Dine beste treningstips?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Dominator
Posts: 1057
Joined: 26 Apr 2005 22:46
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1
Location: Bærum

Post by Dominator »

Ut og gå i naturen er absolutt det beste for ryggen! (En god ting kan ikke sies for ofte) Du trenger heller ikke de mest fancy joggeskoene for å småløpe litt i skogen. Du får også mye effekt av å trene situps/magemuskler. Ironisk nok blir ryggen bedre av å ha sterke magemuskler. En annen god øvelse er å gå ned på alle fire, løft/strekk vekselvis høyre arm og venstre fot og vice versa opp i vannrett posisjon. (håper du skjønte hva jeg mente) Veldig bra for korsrygg og ryggmuskulatur.

Nakkeplager er veldig ofte forbundet med stress/bekymringer/ensidig belastning/feil arbeidsstilling. (Ikke sjelden er en PC involvert, eller musesyke som det kalles) Uttøyning hjelper ofte, men bakenforliggende årsaker blir jo ikke borte for det. Lett og variert styrketrening er veldig bra. Nesten et must vil jeg si. Lykke til! 8)
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

En god ryggøvelse er også å ligge seg på magen også løfte overkroppen holde i en kort periode ta en kortere pause også gjør du dette noen ganger, da får du god og sterk rygg.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Bli aktiv bruker på iform.no forumet, folka der er flotte og det er svært mange av de som kan veldig mye

Har ikke vært der noe serlig selv, men kjenner en som er kjempeglad i det forumet :)
- Skyt her -
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Kjenner du Cartman hehe. Er ikke du der med jevne mellomrom da Cart :)
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Image
User avatar
Henriette
Posts: 29
Joined: 28 Apr 2005 09:24
MC: Honda CBR 400 RR
Location: Ã…s - Akershus

Post by Henriette »

Sykling er en veldig god måte å trene på :wink: ...og da mener jeg trøsykkel :P
coolfantaman
Posts: 118
Joined: 28 Apr 2005 23:54
Location: Egersund

Post by coolfantaman »

Trening er interresant.

Det viktigste for meg ihevrtfall er å finne treningsmåter som er gøy. for meg nytter det ikke å tvinge meg gjennom kjedelig trening i timesvis.

Nå har det seg sån at jeg går på langrenn. Utrolig bra trening. Det og svømming. Bruker alle musklene i kroppen. Gjelder både skøyting og klassisk. Du får også kjempe kondisjon av å gå langrenn.

Når det gjelder jogging gjør jeg faktisk som gixx. Kjøpte dyre gode sko som er beregnet for asfalt. Når jeg jogger så jogger jeg ca 1 mil. En ting som kan være smart vist du vil ha det lille ekstra er å legge inn stigninsløp når du jogger. Det virker slik at når du er god å varm i muskelaturen så øker du farten i gradvis i 15-20 sek. Når du da er på topp roer du ned igjen til vanlig jogging. Dette kan du gjøre mellom 5-10 ganger. hjelper veldig.

Styrketrening er også veldig viktig. Du trenger ingen dyre maskiner for å gjøre dette hjemme. Jeg trener styrke hjemme. enten i hagen eller i kjellern. Når du trener styrke er det også viktig at du varmer opp. Ta en joggetur, sykletur eller min favoritt: trampoline. Gjør en av disse tingene i 15-20 min før du begynner med styrke.

Lag deg et styrkeprogram og hold deg til det. ikke bare finn på ting mens du trener. da blir det bare tull. Selv har jeg et styrkeprogram som er følgende:

15 pushups * 3
30 situps * 3
15 stolløft * 3
10 diagonal * 2

og så repeterer dette 2-3 ganger.

Pushups: Velsig grei måte og trene armer og bryst på. Dess lenger inn du tar armene inn mot kroppen, dess mer trener du armene. Og jo lenger du tar armene vekk fra kroppen, trener du brystmusklene.

Situps: Det er viktig og ikke bare ta vanlige situps. Personelig så tar jeg 10 vanlige, 10 til venstre side og 10 til høyreside. dette blir da 30 som gjøres 3 ganger.

Stolløft: Fin måte og trene triseps på. ta to stoler ved siden av hverandre, hendene oppå og bena på guvet. Så er det bare å heise seg ned og opp.

Diagonal: dette er det Dominator beskrev. Der du står på alle fire og tar høyre hånf og venstre fot og strekker disse ut. Akkurat slik som de gjør på ski. Veldig bra for ryggen.


Trening er viktig. Selv skal jeg begynne på Sirdal VGS idrettsgymnas til høsten. Almenn suger :smt098 :smt098 :smt098 :smt098
Honda - The Power Of Dreams

Kjører Honda Shadow 125 ccm
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

Må bare nevne at det kan være en god ide å investere i en bokesekk koster ca 1000kr, og da får du ut aggresjon også er det veldig god trening
Post Reply