Motorsyklist truffet av uansvarlig bilfører

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Try
Posts: 61
Joined: 26 Apr 2005 09:35
Contact:

Motorsyklist truffet av uansvarlig bilfører

Post by Try »

En motorsyklist ble lettere skadd da han ble truffet av isoporlasten
fra lastebilen foran ham på E18 ved Frognerstranda i formiddag,
jeg tror begge skal være glad for at det var isopor som var i lasten!!
VG wrote: Motorsyklisten som kom bak lastebilen i 80-sonen på E18 falt av sykkelen i sammenstøtet med isoporet. Han ble fraktet til lege for sjekk, men var ifølge politiet oppe og gikk etter ulykken. Verre var det med motorsykkelen. Den er ikke i kjørbar stand etter sammenstøtet.

Det ble kø på E18 i begge retninger etter ulykken, men Belle tror det snart vil roe seg igjen.

Ulykken skjedde på E18 ved Frognerstranda, mellom Bygdøylokket og Festningstunnelen. Politiet fikk melding om ulykken klokken 09.55.
Vi vurderer beslag på lastebilsjåførens førerkort på grunn av for dårlig sikring av lasten, sier operasjonsleder i Oslo politidistrikt Finn Belle til VG Nett.
Vurderer et beslag? Førerkortet burde vært beslaglagt på stedet. :twisted:

VG
MC-fantom
Posts: 106
Joined: 06 May 2005 13:02
Location: Bodø

Post by MC-fantom »

Dette viser at vi kan få det utroligste i fleisen. En kompis fikk et flyttelass mot seg. Bilføreren sovnet og hengeren veltet. Demed kom det flyvende komoder, sofadeler og stoler rett mot ham. Han kjørte sykkelen i grøfta og ned i fjæra. Det gikk bra med både kompisen og sykkelen. Etter å ha fått sykkelen på veien kunne han kjøre videre. Hva som skjedde med bilføreren og førerkortet hans vet jeg ikke.
Hva er best? FJR 1300 så klart
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Jeg fikk en kraftig dose spyleveske i trynet når jeg kjørte bak en bil som følte for å vaske vinduene sine, glad jeg hadde visiret nede for å si det sånn :wink:
Noen andre som har opplevd dette?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Hawken wrote:Jeg fikk en kraftig dose spyleveske i trynet når jeg kjørte bak en bil som følte for å vaske vinduene sine, glad jeg hadde visiret nede for å si det sånn :wink:
Noen andre som har opplevd dette?
Det er faktisk litt skummelt spesielt med kassebiler, fikk en bra mengde rett i trynet med visiret oppe, svei godt i øya det ja. Men gikk forsåvidt greiere enn jeg hadde trodd.

AtW
Last edited by ATWindsor on 24 May 2005 13:42, edited 1 time in total.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Spylevæske ja. Hadde 250'n inne på leier'n i militæret. Kjørte bortover en slette og kom bak MP folka i kassebilen sin. Plutselig begynner de å spyle for fulle mugger. Bare står på for fullt, og jeg legger meg på et annet sted i feltet hvor jeg ikke blir truffet. Så slutter de, og plutselig begynner de igjen. Da mater jeg bare på og kjører fra dem. Fikk tilsnakk senere på dagen om at jeg ikke skal kjøre sånn inne på leier'n. Da sa jeg bare at det fikk nå være grenser. Dere spyler meg ned med spylevæske og jeg skal liksom syntes det er greit. Endte 0 - 0 den diskusjonen gitt. Pokker heller :evil:
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Eneste positive som kom ut av min situasjon var at når jeg stoppa var det bare å tørke av spyleveska fra scooteren, så var den blank og fin + at den lukta sitrooooon :lol: :wink:
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

God unnskyldning om du blir stoppet i promille?? ;)
"Fikk noe spylerveske i kjeften, og den inneholder jo som kjent en liten anelse sprit"

Har ellers et fast kryss hvor jeg en gang og to i uka holder på å bli nedkjørt av buss... "jeg er stor og sterk, jeg driter i lille deg"
Har seriøst vurdert å montere på trailerhorn på sykkelen min, når jeg henger på hornet høres det jo nesten ikke...
(har dessuten en plan om å hive meg på hjul etter bussen neste gang og sparke alt jeg har i siden ... husj husj)
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Cartman wrote:God unnskyldning om du blir stoppet i promille?? ;)
"Fikk noe spylerveske i kjeften, og den inneholder jo som kjent en liten anelse sprit"

Har ellers et fast kryss hvor jeg en gang og to i uka holder på å bli nedkjørt av buss... "jeg er stor og sterk, jeg driter i lille deg"
Har seriøst vurdert å montere på trailerhorn på sykkelen min, når jeg henger på hornet høres det jo nesten ikke...
(har dessuten en plan om å hive meg på hjul etter bussen neste gang og sparke alt jeg har i siden ... husj husj)
de har vel ikke hørt den før :lol:

Hvilket kryss snakker du om Cartman?
Image
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Rett ved brudstadbua, kommer bussene fra høyre der, jeg kommer ovenfra Ullandhaug (Nokas-haugen for de av dere som er avis-kjente ;))... hjelper jo heller ikke på at folk ikke kan kjøre inn i en rundkjøring... 2 armer inn, 2 armer ut... men folk krysser frem og tilbake som det passer dem..
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

nå er jo heller ikke Stavanger folk kjente for dyktighet i rundkjøringer heller da :roll:

Jeg viker heller enn å bli påkjørt for å si det slik, men jeg tuter til batteriet dør hver gang :wink:
Image
User avatar
Bernt`ern
Posts: 165
Joined: 01 May 2005 23:18
Location: Lørenskog

Post by Bernt`ern »

Hawken wrote:Jeg fikk en kraftig dose spyleveske i trynet når jeg kjørte bak en bil som følte for å vaske vinduene sine, glad jeg hadde visiret nede for å si det sånn :wink:
Noen andre som har opplevd dette?
Spyleveske i øya er ikke spesielt behagelig nei - men kanskje det har noe med avstand til bilen foran å gjøre...... :roll:
Living is Riding....
ATWindsor
Posts: 1296
Joined: 28 Apr 2005 10:17
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Bernt`ern wrote:
Hawken wrote:Jeg fikk en kraftig dose spyleveske i trynet når jeg kjørte bak en bil som følte for å vaske vinduene sine, glad jeg hadde visiret nede for å si det sånn :wink:
Noen andre som har opplevd dette?
Spyleveske i øya er ikke spesielt behagelig nei - men kanskje det har noe med avstand til bilen foran å gjøre...... :roll:
Er det en kassebil så trenger du ikke å være spesielt nærme, dråper mister hastighet ganske fort, og faller også sakte.

AtW
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Post by Hawken »

Bernt`ern wrote:
Hawken wrote:Jeg fikk en kraftig dose spyleveske i trynet når jeg kjørte bak en bil som følte for å vaske vinduene sine, glad jeg hadde visiret nede for å si det sånn :wink:
Noen andre som har opplevd dette?
Spyleveske i øya er ikke spesielt behagelig nei - men kanskje det har noe med avstand til bilen foran å gjøre...... :roll:
Naah, holder som regel god avstand. Dessuten skal det ikke mye til før det kommer en skvett over taket fra en bil. Har litt med vindretning og gjøre også :?
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Post Reply