Finn ---lar oss ikke lure vi..

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by KliffArne »

intruder wrote:Er det heftelser på det du skal kjøpe,kan du få vite restgjeld hos panthaver..

:smt026

Nei, de gir ikke ut sånn info til andre enn låntaker. Skulle bare mangle.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

Mulig de ikke oppgir restgjeld alle,er jo noen relativt useriøse av disse finansselskapeme..

og det er altså all grunn til å vise varsomhet ved bruktkjøp,spesielt om det er heftelser :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by tshansen »

intruder wrote:Mulig de ikke oppgir restgjeld alle,er jo noen relativt useriøse av disse finansselskapeme..

og det er altså all grunn til å vise varsomhet ved bruktkjøp,spesielt om det er heftelser :shock:
Er du seriøs nå? Dette er jo ganske strengt regulert. Er det heftelser på sykkelen kan du ved kjøp overføre pengene direkte til finnansieringsselskap. Dette har vært vanlig i mange år.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by KliffArne »

intruder wrote:Mulig de ikke oppgir restgjeld alle,er jo noen relativt useriøse av disse finansselskapeme..

og det er altså all grunn til å vise varsomhet ved bruktkjøp,spesielt om det er heftelser :shock:

Sist jeg kjøpte bil var det heftelse på den, mere enn jeg betalte for bilen. Selger og eier av heftelsen var flyttet til England, bilsalget ble arrangert av noen han kjente i Norge. Pengene ble betalt til disse, med lovnad at heftelse skulle de ta seg av. Jeg stolte på deres ærlige ansikt, og tok bilen med meg hjem.

Folk er stort sett ærlige, det gikk fint denne gangen også. Men ikke få panikk om det tar en uke eller to før Brønnøysund får ut fingeren.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by Tommas »

KliffArne wrote:Sist jeg kjøpte bil var det heftelse på den, mere enn jeg betalte for bilen. Selger og eier av heftelsen var flyttet til England, bilsalget ble arrangert av noen han kjente i Norge. Pengene ble betalt til disse, med lovnad at heftelse skulle de ta seg av. Jeg stolte på deres ærlige ansikt, og tok bilen med meg hjem.
:lol: :lol:

Helt konge 8)
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

Vel,dette handlet egentlig om en "seriøs " MC-forhandler som skulle selge en HD for en kunde og unnlot å opplyse om heftelsene på FINN.no..-annonsen..
Min antydning om at slikt kan foregå bør deles av andre også...Lettvint handelsvirksomhet sier nå
At finansinstitusjonene oppgir restgjeld fikk jeg opplysning om på Brønnøysund , de sa ikke at dette BLIR opplyst ved henvendelse ,men at det KAN bli..


:thumleft
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by KliffArne »

Tommas wrote:
KliffArne wrote:Sist jeg kjøpte bil var det heftelse på den, mere enn jeg betalte for bilen. Selger og eier av heftelsen var flyttet til England, bilsalget ble arrangert av noen han kjente i Norge. Pengene ble betalt til disse, med lovnad at heftelse skulle de ta seg av. Jeg stolte på deres ærlige ansikt, og tok bilen med meg hjem.
:lol: :lol:

Helt konge 8)
Hadde det kommet dithen at selger hadde misligholdt låneforpliktelsene, og finansieringsselskap kom og ville hatt bilen, så hadde bilen blitt "sporløst" borte. Så kunne selger og selskap tatt seg ut. Selger får heller ikke tatt forsikring av bilen, sålenge den er belånt. Så det er ikke barebare å prøve seg.

Det er jo heller ikke sånn at heftelsen hopper over på meg fra selger, det er jo bare at de har pant i bilen. Som jeg plutselig ikke husker hvor jeg parkerte [-(
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

Fant en Honda CBX 1000 1982 modell på Finn til den nette sum av 170000 blanke kronasjer... [-X [-X

Kokos eller ... :?: :?:
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by ArcticTiger »

intruder wrote:Fant en Honda CBX 1000 1982 modell på Finn til den nette sum av 170000 blanke kronasjer... [-X [-X

Kokos eller ... :?: :?:

Ække så gæærnt det Intruder, husk en ny Harli koster 500.000 når du har stæsjan litt :roll:
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

Jessør....dessa oppstasa nebbdyra koster jo også skjorta... :roll:

og...fint ska det vara om så hælve rævva heng ute,sa a bæssmor... :-#
Last edited by intruder on 27 Aug 2019 13:40, edited 1 time in total.
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

En dobbeltpostering er bare en bagatell å regne i disse valgtider...og russerne bedriver jo en provoserende flåteøvelse uti badekaret hass Donald T. Duck............. ](*,) :plystre
User avatar
intruder
Posts: 4261
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by intruder »

Røkkevenn Jan Erik Iversen hadde planer om å kjøpe en Hali Davvids`n til den edruelige pris 1 400 000..
Nå vil ikke selgeren vente i minimum to år tell,så nå er den lagt ut på Finn... :shock:
User avatar
RuneMC
Posts: 2013
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by RuneMC »

Lot meg lure av "student" som kjøpte den lille grønne Yaris'en min på fredag.

Burdte vel skjønt lunta når han prutet allerede ved første tlf, men det var da snakk om litt avslag for å droppe alt av reklamasjoner.
Sa OK, til det og han kjørte avgårde med dame fra Halden.

Ellers grei nok handel, med enda litt mer pruting pga mulig dårlig clutch.
Han ville forresten ikke betale med vipps, men bare med cash...
Tenkte jeg skulle være litt ekstra grei og la ham kjøre avgårde uten å ha godkjent salgsmeldingen (kontrakt ellers med elektronisk signatur etc) så han kunne kjøre på min forsikring tilbake til Halden - men det skulle jeg visst ikke gjort...

Purret et par ggr på at han måtte godkjenne salgsmeldingen (alle parter må godkjenne ellers blir den ikke omregistrert) og idag svarte han at
- idag får jeg sms om at han var på ferie i 3 uker, og om det var OK å vente til da?
> Nei, tar deg jo bare 2 min å godkjenne online på vegvesen.no svarte jeg
- han trengte en annen tlf for det sa han da (dvs en annen enn den han til da hadde tekstet meg med osv !?)
> høres merkelig ut skriver jeg tilbake at en student (som også er oppført som innehaver av firma for bilsalg) plutselig drar på 3 ukers ferie midt i semesteret
- siste han foreslår er at jeg kan jo sende manuell salgsmelding (men det hjelper vel lite uten hans fysiske signatur)

Har lest litt på vegvesen.no's sider og man kan visst søke om administrativ avskilting når man ikke kan levere skiltene (bilen står nå i en garasje et ukjent sted) og kjøper ikke samarbeider. Men ganske dritt å måtte bruke tid på sånt. Neste gang skal jeg være mer fordomsfull (dette var en av våre nye landsmenn, som hadde valgt seg et norsk navn) - makan til sleiping!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by tshansen »

Det er nesten litt stygt å le, men her har du vist hvor naiv det ikke nytter å være en slik situasjon. Men så lenge du har fått alle pengene dine, har jo du egentlig all styring, men sørg for å få avskilta bilen, hvis ikke kommer alt av bøter, bomring og diverse på deg :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Finn ---lar osss ikke lure vi..

Post by mekkern »

Har han ikke noe gjenpart så anmeld han for tyveri/svindel av motorvognen... :thumleft
Post Reply