Den Store Musikktråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

LordShaft wrote:LinnSurion
No har jeg hørt på platene til Diana Krall noen ganger......For meg er dette ikke helt blink, men det er uten tvil bra musikk!

Men jeg er som sagt ikke noe ihugga Jazz fan. så dette ble nok litt for sært for min del :wink:
Jamen du hørte litt på det, det er ikke alle som gir det en sjangse, så det er bra :D
Tumbleweed

Post by Tumbleweed »

Har i grunnen større sans for Diana Kralls ektemann Elvis Costello. (han er også verdt en lytt eller to, men her er det utrolig mye å ta av)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

Som sagt så kan ikke musikk smak defineres! Noen liker alt, noen liker ikke noe! Det viktigste er å ha sin egen musikksmak ;)

Jeg selv hører på det meste! så lenge det klinger i mine ører så gir jeg det ett forsøk!

Og ja! det er mye musikk jeg ikke har funnet bra før jeg har hørt cden eller sangene mange ganger! Finner jeg ei plate som ikke treffer blink med en gang, henter jeg den fram igjen ved flere anledninger. så ja ;) Mye musikk må lyttes til! ikke bare høres :P

By the way. Takk for tipsa NoName! skal se om jeg ikke finner de du nevnte :)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Alas
Posts: 1713
Joined: 22 Sep 2006 15:47
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.
Location: Bergen

Post by Alas »

Gixxerman:
Stevie Ray Vaughan døde i en fly eller helikopterulykke, sant ? Drev forøvrig mye med dop, men hvem av de kjente har ikke gjort det

Joa, har sett litt soloer av han, og det er sykt å se på først og fremst, og høre på selvsagt.
Jo, det stemmer det, han døde i en helikopterulykke, i 1991 om jeg ikke husker feil.

Han var langt nede på dop av ymse slag ja, men han ble nykter på slutten og det er vel da han gjorde sitt beste arbeid mener jeg da. Så en tribute-dvd hvor mange kjente gitarister spiller låtene hans. Clapton, BB King blant annet, og alle som en blir avkledd når de imellom låtene viser klipp av Stevie selv.

Han var, etter min mening, en av de største gitaristene som har levd.

Mvh Alas
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Her var det mye hørbart!Kan anbefale "30 seconds to mars"...spesielt en låt som heter "the kill"!En annen bra gruppe er "Dave Mathews Band",eller "Bowling for soup".Det er så mye bra musikk,så det er vanskelig å bare skrive litt :D
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Post by Desmo-Dude »

Det jeg synes redder Audioslave en del er jo selvfølgelig Tom Morello...for en vanvittig gitarist!! Også må vi jo ikke glemme "Faith No More" :D
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

"Dave Mathews Band" har mye bra.....tror nok jeg har noen cder av de hvis jeg leter godt her;)

Selv vil jeg anbefale gruppa "Live"

De fikk mye omtale verden rundt etter at ene sangen deres ble brukt i en 9/11 video!
Overcome (trykk på link å hør utdrag fra sangen)
Denne sangen er også veldig kjent.
The Dolphin's Cry (trykk på link å hør utdrag fra sangen)

Selv har jeg alle platene deres og de er utrolig bra. Vokalen til "Ed Kowalczyk" er helt fantastisk. Noe jeg anbefaler alle å høre!

For de som liker å søke etter musikk og artister så har jeg ei glimrende side å annbefale!
http://www.allmusic.com

Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Hva syns du om Alter Bridge nå da Gixxerman, nå som du har fått hørt litt på de? 8)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Joa, de óg Wolfmother har noen å fare med. Liten annleggfeil bare :lol:
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Post by LinnSurion »

Ingen som har nevnt noe om Tool da? Tool er jo bare grise-genialt synes nå jeg, prøv albumene 10,000 Days, Lateralus og Ænima
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Stevie Ray Vaughan døde i en fly eller helikopterulykke, sant ? Drev forøvrig mye med dop, men hvem av de kjente har ikke gjort det
Stevie Ray Vaughan omkom i en helikopterulykke, det er helt riktig. Eric Clapton var for øvrig med i samme helikopter. :?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Konspirasjon :shock: Kanskje han ville ha gitaren hans :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Post by tshansen »

"LinnSurion"
Ingen som har nevnt noe om Tool da? Tool er jo bare grise-genialt synes nå jeg, prøv albumene 10,000 Days, Lateralus og Ænima
Joda Tool har igrunn mye bra, men jeg skal være ærlig å innrømme at jeg nesten ikke har hørt på de! Eller hørt alt for lite på dem, er vel mer riktig å si ;)

Ellers så har jo Gary Moore mye bra, men før han gikk all blues on us!

En annen ting! Jeg liker svært dårlig at "Jason Newsted" valgte å slutte i "Metallica". Jeg var på St.Anger tour konserten de hadde i Spektrum og det ble spillt mye "gamle" sanger og "Robert Trujillo" er ikke i nærhetn av "Jason" vokalmessig!
"Jason Newsted" var med å synge på utrolig mange sanger og sang ofte på egenhånd! Sukk......liker dårlig utviklinga i "Metallica"
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Post by supermons »

Linn: Ingen som har nevnt noe om Tool da? Tool er jo bare grise-genialt synes nå jeg, prøv albumene 10,000 Days, Lateralus og Ænima
Har bare hørt Lateralusalbumet, og synes det er bra.. Også har de sææære musikkvideoer.

Ang musikkvideoer, sjekk ut Godsmack - Speak.. Grei musikk og video. Har fått med Count's Kustoms som shower litt med både biler og motorsykler. Det burde jo passe i en musikktråd på et mc-forum :D

Videoen ligger øverst på lista her..
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Når det gjelder Godsmack gutta så kjører de ganske fete customsykler. Sully viser fram sykelen sin i Changes dvd'n

Så bør vel Batalla De Los Tambores nevnes. Er også på samme dvd, men dere kan se en dårlig versjon av det her

Her kommer Sully (vokalisten) inn og spiller trommer sammen med Shannon Larkin (trommisen i Godsmack)
Post Reply