Hva en gjør når en kjeder seg......

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by mekkern »

Vi har ikke noen tråd her over aktiviteter man kan bedrive eller finne på for å få tiden til sesongstart til å virke kortere.

Her blir det ofte mange timer foran PC mer eller mindre våken... :roll:

Men var en tur hos naboen her om dagen og han hadde noen greier etter sin far jeg kunne få...
fikk blant annet noen gamle knivblader..
Image
når man ser prisen på Brusletto bladet til 22,20... da vet en at de er ikke smidd i år... :shock:

men en kan jo ikke bruke disse "as is".. så jeg fant en trebit i mahogny og litt messing og smekket sammen en test...
Image

de bladene er i forholdsvis mykt stål-men de er lette å sette opp til skikkelig skarpe..
"Frosts" bladene er laminerte og noe hardere i eggen...

Er det noen andre kreative forslag eller ideer til "venteaktiviteter"?
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by Tommas »

Det ble skikkelig bra!

Ellers forslag til tidtrøyte...

Image
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by jhn »

mekkern wrote: .....
Er det noen andre kreative forslag eller ideer til "venteaktiviteter"?
Artig .... et godt forslag du har der. :thumleft
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by intruder »

mekkern wrote:Vi har ikke noen tråd her over aktiviteter man kan bedrive eller finne på for å få tiden til sesongstart til å virke kortere.

Her blir det ofte mange timer foran PC mer eller mindre våken... :roll:

Men var en tur hos naboen her om dagen og han hadde noen greier etter sin far jeg kunne få...
fikk blant annet noen gamle knivblader..
Image
når man ser prisen på Brusletto bladet til 22,20... da vet en at de er ikke smidd i år... :shock:

men en kan jo ikke bruke disse "as is".. så jeg fant en trebit i mahogny og litt messing og smekket sammen en test...
Image

de bladene er i forholdsvis mykt stål-men de er lette å sette opp til skikkelig skarpe..
"Frosts" bladene er laminerte og noe hardere i eggen...

Er det noen andre kreative forslag eller ideer til "venteaktiviteter"?
Du og kniver....IS that a good idea ?
husk du hakke lov å bæra`n :smt114 :smt114 ...men på kjelke eller i trillebår,ok ?

Så en på Sjusjøen i helga som tømte pølsa / brødet i snøhaugen...og bestilte ei pølse med brød...
heldigvis tok han poenget.... :smt072
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by mekkern »

Intruder`n:
Jeg bærer ikke kniv-jeg sleper den etter meg i en hyssing... :lol:

Tommas:jeg har et par bøker jeg skal gå på også. :thumleft

Sitter og vurderer om jeg skal kjøre litt MC inne igjen... :shock: :shock:
i forrige uke kjørte jeg XL600`n inne i stua... :smt003
nå var det bare inn værandadøra fra lagring på værandaen gjennom stue, gang og ut av inngangsdøra.. måtte teste de nye kjørerampene.. :thumleft og få den ned i garasjen..
men har jo en 450 og et par 1000ccm som må samme vei før sesong...men nå snør det så jeg venter nok litt allikevel... :-k Inne går det bra men når jeg kommer ut av inngangsdøra blir det litt væl artig tror jeg... :lol:

Får nok sjekke mulighetene for å lage en slire til kniven... Treslire muligens...med innvendig fjær som holder kniven?

tror jeg heller lager en kniv til og ei slire til den.. i Eik som jeg har litt mer av og kan tabbe meg ut med ...før jeg tjangser på siste biten med mahogni.. :redface

Er det noen andre "sysler" som folkens driver med?
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by Bikeridr »

mekkern wrote: Er det noen andre "sysler" som folkens driver med?
Tjaa.. Selv leker jeg jo litt med Arduino og annen småelektronikk. Problemet er ikke egentlig direkte *hva* jeg kan lage, det er vel heller fantasien det skorter på. Men har nå laget en funksjonell protomodell (breadboard) av et automatisk hagevanningsanlegg med 8 kanaler. En lys og bevegelsesavhengig nøkkelhullsbelysning. Internettavlesning av temperatur og fuktighet i sigarhumidoren min. Samt etpar prototyper på såkalte "gadget caches", eller elektronisk styrt åpning av geocachebeholder, basert på finnerens problemløsningskapabilitet.
Enkelte av de ovennevnte har jo også fått "custom made" beholdere eller bokser printet ut på 3D-printeren. 3D-printeren får jo dessuten kjørt seg på andre små og store mer eller mindre upraktiske gjenstander.

Er det rart jeg aldri klarer å få redigert de her MCfilmene mine og lagt ut..
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by hakhap »

Er ikke avsaknad med ting å drive med når MC tingene ikke tar opp tiden.

Akkurat nå sitter jeg å deler tiden mellom 3 forskjellige web/nettside prosjekter og å lage grunnlag (inkluderende bla konsept, pitch, ideer, planlegge veien til MVP m.m) for en ny tjeneste jeg (+ noen andre) vurderer starte å bygge opp.

lese bøker, lære seg nye ting innenfor fag og domener som jeg allerede er i, +++ :lol:
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by tshansen »

Det er mye terapi i kniv, pinne og bål :-) Da er det sjeldent eller aldri snakk om å kjede seg ;-)

Personlig bruker jeg mye tid på å "selvutdanne meg" holde meg oppdatert osv både faglig og rundt interessene mine når jeg har ledig tid. Å kjede seg er noe jeg sjeldent gjør? :-k Å kunne ta seg tid til å sitte å stirre ut vinduet eller bare "være" er ikke å kjede seg :redface

Men for de/dere tullinger som må jobbe ved alle døgnets ledige timer, kan jeg forstå at å stå 5 min i ro blir å kjede seg :erte
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by mekkern »

tshansen wrote:Det er mye terapi i kniv, pinne og bål :-) Da er det sjeldent eller aldri snakk om å kjede seg ;-)

Personlig bruker jeg mye tid på å "selvutdanne meg" holde meg oppdatert osv både faglig og rundt interessene mine når jeg har ledig tid. Å kjede seg er noe jeg sjeldent gjør? :-k Å kunne ta seg tid til å sitte å stirre ut vinduet eller bare "være" er ikke å kjede seg :redface

Men for de/dere tullinger som må jobbe ved alle døgnets ledige timer, kan jeg forstå at å stå 5 min i ro blir å kjede seg :erte
Nå var jo spørsmålet ikke om hvis...
Men NÅR.... :lol:
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by supermons »

Bikeridr wrote:Tjaa.. Selv leker jeg jo litt med Arduino og annen småelektronikk.
Kult, har drevet med noen smågreier der selv :)

Driver også med videreutdanning på privaten, koder en god del på kveldene... Ellers er det en propell på nesten ett år som tar myyye av tiden!
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by intruder »

Istedenfor å kjede meg i morgen skal jeg reise å bese min kanskje kommende sykkel på MC huset Nydal , en splitterny Honda Rebel 500 ,sort eller rød.Og så skal jeg da muligens selge min kjære Suzuki Intruder 75O 1991 / 92 , som er kjørt drøyt 100.000 km , av disse har jeg kjørt 60.000---nærmest uten noe tull.
Og så har jeg tenkt å ta 20...000 , rett pris i mitt forskrudde hode.. :thumleft
...og Mekkern har jo sett den for en to tre år sia da..og han som er langsynt og langsint kan kanskje uttale seg vagt...for en gangs skyld... :smt063 :smt067

----åsså...et bilde av Rebellen..
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by ojda »

Da blir det jo spennende å se hva kallenavnet ditt på forumet ender på :thumleft

Lykke til med sukkel-søk Intruder \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by intruder »

:pisk
ojda wrote:Da blir det jo spennende å se hva kallenavnet ditt på forumet ender på :thumleft

Lykke til med sukkel-søk Intruder \:D/

ex Intruder..now Rebel.still strong ? :smt026 ............................hmm..inntrengende rebell ? :pisk
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by Epylypzon »

Har ikke tid til å kjede meg / vente på vår.

Er det ikke skruing på mc så er det husbygging, jobb eller ishockey.
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva en gjør når en kjeder seg......

Post by kvase »

Kom dere ut for alt håp er ute sånn er det bare
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
Post Reply