Bike Fest i Trondheim i går...

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Tumbleweed

Bike Fest i Trondheim i går...

Post by Tumbleweed »

Noen som var der? Jeg stakk innom en halv times tid, ca 300 sykler av stort sett amerikansk opprinnelse. En helt utrolig homogen bøling av mer eller mindre skitne menn som vandrer rundt med sinte øyenbryn og ansiktsbehåring.... Og så spilte Skulls. Det burde de kanskje ikke ha gjort....

T'Weed
Ragnhild
Posts: 5368
Joined: 01 May 2005 18:01
MC: BMW R1200GS Adventure
Location: Ikke kjør fortere enn skytsengelen din flyr

Post by Ragnhild »

Yepp, var der. La inn en liten rapport under Treff og begivenheter.
Hva hadde du forventet med 300+ store motorsykler. 300 badenymfer i bikini :roll:
Traff iallfall mange hyggelige folk, selv om mange så absolutt sto til beskrivelsen din. Og det er jo lov til å håpe at utvalget sykler blir bredere når arrangementet blir mer etablert. 50 - 60% Harley sier jo noe om hvem som viste om arrangementet. Selv fikk jeg vite om det fra ei venninne som kjører HD Sportster.
Skulls er ei historie for seg selv. En gjeng halvgamle kaller som liker Stones, og som tør å radbrekke Stones til det ugjenkjennelige offentlig. Det står det respekt av, selv om jeg har hørt bedre planking av Stones. Når vi tenker på at de ikke hadde tatt i et instrument for ett år siden, så låt det ikke så halvgale, selv om det vi hørte på det dokumentarprogrammet på TV var bedre.
Greit som bakgrunnsmusikk i går. Om jeg ville ha hatt dem til å spille på fest, vet jeg ikke. Hadde nok tenkt meg litt om i så fall.
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Nåvel, har jo skjønt at MC-eiere, og kanskje spesielt de med amerikanske sykler har lett for å iføre seg en type klær, skjegg og attitude som er en smule stereotyp.....hadde selvsagt ikke forventet babes i bikini, eller menn i dress.
Kjenner forøvrig godt historien til Skulls og har forsåvidt en smule respekt for prosjektet deres, men musikalsk suger det hest. At de begynte for et halvt år siden er ingen unnskyldning.

Egentlig vet jeg ikke om sånne dager/treff er noe for meg. Jeg gikk fort lei, og fikk bekreftet at jeg har den sykkelen jeg ønsker meg. Ikke har jeg noe stort behov for å føle tilhørighet heller, selv om jeg alltid hilser på alt og alle. På veien.

T'Weed
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

.."bikerlooken" og "bikerattitude" er ikke gjeldene for alle..

Kanskje det vil dreies litt etterhvert.. kundemassen for nye store harleyer og ombyggede sykler må vel være blant folk med relativt god inntekt.
Ikke sikker på om deres sjefer og kunder ville satt like stor pris på om de bestemte seg for å være/ se ut som "bikere" hele tiden..


Morsomste er å se hog'ere etc som har kjøpt seg harley i 50års krisen..
Allt mulig "biker" dilldall etc for å se ut som en "biker".. og så prøver se "mean" ut..
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Siden du nevner det så kan jeg jo komme med et innspill jeg også Tumbleweed...:
merker selv at det er endel "spesielle" folk på treff, og vi har ofte kommet oss ganske fort videre på hjul... er liksom på sykkelen jeg liker meg, ikke å stå på siden av den og drikke kaffe :!:
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Cartman wrote:merker selv at det er endel "spesielle" folk på treff, og vi har ofte kommet oss ganske fort videre på hjul... er liksom på sykkelen jeg liker meg, ikke å stå på siden av den og drikke kaffe :!:
My point exactly...!

Og Indianern, Jeg sikta vel i stor grad til 40-50åringer med god inntekt og fersk lapp/sykkel/skinnjakke/skjegg. Mistenker faktisk noen av dem for å bevisst gå inn for å øke omfanget av sin egen mageregion også....
Det som forundrer meg mest er at flertallet av "bikerne" har mistet enhver evne til å smile....

Men det er rimelig lett å generalisere mc-folk, det ser man også i forbindelse med grisekjøring på plastraketter......

T'Weed
User avatar
@drenalineJunki£
Posts: 446
Joined: 22 May 2005 22:18
Location: Lier

Post by @drenalineJunki£ »

Kom igjen ta T'weed, ikke ta alle under samme kam..
83' VF1100 Custom

2005 Xsara Picasso excl 1.6HDI

2008 Touran 2.0 TDI excl

1988 Chevy Blazer S10 4.3

Båt 1: 17 fot Daycruiser

Båt 2: 22 fot's Skibsplast S670 med V8 og DUOprop

U only live ones.... Use it!

Er ingen grunn til å være redd...
Hvis det går galt, så merker du det. Hvor galt det går merker du også.
It only hurts if you survive... And nobody has survived life yet....Do the math....
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Jeg må si meg litt enig med indianeren ja. Jeg må smile litt når jeg treffer HOG folk. Greit nok så er det vel verdenst største "mc-klubb" men jeg får det liksom ikke helt til å stemme.. Jeg ser ikke på de som en mc klubb akkurat. Men de har det sikkert morro, å det er jo det som er poenget.
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Jeg synes det er artig å se på ombyggede og restaurerte sykler.. tildels også nyere sykler.
For meg som ingeniør, teknisk nysgjerrig, designinteressert..og med egne prosjekter og utfordringer: så er det moro å gå rundt og detaljstudere løsninger og design.

og skjønner hvor mye arbeid og evne som er lagt ned i dette.
Og det er vel forsåvidt den tekniske interessen, kjøringen og evt fester/treff som interesser meg.

Men, har ikke noen interesse av "bikerlook", tattoveringer(dog, så er det noen ganger små kunstverk!!) og "attitude"..

Noen av de jeg kjenner ser kanskje ut som "bikere".. men mangler attituden..heldigvis.

Synes det er viktig å se skikkelig ut.. evt "tidsriktig" ut i forhold til sykkelen hvis det passer seg.
Hehe.. ingen blir skremt av meg..:)
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

@drenalineJunki£ wrote:Kom igjen ta T'weed, ikke ta alle under samme kam..
Hehe...som jeg sier, det er lett å generalisere. Jeg ville sikkert blitt omtalt som en av de særingene på engelsk sykkel som hever seg over alle andre....

Neida, jeg tror jeg har et ganske balansert syn på (alle) motorsyklister, men noen vises bedre enn andre og står sånn sett lagelig til for "hogg".

T'Weed
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

Tumbleweed wrote: Det som forundrer meg mest er at flertallet av "bikerne" har mistet enhver evne til å smile....

T'Weed
hehe..
skjønner at det er sånn når de kjører med halvhjelm...for å ikke svelge vepser og fluer etc..

Men samtaler ol. blir så mye bedre og givende når man har litt fleksibilitet i ansiktet:)

Det er jo moro å ha/holde på med motorsykkel... så smiil!
:):)

Jeg pleier ta meg tid til å snakke med folk langs veien... alltid noen som er interesserte i å snakke.. gamle som unge. Det gir positivitet/respekt mot oss motorsyklister, men det er også veldig givende for min egen del... bortsett fra å alltid måtte si de samme tingene. "1944 modell" blabla.. men det er en måte å starte en samtale på, forsåvidt..
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

indianeren wrote:... bortsett fra å alltid måtte si de samme tingene. "1944 modell" blabla.. men det er en måte å starte en samtale på, forsåvidt..
Hehe...enig i det meste du sier, og får de samme spørsmålene selv:
"Hvilken årsmodell er dette da?"
"Lager de Triumph enda?"
"Er det Kawazaki som lager Triumph nå?"
".....hadde en Bonneville da jeg var ung, skulle aldri ha solgt den....."
(forbausende mange Triumpher som har rullet rundt i det ganske land for 40 50 år siden, gitt.....)

Og det med halvhjelm er forsåvidt sant, men jeg klarer å smile med munnen igjen også....

Nei seriøst, folkens....Det finnes mange blide og hyggelige mc-ere der ute, og jeg er faktisk en av dem. (selv om innleggene mine kanskje skulle antyde noe annet.....)

T'Weeeeeeee-Heee-Heeeeed
User avatar
indianeren
Posts: 973
Joined: 29 Apr 2005 14:54

Post by indianeren »

ja..hehe..
og usannsynlig mange indians også...
Selv om det har vist seg å være allt fra harley til indiske enfields..

enn så lenge, så har jeg gått tomhendt hjem etter spor jeg har fått fra folk jeg har snakket med..
Var på jakt etter en 4 sylindret indian...som visste seg være en Nimbus som noen allerede hadde hentet..
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Tumbleweed wrote:".....hadde en Bonneville da jeg var ung, skulle aldri ha solgt den....."
(forbausende mange Triumpher som har rullet rundt i det ganske land for 40 50 år siden, gitt.....)
har lagt merke til det samme, har ikke tall på hvor mange som har bablet om den triumphen de engang eide.
Sannheten er vel at de hadde lyst på en Bonneville på 60-tallet, men fikk aldri råd til å kjøpe en.
De fleste gamle Bonneviller som går i Norge idag er bruktimportert fra England eller USA, det er ikke særlig mange som ble solgt nye her.

Engelskmiljøet er behagelig fritt for ryggmerker og stive masker.
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

pelsen wrote:De fleste gamle Bonneviller som går i Norge idag er bruktimportert fra England eller USA, det er ikke særlig mange som ble solgt nye her.
Engelskmiljøet er behagelig fritt for ryggmerker og stive masker.
Jepp! Har et bittelite Triumphmerke på skuldra, det er alt.

Det har forresten vært et Triumph-agentur i Trondheim som drev det rimelig stort.... (50-60-70-tallet, altså. Traff gubben som hadde det, men han var rimelig redusert, så jeg forsto ikke alt han sa.....

T'Weed
Post Reply