Hvilken hårvoks bruker folket?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by jhn »

"Å snike seg unna" ved lyge på seg fysiske eller psykiske problemer var aldri et alternativ for meg, jeg er en nogenlunde ærlig fyr som synes det er vanskelig å lyge. Men jeg tok meg rett og slett fri når jeg følte for det, sånn ca annenhver uke, noe jeg gå beskjed om kom til å skje. Det førte jo til utallige døgn i "bua" som var et mye triveligere rom enn mitt vanlige 4-mannsrom. Det gikk helt fint å spasere ut derfra også om man timet det bra. Jeg foretrakk faktisk "enerommet"
Å kjøpe seg fri vurderte jeg aldri. Drittsekkene som satte opp vaktlister til fordel for sine bemidlede venner, og på bekostning av andre folks venner fortjente ikke mine penger
Jeg ble idømt 69 dagers rest-tjeneste, men det klarte arbeidsgiver å få meg fritatt fra dagen etter at resten av gutta reiste hjem. Alt i alt en ganske så fin og "fri"tjeneste, men meningsløs og bortkastet tid for en som var vant til tjene egne gode penger og reise mye.
Det var som en et års uønsket pause fra et rikt og spennende liv
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

jhn wrote:"Å snike seg unna" ved lyge på seg fysiske eller psykiske problemer var aldri et alternativ for meg, jeg er en nogenlunde ærlig fyr som synes det er vanskelig å lyge. Men jeg tok meg rett og slett fri når jeg følte for det, sånn ca annenhver uke, noe jeg gå beskjed om kom til å skje. Det førte jo til utallige døgn i "bua" som var et mye triveligere rom enn mitt vanlige 4-mannsrom. Det gikk helt fint å spasere ut derfra også om man timet det bra. Jeg foretrakk faktisk "enerommet"
Å kjøpe seg fri vurderte jeg aldri. Drittsekkene som satte opp vaktlister til fordel for sine bemidlede venner, og på bekostning av andre folks venner fortjente ikke mine penger
Jeg ble idømt 69 dagers rest-tjeneste, men det klarte arbeidsgiver å få meg fritatt fra dagen etter at resten av gutta reiste hjem. Alt i alt en ganske så fin og "fri"tjeneste, men meningsløs og bortkastet tid for en som var vant til tjene egne gode penger og reise mye.
Det var som en et års uønsket pause fra et rikt og spennende liv
Da har vi nok litt forskjellig syn på det :thumleft

Nå var det ikke befalene og de som satt opp vaktlistene som fikk pengene mine, men andre soldater som var livredde for å ikke komme hjem på helgeperm til ho mor grunnet en vakt. Jeg visste godt hvem disse var og så fort disse ble satt opp på vakt, så kom dem til meg og betalte seg fri. Så klart var det høyeste bud som vant. En gang fikk jeg faktisk hele 3.000 spenn for å stå til sammen 4 timer vakt en helg. Men det gjorde at dem kom seg hjem.

Jeg lånte også bort penger enkelte gaanger til noen som var nødne. I en militærleir klaarer man ikke så lett og stikke av så jeg var trygg på og få tilbake pengene. Selfølgelig med renter. Jeg er jo ikke noen vandrende minibank heller :lol:

Ved siden av en god dose oppsparte midler og pengene man fikk som soldat, så klarte jeg meg rett så bra :lol:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by KliffArne »

Bjerknez wrote:Nå var det ikke befalene og de som satt opp vaktlistene som fikk pengene mine, men andre soldater som var livredde for å ikke komme hjem på helgeperm til ho mor grunnet en vakt. Jeg visste godt hvem disse var og så fort disse ble satt opp på vakt, så kom dem til meg og betalte seg fri. Så klart var det høyeste bud som vant. En gang fikk jeg faktisk hele 3.000 spenn for å stå til sammen 4 timer vakt en helg. Men det gjorde at dem kom seg hjem.

Hehe, kongen av selvmotsigelser slår til igjen. Sattan så myttje sprøyt du klarer å produsere.
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

KliffArne wrote:
Bjerknez wrote:Nå var det ikke befalene og de som satt opp vaktlistene som fikk pengene mine, men andre soldater som var livredde for å ikke komme hjem på helgeperm til ho mor grunnet en vakt. Jeg visste godt hvem disse var og så fort disse ble satt opp på vakt, så kom dem til meg og betalte seg fri. Så klart var det høyeste bud som vant. En gang fikk jeg faktisk hele 3.000 spenn for å stå til sammen 4 timer vakt en helg. Men det gjorde at dem kom seg hjem.

Hehe, kongen av selvmotsigelser slår til igjen. Sattan så myttje sprøyt du klarer å produsere.
Da er det bra at vi har en som deg som rydder opp og skaper ro og orden :thumleft
Takk for din tilstedeværelse.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Tommas »

Jeg hadde også et par ganger gleden av folk som MÅTTE hjem, og donerte bort tusen kroner for å slippe vakt på en fredag.

Det hjalp godt i en slunken soldatkasse :lol:

Ellers var det alltid gøy med de som ikke orket/ville/gadd/klarte innordne seg (ref jhn etc), så lenge det ikke gikk ut over oss andre. Da var det bare underholdning :thumleft

Jeg hadde også en 4-5 år på de fleste, og det hjalp godt til å få litt respekt hos befal som var yngre enn meg 8)
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Jeg hadde også et par ganger gleden av folk som MÅTTE hjem, og donerte bort tusen kroner for å slippe vakt på en fredag.

Det hjalp godt i en slunken soldatkasse :lol:

Ellers var det alltid gøy med de som ikke orket/ville/gadd/klarte innordne seg (ref jhn etc), så lenge det ikke gikk ut over oss andre. Da var det bare underholdning :thumleft

Jeg hadde også en 4-5 år på de fleste, og det hjalp godt til å få litt respekt hos befal som var yngre enn meg 8)
Ja, det var ganske vanlig rundt om at andre soldater tok på seg vak mot betaling for de som bodde langt unna og ville hjem på perm. Jeg var vel rundt 200 mil hjemmefra, men så ingen grunn til å bruke penger på hjemreisen samt drikke meg full i Fredrikstad når jeg kunne spare meg for reisen og heller bruke pengene på den lokale pub'en ved leiren. :thumleft
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Testet forøvrig Mr.Nattys Clay pomade og Baxter Of California voksen i går og i dag. Baxter gir litt mer hold, er LITT vanskeligere og "jobbe" med. Den lukter lakris. Mr.Nattys var nok et hakk bedre i mine øyne og den beste voksen jeg har testet så langt. Men alle voksene jeg har funker veldig bra.

Bortsett fra den Define voksen jeg røsket med meg fra en hylle på Kiwi for ett års tid siden. Dette er bare klin.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by jhn »

Bjerknez wrote:

Jeg lånte også bort penger enkelte gaanger til noen som var nødne. I en militærleir klaarer man ikke så lett og stikke av så jeg var trygg på og få tilbake pengene. Selfølgelig med renter. Jeg er jo ikke noen vandrende minibank heller :lol:

Ved siden av en god dose oppsparte midler og pengene man fikk som soldat, så klarte jeg meg rett så bra :lol:
En god gammeldags ågerkall altså :-s
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Husker ikke helt "prosentsatsen", men vi ble vel enige om et rundt beløp. Lånte noen en tusenlapp, så skulle jeg ha 1200 igjen. hvis jeg fikk dem tilbake innen to uker. Men nøæyaktig hvor mye jeg tok husker jeg ikke. Hvar mest småbeløp på under 500 kroner. Mange manglet penger på pub'en etc.

Men jeg ble ikke rik av dette, bare så det er sagt :lol:
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by DrGreve »

Bjerknez wrote:Husker ikke helt "prosentsatsen", men vi ble vel enige om et rundt beløp. Lånte noen en tusenlapp, så skulle jeg ha 1200 igjen. hvis jeg fikk dem tilbake innen to uker. Men nøæyaktig hvor mye jeg tok husker jeg ikke. Hvar mest småbeløp på under 500 kroner. Mange manglet penger på pub'en etc.

Men jeg ble ikke rik av dette, bare så det er sagt :lol:
Veel, jeg kunne aldri finne på å ta renter når kompisene ville låne penger.
Har du hørt begrepet, den ene tjenesten er den andre verdt..?
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by ojda »

DrGreve wrote:
Bjerknez wrote:Husker ikke helt "prosentsatsen", men vi ble vel enige om et rundt beløp. Lånte noen en tusenlapp, så skulle jeg ha 1200 igjen. hvis jeg fikk dem tilbake innen to uker. Men nøæyaktig hvor mye jeg tok husker jeg ikke. Hvar mest småbeløp på under 500 kroner. Mange manglet penger på pub'en etc.

Men jeg ble ikke rik av dette, bare så det er sagt :lol:
Veel, jeg kunne aldri finne på å ta renter når kompisene ville låne penger.
Har du hørt begrepet, den ene tjenesten er den andre verdt..?

520%pa må jo regnes som vennetjeneste det da :shock:
Kan ikke annet enn å si meg enig med Greven :thumleft

Jeg har en følelse at vi hadde gleden av å være en mer sammensveiset gjeng
da jeg var på Sætermoen tilbake i "gaaamledager" (Det harde 80'tallet) :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Haha, ja jeg er nok bare et forferdelig menneske :lol:

Dessuten var det helt frivillig å låne.
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Kant1 »

DrGreve wrote:
Bjerknez wrote:Husker ikke helt "prosentsatsen", men vi ble vel enige om et rundt beløp. Lånte noen en tusenlapp, så skulle jeg ha 1200 igjen. hvis jeg fikk dem tilbake innen to uker. Men nøæyaktig hvor mye jeg tok husker jeg ikke. Hvar mest småbeløp på under 500 kroner. Mange manglet penger på pub'en etc.

Men jeg ble ikke rik av dette, bare så det er sagt :lol:
Veel, jeg kunne aldri finne på å ta renter når kompisene ville låne penger.
Har du hørt begrepet, den ene tjenesten er den andre verdt..?

Men nå må du huske hvem du har med å gjøre her da....... altså, skaperne av serien "Solsidan" på TV2 (går på ettermiddagstid på hverdager) har jo hentet inspirasjonen til figuren "Ove" et sted.
Og siden Fredrikstad ligger såpass nært Sverige, er det hevet over rimelig tvil om at "vår" Ove har fått et speilbilde i den serien.
Jo mer jeg leser av Ove's svada her inne, og jo flere episoder jeg ser av den serien... jo tydeligere blir det.
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by DrGreve »

Bjerknez wrote:Haha, ja jeg er nok bare et forferdelig menneske :lol:

Dessuten var det helt frivillig å låne.
Forferdelig og forferdelig, det skal jeg ikke ta stilling til, men at din personlighet tydelig trer mer og mer frem jo mer du skriver er hevet over enhver tvil, etter min mening.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by jhn »

ojda wrote:
DrGreve wrote:
Bjerknez wrote:Husker ikke helt "prosentsatsen", men vi ble vel enige om et rundt beløp. Lånte noen en tusenlapp, så skulle jeg ha 1200 igjen. hvis jeg fikk dem tilbake innen to uker. Men nøæyaktig hvor mye jeg tok husker jeg ikke. Hvar mest småbeløp på under 500 kroner. Mange manglet penger på pub'en etc.

Men jeg ble ikke rik av dette, bare så det er sagt :lol:
Veel, jeg kunne aldri finne på å ta renter når kompisene ville låne penger.
Har du hørt begrepet, den ene tjenesten er den andre verdt..?

520%pa må jo regnes som vennetjeneste det da :shock:
Kan ikke annet enn å si meg enig med Greven :thumleft

Jeg har en følelse at vi hadde gleden av å være en mer sammensveiset gjeng
da jeg var på Sætermoen tilbake i "gaaamledager" (Det harde 80'tallet) :thumleft
Jeg har den samme følelsen som ojda, det var i all hovedsak to stk som beriket seg på de vaktlistene. De var for late til å være vanlige fotsoldater, og skreik seg til stillingen som adm.ass. ... tror jeg det het. Begge de to er forresten i dag profilerte mennesker, en musiker og en programleder/skribent. De heter P.. og Ø.. eeh nei forresten, det forblir hemmelig.
Bortsett fra det var det godt samhold og ingen ågervirksomhet
Post Reply