Hvilken hårvoks bruker folket?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tekumseh
Posts: 2071
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Tekumseh »

Image
;-)
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by knutk »

Nå trenger vi VIRKELIG å bli kvitt snøen :smt060
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Tommas »

knutk wrote:Nå trenger vi VIRKELIG å bli kvitt snøen :smt060
=D> :lol:
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Epylypzon »

knutk wrote:Nå trenger vi VIRKELIG å bli kvitt snøen :smt060
Neeei.
Ihvertfall la meg først få kjøre på vintertreff neste helg!
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Kant1 »

Hva i alle dager??
Er dette rein sabotasje av MC-forumet?? utført av agenter fra "The Dark Side"

Hva blir det neste?
"Hva slags tamponger foretrekker du at dama di bruker??"
"Foretrekker du epilator eller voksing når du skal fjerne håret på leggene dine?"
"Foretrekker du Jakten på kjærligheten" eller "Skal vi danse?"

Ingen grunn til å stoppe der...
og alle disse forskjellige trådene kan med fordel også postes på forum.kvinneguiden.no :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Haha, her var det jo kommet mye rart. Noe platt og flau humor, mens andre har vært mer heldige i mine øyne som fikk meg til å trekke på smilebåndet :thumleft

Ja, det er viktig å ta vare på "mannen" i oss, men på den annen side er en viss kontakt med den kvinnelige side også sunt tror jeg. Noen bruker sekret fra damas kjønn som brylkrem, mens andre anbefaler kvinneguiden for å få råd om hårstell. Jeg tipper at selv de barskeste mc førerer fikser seg litt på håret for å se sånn noenlunde ut i store forsamlinger. Noen pynter seg kun til bryllup, mens andre prøver og se sånn noenlunde ut hver dag. På MC turer er det dog lite behov for hårstell.

Jeg forstår at det bare er fleip, men jeg må innrømme at det er LITT flaut og lese at enkelte prøver og være mer "mann" enn dem er. Å fikse håret samt dra til frisøren tror jeg de fleste her inne har prøvd :lol:

Når det kommer til voks så skal jeg teste ut noen av alternativene som er nevnt her neste gange jeg kommer over dem. Men såkalt "butikkvoks" har jeg litt dårlig erfaring med. Klissete greier...

Hvordan er det folk her inne barberer seg da? Bruker dere en såkalt Gillette høvel og skum på boks fra Rema, eller bruker dere skikkelig manneshave som dette? 8)
Image
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by supermons »

Jeg trår til og avslører meg som den fjasekaren jeg er, med Merkur høvel, silvertipped grevlingkost og Truefitt & Hill barbersåpe.

Men etter forrige svar i denne tråden er vel ingen overrasket :P
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

supermons wrote:Jeg trår til og avslører meg som den fjasekaren jeg er, med Merkur høvel, silvertipped grevlingkost og Truefitt & Hill barbersåpe.

Men etter forrige svar i denne tråden er vel ingen overrasket :P
Haha, er jo tradisjonell barbering som er tingen. Å dra frem en Gilette høvel (som egentlig bare er en ladyshave med "guttefarger") og en boks med skum fra supern er jeg ferdig med. Dyrt er det også. En pakke med slike Gillette blader koster jo fort 2-300 spenn for 4-5 blader! Dette er ran på høylys dag! :lol:

Jeg kjører også en Merkur 34C høvel med Feather blader og en silvertip kost. Den beste barberkremen jeg har testet så langt er faktisk den billigste. Nemlig Proraso med Ecolyptus (eller hvordan det skrives). En meget god nummer to hvis man liker at det river litt i kjakene er Fitjar sin "Folgefonn" barbersåpe. Den får Gillette sitt syntetiske skum til å lukte varm avføring i forhold. Pleier å bruke denne og Prorasoen sånn ca. annenhver gang. Barberer meg vel omtrent hver tredje dag til vanlig.

Barbersåpen fra Fitjar og tuben fra Prorasjo har jeg nå hatt i tre år, og dem er vel omtrent 50% brukt begge to.

Jeg har en slik Gillette Fusion høvel liggende (en slik som vibrerer og gå på batteri). Fy pokker for noe forbanna fjas! :lol: Overpriset plastræl.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by supermons »

Kjøpt startpakke på Barbershop du og? :D
Da har vi nok samme høvel. Jeg har oppgradert resten. Truefitt & Hill er et godt hakk over prosario om du vil prøve noe annet. Har også en Gillette Mach3 for reiser og når jeg har dårlig tid.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

supermons wrote:Kjøpt startpakke på Barbershop du og? :D
Da har vi nok samme høvel. Jeg har oppgradert resten. Truefitt & Hill er et godt hakk over prosario om du vil prøve noe annet. Har også en Gillette Mach3 for reiser og når jeg har dårlig tid.

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk
Kjøpte ikke noe startpakke, men den Merkur 34C sies å være den beste. Om ikke annet den mest solgte. Jeg kjøpte også en langt dyrere høvel som er justerbar, men liker faktisk Merkur 34C bedre.

Jeg har en drøss såper liggende som jeg har testet. Sandewood, Nomad etc. Jeg opplever alle som ganske like når det kommer til oppskumming og glideferdigheter. Lukten og "friskheten" derimot er ganske forskjellig. Jeg liker ikke såper som lukter "gammel mann". Såkalt musk lukt. Jeg vil ha noe som kjøler og river litt med menthol etc. Da er Fitjar og Proraso øverst på hyllen av de jeg har testet :)

Proraso kremen koster jo kun 99 spenn og den holder uendelig lenge. Fitjar såpen koster vel rundt 200 kroner, men opplever at såpe holder lenger. Uansett så er ikke pris det som avgjør her for min del. :)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by voodoodoo »

Image

Attedetvarhva?? Hårvoks!!

Hvor er moderatorene når man trenger de[emoji39]


Sent from my iPhone using Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Hehe, hårvoks er ganske vanlig i 2018 og har vel vært vanlig de siste årene for å få håret til å legge seg dit man vil etc.

Men jeg tipper du ikke velger å fremstå slik som på bildet når du skal ut på ball :lol:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4549
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bikeridr »

Er nok ganske kjedelig der. Bruker følgende:
Image
Image
Image
Bjerknez

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by Bjerknez »

Kosten holder jeg med deg i, men jeg ville vertfall kastet den overprisede Gillette høvelen med enda mer overprisede blader, samt boksen med skum. :lol:

En tradisjonell barberhøvel koster deg litt over 100-lappen og den varer garantert livet ut og i flere generasjoner. Barberblader av kvalitet koster rundt 50-lappen for 10-stk og en barbersåpe/krem koster heller ikke all verden. :thumleft
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvilken hårvoks bruker folket?

Post by supermons »

voodoodoo wrote::)
Denne tråden er vel peak PMS, så nært sesongen at vi kan lukte den, men fortsatt snøhælvete [emoji14]
Post Reply