Fyll og fanteri - Legg nøklene hjemme...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Desmo wrote:
TDK wrote:
ChristR wrote: Ja, da møter du veggen... ](*,)
Ordspill! JA! Ordspill gutta! :?

:smt044

Har forresten hørt at promillgrensa for hus er lavere enn for bil? :roll:

Ikke for å være negativ,men hvordan får noe blitt mindre enn ingenting? :-k
Er ikke promillegrensa 0,05 elr no? :?

:wink:
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

0.2 promille er grensa ,det vil si at du kan risikere å måtte blåse på nytt om du nettopp har pusset tenna eller noe.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

TheDuke2 wrote:0.2 promille er grensa ,det vil si at du kan risikere å måtte blåse på nytt om du nettopp har pusset tenna eller noe.
Går også ann på blåse rødt opptil 1Time etter man har drukket appelsin juice eller spist boller...
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

ChristR wrote:
TheDuke2 wrote:0.2 promille er grensa ,det vil si at du kan risikere å måtte blåse på nytt om du nettopp har pusset tenna eller noe.
Går også ann på blåse rødt opptil 1Time etter man har drukket appelsin juice eller spist boller...
Ja, og blander du litt vodka i apelsinjuicen blir det enda lettere... :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Jalmar wrote:
ChristR wrote:
TheDuke2 wrote:0.2 promille er grensa ,det vil si at du kan risikere å måtte blåse på nytt om du nettopp har pusset tenna eller noe.
Går også ann på blåse rødt opptil 1Time etter man har drukket appelsin juice eller spist boller...
Ja, og blander du litt vodka i apelsinjuicen blir det enda lettere... :lol:
Eller bare dropp den femi appelsinjuicen... :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

ChristR wrote:
Jalmar wrote:
ChristR wrote: Går også ann på blåse rødt opptil 1Time etter man har drukket appelsin juice eller spist boller...
Ja, og blander du litt vodka i apelsinjuicen blir det enda lettere... :lol:
Eller bare dropp den femi appelsinjuicen... :P
Da syns jeg det er like femi med boller. Men man kan kutte alt sammen, drikke vodka, og la nøklene bli igjen hjemme.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Jalmar wrote:
ChristR wrote:
Jalmar wrote: Ja, og blander du litt vodka i apelsinjuicen blir det enda lettere... :lol:
Eller bare dropp den femi appelsinjuicen... :P
Da syns jeg det er like femi med boller. Men man kan kutte alt sammen, drikke vodka, og la nøklene bli igjen hjemme.
Du får sagt det du :D

Konklusjonen er jo uansett, drit i å ta med nøklene på fest...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Sinnsyk quote`ing da folkens... a) det blir ofte unødvendig å quote posten rett over. b) quote en person som quotet en person som tidligere quotet en person som tenkte på å quote en person blir en smule kaotisk..

vis måtehold, akkurat slik som med alkohol og kjøring dagen derpå.. Kjøring i alkoholpåvirket tilstand blir bare for teit, og skulle vært hardere slått ned på!! :evil: Om noen hadde kjørt ned noen jeg er glad i i drita tilstand, så skulle jeg straffet dem personlig! Da snakker vi her om balltre
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Men jeg kan ta ut nøkkelen etter at sykkelen er starta... Så jeg kan drikke, kjøre og samtidlig la nøklene til motorsykkelen ligge hjemme... :?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fortell det til politiet NÅR du blir stoppa :wink:
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Dessuten kan man legge igjen nøklene hjemme, og låne en annen bil/mc der man er på fest, og så kjøre i drita tilstand. NEMLIG!!!!!

Men tilbake til alvoret. Det er ikke bra med fyllekjøring uansett hvor og når og med hva. Det som mangler er at politiet omprioriterer litt i budsjettene sine, slik at de kunne bruke mer penger på promillekontroller framfor fartskontroller på 4-felts motorveier.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
User avatar
@drenalineJunki£
Posts: 446
Joined: 22 May 2005 22:18
Location: Lier

Post by @drenalineJunki£ »

Må si meg enig i Jalmar..
Selv mener jeg at å kjøre med alkohol i bloder er IDIOTI! :!:
En ting er at du kan miste lappen, en annen er at du kan ta med deg en hel familie i døden av å kjøre i fylla..... Det hadde sikkert vært moro.. NOT.. Drepe en hel familie, voksene og barn,i fylla, og overleve selv.
Hvor DUM kan du bli..
Skjønner jo at Gixxer ikke var drita, men lurt var det ikke.
Selv drikker jeg ikke EN øl engang hvis jeg skal kjøre senere..
Gixxer er sikkert en ok kar det, men jeg har ingen respekt for fyllekjørere.. Alle kan drite seg ut en gang (dumt å gjøre det sånn da), men du kør det ikke igjen!
83' VF1100 Custom

2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI

2008 Touran 2.0 TDI excl

1988 Chevy Blazer S10 4.3

Båt 1: 17 fot Daycruiser

Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop

U only live ones.... Use it!

Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Gixxerman wrote:Fortell det til politiet NÅR du blir stoppa :wink:
Bare switcher over stopp"knappen" og sier jeg bare trilla.. Det kan de ikke si noe på...
Må finne på noe kreativt hvis jeg blir tatt til siden øverst i okstadbakken da... :wink:

Så når jeg har rodd meg unna og de tror på at jeg bare har trilla den...opp Okstad(host)...Så bare switcher jeg over stopp"knappen" igjen, og trykker inn ignition og blåser derfra... :wink:

Minner meg om et filmklipp jeg så... Prøvde å finne det igjen, men aner ikke hvor jeg fant det... kanskje noen andre vet?
Det er en kis som blir stoppa av snuten i USA...en kvinnelig politi får mannen til å gå gjennom noen tester da hun mistenker ham for promillekjøring...
Fingrene mot nesa, gå på rett linje, hele alfabetet baklengs, litt ballett...
Alt utføres bedre enn hun noen ganger har sett...så han er nesten fri til å kjøre videre...helt til hun spør ham et siste spørsmål... :lol:


Vel, vel... føler kanskje at jeg ødelegger et meget alvorlig tema i grunn...
Vil bare si at jeg kjører egentlig aldri med promille... Venter minst 12 timer etter siste dram/øl.... Selvsagt gjelder ikke dette hvis jeg har kun tatt en øl til maten e.l.....men dere skjønner...

Fyllekjørere har jeg niks respekt for...
Wright
Posts: 360
Joined: 07 May 2005 20:39
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss
Location: Egersund , Rogaland

Post by Wright »

Jalmar wrote:
TDK wrote:
ChristR wrote: Ja, da møter du veggen... ](*,)
Ordspill! JA! Ordspill gutta! :?

:smt044

Har forresten hørt at promillgrensa for hus er lavere enn for bil? :roll:
Bare for å oppklare enkelte ting: Det er ikke promillegrense hverken for hus eller bil. Det er sjåførene grensa gjelder for. :wink:
ikke alltid d heller ;) sitter påsiden, kameraten skal inn å ha pølse på shell, du fingler med cd spilleren, dulter borti håndbrekket, bilen ruller 0.5m kanskje ikke d en gang, og du blir tatt for promillekjøring, pga motoren var i gang ;) leste d i avisen for en god stund siden, tror d var oppi molde en plass om jeg ikke husker feil.
Kawasaki Zx750r Ninja.
Post Reply