Hyggelig melding fra Photobucket

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by knutk »

Gielas wrote:
knutk wrote:
Gielas wrote: Sjekka bloggen min nå akkurat, har ikke rammet meg heller.
Er det kanskje sånn at man må over et visst antall bilder før det trer i kraft :-k
(Har 154 bilder i bøtta.)
Nei.
Det er bare at de tar de mest fattige først 8)

$400 i året = 3 200 pr år. Noen der som har tatt bøtta over hodet og røyka sokka sine.
Ja, det blir gjerne slik når et firma har vokst seg stort - dem har fått seg en stoor kundemasse som dem kan skvise kronasjer av.
Det går sikkert bra med gryn til å holde serverparken igang også.

Opera gjorde noe lignende for en del år siden - det gikk ikke bra. :roll:
Tviler ikke på at det koster å drifte. Men de må da greie å hente inn inntekter på reklame. Man blir jo så nedrent av reklame at det uansett er like greit å finne alternativ.

Vet ikke hva de tenker når de setter prisen til $400 i året. Det er jo veldig høyt selv med Norske briller. I andre land hvor man er vant med mer moderate priser må jo kundene få følelsen av å bli bedt om å finansiere NASA.
Blir spennende å se hvordan det går. For egen del er jeg straks ferdig med å tømme konto for bilder og avslutte kontoen. Tipper jeg ikke er alene. Selv om jeg ikke har bidratt til inntekter i form av innbetaling vil jo kundemassen ha betydning for verdien av reklame, så det blir spennende å se hvordan det går. :redface
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by Tommas »

Igjen et firma som virker å håndtere ting på en utrolig klønete måte. Regner med tyngdekraften fortsatt gjelder, og at de får seg en stygg smekk på vei ned :-k
User avatar
RuneS
Posts: 524
Joined: 07 Aug 2007 16:27
MC: 2005 Suzuki GSX-R 1000
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by RuneS »

Da forsvinner bildene i bloggen og turreferatene mine. Gidder ikke finne alternativ plass for lagring. Og gidder uansett ikke oppdatere linker til evt ny lagringsplass. Takk for meg ;-)
Suzuki GSX-R 1000 K5
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by ArcticTiger »

Internette er overhypet, og har nok snart utspillt sin rolle :roll:
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by Tekumseh »

Image
User avatar
Gielas
Posts: 1178
Joined: 15 Oct 2015 09:32
MC: BMW R 1250 RS
- R 1250 GSA
- R 1200 GSA
- R 1200 GS
- F 800 GS
Location: Sandefjord

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by Gielas »

Når jeg leser artikkelen, får jeg en følelse av at den ble skrevet 'i går', altså at det er noen som har skrevet den bare på fleip. :o

Når ble den skrevet? 1991 eller no'?
Var omtrent da allmenheten begynte å få tilgang til Internet, var det ikke?
Han Leif må ha oppholdt seg på en annen planet, (selv tatt i betraktning at det er uhyre lett å være etterpåklok). :D
Gielas
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by supermons »

Der var mine borte også :(

Får se om jeg klarer å grave frem Flickr-kontoen min.. Noen andre tjenester som funker bra?
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by JK95 »

Jeg er meget fornøyd med postimg.org
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by ole m. »

LordShaft wrote:Jeg er så glad for at aldri har brukt photobucket til annet en litt små dill! Kom dere over til Flickr med en hang! 1tb gratis? Hva er det å lure på? [emoji15]

Photobucket er nå nede hos meg også, og det kommer ikke på tale å betale en krone for tjenester der etter måten de har valgt å gjøre dette på. De ødelegger tråder for svært mange rundt omkring på nettet, for folk som har brukt tid på å dele informasjon med andre. Dette er like drøyt som de som krypterer filer på andres maskiner og krever løsepenger for å fikse det.

Prøvde meg på Flickr nå, men blir irritert av måten det er bygget opp. Ønsker bare et sted hvor jeg kan lage forskjellige mapper på en enkel måte, hvor det er mulig å dele, ikke alt mulig annet dill... :evil:
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by ArcticTiger »

Helt enig med deg Ole M :thumleft Jeg er ferdig med posting av bilder nå. Fra nå av blir det kun sleivkjefta kommentarer.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by tshansen »

Nettopp! Hvordan har det seg slik at jeg har alle disse mulighetene i Flickr? [emoji848] det er lov å være irritert på ting man ikke forstår med en gang, men Flickr er utrolig lett å forstå når man først har lært seg måten å laste opp, lage album og dele [emoji1303]
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by ashland »

Flickr er litt tungvindt å bruke i begynnelsen, men hvilke programmer eller nett tjenester er vel ikke det?!?

Etter litt knoting synes jeg Flickr fungerer helt toppers! Om det er noe jeg har å syte over der, må det eneste være att jeg aldri har fått den til å fungere sammen med Android. Nå skal det også sies att nettbrettet ble solgt etter to måneder i rent sinne og en ny mini-laptop ble kjøpt istedet :roll:
fun is not a straight line
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by hakhap »

Nå skal det sies at Yahoo som eier Flickr er solgt til Verizon. Hva det betyr for fremtida til Flickr og andre tjenester Yahoo eide er usikkert. https://www.washingtonpost.com/news/the ... uys-yahoo/

misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by HeleneFS »

Gielas wrote:Når jeg leser artikkelen, får jeg en følelse av at den ble skrevet 'i går', altså at det er noen som har skrevet den bare på fleip. :o

Når ble den skrevet? 1991 eller no'?
Var omtrent da allmenheten begynte å få tilgang til Internet, var det ikke?
Han Leif må ha oppholdt seg på en annen planet, (selv tatt i betraktning at det er uhyre lett å være etterpåklok). :D
Jeg måtte inn å google. Artikkelen ble skrevet i 1996 og i et intervju med leif i 2005 innrømmet han å ha tatt kraftig feil. Han føler seg hengt ut av at det bildet florerer på nettet og vil derfor ikke kommentere det nærmere. Jeg mener at sånt må man jo tåle når man utttaler seg offentlig. :roll:
User avatar
RuneMC
Posts: 2017
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hyggelig melding fra Photobucket

Post by RuneMC »

hakhap wrote:Nå skal det sies at Yahoo som eier Flickr er solgt til Verizon. Hva det betyr for fremtida til Flickr og andre tjenester Yahoo eide er usikkert. https://www.washingtonpost.com/news/the ... uys-yahoo/
Aha, kan bli spennende.

Har brukt Flickr mye og synes det er greit. Rammebetingelsene på Flickr er også at det egentlig ikke er tillatt å direktelinke bildene fra forum (dvs direkte til .jpg adressen) men det har ikke vært håndhevet.

Dette med eierskifte er et gryende problem, f.eks. i forhold til sikker lagring. Hva skjer med dine data "i skyen" når selskapet du har betrodd de til enten går konk eller blir kjøpt opp av et firma som plutselig endrer betingelser/pris?
Post Reply