Rieju mrx dør av for mye bensin

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4557
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Rieju mrx dør av for mye bensin

Post by Bikeridr »

Sprekkene kan være mikroskopiske, så det er ikke sikkert du ser dem. Se om du får tappet ned vannet i motoren (etter litt kjøring, men vent til det er kjølnet ned til "godt handvarmt") inn på en så ren som mulig beholder. La vannet stå over natten og se om det er bunnfall. Se også om vannet er klart eller "grumsete" når du tapper det av.

Jeg holder fortsatt en knapp på kjølevann i forbrenningskammer.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Rieju mrx dør av for mye bensin

Post by JK95 »

Min Ducati haddee sprekk i topp i fjor, den måtte trykktestes på motorverksted for å bekrefte at det ikke baree var en dårlig toppakning :-#
sebastian0422015
Posts: 12
Joined: 04 Feb 2020 23:02

Re: RE: Re: Rieju mrx dør av for mye bensin

Post by sebastian0422015 »

JK95 wrote:Min Ducati haddee sprekk i topp i fjor, den måtte trykktestes på motorverksted for å bekrefte at det ikke baree var en dårlig toppakning :-#
Hmmm

Sent fra min FIG-LX1 via Tapatalk
sebastian0422015
Posts: 12
Joined: 04 Feb 2020 23:02

Re: RE: Re: Rieju mrx dør av for mye bensin

Post by sebastian0422015 »

JK95 wrote:Min Ducati haddee sprekk i topp i fjor, den måtte trykktestes på motorverksted for å bekrefte at det ikke baree var en dårlig toppakning :-#
Hmmm

Sent fra min FIG-LX1 via Tapatalk
User avatar
mekkern
Posts: 5115
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Rieju mrx dør av for mye bensin

Post by mekkern »

Hvis den går greit litt etter du har skrudd av krana så ligger prob i forgasseren.
Gikk den helt strøkent de første km før elendigheta startet så er det nok noe dritt i flottør/dyser.
Hvis den ikke funket bra i starten så er det mulig dysa er for stor og mulig du må slippe nåla et hakk ned (flytte clipset et hakk opp)også hvis den ikke går helt rent på mellomgass.
sebastian0422015
Posts: 12
Joined: 04 Feb 2020 23:02

Re: RE: Re: Rieju mrx dør av for mye bensin

Post by sebastian0422015 »

mekkern wrote:Hvis den går greit litt etter du har skrudd av krana så ligger prob i forgasseren.
Gikk den helt strøkent de første km før elendigheta startet så er det nok noe dritt i flottør/dyser.
Hvis den ikke funket bra i starten så er det mulig dysa er for stor og mulig du må slippe nåla et hakk ned (flytte clipset et hakk opp)også hvis den ikke går helt rent på mellomgass.
Den gjekk bra etter jeg hadde bytta den..... Takk for svar.... Skal prøve med en anna forgasser

Sent fra min FIG-LX1 via Tapatalk
Post Reply