Model Motorsykler

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Model Motorsykler

Post by Kriz »

Lurer på om noen driver og maler/bygger sånne her, kjøpe selv en i tyskland en gang i vinter men har ikke fått maling før nå gleder meg til å starte lurer på om noen har noen tips eller lignende.. er forresten ifra tamiya http://www.tamiya.com er en yamah yzf-m1 :P
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Lykke til! Da har du noen koselige timer foran deg. TAMIYA lager kanskje de ALLER beste byggesettene! Har du kjøpt TAMIYA-lakk også? Den er ikke å få kjøpt på Gjøvik,men du må til http://www.hobbyland.no/index.php?switc ... s_strommen,eller Oslo. Selv liker jeg best å bruke Humbrol emaljelakk,sånne små metallbokser vet du. Leke-Olsen har litt av dem,men da trenger du en overgangsliste for å finne riktig fargenummer.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Bestile fra http://www.oioi.no hente lakken i dag... men glemte å bestile 2 stk :( så nå driver jeg på... har brukt lang tid hittill bare på å få sammen innsrpøytning systemet og motoren.. så avansert :P
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Jeg og bygger...

Post by Guido Brasletti »

Akkurat nå holder jeg på med denne:
Image
Image

Dette er en Norton Commando 750 i skala 1:9 fra den italienske byggesettprodusenten Protar - flotte byggesett ! Tror han har lagt inn årene nå, men det er fremdeles mulig å få kjøpt en god del av settene hans på nettet. Mye metalldeler, og du skrur faktisk nesten like mye som du limer.

Vedr. maling bruker jeg akrylmaling (flytende sådann til air-brush'en min). Agder ModellTeknikk har en veldig bra akrylmaling til modeller.

Akryl er jo vannløslig (før den tørker) så renhold av airbrush og pensler blir litt greiere syns jeg (er ikke alt for glad i tynnerlukt...)
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

hvor kjøpte du det?
User avatar
Guido Brasletti
Posts: 108
Joined: 19 May 2005 00:03

Post by Guido Brasletti »

Kriz wrote:hvor kjøpte du det?
Dette kjøpte jeg i en liten hobbysjappe i Rygge, mellom Moss og Fredrikstad for en tid tilbake. Den sjappa er stengt nå, desverre.

Ellers er det fullt mulig å få tak i gamle, ubygde Protar-sett på eBay til en OK pris.
Det er som med øyne, ører, pupper, tommeltotter, kjær'ster etc. - det er mer enn nok med to...
Image
User avatar
Try
Posts: 61
Joined: 26 Apr 2005 09:35
Contact:

Post by Try »

Kriz wrote:hvor kjøpte du det?
Image

Ikke vet jeg, sjekk Link
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Mye tøffere med metall :P har bare plastik jeg :(
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Guido Brasletti wrote:
Kriz wrote:hvor kjøpte du det?
Dette kjøpte jeg i en liten hobbysjappe i Rygge, mellom Moss og Fredrikstad for en tid tilbake. Den sjappa er stengt nå, desverre.
Vet hvor du mener! Har kjørt forbi den butikken flere ganger, men har aldri hatt tid til å stoppe. Den dagen jeg skulle stoppe hadde det lagd sånn pc sjappe der.. :(
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Tips til dere andre: ikke bruk spray lakk inne.. og hvertfal ikke på rommet deres, lær av mine feil :!: begyner å bli litt svimmel nå
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Det er en mulighet for at du blir mer svimmel når du får kjevla til mor i bakhodet etter at hu ser lakkrester på gardinene. :lol:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Bygde denne i dag: Repsol Honda RC211V 2003 (500cc, 2-takt, V5), fra Tamiya. Hadde ikke maling så det fikk bli uten. Sleit også litt med påføring av dekaler, men det kommer vel med litt trening. Sykkelen mangler også vindskjermen og dekk-dekaler, Tamiya loka dealen.

Image

Image

Image

EDIT: Var på Hobbyland i dag og fikk den manglende vindskjermen og dekk-dekalene. Satte på dette og endret litt på de øvrige dekalene + malt setet svart.

Image

Image
Last edited by R on 27 May 2005 00:17, edited 1 time in total.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Syntes å ha sett den før en plass, men ikke helt hvor :lol: :wink: Jasså, klarte ikke la fingra få være i fred i natt. Bra jobba :)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Nice... mye lettere da du ikke maler :p hater da malingen ikke er tør også blander den 2 farger også blir det stygt :evil:
R
Posts: 418
Joined: 23 Apr 2005 19:02

Post by R »

Jeg fant en ganske bra side som har en del tips til hvordan man skal jobbe med dette. http://home.interlog.com/~khartlen/home.html
Blant annet hvordan man skal gå fram systematisk og ryddig når man maler.
Post Reply