MC-FORUMET.no et judasforum ????

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

MC-FORUMET.no et judasforum ????

Post by KØLLA »

Har vært innom det såkalte gamle forumet og sitter igjen med en tanke om at dette nye er et forum for såkalte JUDAS personer.
Stemmer dette eller tar jeg grundig feil :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Føl fritt for og utdype dette mer... Ser vel mer på meg selv som en Pave Johannes eller Superman kanskje. Hvem er du på "det gamle forumet" og hvilket grunnlag stiller du med for å utdype slike meninger ?
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Gixxerman wrote:Føl fritt for og utdype dette mer... Ser vel mer på meg selv som en Pave Johannes eller Superman kanskje. Hvem er du på "det gamle forumet" og hvilket grunnlag stiller du med for å utdype slike meninger ?
Unnskyld meg, men jeg for min del vil ha saklige diskusjoner/meningsytringer på forumet. Du kan være glad for at det er du som er moderatoren av oss to :evil:
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg syntes bare det ble så tullete det hele, og trådstarter har sikkert et veldig tynt grunnlag til å basere sine utspill i. Jeg var med fra starten, jeg har sett og fått med meg det meste av hva som har skjedd/skjedde der, og vet VELDIG godt hvorfor vi sitter her vi gjør idag. Å kalle oss for noen "Judaser" får man dra lengre ut på landet med...
User avatar
KØLLA
Posts: 109
Joined: 22 May 2005 23:52
Location: YTRE

Post by KØLLA »

Gixxerman wrote:Jeg syntes bare det ble så tullete det hele, og trådstarter har sikkert et veldig tynt grunnlag til å basere sine utspill i. Jeg var med fra starten, jeg har sett og fått med meg det meste av hva som har skjedd/skjedde der, og vet VELDIG godt hvorfor vi sitter her vi gjør idag. Å kalle oss for noen "Judaser" får man dra lengre ut på landet med...
Det var nå mest stilt som et spørsmål og ikke som en påstand. Men hvis en leser litt mellom linjene til svaret som ble utdypet fra deg så begynner jeg og tvile.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Dette forumet ble startet fordi admin på NMCF gang etter gang sviktet brukerne og ble borte over lang tid. Han gjorde rett og slett ikke jobben sin og det ble de SERIØSE brukerne lei av!

Vi trenger et forum med admin, og her er det!

Spammere, useriøse og personer kun ute etter å provosere kan holde seg på NMCF....
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

http://nmcf.net/viewtopic.php?t=7788

Les den... og det finnes flere tråder som kan gi deg en pekepinn innpå det forumet. Bruk søkefunksjonen...
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Nå er det nå en gang slik at medlemmene på slike forum er hele forumet (forsvinner alle medlemmene, faller forumet i fisk)... Vi som har tilbragt mye tid på nmcf, og har trivdes der, stikker ikke videre uten å ha en god grunn (tro meg). Men etter å ha forsøkt å få tak i admin i over 150dager uten at han engang gadd svare, da blir det litt vanskelig å drive et forum...(dessuten var jo ikke dette første gang som Shorty nevnte). Før du kommer og sier at folk er judas her, så bør du sette deg bedre inn i saken, eller spør på en litt annen måte ..
(det at admin "plutselig" kommer tilbake når han ser at siden ikke får den responsen den hadde sier egentlig alt)

Men foreslår vi setter en strek der, vi er her for å diskutere mc og andre hverdagslige ting... er det noe du er uenig i, mener vi bør endre så kom med forslag, eller send oss en pm KØLLA... ;)
User avatar
@drenalineJunki£
Posts: 446
Joined: 22 May 2005 22:18
Location: Lier

Post by @drenalineJunki£ »

(Kort innpå)
Jeg personlig trives her.. her er det admin og det vi trenger, + bloggene og det miljøet vi har fått her..[/list]
83' VF1100 Custom

2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI

2008 Touran 2.0 TDI excl

1988 Chevy Blazer S10 4.3

Båt 1: 17 fot Daycruiser

Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop

U only live ones.... Use it!

Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
User avatar
Try
Posts: 61
Joined: 26 Apr 2005 09:35
Contact:

Re: MC-FORUMET.no et judasforum ????

Post by Try »

KØLLA wrote:Har vært innom det såkalte gamle forumet og sitter igjen med en tanke om at dette nye er et forum for såkalte JUDAS personer.
Og du er disippelen Peter? :lol:
KØLLA wrote: Stemmer dette eller tar jeg grundig feil :?:
Historien taler for seg!!
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Jeg forstår at MC-forumet har en forhistorie, og at du Gixxer var aktiv på NMCF, og at du har vært medansvarlig for å dra i gang MC-forumet. Det er et bra forum, tonen er god, vi kan spøke og ha le, samtidig som vi har alvorlige diskusjoner. BRA
Men, Gixxer som jeg sa i min første post i denne tråden. Hadde jeg hatt moderatoransvar, hadde ditt første svar til KØLLA blitt fjernet, tvert.
Den typen argumentasjon og retorikk vil jeg ikke ha fra en moderator. Hvis noen er Pave her, er det NoName i kraft av sitt ansvar som admin.
Vil du ha en diskusjon, åpner du for den, ikke steng den med at du vet best, og HVEM ER DU, SOM KOMMER HER OG BØLLER?
Vi har alle våre kjepphester, våre ting vi vil forsvare, men vi skal også være åpne for at andre har meninger.
Yepp, Gixxer det var dagens moralpreken. Har sovet på den for å være sikker på at det er dette jeg mener, og at jeg vil poste det. Skriver det til og med off-line, for å ha enda bedre tid og mulighet til å få fram hva jeg tenker.
For meg ser det ut som at det er mange med sterke meninger om det som har skjedd på NMCF, og som jeg ikke vet noe om, og at dette er meninger/tanker som må luftes. Og da er det like greit at det blir gjort. Og i den konteksten kan jeg forstå utbruddet ditt, men tenk deg om hvis du fremdeles vil bli tatt alvorlig som moderator.
Og så håper jeg at de som har gruff, får det ut på en ordentlig måte. For det værste som kan skje er at diskusjonen drar helt ut på viddene, og alle bli sittende med postkassa full av skjegg. Og at folk finner andre forum fordi vi krangler så busta fyker her.
Det beste hadde vært at de som har ting usnakket med admin på NMCF fikk snakket ut med ham, uten å ta det ut på oss som ikke skjønner bæra, og som vil ha et forum for vår interesse. Og som vi nå har her på MC-forumet. Comprende?
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Små-enig med Ragnhild her, men Gixxerman har vært moderator lenge - og har muligens lagt seg på en tone som til tider kan misforstås, evt. tas ille opp.

Sånt skjer, og alle kan ha en dag under gjennomsnittlig kvalitet.

Når det er sagt, må jeg få si noe om at dette er et diskusjonsforum, og en stor del av poenget er jo nettopp at man skal kunne diskutere. At det faller en og annen kommentar på skjeiva må man ta høyde for, og som i Ragnhilds tilfelle gjerne kommentere på en saklig måte.

Personlig har jeg ingen sterke meninger om NMCF kontra MC-Forumet, jeg henger der det er folk som en kan forvente interessante/morsomme/informative/provoserende innlegg fra. Det skader ikke å ha en viss porsjon fjortiser på et forum heller, det kan være riktig så fornøyelig å lese innlegg fra den kanten....

...og for de av oss som har skjeggvekst - det skader ikke å sette det fast fra tid til annen... eat a slice of humble pie, om du vil.

T'Weed
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jada, skjønner tildels ditt eget utbrudd også, men denne tråden kunne for min del vært slettet, altså aldri startet. Vi har da allerede tråder om emnet på dette forumet, og da kunne han vel bare tatt det opp der, og HELST med en annen vinkling. Jeg var trøtt og ordene kom kanskje litt uheldig ut, men likeledes så burde du også skjønne min frustrasjon, uavhengig om jeg er moderator eller ikke(ingen er perfekte...)

Kan godt svare direkte på spørsmålet til trådstarter: Nei, ingen av oss er en såkalt "Judas", og det begrunner jeg med at dette forumet ble startet ene og alene med tanke på brukerne. Dette er ingen egoistisk og overfladisk "feie under stolen" geskjeft, da vi har prøvd det meste og vi hadde INGEN forutsetninger for at admin faktisk kom tilbake. Hadde vi sittet på rævva og ikke gjort noe, så mener jeg at forumet hadde gått donken. Det at vi nå har startet dette forumet, har vel CC(admin) fått med seg, enten ved egen oppmerksomhet eller info fra andre venner eller bekjente. Av den grunn tenker jeg som så at det er grunnen til at han nå plutselig er tilbake igjen.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Må bare få sagt at jeg tok gixxermans første innleg med HUMOR og så ikke noe galt i det han skrev i det hele tatt...

Man må ikke legge mer i ordene man leser enn det som står skrevet!
Death Is The Road To Awe.
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Jeg vil også ta Shorty og Gixxer sitt standpunkt her...

Da jeg leste temaet så leste jeg fra topp og nede (tro det eller ei :wink: ) og jeg reagerte overhodet ikke på Gixxer sitt innlegg før noen av brukerne gjorde det. Vi må da kunne ha litt humor innimellom, selvsagt til sin grense.

"du høster som du sår" er det noe som heter. Trådstarter åpnet med et innlegg om at dette er "et forum for judas personer" :? Jeg tolket dette som er useriøs åpning, og synes virkelig ikke brukeren/hvem enn som vil har noe å klage på at gixxerman spurte om noen kunne utdype dette. Om han la til at han ser seg som supermann eller whatever, er overhodet ikke noe verre enn det tråden startet opp med :roll:
Image
Locked