Humor

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Humor

Post by Trondgv »

Dynasty wrote:
Tommas wrote:
Dynasty wrote:Tommas, skjerp deg. Flau kommentar som støtter rasevitser.
Neida, jeg synes folk skal få lov å poste humor selv om jeg selv ikke synes den er morsom. Uten at jeg nødvendigvis ryker på å være rasist av den grunn. I disse dager er det så lett å ta på seg "politisk korrekt"-hatten og starte krenkefesten, at man knapt kan le av noe uten at noen føler seg forulempet på et eller annet vis.

At noen faktisk bruker sin aller første post på et motorsykklel forum til å sutre over en vits de ikke liker synes jeg er betegnende 8)

Vi burde kanskje begge benyttet oss av anledningen til å scrolle forbi poster vi ikke liker :-k
Det du sier nå er som å late som ingenting når du ser en person bli et offer for blind vold på gata. Hadde du bare kjørt forbi en annen motorsyklist som ligger på veikanten etter en ulykke? Hadde du bare scrollet forbi om en av dine nære blir latterliggjort(mobbet) på nettet?
Det å sammenligne en vits med vold og skadde motorsyklister er vel kanskje litt på kanten også? Det har ingen sammenheng. Jeg ser støtt og stadig vitser om feite folk på nettet, men tar ikke akkurat det til meg selv om jeg er 100kg+ selv. Akkurat som folk tåler en vits som inneholder antydning til "rasisme". Ikke det at jeg vil kalle det rasisme, men folk er forskjellige og det må jeg bare godta. :)


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Humor

Post by Trondgv »

Dynasty wrote:
Trondgv wrote:
Dynasty wrote:Tommas, skjerp deg. Flau kommentar som støtter rasevitser.
Jeg syntes ikke at den var såpass at den kan kalles en rasevits akkurat. Samtlige av de jeg har møtt fra forumet vet jeg hadde tålt den og verre vitser. Til og med den fargede kollegaen min flirte litt av den.

Kanskje ikke en høykvalitets vits som ojda sier, men håper da noen har like dårlig humor som meg og drar littegrann på smilebåndet.



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Haha klassiske "Jeg har en mørkhudet venn så jeg kan ikke være rasist" setningen! Nå sier jeg ikke at noen er rasistiske her, men vitsen i seg selv er det.
Ikke i det hele tatt. Jeg syntes ikke det er rasistig skal jeg være ærlig, da hadde jeg ikks postet det her på forumet.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Humor

Post by jhn »

Dynasty wrote:
Herregud så trangsynt. Må nesten bare le. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si når administrator og en av moderatorene for "norges hyggeligste mc forum" ikke greier å skille mellom humor og "humor" som går ut på å le av andre folk for deres hudfarge/ulikheter og ordet n*ger.
.
Av rein nysgjerrighet .... hva får deg til å tro at "en av moderatorene ikke greier å skille mellom humor og "humor" som går ut på å le av andre folk for deres hudfarge/ulikheter og ordet n*ger."?
Jeg har akkurat brukt 3-4 innlegg på å antyde at jeg synes den slags er litt ugreit
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Humor

Post by hakhap »

.Image

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: Humor

Post by Dynasty »

jhn wrote:
Dynasty wrote:
Herregud så trangsynt. Må nesten bare le. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si når administrator og en av moderatorene for "norges hyggeligste mc forum" ikke greier å skille mellom humor og "humor" som går ut på å le av andre folk for deres hudfarge/ulikheter og ordet n*ger.
.
Av rein nysgjerrighet .... hva får deg til å tro at "en av moderatorene ikke greier å skille mellom humor og "humor" som går ut på å le av andre folk for deres hudfarge/ulikheter og ordet n*ger."?
Jeg har akkurat brukt 3-4 innlegg på å antyde at jeg synes den slags er litt ugreit
Da beklager jeg om jeg misforsto deg. Jeg leste litt fort igjennom postene dine mens jeg holdt på å svare andre poster. Syns det var lite til ingen reaksjon til vitsen, men mest på meg som prøvde å si ifra at det ikke var greit.
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Humor

Post by Palma »

Bare for å hive meg med, ettersom jeg og har noe innestengt frustrasjon å ta ut... Hva var rasistisk med den vitsen? Og rasistisk mot hvem? Flaggermus? De andre englene? Han fargede gutten som var død stakkar? Hva med Gud som banner oppi det hele? Men blasfemikortet kan vi vente med til nærmere jul kanskje. En veldig konstruktiv debatt det her. Noen som vet hvordan gutten døde forresten?

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Humor

Post by DrGreve »

Jeg må innrømme at jeg reagerte en smule på vitsen og vurderte en administrativ forføyning men valgte å avstå fra det.
For det første har jeg ikke tidligere fått inntrykk av at forfatteren av vitsen har tilbøyeligheter mot rasistisk tankegods og valgte en av mine livsmottoer gjelde, tro det beste om folk til det motsatte er bevist.
Det andre er at vi vitser om alt, nordlendinger, svensker, blondiner, til og med Bergensere, uten at vi deltar i en krenkelsesorgie av den grunn.
Jeg har selv vitser på lager om mørkhudete og de som kjenner meg vet at det ikke finnes en tøddel av rasisme i meg så hvorfor skulle jeg da tro at vitsefortelleren har det?
Men jeg må innrømme at personlig syns jeg vitsen var heller dårlig, nærmest helt platt :)

En gang sto jeg i kø på en av byens diskoteker for å komme inn på en 2-dags julefest og jeg spurte ei jente foran meg i køen, vet du hvorfor kua er så lang i maska?
Nei, svarte jenta..
Det har du også vært hvis du hadde blitt kjælt med brystene 2 ganger daglig og fått mannfolk kun 1 gang hvert år...
Etter en stund snur hun seg ogh utbrøt.... Jeg VET jeg jeg er lang i maska.... :)

Og jeg har intet i mot verken kyr eller jenter..

Og når vi først er inne på temaet humor, jeg har ofte ledd av humoren til Tommas :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Humor

Post by jhn »

Palma wrote:Bare for å hive meg med, ettersom jeg og har noe innestengt frustrasjon å ta ut... Hva var rasistisk med den vitsen? Og rasistisk mot hvem? Flaggermus? De andre englene? Han fargede gutten som var død stakkar? Hva med Gud som banner oppi det hele? Men blasfemikortet kan vi vente med til nærmere jul kanskje. En veldig konstruktiv debatt det her. Noen som vet hvordan gutten døde forresten?

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
For ordens skyld brukte jeg ordet " diskriminerende" så ingen skulle føle seg glemt, hverken gud, englene, gutten eller flaggermusa
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: Humor

Post by Dynasty »

Noe jeg føler ikke kom helt riktig frem. Ingen har kalt noen for rasister her, det var vitsen jeg refererte til som jeg syntes var ubehagelig, dårlig eller ikke, den var rasistisk laddet. Jeg har ingenting imot forfatteren.

Det å "late som" at man ikke helt ser hva som er rasistisk med vitsen syns jeg bare er ignorant, selv om man prøver å være morsom.

Og sist, jeg sammenlignet aldri denne "vitsen" med vold og ulykker. Jeg refererte til Tommas’ utsagn om at man bare skal scrolle videre om man ser noe man syns er feil og ignorere det. Jeg håper og tror at alle er oppegående folk her og ikke tar den sammenligningen ut av kontekst.

Som jeg har nevnt flere ganger tidligere, dette forumet er et offentlig rom selv om det er på nettet og folk er/kan være anonyme bak tastaturet.
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Humor

Post by Palma »

Ja Dynasty, du har litt av en jobb foran deg....i det offentlige rom. Hvis ikke takhøyden skal være større enn det her så blir du ikke ledig med det første :) :erte
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Humor

Post by jhn »

Jeg har jo litt erfaring fra krypekjellere, for å si det sånn, og mener bestemt at å snakke om takhøyde i denne sammenheng blir bare tull. Jeg trodde man skal kunne si det meste her inne, også ting som er litt på kanten. Men da må det jaggu også være lov å påpeke ting man ikke liker. Eller er det bare de kontroversielle som skal ha fri takhøyde.?
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: Humor

Post by Dynasty »

Jeg er veldig enig med deg, jhn. Jeg klarte ikke helt å skjønne det du skrev til meg, Palma. Hvilken jobb i det offentlige rom? Hvorfor skulle jeg ikke bli ledig med det første, var jeg i det hele tatt opptatt? Jeg aner ikke. Takhøyde og denne diskusjonen passer ikke helt sammen akkurat.

+

Satt og tenkte litt hvorfor Admin kan finne på å ta ut det jeg har skrevet ut av kontekst og bruke det mot meg på denne måten.
supermons wrote:
jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Men å sammenligne å la noe bli uimotsagt med et faktisk lovbrudd der personer er fysisk skadet bidrar ikke til et bedre debattmiljø. Å tillegge noen som vitser om situasjonen som direkte støtte for innholdet i den omtalte posten bidrar ikke til et bedre forummiljø. Begge disse er klassiske hersketeknikker. Disse splitter og skaper avstand i debatten (oss/dem) og er en situasjon som sees mye på nettet for tiden.
Det var dette utsagnet jeg refererte til. Hersketeknikk? Gi deg...
Tommas wrote:Vi burde kanskje begge benyttet oss av anledningen til å scrolle forbi poster vi ikke liker :-k
Dynasty wrote: Det du sier nå er som å late som ingenting når du ser en person bli et offer for blind vold på gata. Hadde du bare kjørt forbi en annen motorsyklist som ligger på veikanten etter en ulykke? Hadde du bare scrollet forbi om en av dine nære blir latterliggjort(mobbet) på nettet?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Humor

Post by Tommas »

Kreativt :)


Image
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Humor

Post by Palma »

Dynasty wrote:Jeg er veldig enig med deg, jhn. Jeg klarte ikke helt å skjønne det du skrev til meg, Palma. Hvilken jobb i det offentlige rom? Hvorfor skulle jeg ikke bli ledig med det første, var jeg i det hele tatt opptatt?
Hallo.. Det var litt ironisk sarkastisk. Fleip på godt norsk. (hvis det er lov å si godt norsk :shock: )
Jeg kan sitere gamle Hanna Kvannmo; "Det er så mye å irritere seg over i verden at man må prioritere veldig nøye!"
Og for å tygge det i småbiter og bruke den lille skjea. Jeg synes du henger deg opp i bagateller og lager stor sak av en filleting. Ingen synes ved den vitsen til Trond var noe spesiellt morsom, jeg vet han har mye bedre humor enn det der... Ja det ble nevnt platt... delvis enig. En slik vits kan man flire litt av i fylla. Men å bruke så mange innlegg og lage en såååå stor sak på en humortråd synes jeg er litt overkill. Fortsetter du i samma leia så tenker jeg at du ikke blir ledig. Dvs du vil finne utrolig masse filleting du kan henge deg opp i å skrive om. Hadde det vært i januar-februar hvor PMS'n river på det verste hadde jeg vel skjønt det, da er jo det meste annet utdebattert.... men i september. Sykker'n er jo ikke parkert engang. Sånn da skal jeg ikke skirve mer oom det.

En litt flat nøytral vits på slutten:

Det var to som møttes på ei bro, så sa den ene "Morn" sa den andre.

Da lo folk da... :roll:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Humor

Post by supermons »

Dynasty wrote:Satt og tenkte litt hvorfor Admin kan finne på å ta ut det jeg har skrevet ut av kontekst og bruke det mot meg på denne måten.
..
Det var dette utsagnet jeg refererte til. Hersketeknikk? Gi deg...
Det var ikke det innlegget jeg tenkte på, men jeg mistenkte også at du var en bruker ment for å lage litt bråk, så beklager at jeg gikk litt hardt ut.

Ser frem til god diskusjon om litt mer motorsykkelrelaterte temaer fremover :)
Post Reply