Mc-ulykke på bane

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

nå er vel jeg den eneste her som faktisk har erfaring som RR fører, og som derfor kan reglene for banekjøring.

Ulykker som på filmen oppstår fordi banemannskapene ikke gjør jobben sin riktig.

Førere som ligger tett kan ikke se slike ting, og må få beskjed fra flaggvaktene som foran her skulle ha viftet med gule flagg.

Helst skulle de ha flagget gult helt til alle førerne hadde passert en gang. Da vet førerne hva som har skjedd, og vil styre unna på neste runde.
Først da kan banemannskapene trygt gå inn på banen.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det ser rett og slett ut som om han som krasjer, ser på de som fikler med biken, og så fortsetter han å stirre på dem og da kjører rett dit han ser. Han stivnet nok litt rett og slett og fikk da altså ikke svingt unna, noe som egentlig ikke skal skje. Btw, så har jeg et lengre klipp av den der, og da blir de faktisk påkjørt en eller to ganger til de som ligger der. Syke greier :shock:
User avatar
pelsen
Posts: 1113
Joined: 28 Apr 2005 07:53
MC: litt
Location: Oslo

Post by pelsen »

Gixxerman wrote:Det ser rett og slett ut som om han som krasjer, ser på de som fikler med biken, og så fortsetter han å stirre på dem og da kjører rett dit han ser. Han stivnet nok litt rett og slett og fikk da altså ikke svingt unna, noe som egentlig ikke skal skje. Btw, så har jeg et lengre klipp av den der, og da blir de faktisk påkjørt en eller to ganger til de som ligger der. Syke greier :shock:
det kan tyde på at det ikke blir flagget i det hele tatt. Å gå inn på banen for å hente en sykkel i den situasjonen er ren idioti.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Jeg skulle akkurat til å si det Gixx, at jeg lurer på om de stivner.
Har kjørt/prøvd meg litt på bane selv og man blir ganske så tøff når man lærer seg å "kjenne" banen. Disse gutta er nok drillet til å følge et visst spor og det er liksom ikke meningen at uforutsette ting skal skje...
I den farta, og "drillet" i hodet av svinger som vil være av en annen art enn en unnamanøvrering, så er det vel kanskje gitt? :roll:
En rally-kjører er vel mer rustet til å takle overraskelser enn en banekjører vil jeg tro...

Bare mine teorier om hvorfor, hvordan og slikt....
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men saken er jo at de kjører jo faktisk ikke spesielt fort der i det hele tatt, og man ser jo de folka lenge før man kommer dit. Jeg klarer liksom ikke helt å godta at sånt skjer :oops:
TDK
Posts: 1098
Joined: 26 Apr 2005 15:55
Location: Asker

Post by TDK »

Det ser jo ikke ut som om han kjører veldig fort når han treffer da?

Noen som vet om han fyren som ble påkjørt overlevde? :(
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fikk en link nå hvor det står hva som har skjedd og hvordan det går med ham. > Link <

God bedring :-|
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

sånt som

Post by NeoN »

er sånt som skjer :(
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Post Reply