XBOX 360

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nye PS3 er eyecandy 8)
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

I helvede, PS3 var rå da, Mainram på 3,2GHz og 3 nettverkskontakter :o ?

Men det å sammenligne xbox og ps er ikke serlig gunstig, xbox har en 733MHz prossesor og Playstation 2 har 233MHz hvis jeg ikke husker helt feil, PS2 er ren spillkonsoll (som ikke trenger noe serlig CPU ytelse) mens xbox er litt mer lik en PC (mer lik x86) og da trenger den mer CPU ytelse.

Uansett, eneste grunn til at jeg valgte xbox var pga. alle tinga jeg kunne gjøre med den :), jeg håper Sony inser hvor mye marked de tapte på dette og bygger derfor en konsoll som er mer lik PC (sikkert derfor de har puttet inn en såpass kraftig CPU)
- Skyt her -
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

De ville bare herme etter xbox for de så at xbox var mer praktisk... men det xbox kunne ha spart seg er det at du må kjøpe egent dvd sett for å kunne spille dvder
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Eike_Oak wrote:I helvede, PS3 var rå da, Mainram på 3,2GHz og 3 nettverkskontakter :o ?

Men det å sammenligne xbox og ps er ikke serlig gunstig, xbox har en 733MHz prossesor og Playstation 2 har 233MHz hvis jeg ikke husker helt feil, PS2 er ren spillkonsoll (som ikke trenger noe serlig CPU ytelse) mens xbox er litt mer lik en PC (mer lik x86) og da trenger den mer CPU ytelse.

Uansett, eneste grunn til at jeg valgte xbox var pga. alle tinga jeg kunne gjøre med den :), jeg håper Sony inser hvor mye marked de tapte på dette og bygger derfor en konsoll som er mer lik PC (sikkert derfor de har puttet inn en såpass kraftig CPU)
Øh.. Unnskyld meg.. Men de finnes faktisk flere muligheter på ps2 enn xbox.

Det finnes folk som faktisk har fått xbox emulatorer å funke på ps2. Dessuten slipper du å bytte dvdrom på ps2, siden den leser alt.

Og harddisk er null problem på ps2 hvis du hadde tenkt til å trekke frem det.

Men anyways.. Det er spilla som teller og der leder ps2 veldig foran xbox.

Det er ikke uten grunn at jeg solgte xboxen min for 300spenn.. :P
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

ChristR wrote:
Eike_Oak wrote:I helvede, PS3 var rå da, Mainram på 3,2GHz og 3 nettverkskontakter :o ?

Men det å sammenligne xbox og ps er ikke serlig gunstig, xbox har en 733MHz prossesor og Playstation 2 har 233MHz hvis jeg ikke husker helt feil, PS2 er ren spillkonsoll (som ikke trenger noe serlig CPU ytelse) mens xbox er litt mer lik en PC (mer lik x86) og da trenger den mer CPU ytelse.

Uansett, eneste grunn til at jeg valgte xbox var pga. alle tinga jeg kunne gjøre med den :), jeg håper Sony inser hvor mye marked de tapte på dette og bygger derfor en konsoll som er mer lik PC (sikkert derfor de har puttet inn en såpass kraftig CPU)
Øh.. Unnskyld meg.. Men de finnes faktisk flere muligheter på ps2 enn xbox.

Det finnes folk som faktisk har fått xbox emulatorer å funke på ps2. Dessuten slipper du å bytte dvdrom på ps2, siden den leser alt.

Og harddisk er null problem på ps2 hvis du hadde tenkt til å trekke frem det.

Men anyways.. Det er spilla som teller og der leder ps2 veldig foran xbox.

Det er ikke uten grunn at jeg solgte xboxen min for 300spenn.. :P
Jeg tror du må komme med bedre eksempler enn at Xbox emulatorer funker på PS2, siden det nekter jeg simpelthen å tro på, hvis du skal emulere ett system som er så mye forskjellig må du minst ha 4 ganger så mye ytelse for å emulere systemer osv. Og den kraften har PS2 rett og slett ikke med sine 233MHz.

Jeg kjøpte xbox'en min ferdig modda og med all software, og nå ser jeg på NRK Nett-TV og streamer filmer osv. fra PC'en. Uten noe stress med lodding osv. Tviler på at det er mulig med PS2, i så tilfelle blir det langt mer arbeid
- Skyt her -
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Eike_Oak wrote:NRK Nett-TV og streamer filmer osv. fra PC'en. Uten noe stress med lodding osv. Tviler på at det er mulig med PS2, i så tilfelle blir det langt mer arbeid
Ok.. Så xbox kan en (unødvendig) ting som ps2 ikke kan.
Ved tanke på at ps2 er mye eldre så er det ikke så værst.

Hvordan kan du vite at det ikke er noe stress med lodding når du ikke har lodda den selv?
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

ChristR wrote:
Eike_Oak wrote:NRK Nett-TV og streamer filmer osv. fra PC'en. Uten noe stress med lodding osv. Tviler på at det er mulig med PS2, i så tilfelle blir det langt mer arbeid
Ok.. Så xbox kan en (unødvendig) ting som ps2 ikke kan.
Ved tanke på at ps2 er mye eldre så er det ikke så værst.

Hvordan kan du vite at det ikke er noe stress med lodding når du ikke har lodda den selv?
Fordi at jeg kjenner flere (nokså) dyktige loddere som har ødelagt 2-3 xbox'en når de har prøvd å modifisere ytterligere. Videre har jeg ikke akkuratt nerver av stål (hendene min skjelver, spesielt når den ikke skal)
- Skyt her -
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Det er vel 6-7punkter på xbox. de er lett, mens ett punkt er nesten umulig.
PS2 har over 20 punkter.

PS2 er mye mere vanskelig maskin å "åpne"
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Post Reply