Den Store konsoll krigen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hva er best?

Ps3
9
36%
Nintendo R.
1
4%
X-Box 360
6
24%
Pc
8
32%
Gammle klassikere
1
4%
 
Total votes: 25

User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

Bilder av alle maskinene..

Nintendo: (vist nokk den minste (størrelse) av alle)
Image
Maskinkraft: Ganske ukjent enda.. men har litt..
Minne: 512mb flash
Format: Dvd, og Gcn(?)
Kontrollere: tråløse
Nettverk: Tråløst
Usb: 2 Usb 2 porter

Pluss at du skall kunne laste ned alle gammle nitendo spill fra nes til n64 gratis!!!!!!

Ps3: (den kraftigste)
Image
MASKINKRAFTEN: Her er PS3 på papiret en god del bedre enn Xbox 360. Kjernen er en 3,2 GHz Cell-prossessor, med syv uavhengige prossessorenheter på 3,2 GHz hver. Ifølge Nvidia, er grafikkortet i PS3 over dobbelt så kraftig som to GeForce 6800 Ultra-kort.

NETTVERK: Trådløst nettverk (802.11 B og G) er innebygd for oppkobling til Internett og lokalnettverk. Maskinen har i tillegg vanlig ethernet nettverksoppkobling samt Bluetooth 2.0.

HÅNDKONTROLLER: Inntil syv håndkontrollere kan kobles til PS3 trådløst via Bluetooth. Håndkontrollerne kan også kobles til maskinen via USB 2.0, og i tillegg kan du bruke PSP som fjernkontroll via WiFi.

ALLTID ONLINE: Onlinestøtte blir integrert i maskinen. Det betyr økt satsing på onlinespilling, men også mulighet til å få tilgang til maskinen din uansett hvor du er i verden. For eksempel kan du ta opp et TV-program med PS3 og få tilgang til programmet med PSP via trådløst Internett. Det vil også bli mulig å kjøpe musikk og slikt.

DOBBELT SKJERM: Cell-prosessoren gjør det mulig å la PS3 gjøre flere ting samtidig - for eksempel bruke to skjermer når man spiller, en til videochatting og en til selve spillet. Eller å sette to TV-skjermer ved siden av hverandre og kjøre skikkelig panorama. Blant annet.

LAGRING: PS3 har en avtagbar 2,5" harddisk-inngang, USB 2.0, støtte for Memory Stick, SD minnekort og Compact Flash-minnekort.

SPILLMEDIE: Blu-Ray-formatet benyttes - et format som kan lagre inntil 54 GB med data. Det skal visstnok komme to versjoner av PS3 - en som kun kan spille av Blu-Ray-disker, og en som også kan fungere som Blu-Ray-brenner.

MULTIMEDIAFUNKSJONER: PS3 kan brukes til å spille musikk og se film. Her har maskinen støtte for både vanlig DVD og Blu-Ray-formatet.

HIGH DEFINITION: PS3 har den høyeste oppløsningen på markedet, med støtte for 1080p. Maskinen støtter også 480i, 480p, 720p og 1080i.

BAKOVERKOMPATIBILITET: Du kan spille både PlayStation- og PlayStation 2-spill på PS3. Det betyr at maskinen har tilgang til tusenvis av spill fra 10 år med PlayStation.

LANSERING: Maskinen er i salg våren 2006 - i alle fall i USA. Noen annen dato enn dette er ikke oppgitt, så vi får krysse fingrene for at det vil gjelde også i Europa. Pris er ikke oppgitt, men vil sannsynligvis ligge på minimum 2.500-3.000 kroner.
Hentet Fra vg.no

X-box: ( ehh...)

Image

Maskinkraft:
Det er snakk om en skikkelig kraftig konsoll, med trekjerners 3,2 GHz PowerPC-prosessor, 512 MB minne, spesialutviklet ATI grafikk, uttagbar harddisk på 20 GB (som kan byttes ut med en større), WLAN-støtte og XBox Live. Konsollen vil også støtte HD-format - og alle spill som kommer til Xbox 360 skal være i 720p eller 1080i oppløsninger. Surround-lyd er naturligvis også en del av pakka.

XBox 360 er også en multimedia-sentral, som blant annet kan spille DVD-filmer og MP3-musikk. Den skal også kunne streame innhold fra PCer med Windows XP Media Center Edition, både film, musikk og bilder.
Hentet Fra Dinside.no
Griffin wrote: Men er video-kvalitets spill gleder jeg meg til å se ja... :D
Det skal bli noe...men hva skal de forbedre da?

Når den dagen kommer da blir det nokk fokus på kvalitet :p
Om det ikke blir slikt at vi kobles inn i en drakt, noe likt matrix :?

Og en av de største tingene som har gjort pc til en ++ er jo oppløsningen, men med de nye hd tv'n blir jo dette bedre, begynner pc'ens epoke som spillmaskin og gå over?? ...
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Nei , PCens epoke som spillmaskin er definitivt ikke over.
PCen kommer alltid til å ligge ett skritt forran konsollene uansett ,spesifikasjonene ser jo bra ut nå ,men PS3 ser vi jo ikke før i 2007.
I 2007 har det garantert kommet masse nytt på PC-markedet ,som da får konsollenes spesifikasjoner til å se ut som dagens PS2 og Xbox.
En konsoll vil alltid være en konsoll , mens en PC er oppgraderbar.
Jeg velger PC over konsoll p.g.a at spillutviklingen er større til PC enn til konsoll. Til PC kan de presse grensene i spill p.g.a nettopp at PCen kan opgraderes ,og man får nyere og finere spill.
Mens til konsoll så har de en spesifikasjon de må holde seg til ,de kan ikke lage spill som krever mer kraft enn konsollene klarer.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Pc kommer til å holde på lenge pga det er drid å spille stategi spill på andre spille konsoller
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Det er også ett godt poeng ja , for ikke å nevne First Person Shooters :)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Offtopic: du er oppe sent du også duke...
User avatar
TheDuke2
Posts: 642
Joined: 02 May 2005 15:14
Location: Raufoss

Post by TheDuke2 »

Jupp ,har fri hele uka :)
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

sant d, strategispill er best på pc ;)
User avatar
Try
Posts: 61
Joined: 26 Apr 2005 09:35
Contact:

Post by Try »

Griffin wrote: Far Cry er vel noe av det beste grafikkmessige i dag...
Mulig det, men det føles mye bedre å spille SOF player. :lol:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Som i Soldier of Forune II?

Har spilt det en hel del jeg...
Blitt en stund siden nå da...faktisk lenge siden jeg har spilt i det hele tatt...
Men var temmelig god på SoFII når jeg holdt på, men nå tror jeg at jeg bare blir knust....

Bra spill ja... meget overlegent det meste...
Spesielt hvis du finner nye gode baner...

Problemet nå er at sist jeg logga meg på for å spille litt så har alle serverne med nogenlunde ping hatt inn så mange nye baner og mods at jeg må sitte noen timer for å oppdatere meg før jeg slipper inn på noen baner... Autodownload går jo med 1Kb/s, og da blir en jo aldri ferdig... :evil:
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Venter på BF2 jeg. Det kommer til å bli knall :)
Axxeman
Posts: 424
Joined: 30 Apr 2005 17:55
Location: Tromsø

Post by Axxeman »

BattleField? eller er jeg helt på jordet?

ja men det er bra hvis det kommer ny utgave!
*løpÅkjøp*
Het Porsche på NMCF
Medlem nr. 100
User avatar
HÃ¥vi
Posts: 405
Joined: 26 Apr 2005 08:00
Location: Sandnes

Post by HÃ¥vi »

slenger bare Game Boy Micro i denne tråden også.

Image


artikkelen eg fant sier ikke så mye egentlig
Brian and I interviewed Zelda producer/director Eiji Aonuma (well, I asked one question) and were just finishing up the interview when we saw this pinkish Game Boy Micro on a lanyard around his neck. Aonuma was kind enough to let us snap a couple of pictures, and even play Minish Cap for a second. It is very comfortable, very light, and totally lust-worthy, even if I already have multiple Game Boys. The size comparisons are right-on: it’s a little less wide than an iPod mini, but a little thicker.
Image
Image
User avatar
haavard.ha
Posts: 284
Joined: 26 Apr 2005 19:17
Location: Rogaland - Karmøy

Post by haavard.ha »

Spiller nesten aldri, men når jeg spiller er det bare GTA (pc).
Utrolig kult å modde biler og motorsykler.
Gleder meg til san andreas kommer til pcen, da blir det show. \:D/
Takker meg til pc jeg, har aldri vert en stor fan av konsoller egentlig.
Eneste store fordelen jeg ser i spillkonsoller er at rockstar games gir ut spillene sine til playstation før pc, og fifa street selvfølgelig.
2001 Aprilia RS 125
User avatar
MaggiMD
Posts: 3
Joined: 26 Apr 2005 15:05
MC: 1982 Honda CBX 550F
Location: Sola

Post by MaggiMD »

Vet ikke helt hvilken jeg skal velga av Nintendo R. eller PS3 :?
Har lyst på Nintendoen pga Zelda-spillene (beste konsoll spillene ever forresten) som jeg er helt hekta på 8) .
Har en anelse om at PS3 er endel sterkere en Nindtendoen og Xboxen men.... :roll:
Post Reply