MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 23 okt 2018 15:01

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 22 sep 2018 18:11 
Brukeravatar

MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot
intruder skrev:
Er det heftelser på det du skal kjøpe,kan du få vite restgjeld hos panthaver..

:smt026

Nei, de gir ikke ut sånn info til andre enn låntaker. Skulle bare mangle.

Toppen

Legg innLagt inn: 22 sep 2018 18:23 

MC: 1992 Suzuki Intruder 750 1992
snart veteran begge vi
Mulig de ikke oppgir restgjeld alle,er jo noen relativt useriøse av disse finansselskapeme..

og det er altså all grunn til å vise varsomhet ved bruktkjøp,spesielt om det er heftelser :shock:

Toppen

Legg innLagt inn: 22 sep 2018 18:58 
Administrator
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
intruder skrev:
Mulig de ikke oppgir restgjeld alle,er jo noen relativt useriøse av disse finansselskapeme..

og det er altså all grunn til å vise varsomhet ved bruktkjøp,spesielt om det er heftelser :shock:

Er du seriøs nå? Dette er jo ganske strengt regulert. Er det heftelser på sykkelen kan du ved kjøp overføre pengene direkte til finnansieringsselskap. Dette har vært vanlig i mange år.

2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp

Toppen

Legg innLagt inn: 23 sep 2018 00:06 
Brukeravatar

Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot
intruder skrev:

Sist jeg kjøpte bil var det heftelse på den, mere enn jeg betalte for bilen. Selger og eier av heftelsen var flyttet til England, bilsalget ble arrangert av noen han kjente i Norge. Pengene ble betalt til disse, med lovnad at heftelse skulle de ta seg av. Jeg stolte på deres ærlige ansikt, og tok bilen med meg hjem.

Folk er stort sett ærlige, det gikk fint denne gangen også. Men ikke få panikk om det tar en uke eller to før Brønnøysund får ut fingeren.

Toppen

Legg innLagt inn: 23 sep 2018 00:36 
Brukeravatar

MC: Nada...
KliffArne skrev:
Sist jeg kjøpte bil var det heftelse på den, mere enn jeg betalte for bilen. Selger og eier av heftelsen var flyttet til England, bilsalget ble arrangert av noen han kjente i Norge. Pengene ble betalt til disse, med lovnad at heftelse skulle de ta seg av. Jeg stolte på deres ærlige ansikt, og tok bilen med meg hjem.

:lol: :lol:

Helt konge 8)

Toppen

Legg innLagt inn: 23 sep 2018 15:58 

MC: 1992 Suzuki Intruder 750 1992
snart veteran begge vi
Vel,dette handlet egentlig om en "seriøs " MC-forhandler som skulle selge en HD for en kunde og unnlot å opplyse om heftelsene på FINN.no..-annonsen..
Min antydning om at slikt kan foregå bør deles av andre også...Lettvint handelsvirksomhet sier nå
At finansinstitusjonene oppgir restgjeld fikk jeg opplysning om på Brønnøysund , de sa ikke at dette BLIR opplyst ved henvendelse ,men at det KAN bli..

:thumleft

Toppen

Legg innLagt inn: 23 sep 2018 22:14 
Brukeravatar

Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot
Tommas skrev:
KliffArne skrev:

:lol: :lol:

Helt konge 8)

Hadde det kommet dithen at selger hadde misligholdt låneforpliktelsene, og finansieringsselskap kom og ville hatt bilen, så hadde bilen blitt "sporløst" borte. Så kunne selger og selskap tatt seg ut. Selger får heller ikke tatt forsikring av bilen, sålenge den er belånt. Så det er ikke barebare å prøve seg.

Det er jo heller ikke sånn at heftelsen hopper over på meg fra selger, det er jo bare at de har pant i bilen. Som jeg plutselig ikke husker hvor jeg parkerte [-(

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2

Alle klokkeslett er UTC+02:00