Trenings topicen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

Jeg tror det er fort gjort å glemme at selv atletene ikke ser sånn ut hele året, samtidig lever de av det. De har ikke 8 timers arbeidsdager eller skole og 5 måltider å planlegge og lage før de drar på en 1-2 timers hard treningsøkt..

Jeg tror nok også du har et viktig poeng. En prøver å se ut som skuespillere og modeller som ofte har en kropp (som er veldig bra trent, men) ofte litt pyntet på. Men når alle andre forventer en six-pack synlig gjennom 2 lag med klær så blir en jo litt påvirket av det..



Takk for bildene! De andre jeg fant så ut som en blanding mellom en kroppsbygger og Bruce Lee, hehe :p.
=^_^=
User avatar
Tosk
Posts: 860
Joined: 30 Mar 2007 00:24
MC: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Location: Siggerud

Re: Trenings topicen

Post by Tosk »

Siden jeg ikke har tenkt å spamme facebook i nevneverdig grad med trenings-stuff, så poster jeg heller litt her siden det utrolig nok hjelper litt på motivasjonen å snakke om det \:D/

Har jo bare holdt på et par uker, og ikke helt konsekvent, men er definitivt merkbar forbedring på pushups og planken. Klarte 10 pushups på rad her om dagen(ikke så mye å skryte av, men i forhold til at jeg ikke klarte én før for et par år siden), og ett minutt planke har blitt til 1 minutt x 3.
På jogge/gå-fronten gikk jeg fra 34 til 31 minutter på 4,3km fra første til andre gang i år. Var på 28,5minutt siste joggeturen i fjor, så har litt å ta igjen der, men det går overraskende fort i starten :o
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Bra Herr Tosk :thumleft

Står respekt av å komme i gang!
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Trenings topicen

Post by supermons »

Veldig bra Tosk!

Skal du ha inn litt mer mage i tillegg til planke så kan du kjøpe treningshjul (abwheel), funker som fy! (eller du kan lage en selv). Er veldig fan av kroppsvektsøvelser selv :)

Har steppet opp treningsintensiteten her også for å klare graderingen som kommer til sommeren, i tillegg til å få av litt vinterspekk. Ulempen med å trene Krav Maga flere ganger i uken er at du alltid har blåmerker på de rareste stedene :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Veldig artig å høre Tosk, samt litt motiverende. Jeg har vært litt "slapp" selv siste ukene, så her er bare å få fingeren ut merker jeg.

Selv må jeg prøve å redusere MMA treningen til 4 - 5 ganger i uken. Jeg merker at kroppen er blitt eldre, og at jeg ikke restituerer like godt som når jeg var noen år yngre :roll: Har hatt mye vondt på plasser jeg ikke viste det gikk an å ha vondt :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Veldig artig å høre Tosk, samt litt motiverende. Jeg har vært litt "slapp" selv siste ukene, så her er bare å få fingeren ut merker jeg.

Selv må jeg prøve å redusere MMA treningen til 4 - 5 ganger i uken. Jeg merker at kroppen er blitt eldre, og at jeg ikke restituerer like godt som når jeg var noen år yngre :roll: Har hatt mye vondt på plasser jeg ikke viste det gikk an å ha vondt :roll:

Redusere til 4-5 ganger... Tar med deg neste gang jeg skal kreve inn penger 8)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Trenings topicen

Post by hakhap »

Tommas wrote:
LordShaft wrote:Veldig artig å høre Tosk, samt litt motiverende. Jeg har vært litt "slapp" selv siste ukene, så her er bare å få fingeren ut merker jeg.

Selv må jeg prøve å redusere MMA treningen til 4 - 5 ganger i uken. Jeg merker at kroppen er blitt eldre, og at jeg ikke restituerer like godt som når jeg var noen år yngre :roll: Har hatt mye vondt på plasser jeg ikke viste det gikk an å ha vondt :roll:

Redusere til 4-5 ganger... Tar med deg neste gang jeg skal kreve inn penger 8)
Kan bli vanskelig da han nok er på mma trening når du trenger han :)

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Olden
Posts: 117
Joined: 07 Oct 2015 14:00

Re: Trenings topicen

Post by Olden »

Jeg er ikke så veldig aktiv på treningen, men jeg er med det lokale fotballaget og løper etter denne ballen 2 dager i uka (hvis jeg er hjemme).. Styrketrening holder jeg meg langt unna siden jeg ikke har tålmodighet eller noe kunskap om det :)

På jobb så er jeg i trimrommet annenhver dag og kun på tredemølle. Det startet med 6 kilometer på 30min, og nå har det dratt seg opp litt. Senest i går så ble det 15km løping med 1% stigning og ett tidsforbruk på 75min som jeg er fornøyd med etterfulgt av 1km rolig gange. :)
Normalt sett så løper jeg mellom 10-12km i slengen og prøver å holde en snittfart på 12kmt.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Jeg løper i 30 min hver gang jeg er på jobb, på mølle. Å jeg prøver å holde farten på 12 km/t... Å springe så langt som du sier Olden, med den farten... Det er faen ikke bare bare =D> Men har jeg følelsen av at jeg veier litt mer enn deg hehe.
Tommas wrote: Redusere til 4-5 ganger... Tar med deg neste gang jeg skal kreve inn penger 8)
Hehe... bare å passe seg :roll:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Jeg er bare stum av beundring! Fy faen... Det er helt sjukt å se hva som er mulig å oppdrive av kontroll og styrke, bare med kroppsøvelser :shock: :shock:

[youtube][/youtube]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Latterlig sprek kar ja :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Trenings topicen

Post by tshansen »

Ja, å når du ser hvordan han leker med klatre eliten i verden så kan en virkelig begynne å lure på om det faktisk er noe som heter supermennesker :shock: :shock:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Trenings topicen

Post by Tommas »

Egentlig kjent emne, men det enorme utfallet og varigheten var ukjent!

http://www.nytimes.com/2016/05/02/healt ... -loss.html

Mr. Cahill was one of the worst off. As he regained more than 100 pounds, his metabolism slowed so much that, just to maintain his current weight of 295 pounds, he now has to eat 800 calories a day less than a typical man his size. Anything more turns to fat.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Trenings topicen

Post by Adele »

[quote="Selv må jeg prøve å redusere MMA treningen til 4 - 5 ganger i uken.[/quote]



Redusere til 4-5 ganger :shock:
Magnus Midtbø er helt ekstrem! Og se på den magen :shock: :shock: :shock:

Olden wrote:Jeg er ikke så veldig aktiv på treningen, men jeg er med det lokale fotballaget og løper etter denne ballen 2 dager i uka (hvis jeg er hjemme).. Styrketrening holder jeg meg langt unna siden jeg ikke har tålmodighet eller noe kunskap om det :)

På jobb så er jeg i trimrommet annenhver dag og kun på tredemølle. Det startet med 6 kilometer på 30min, og nå har det dratt seg opp litt. Senest i går så ble det 15km løping med 1% stigning og ett tidsforbruk på 75min som jeg er fornøyd med etterfulgt av 1km rolig gange. :)
Normalt sett så løper jeg mellom 10-12km i slengen og prøver å holde en snittfart på 12kmt.
Jeg har hørt at det egentlig er litt lettere å løpe på tredemølle enn ute i virkeligheten fordi du ikke merker noe til vind og den ikke klarer å simulere kupert terreng. JEg leste et sted på nettet at en burde løpe med minimum 4% stigning. Personlig liker jeg det for da føles ikke forskjellen så stor om jeg skal løpe ute.
=^_^=
User avatar
Erik89
Posts: 175
Joined: 17 Jun 2009 17:13
MC: Honda CB600F 2007
Location: Midt-Telemark

Re: Trenings topicen

Post by Erik89 »

Hvis jeg løper inne, så blir det oftest med minimum 3% stigning. Men jeg løper heller ute, misliker sterkt å løpe på mølle. Drit kjedelig :lol:
Post Reply