Humor

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Humor

Post by Trondgv »

Dynasty wrote:Tommas, skjerp deg. Flau kommentar som støtter rasevitser.
Jeg syntes ikke at den var såpass at den kan kalles en rasevits akkurat. Samtlige av de jeg har møtt fra forumet vet jeg hadde tålt den og verre vitser. Til og med den fargede kollegaen min flirte litt av den.

Kanskje ikke en høykvalitets vits som ojda sier, men håper da noen har like dårlig humor som meg og drar littegrann på smilebåndet.



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: Humor

Post by Dynasty »

Tommas wrote:
Dynasty wrote:Tommas, skjerp deg. Flau kommentar som støtter rasevitser.
Neida, jeg synes folk skal få lov å poste humor selv om jeg selv ikke synes den er morsom. Uten at jeg nødvendigvis ryker på å være rasist av den grunn. I disse dager er det så lett å ta på seg "politisk korrekt"-hatten og starte krenkefesten, at man knapt kan le av noe uten at noen føler seg forulempet på et eller annet vis.

At noen faktisk bruker sin aller første post på et motorsykklel forum til å sutre over en vits de ikke liker synes jeg er betegnende 8)

Vi burde kanskje begge benyttet oss av anledningen til å scrolle forbi poster vi ikke liker :-k
Det du sier nå er som å late som ingenting når du ser en person bli et offer for blind vold på gata. Hadde du bare kjørt forbi en annen motorsyklist som ligger på veikanten etter en ulykke? Hadde du bare scrollet forbi om en av dine nære blir latterliggjort(mobbet) på nettet?
Jeg er enig med deg om at folk skal få lov å poste humor selv om du og jeg ikke synes den er morsom, men at det må være grenser når raser, barn og uprofilerte personer blir involvert.

Har det noe å si i det hele tatt om en person med 0 post og 1 000 000 poster "sutrer"? Foresten, du har da lite toleranse for skille mellom sutring og når en spør om slike vitser faktisk er lov i et offentlig norsk forum.

Ojda, selvfølgelig blir du ikke støtt når vitsen ikke er rettet mot deg og dine. Til kommentaren din og støttet ditt til Tommas: :thumleft





Det var sarkastisk :D
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Humor

Post by ojda »

Dynasty wrote:
Tommas wrote:
Dynasty wrote:Tommas, skjerp deg. Flau kommentar som støtter rasevitser.
Neida, jeg synes folk skal få lov å poste humor selv om jeg selv ikke synes den er morsom. Uten at jeg nødvendigvis ryker på å være rasist av den grunn. I disse dager er det så lett å ta på seg "politisk korrekt"-hatten og starte krenkefesten, at man knapt kan le av noe uten at noen føler seg forulempet på et eller annet vis.

At noen faktisk bruker sin aller første post på et motorsykklel forum til å sutre over en vits de ikke liker synes jeg er betegnende 8)

Vi burde kanskje begge benyttet oss av anledningen til å scrolle forbi poster vi ikke liker :-k
Det du sier nå er som å late som ingenting når du ser en person bli et offer for blind vold på gata. Hadde du bare kjørt forbi en annen motorsyklist som ligger på veikanten etter en ulykke? Hadde du bare scrollet forbi om en av dine nære blir latterliggjort(mobbet) på nettet?
Jeg er enig med deg om at folk skal få lov å poste humor selv om du og jeg ikke synes den er morsom, men at det må være grenser når raser, barn og uprofilerte personer blir involvert.

Har det noe å si i det hele tatt om en person med 0 post og 1 000 000 poster "sutrer"? Foresten, du har da lite toleranse for skille mellom sutring og når en spør om slike vitser faktisk er lov i et offentlig norsk forum.

Ojda, selvfølgelig blir du ikke støtt når vitsen ikke er rettet mot deg og dine. Til kommentaren din og støttet ditt til Tommas: :thumleft





Det var sarkastisk :D
Jeg kan helt klart bli både flau og støtt på andres veine, så er slett ikke tilfelle her.
Og å kalle det rasistisk fordi man kødder med humor inneholdende hudfarge er efter min mening ett fattig argument.
Kjenner jeg ikke gidder å diskutere dette med serlig innlevelse, og ivertfall ikke med en som må produsere en alternativ-id for å ta opp temaet :roll:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: Humor

Post by Dynasty »

Du kan godt kalle min første konto for en alternativ id. Det var bare tilfeldig at min første post ble en slik post. Har det i det hele tatt noe å si? Jeg håper da ikke at du mener at postene mine er mindre viktige enn vanlige poster fra andre brukere.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Humor

Post by supermons »

Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Humor

Post by Tommas »

Dynasty wrote:Det du sier nå er som å late som ingenting når du ser en person bli et offer for blind vold på gata.
Det derimot leser jeg som humor, og flirte faktisk godt :D

Antall innlegg har som regel ikke enormt mye verdi, men jeg synes det aller første innlegget i det tilfellet her gir et hint om hvilken nivå man ønsker på "nicket" og at det mest sannsynlig skal brukes til fisketur 8)

Mulig hensikten er oppnådd, det generer jo en del innlegg :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Humor

Post by jhn »

supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Humor

Post by Tommas »

jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Du glemte å logge deg inn på "Dynasty"-kontoen når du svarte.... :lol:

Synes vel ingen nevneverdig skade er gjort i denne tråden så langt. Hverken av de som poster "humor", eller de som liker/ikke liker det :thumleft
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Humor

Post by Tommas »

Image

Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Humor

Post by supermons »

jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Men å sammenligne å la noe bli uimotsagt med et faktisk lovbrudd der personer er fysisk skadet bidrar ikke til et bedre debattmiljø. Å tillegge noen som vitser om situasjonen som direkte støtte for innholdet i den omtalte posten bidrar ikke til et bedre forummiljø. Begge disse er klassiske hersketeknikker. Disse splitter og skaper avstand i debatten (oss/dem) og er en situasjon som sees mye på nettet for tiden. Når en nystartet konto starter krasst på et forum er det ikke uvanlig at de etablerte tror det er noen som er ute etter å tulle/krangle.

Godt mulig Dynasty har en genuin MC-interesse og er ny her, da ønsker jeg han hjertelig velkommen :)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Humor

Post by jhn »

Tommas wrote:
jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Du glemte å logge deg inn på "Dynasty"-kontoen når du svarte.... :lol:

Synes vel ingen nevneverdig skade er gjort i denne tråden så langt. Hverken av de som poster "humor", eller de som liker/ikke liker det :thumleft
Jeg vet ikke hva eller hvem Dynasty er, jeg forholder meg bare til det som blir sagt .... jeg har ikke sjekket hva som skjuler seg bak noen av figurene her inne
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Humor

Post by jhn »

supermons wrote:
jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Men å sammenligne å la noe bli uimotsagt med et faktisk lovbrudd der personer er fysisk skadet bidrar ikke til et bedre debattmiljø. Å tillegge noen som vitser om situasjonen som direkte støtte for innholdet i den omtalte posten bidrar ikke til et bedre forummiljø. Begge disse er klassiske hersketeknikker. Disse splitter og skaper avstand i debatten (oss/dem) og er en situasjon som sees mye på nettet for tiden. Når en nystartet konto starter krasst på et forum er det ikke uvanlig at de etablerte tror det er noen som er ute etter å tulle/krangle.

Godt mulig Dynasty har en genuin MC-interesse og er ny her, da ønsker jeg han hjertelig velkommen :)
Jeg er ikke uenig ... på samme måte som påstander om "politisk korrekte" meninger er ødeleggende.
Kanskje den mest brukte hersketekniķken av alle.
De veletablerte har vel også et ansvar for debattmiljøet, vil jeg tro?
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: Humor

Post by Dynasty »

Tommas wrote:
jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Du glemte å logge deg inn på "Dynasty"-kontoen når du svarte.... :lol:

Synes vel ingen nevneverdig skade er gjort i denne tråden så langt. Hverken av de som poster "humor", eller de som liker/ikke liker det :thumleft
Haha ok, Tommas.
supermons wrote:
jhn wrote:
supermons wrote:Å gå videre fra en ulykke eller skadet person er ulovlig. Å gå videre fra en spøk man ikke liker har ingen tatt skade av :lol:
Å si sin mening om rasistisk og dårlig humor på en sivilisert måte er hverken ulovlig eller skadelig.

Jeg synes det er ganske sært at de som reagerer på rasistiske utsagn møter større motstand enn opphavsmannen
Men å sammenligne å la noe bli uimotsagt med et faktisk lovbrudd der personer er fysisk skadet bidrar ikke til et bedre debattmiljø. Å tillegge noen som vitser om situasjonen som direkte støtte for innholdet i den omtalte posten bidrar ikke til et bedre forummiljø. Begge disse er klassiske hersketeknikker. Disse splitter og skaper avstand i debatten (oss/dem) og er en situasjon som sees mye på nettet for tiden. Når en nystartet konto starter krasst på et forum er det ikke uvanlig at de etablerte tror det er noen som er ute etter å tulle/krangle.

Godt mulig Dynasty har en genuin MC-interesse og er ny her, da ønsker jeg han hjertelig velkommen :)
Herregud så trangsynt. Må nesten bare le. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si når administrator og en av moderatorene for "norges hyggeligste mc forum" ikke greier å skille mellom humor og "humor" som går ut på å le av andre folk for deres hudfarge/ulikheter og ordet n*ger.

Jeg syns selv at politisk ukorrekte vitser er morsomt selv, og kan ha veldig svart humor iblant. Når det kommer til andres menneskets ulikheter så syns jeg det er langt over streken. Spesielt i et offentlig forum som dette.

Ja, jeg har en ganske stor mc-interesse, men det er ikke en riktig tråd for å presentere meg selv i.
Last edited by Dynasty on 17 Sep 2018 16:37, edited 1 time in total.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Humor

Post by mekkern »

Er vi allerede i PMS februar?????
Dynasty
Posts: 12
Joined: 17 Sep 2018 00:08
MC: Dyna

Re: RE: Re: Humor

Post by Dynasty »

Trondgv wrote:
Dynasty wrote:Tommas, skjerp deg. Flau kommentar som støtter rasevitser.
Jeg syntes ikke at den var såpass at den kan kalles en rasevits akkurat. Samtlige av de jeg har møtt fra forumet vet jeg hadde tålt den og verre vitser. Til og med den fargede kollegaen min flirte litt av den.

Kanskje ikke en høykvalitets vits som ojda sier, men håper da noen har like dårlig humor som meg og drar littegrann på smilebåndet.



Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Haha klassiske "Jeg har en mørkhudet venn så jeg kan ikke være rasist" setningen! Nå sier jeg ikke at noen er rasistiske her, men vitsen i seg selv er det.
ojda wrote: Jeg kan helt klart bli både flau og støtt på andres veine, så er slett ikke tilfelle her.
Og å kalle det rasistisk fordi man kødder med humor inneholdende hudfarge er efter min mening ett fattig argument.
Kjenner jeg ikke gidder å diskutere dette med serlig innlevelse, og ivertfall ikke med en som må produsere en alternativ-id for å ta opp temaet :roll:
Kødde med hudfarge og n*ger har da ganske mye med rase å gjøre. Fattig argument? lol :smt081
Post Reply