Lys på lyse dagen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Lys på lyse dagen

Post by KliffArne »

Her om dagen møtte jeg 3 motorsykler, midt på lyse dagen. De to fremste kjørte med alt de hadde av lys på, og det var ikke lite. Den midterste hadde i tillegg et som var kraftig feiljustert, lyste rett vest. Den 3. og siste, var bare såvidt jeg så oppi alt lyset fra de to fremste.
Tullinger som kjører med fjernlys midt på dagen :evil:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Lys på lyse dagen

Post by Bikeridr »

Ja, det er , etter min mening, rent idioti. Har mange ganger hatt lyst til å stoppe dem og klippe av ledninga til langlysene.
Men, mitt våpen, spesielt når jeg møter dem når jeg er på 4 hjul; jeg setter på mine langlys og lar de stå på til jeg har passert fjottskoltene. Enkelte prøver da å "blinke" til meg, men da viser jeg de bare midterste finger på venstre hånd 8)
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Lys på lyse dagen

Post by DrGreve »

He, he, for mange år siden hadde jeg en V6 Ford med noen usannsynlig ulovlige bøttelykter med så store pærer at de kun kunne brukes under fart, ved stopp brant reflektorene opp.
Jeg lå i godt driv sørover E6 og bak lå det en tulling med langlysene på og etterhvert ble jeg en smule irritert, for å si det mildt. Da blinket jeg fysakken forbi og la meg bak med hele lysorkesteret aktivert. Det gikk ikke mange minuttene før han kjørte av og jeg så han aldri igjen :)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Lys på lyse dagen

Post by Epylypzon »

Der var ihvertfall ikke meg. 800GS har så dårlige lys at det er merkelig den i det hele tatt er godkjent.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Re: Lys på lyse dagen

Post by pelsen »

Hehe, jeg har jo prøvd å kjøre med 100W H4-lampe på Bonnevillen, mye dårlige tilbakemeldinger fra møtende trafikk ja. :shock:
Nok til at det fort ble kuttet ut, selv om jeg har strøm nok. Jeg har satt inn gul pære istedet, den skiller seg ut fra mengden uten å plage folk.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Lys på lyse dagen

Post by kvase »

Husker jeg hadde en pick up liggende foran meg med noen helvetes store flomlyskastere retta bakover - trur du ikke fa-anskapet slo de på da på kveldstid --da tente jeg på de plugga som hadde ligg-gi i dvale lenge
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
inunf
Posts: 4908
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Lys på lyse dagen

Post by inunf »

Så irriterende! Det burde være forbudt å kjøre med fjernlyset på midt på dagen med møtende trafikk. Eller, vent, det er det jo, er det ikke?
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Lys på lyse dagen

Post by tshansen »

inunf wrote:Så irriterende! Det burde være forbudt å kjøre med fjernlyset på midt på dagen med møtende trafikk. Eller, vent, det er det jo, er det ikke?
Det går vel under mye det samme som unødvendig bruk av lydhorn. Det samme mener jeg gleder lyshorn :-k (i følge læreboken)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply