17.Mai

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

17.Mai

Post by Gixxerman »

Grattis med dagen da folkens :D

At ingen har laget denne posten før nå så sent er litt rart, men men. Har vært på 17.mai frokost hos en kompis. Startet med sjampis og jordbær, helt konge, og så koldtbord og greier. Så inn til byen(Oslo) og traske litt rundt å se på toget. Så var det å slå seg ned på fridtjof nansens plass og ta seg litt pils, og høre på Sinnataggen(Russebuss som stod der...) Så ble det enda litt mer trasking for å treffe kjente ansikter, og så rundet vi det hele av med pizza på Dolly. Kom hjem for en halvtime siden, og har egentlig lyst til å dra ut, men kompisene mine er fortsatt slitne etter Søndag kveld(nachspielet tok litt av) :lol:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Grattis med dagen ja folk...

Selv er det lite feiring på madammen og meg selv...
Ordna oss en skikkelig frokost i morges (dvs. hun sto opp og bakte ferske rundstykker og laga hele frokosten faktisk og jeg bare sto opp å spiste), kledde oss litt penere enn til vanlig (dog dressen for være i fred)...
Gikk oss en semi-lang tur her på Tiller og kjøpte oss en kopp kaffe på Tiller Grillen og gikk tilbake...

Ordna meg en god frisk dram når jeg kom hjem (White Russian)

Nå holder vi (igjen egentlig hun) å lage flintstek som vi har tenkt å presse i oss akkopagnert av The Bourne Supremacy...
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Min 17 mai.

Stod opp halv 12. Utførte diverse aktiviteter man ikke prater om. Spiste frokost klokken 14, en halv baguett med italiensk salat...
Deretter bar det til Lillestrøm klokken halv 4 for å høre på norges beste musikkorps spille sin 17-mai konsert på Torget, sammen med min gamle mor...
Etter en stund var det tivoli-tur! Sløste bort 200 kroner (tradisjon hver 17. mai) på lodd og trekke snorer...
Aldri karuseller.. liker ikke karuseller.. liker berg og dalbaner, men ikke karuseller...

Middagen ble kebab på Sibylla. Mmm..

Hele dagen ble selvfølgelig tilbragt på rollerblades.

Og nå er jeg hjemme igjen og sitter å ser på Istid på TV3!


Herlig 17. mai.

Eneste som manglet i dag var is og jordbær..
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ingen som liker stasen ved 17.mai da ? Bunader og slikt :o Syntes dere var litt slappe :lol:
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Gixxerman wrote:Ingen som liker stasen ved 17.mai da ? Bunader og slikt :o Syntes dere var litt slappe :lol:
17.mai=Grei fridag

Liker ikke tog, liker ikke korpsmusikk...så jeg syntes jeg strakk meg langt jeg ved å ha på meg en hvitskjorte... :roll:
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Samme her griffin..

Har ikke så mye til overs for den tilgjorte hyggeligheten alle finner fram i dag...

Alle skal være såååå blide, alt skal være såååå fint og hipp hurra for oss!
(Er nok litt lei 17 mai etter 20 år i korps... ) :-P

Blæh...

Det er greit når du har unger, da! Som går i toget og sånn! Da har man jo et forhold til det..


Men jeg så en drit-fin bunad i dag gixx, hvis det trøster deg litt! ;)
Den fikk jeg faktisk lyst på selv! Jeg har ikke bunad nemlig!
(Jeg har østeriksk stakk!) Men jeg fant aldri ut hvor denne bunaden var fra dessverre..
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Griffin
Posts: 247
Joined: 26 Apr 2005 18:53
Location: Barteby

Post by Griffin »

Shortybebeh wrote: (Er nok litt lei 17 mai etter 20 år i korps... ) :-P
*kremt*...nå skal jeg la tilgjort høflighet gå sin egen gang å være svært uhøflig... Du får virkelig unnskylde om jeg går over grensen...

men...

Hvor gammel er du egentlig? Så for meg 22-23 år ut ifra bildene jeg har sett av deg...så sier du at du har 20 år på baken i korps?
Har vanskelig for å se for meg at noen starter i 2-3 års-alderen i korps, så derfor følte jeg for å spørre... :oops:
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Hehe.. skjønner at du spør, jeg bæsja på leggen der... :lol:

Men jeg HAR faktisk vokst opp med korps siden jeg ble født, ettersom min mor og stefar har spilt fra DE var små igjen. Men selv begynte jeg ikke å spille før jeg var rundt 7 år...

Så det blir visst 13 år I korps ;)

Men 20 år MED korps. ;)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Shortybebeh wrote:Min 17 mai.

Stod opp halv 12. Utførte diverse aktiviteter man ikke prater om.
:-k
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Enkelte får visst bare med seg bruddstykkene ja... Skal jeg eller du trykke på spoleknappen Shorty :lol:
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Spoleknapp? Er det en spoleknapp her?? :shock:
Death Is The Road To Awe.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Se på min avatar og se hva du finner ut av uttrykket... Slik ser jeg ut nå :smt002
Winalot
Posts: 1777
Joined: 23 Apr 2005 19:31
Location: Stavanger

Post by Winalot »

ChristR wrote:
Shortybebeh wrote:Min 17 mai.

Stod opp halv 12. Utførte diverse aktiviteter man ikke prater om.
:-k
ja... var en smule suspekt den setningen derImage
Image
User avatar
lassie
Posts: 865
Joined: 01 May 2005 00:17
MC: 08 HD Fat bob
Location: akershus

Post by lassie »

17 mai er kjedelig, rett og slett :twisted:

Var på konsert i går kveld/natt, ble jo en del øl også da, så sto opp sent i dag, med liten lyst til å mobbe ørene noe særlig mer med fløyter og dårlig musikk fra russen :)

Unga (18 og 14) gidder ihvertfall ikke å fly rundt med fattern på 17mai nei, det er helt suverent he he, ikke noe mer tivoli på meg :)
User avatar
medic1136
Posts: 415
Joined: 26 Apr 2005 19:57
MC: yamaha MT09 SP 2023 model
Location: moss

Post by medic1136 »

17. mai. er for meg det 17 mai egentlig er ment som. Jeg feirer 17 mai for å feire at Norge fikk egen grunnlov. Og dermed la grunnlaget for at Norge skulle bli en selvstendig nasjon 7. juni 1905.

Selv så kan jeg ikke bli lei 17. mai men nå er nok jeg litt mer glad i landet mitt en de fleste andre her inne (får tårer i øynene av å høre nasjonal sangen) :roll:
Post Reply