Dine beste treningstips?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Dine beste treningstips?

Post by Shortybebeh »

Hvordan holde seg i form enkelt, billig og effektivt?


Noen her som har problemer med rygg og knær som har noen gode tips til meg?


Gjerne også uttøyningsøvelser...
Death Is The Road To Awe.
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Intervall trening er bra for å holde seg i form.
5min intens trening med 2min aktiv pauser. 5ganger intensivt.

Du som har vondt i ryggen og knea burde trene rygge og mage med lite belastning. Det samme med knea..
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Og hvordan gjør man det? ;)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Ut å gå i naturen... flott trening. Om du har mulighet å komme deg ut i skogen, så er dette en flott trening for å styrke støttemuskler og sener i bena.

Rygg; joda, been there done that. Hadde store problemer med ryggen for endel år siden (by the way; om x antall år kommer dette til å bli den store folkesykdommen, folk sitter som dass!). Du er ung og frisk, og har allerede problemer med ryggen... dette er det viktig å ta på alvor. Jeg ville enten investert i månedskort på lokalt treningsstudio, eller kjøpt meg noen vekter å ha hjemme. Markløft og knebøy er flotte øvelser for å styrke musklene i ryggen (når du trener knebøy trener du 40 (!!!) ulike muskler i kroppen).

Anbefaler deg å ta en tur innom iform.no... skal du se at du lærer MASSE om trening, viktigheten av trening og uttøying..

Lykke til med å "ta ryggen tilbake"!
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

onanering skal holde en i form :wink:

trallalalala 8-[
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Shortybebeh
Posts: 3456
Joined: 26 Apr 2005 12:13
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!
Location: Skjetten
Contact:

Post by Shortybebeh »

Takk takk Cartman for tips og link!

Og jeg har ikke FÅTT dårlig rygg, jeg er født med dårlig rygg.
Sliter uansett mest med nakken.
Med spenninger jeg ikke klarer å løse opp, derfor er nok uttøyning også viktig for meg..



Onanering ja, gsx-(r)...
Trener i hvertfall den ene hånda, da.. men hva med resten!? ;)
Death Is The Road To Awe.
User avatar
gsxr-(r)
Posts: 318
Joined: 29 Apr 2005 08:17
Location: Oslo

Post by gsxr-(r) »

tja...Sex skal jo trene alle musklene i kroppen sies det
Ktm exc-r 530Sm. 2008mod.
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Er selv medfødt med litt prob. med ryggen... men dette slo ikke ut før jeg ble litt opp i årene (sikkert noe det samme som du har). Det er derfor viktig, nå mens du ennå er ung og frisk, og bygge opp mest mulig støttemuskler på ryggen... slik at dette ikke blir et stort problem for deg senere i livet. Skal love deg en ting, det er veldig motiverende når du merker at ryggen blir sterkere og du plutselig kan gjøre ting du ikke kunne før :)
Men en liten advarsel også; når du først starter med dette treningsopplegget er det lett å bli hektet ;) og det går masse tid om du starter seriøst..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjøpte meg joggiser til 1700 spenn for litt siden fordi jeg ikke har kjøpt joggiser på år og dag. Disse heter Asics Gel Kayano og jeg digger de veldig :D 1700spenn er kanskje mye for et par joggiser, men jeg må si at det er som en drøm å jogge med de, jeg har rett og slett lyst til å hoppe ut døra og jogge nå, hvilket jeg ikke hadde før :lol:

EDIT: Treningstipset mitt er jo da bare å skaffe gode joggiser, så er treningsøkten rett utenfor dørstokken. Kan det blir enklere :D
User avatar
ChristR
Posts: 1381
Joined: 26 Apr 2005 20:41
Location: Fredrikstad
Contact:

Post by ChristR »

Faktisk veldig viktig å ha orntlige sko... Og orntlige sko pleier ikke å fåes på OBS stormarked til 499kr.
2002 Aprilia RS 125 SBK
Snart: Råeste fargekombinasjon ever!! :D

1992 Citrion XM 2.0L
Snart Audi/Vw
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Jeg ble bare tipset av en kompis av meg som jobber på G-sport, og han hadde vært på joggis-kurs. Han sa at et vanlig steg, hvilket jeg har funnet ut at jeg har, så løper man for det meste på yttersiden av skoen. De skoene jeg har kjøpt er laget slik at de skal rette opp dette mer eller mindre, og i tillegg er de egnet for lange etapper på asfalt som jeg ser på som et pluss da det er dette underlaget jeg bruker mest. Jeg merker faktisk at det skjer et eller annet med steget mitt i disse skoene, faktisk litt funky i starten :lol:
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Jeg må bare få det ut.. ikke jogg på asfalt, hvis du har muligheten til å jogge i skog og mark så gjør det, jogging på asfalt ødelegger ryggen, gjerne ha litt interval trening i skog og mark det er kjempe trening 5-10min 80% jogging, også går du i 2-3min så gjør du dette kansje 4-6 ganger... også pushups og situps er veldig bra trening, men ikke ta dem for fort, kansje kjøpe push up bars, kjempe deilig å ta pushups med, mye bedre trening for du kommer lenger ned... hoppe tau er billig og kjempe bra også... da du tar pushups kan du også gjerne låse deg selv et minutt på et punkt veldig bra, også litt dyrer alternativ er å kjøpe medlems kort på trenings senter, der kan du bedrive benkpress, jogging og andre aktiviteter, også aerobic er veldig bra :wink:
User avatar
bbolstad
Posts: 114
Joined: 26 Apr 2005 22:26

Post by bbolstad »

ang joggesko så burde en stikke innom løplabbet eller lignende før en kjøper sko. Det Gixxerman prater om her, kalles pronasjon. Gode sko retter opp
i over/under pronasjon. Da slipper man å pådra seg skader på grunn av
feil sko. Anbefaler ikke å kjøpe sko på g-sport o.l da noen ekspeditører ikke har så veldig mye peiling. Gå på en skikkelig løpebutikk. Bør også legge minst 1000 spenn i en mengdetreningssko. Det koster de gode.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nå kjøpte jeg skoene av kompisen min da, altså han ga meg hjelp og sånn, så det var ikke bare en tilfeldig ansatt som bare ville få unnagjort et salg. Jeg måtte løpe på en tredemølle så filmet de stegene mine, og fant ut at den skoen jeg kjøpte kunne passe meg bra. Angående asfalt så er jeg fullt klar over at skogen er det beste, men nå bor jeg på en øy, og runden rundt er 6km hvilket jeg syntes er en helt grei økt i starten. Nå er jo skoene laget for lange distanser på nettopp asfalt, og jeg kjenner ingen ubehag med å løpe på asfalt med de skoene.

Btw, var ute og løp i regnet for en halvtime siden. Deilig :)
User avatar
kwak
Posts: 38
Joined: 27 Apr 2005 17:47
Location: Haugesund

Post by kwak »

Shortybebeh wrote:Og jeg har ikke FÅTT dårlig rygg, jeg er født med dårlig rygg.
Sliter uansett mest med nakken.
Med spenninger jeg ikke klarer å løse opp, derfor er nok uttøyning også viktig for meg..
Har hatt en del problemer med rygg og nakke pga tungt arbeid og ugunstige arbeidsstillinger. Fikk et kurs gjennom jobben som gikk på riktig arbeidsposisjon og løfteteknikker. Dette har hjulpet meg enormt mye siden den gangen nå som jeg er blitt mer bevisst over hvordan jeg gjør/utfører arbeidet. Vet at dette ikke har noe med trim å gjøre, men finner du noe om dette på nettet så kan det kanskje hjelpe deg. spenninger i nakke og rygg kan av og til relateres tilbake til hvordan du står, går og arbeider.:smt017
-77, Kawa z1000
Post Reply