Planer for påska?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Palma
Posts: 4721
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Planer for påska?

Post by Palma »

Onsdagen blir min siste dag på jobb i NAV for ei stund. Da skal jeg behandle min siste dagpengesøknad, og etter det skal jeg ironisk nok søke dagpenger selv.. :(

Mottorsykkla vil vel få seg litt service i påska, er litt ferdig med vinterkjøringa så Litjkar'n skal vel på på ny gummi Mitas09, som jeg er bra fornøyd med.
Vurderer å sette på DAKAR demperne på Litjkar'n. Blir noe høyere da.. får se
Betty skal få litt service, BT-batteriet begynner å bli litt slappt etter 4 år.
Ellers skal jeg drikke litt øl. Smakte på en ny batch i går og den var meeeget oppegående
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Planer for påska?

Post by mekkern »

plan for påsken er at sola og temperaturen tar kål på resten... 8)

Image
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Planer for påska?

Post by Bikeridr »

Får etpar Onkel-unger på besøk i første halvdel av påsken :)
De reiser på egenhånd uten foreldre og første gang "alene" for min niese som nå er blitt 12 år og får reise uten ledsager med Forsinkwegian til "østblokkland" som Amatørwegian kaller de Baltiske Stater og Polen.. (Hun kommer sammen med broren da, så helt alene er hun ikke)
Uansett, skal nok få sjemmet de litt bort før de reiser hjem igjen \:D/

Resten av påsken blir nok motorsykling og geocaching, regner jeg med. Må vel få røsket liv i geocachetråden og få lagt ut etpar bilder og filmer på blåggen min 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Planer for påska?

Post by ojda »

jhn wrote:
ojda wrote:
JRO wrote:Jeg syns fremdeles at BMW bokser og ojda ikke henger helt samme. :D :) Men blir nok vant til det også. :D :) :redface
At sykler skal ha "kjelenavn" har jeg alltid ment, og alltid praktisert :thumleft
Å denne skapningen som er iferd med å entre mitt liv er intet unntak [-(

Jeg må selvfølgelig gjøre meg kjent med farkosten før jeg bestemmer meg ordentlig,
men slik jeg ser det nå står valget imellom to navn:
Helene "Harefrøken" som i spretten og kvikk, over stokk og stein;-)
Eller "Kamelen" som en ilustrasjon på alle kamelene jeg måtte svelge for å ende opp på det valget jeg har tatt :redface

Jeg tror det var ett bra valg, men naturlig for undertegnede var det så absolutt ikke :lol:
Min kalles "Dromedaren"
Jeg tror også det er et bra valg ...sannsynligvis bedre enn de fleste andre. Men jeg synes det er en smule kjedelig, eller trist, eller noe et sted i mellom de to, at alle ender opp på samme sykkel
Hahaha! Du lever jammen bra skjermet fra omgivelsene der oppe =D>
Er du egentlig klar over hvor vanlig V-Strom er? Både her, og ikke minst nedover 8)
På en tur jeg hadde nedover med kjerringa bakpå sa jeg at jeg skulle bemerke hver V-Strom vi passerte, i intercommen :shock: Prøvde jo å holde ho våken [-X
Det gikk ett sted mellom 15 og 20 minutter før jeg fikk klar beskjed om å holde kjeft :lol:

Men du har selvfølgelig rett i at gs(a) også er ett plagsomt dagligdags syn :-s

På den andre siden! Hvor mange har GS Rallye her på forumet [-X Ingen foreløbig [-(
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Planer for påska?

Post by jhn »

ojda wrote:
jhn wrote:
ojda wrote:
At sykler skal ha "kjelenavn" har jeg alltid ment, og alltid praktisert :thumleft
Å denne skapningen som er iferd med å entre mitt liv er intet unntak [-(

Jeg må selvfølgelig gjøre meg kjent med farkosten før jeg bestemmer meg ordentlig,
men slik jeg ser det nå står valget imellom to navn:
Helene "Harefrøken" som i spretten og kvikk, over stokk og stein;-)
Eller "Kamelen" som en ilustrasjon på alle kamelene jeg måtte svelge for å ende opp på det valget jeg har tatt :redface

Jeg tror det var ett bra valg, men naturlig for undertegnede var det så absolutt ikke :lol:
Min kalles "Dromedaren"
Jeg tror også det er et bra valg ...sannsynligvis bedre enn de fleste andre. Men jeg synes det er en smule kjedelig, eller trist, eller noe et sted i mellom de to, at alle ender opp på samme sykkel
Hahaha! Du lever jammen bra skjermet fra omgivelsene der oppe =D>
Er du egentlig klar over hvor vanlig V-Strom er? Både her, og ikke minst nedover 8)
På en tur jeg hadde nedover med kjerringa bakpå sa jeg at jeg skulle bemerke hver V-Strom vi passerte, i intercommen :shock: Prøvde jo å holde ho våken [-X
Det gikk ett sted mellom 15 og 20 minutter før jeg fikk klar beskjed om å holde kjeft :lol:

Men du har selvfølgelig rett i at gs(a) også er ett plagsomt dagligdags syn :-s

På den andre siden! Hvor mange har GS Rallye her på forumet [-X Ingen foreløbig [-(
Nei, jeg vet ikke hvor vanlig de er rundt omkring ... Men 3 - 4 ganger har jeg tellet ant gs'r jeg møter på de 12 milene mellom hjem og hytta. Mellom 60 og 70% var en gs. En v-strøm ser jeg ikke såå ofte. Jeg tror gs ligger litt over v-strom på salgs-statistikken
At jeg kjører v-strom er egentlig ikke relevant, det var den eneste sykkelen som var noe i nærheten av hva jeg skulle ha ... og jeg skulle ha sykkel "nå" ... så da blei det sånn. Veldig tilfeldig men ikke helt "frivillig"
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Planer for påska?

Post by freddy123 »

Første delen blir litt hjemme og en tur ned til dama.

Lurer litt på randonee ski og støvler... hmmm? For andre delen skal jeg til Hemsedal for ski fest afterski og morro[emoji482]guttaaahhhhhstemning [emoji23]


Sent from my iPhone using Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Planer for påska?

Post by ojda »

jhn wrote:
ojda wrote:
jhn wrote: Min kalles "Dromedaren"
Jeg tror også det er et bra valg ...sannsynligvis bedre enn de fleste andre. Men jeg synes det er en smule kjedelig, eller trist, eller noe et sted i mellom de to, at alle ender opp på samme sykkel
Hahaha! Du lever jammen bra skjermet fra omgivelsene der oppe =D>
Er du egentlig klar over hvor vanlig V-Strom er? Både her, og ikke minst nedover 8)
På en tur jeg hadde nedover med kjerringa bakpå sa jeg at jeg skulle bemerke hver V-Strom vi passerte, i intercommen :shock: Prøvde jo å holde ho våken [-X
Det gikk ett sted mellom 15 og 20 minutter før jeg fikk klar beskjed om å holde kjeft :lol:

Men du har selvfølgelig rett i at gs(a) også er ett plagsomt dagligdags syn :-s

På den andre siden! Hvor mange har GS Rallye her på forumet [-X Ingen foreløbig [-(
Nei, jeg vet ikke hvor vanlig de er rundt omkring ... Men 3 - 4 ganger har jeg tellet ant gs'r jeg møter på de 12 milene mellom hjem og hytta. Mellom 60 og 70% var en gs. En v-strøm ser jeg ikke såå ofte. Jeg tror gs ligger litt over v-strom på salgs-statistikken
At jeg kjører v-strom er egentlig ikke relevant, det var den eneste sykkelen som var noe i nærheten av hva jeg skulle ha ... og jeg skulle ha sykkel "nå" ... så da blei det sånn. Veldig tilfeldig men ikke helt "frivillig"

Neida det er ingen tvil om at GS(a) er langt hyppigere å treffe på enn Suzuki'n
Jeg ville bare minne deg på at sykkelen din nok heller ikke bidrar stort til å øke mangfoldet i miljøet :lol:
Tilogmed jeg har jo hatt en sånn en 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Planer for påska?

Post by Spiritofwinter »

Hadde ikke tenkt å legge noen plan for påsken, men de har nå blitt litt likevel.

Denne helgen har jeg jentungen, så etter en lang uke på jobb skal hun få litt oppmerksomhet. Så må det jobbes et par dager igjen, før det blir resten av påska på hytta med jentungen. Når jeg er på hytta blir det vel litt ski, litt øl, litt vin, å ene dagen har jeg fått meg barnefri noen timer å skal på middagsdate [emoji16]

Burde også fått meg noen timer i garasjen å klargjøre et par MC`er, er jo nesten vår på Sunnmøre [emoji16]


Sent from my iPad using Tapatalk
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Planer for påska?

Post by knutk »

ojda wrote:
JRO wrote:Jeg syns fremdeles at BMW bokser og ojda ikke henger helt samme. :D :) Men blir nok vant til det også. :D :) :redface
At sykler skal ha "kjelenavn" har jeg alltid ment, og alltid praktisert :thumleft
Å denne skapningen som er iferd med å entre mitt liv er intet unntak [-(

Jeg må selvfølgelig gjøre meg kjent med farkosten før jeg bestemmer meg ordentlig,
men slik jeg ser det nå står valget imellom to navn:
Helene "Harefrøken" som i spretten og kvikk, over stokk og stein;-)
Eller "Kamelen" som en ilustrasjon på alle kamelene jeg måtte svelge for å ende opp på det valget jeg har tatt :redface

Jeg tror det var ett bra valg, men naturlig for undertegnede var det så absolutt ikke :lol:
Hva med "Helene Kamel" ? \:D/
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Planer for påska?

Post by ojda »

knutk wrote:
ojda wrote:
JRO wrote:Jeg syns fremdeles at BMW bokser og ojda ikke henger helt samme. :D :) Men blir nok vant til det også. :D :) :redface
At sykler skal ha "kjelenavn" har jeg alltid ment, og alltid praktisert :thumleft
Å denne skapningen som er iferd med å entre mitt liv er intet unntak [-(

Jeg må selvfølgelig gjøre meg kjent med farkosten før jeg bestemmer meg ordentlig,
men slik jeg ser det nå står valget imellom to navn:
Helene "Harefrøken" som i spretten og kvikk, over stokk og stein;-)
Eller "Kamelen" som en ilustrasjon på alle kamelene jeg måtte svelge for å ende opp på det valget jeg har tatt :redface

Jeg tror det var ett bra valg, men naturlig for undertegnede var det så absolutt ikke :lol:
Hva med "Helene Kamel" ? \:D/
Kansje det, men jeg må snakke litt med henne før jeg bestemmer meg 8)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Planer for påska?

Post by jhn »

ojda wrote:
jhn wrote:
ojda wrote:
Hahaha! Du lever jammen bra skjermet fra omgivelsene der oppe =D>
Er du egentlig klar over hvor vanlig V-Strom er? Både her, og ikke minst nedover 8)
På en tur jeg hadde nedover med kjerringa bakpå sa jeg at jeg skulle bemerke hver V-Strom vi passerte, i intercommen :shock: Prøvde jo å holde ho våken [-X
Det gikk ett sted mellom 15 og 20 minutter før jeg fikk klar beskjed om å holde kjeft :lol:

Men du har selvfølgelig rett i at gs(a) også er ett plagsomt dagligdags syn :-s

På den andre siden! Hvor mange har GS Rallye her på forumet [-X Ingen foreløbig [-(
Nei, jeg vet ikke hvor vanlig de er rundt omkring ... Men 3 - 4 ganger har jeg tellet ant gs'r jeg møter på de 12 milene mellom hjem og hytta. Mellom 60 og 70% var en gs. En v-strøm ser jeg ikke såå ofte. Jeg tror gs ligger litt over v-strom på salgs-statistikken
At jeg kjører v-strom er egentlig ikke relevant, det var den eneste sykkelen som var noe i nærheten av hva jeg skulle ha ... og jeg skulle ha sykkel "nå" ... så da blei det sånn. Veldig tilfeldig men ikke helt "frivillig"

Neida det er ingen tvil om at GS(a) er langt hyppigere å treffe på enn Suzuki'n
Jeg ville bare minne deg på at sykkelen din nok heller ikke bidrar stort til å øke mangfoldet i miljøet :lol:
Tilogmed jeg har jo hatt en sånn en 8)
:lol: ja, til og med du..
Nei, ikke noen raritet min heller, men jeg er jo et offer for omstendighetene, mens ditt valg er veloverveid ... sådetså
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Planer for påska?

Post by ArcticTiger »

@Jhn og Ojda; Veloverveid og veloverveid :roll:
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Planer for påska?

Post by HeleneFS »

Nå er abstinensene kommet og jeg har beveget meg inn på forumet igjen! Nok snø og ski nå, som opprinnelig vestlending er denne langvarige snøen litt i drøyeste laget!

Så påsken brukes til å jobbe litt, stelle pent med sykkelen som står nedi garasjen og tar meg vel noen småturer opp i Tryvann for å få skvist ut siste biten av skisesongen (selv om jeg er lei nå!). Det blir bypåske og jeg hadde egentlig forventninger om tørre veier, men de 40cm med snø på tunet setter en demper på det.

Helene er forøvrig et pent navn 8) stemmer for det!
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Planer for påska?

Post by ojda »

HeleneFS wrote:Nå er abstinensene kommet og jeg har beveget meg inn på forumet igjen! Nok snø og ski nå, som opprinnelig vestlending er denne langvarige snøen litt i drøyeste laget!

Så påsken brukes til å jobbe litt, stelle pent med sykkelen som står nedi garasjen og tar meg vel noen småturer opp i Tryvann for å få skvist ut siste biten av skisesongen (selv om jeg er lei nå!). Det blir bypåske og jeg hadde egentlig forventninger om tørre veier, men de 40cm med snø på tunet setter en demper på det.

Helene er forøvrig et pent navn 8) stemmer for det!
k


Haha! Det slo meg straks jeg så du var innpå :lol:
Men jeg tipper du ikke er serlig for å blande en kamel inn i bildet \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Planer for påska?

Post by tshansen »

Jeg er ikke veldig imponert over kreativiteten din når det kommer til navn på sykkelen Bamsefar [emoji56] kanskje du skulle søke hjelp hos noen før du bestemmer deg [emoji6]

Selv er jeg på helgevakt, mandags morgen pakker jeg bilen å tar en uke på ski på Dombås [emoji1303] ski, solfaktor, påskesnop, Viggo Valle, og godt med pappabrus på kveldene! Da snakker vi påske [emoji1319]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply