litt søking på nett, så får du se om du finner noen som virker troverdige.

Jeg skjønte det etterpå..men jeg visste det ikke da..

De sier at det er bra å sykle og gå og ikke belaste den, men jeg lurer bare på pm jeg skal ta den enda roligere..f. eks. kjøre gjennom spinning-timene rolig istedenfor å prøve nå hver eneste pulstopp?
=^_^=
User avatar
ole m.
Posts: 1224
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Trenings topicen

Post by ole m. »

Adele wrote:
Bjerknez wrote:Ta deg en spassertur rundt Børsen i Oslo. Der vil det nok dukke opp noen som kan hjelpe deg med lyskeproblemene samt gi deg litt trening. Jeg tror kanskje du får spredd beina litt også... :lol:
Hahahh...Hvaaa :shock:!?
Greit at Bjerknez har uortodokse metoder, men la han ha disse for seg selv.

Tren lett, puls er ok, men du skal ikke belaste området som er skadet med store utslag, slik at du får strekk i muskelaturen som er skadet.

Smerte betyr stopp, får du hevelse etter trening er det også stopp. Etter litt tid kan du tøye forsiktig. Etter hvert vil det gå over, men det kan ta tid. For unge leges det raskere enn for de som er eldre.

Husk skikkelig oppvarming før trening, og at du kan trene andre områder av kroppen enn der du er skadet nå.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

ole m. wrote: Greit at Bjerknez har uortodokse metoder, men la han ha disse for seg selv.

Tren lett, puls er ok, men du skal ikke belaste området som er skadet med store utslag, slik at du får strekk i muskelaturen som er skadet.

Smerte betyr stopp, får du hevelse etter trening er det også stopp. Etter litt tid kan du tøye forsiktig. Etter hvert vil det gå over, men det kan ta tid. For unge leges det raskere enn for de som er eldre.

Husk skikkelig oppvarming før trening, og at du kan trene andre områder av kroppen enn der du er skadet nå.
Den er veeeldig liten..det er derfor jeg hele tiden glemmer den. men plutselig løper jeg noen steg eller reiser meg for raskt opp av stolen også merker jeg at den lugger litt. Da skal jeg prøve å holde litt mer igjen under spinning-timene - ihvertfall roe meg ned med en gang jeg merker noe. Takk.. jaa, får gjøre det (:.
=^_^=
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Rett og slett ekstremt imponerende! For noen er nok dette helt gresk, men for "vi" som driver med det, er det ikke annet enn å ta av seg hatten

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply