Den Store konsoll krigen

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.

Hva er best?

Ps3
9
36%
Nintendo R.
1
4%
X-Box 360
6
24%
Pc
8
32%
Gammle klassikere
1
4%
 
Total votes: 25

User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Den Store konsoll krigen

Post by Trulso »

Ok. da Har alle vist sine krefter untatt spec'en fra nintendo da. Men ut i fra det jeg ser er Ps3 den store vinneren på den fronten.Men likevel vil jeg si at jeg har håpet på nintendo. Har ikke vert bort i X-box så den vet jeg ikke så mye om. Men uansett, håper det kommer noen sikkelig gode spill nitendon, for asså mye bra til ps og, men på den fronten er det mest bang-bang spill som en går lei av etter en uke eller 2... og uasett, slike spill er best på pc :P Best grafikk på Ps3, men best spill på Nintendo ;)
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

spørs nok om ikke PS3, blir den store vinneren når den kommer. Etter å ha kikket på spesifikasjonene på den så tror jeg nok at det blir den jeg velger når jeg skal ha ny maskin til neste år.
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

PC er å blir best... hvis du ser på mulighetene...

Du får de beste/fleste spillene til denne plattformen...
Mest geniale spillene og kontrollen...

Men PS3 er nok en bra nr. 2... eller blir en bra nr.2 når den kommer i salg...
User avatar
Spank
Posts: 54
Joined: 28 Apr 2005 19:59
Location: Gran

Post by Spank »

jeg liker den gamle xboxen! spes. med litt modifikasjoner og diverse sA man kan se filmer .. super duper film masin
FØRSTEHJELP - VEILEDNING
Yamaha - DT 125 R
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

hehe.. er egentlig slik at jo nyere det blir jo dårligere :P
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

PS3 kommer sikkert med mulighet for linux, så dette blir bra.

Det går iallefall med linux på ps2.. Så 3'ern er sikkert ikkenoe problem
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

pc er ikke noe spille konsoll da
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

Kriz wrote:pc er ikke noe spille konsoll da
nei, men du kan spille spill på den like fult som de andre. og mange liker pc bedre enn spillkonsoller....
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

Blir X-Box på meg ja 8)
Image
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Pc er en spill konsoll OGSÅ... husk det...
Bare litt mer anvendelig enn de andre... 8)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Blir nok PC her óg. Har en "helt grei" sak nå som banker de konsolene lett som en plett, så valget er liksom ikke så vanskelig :)
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

Det er jo slikt påstått at den nye ps3'en skall være karftigere enn en pc.. supre grafikkkort levert av nvidia, 3,7 (?) ghz prossesor med 7 kjerner (7)???
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Trulso wrote:Det er jo slikt påstått at den nye ps3'en skall være karftigere enn en pc.. supre grafikkkort levert av nvidia, 3,7 (?) ghz prossesor med 7 kjerner (7)???
Husker du PS2? Svart konsoll...kjempemorsom...

Husker du hva som ble sagt om den før den ble sluppet på markedet?

Saddam hadde angivelig bestillt 2000 stykker fordi de trengte den nye teknologien og det var det kraftigste de kunne skaffe på lovlig vis...

Skulle brukes til styring til scud'ene...

Hva skal PS3 brukes til? Noen romvesen som trenger ny warpdrive?

Ikke meningen å være frekk...men poenget er at konsollenes krefter har en tendens til å bli litt vel hypa opp...
nVidia vil nok ikke lage mye bedre skjermkort til PS3 enn de kan levere til pc når det tross alt er der de er størst og det er der de får inn mest penger...

Tviler ikke på at mulighetene (grafikkmessig i hvertfall) blir store på PS3, dog det begrenser seg når den brukes på en TV likevel...detaljmessig...
Jeg tviler derimot STORT på at PS3 kan hamle opp mot pc uansett...

Pc er fortsatt state of the art om du ønsker det og har råd...
User avatar
Trulso
Posts: 500
Joined: 27 Apr 2005 16:04
Location: Trondheim

Post by Trulso »

hehe... ja sant, men er ihuga pc-fanatiker jeg, men litt morsomt og følle med kampen, om og lage det første Video-kvalitets spille.. har vert litt på ign og sjekket der, må innrømme at grafikken på noen av ps3 spillene var veldig kraftig imponerende,tilog med for meg som har spilt hl2 og doom3 på max. :roll:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Trulso wrote:hehe... ja sant, men er ihuga pc-fanatiker jeg, men litt morsomt og følle med kampen, om og lage det første Video-kvalitets spille.. har vert litt på ign og sjekket der, må innrømme at grafikken på noen av ps3 spillene var veldig kraftig imponerende,tilog med for meg som har spilt hl2 og doom3 på max. :roll:
Det er sant...men når en snakker kvalitet så må en nesten snakke detaljer også...
Far Cry er vel noe av det beste grafikkmessige i dag...
HL2 er kjempebra..dog det er ikke lagt skjul på at det er et dataspill i grafikken...
Doom3 er (med fare for å starte ENDA en diskusjon om dette spillet) det spillet med dårligste grafikkmotor på mange år...
Kjempebra hvis du har en skikkelig kraftpakke av en pc, men du får ikke den grafikken som pc'n jobber for...hvis du skjønner hva jeg mener...

Ta Far Cry f.eks. Jeg kjører det glatt på maks... nydelige store naturomgivelser... masse planter, fisker, fugler, trær og gress som svaier i vinden, omtrent naturtro vann (hvis du ser bort ifra effekten båter burde hatt på vannet)... Er det løst, kommer du borti det så velter det...
Mange alternative ruter, noe som gjør at maskinen må jobbe mer... Likevel... kjempegod grafikk...

Så ser vi på Doom3. Ikke sjans i h******* å spille det på maks... (dog har sett det på en annen maskin). Må skru ned spekken såpass at det begynner å virke som gammeldags grafikk...likevel sliter maskina. Kan ikke spille det på en varm sommerkveld... da overopphetes maskina og stopper opp...

Synes rett og slett av Doom-gjengen har gjort en skikkelig dårlig jobb...
Største spill-skuffen jeg har vært borti faktisk...og jeg gleda meg lenge til dette spillet...men ingenting de lovte i utgangspunktet innfridde...

There ya go...der har jeg rippa opp i antikke diskusjoner igjen... :?

Men er video-kvalitets spill gleder jeg meg til å se ja... :D
Det skal bli noe...men hva skal de forbedre da?
Post Reply